AWD

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#1 AWD

Příspěvek od stepan »

ahoj vsem a krasne Vanoce,
mam dotaz ohledne AWD - existuje nejaka stranka kde by bylo popsane jak funguje, pripadne nakreslene, AWD pohon u volvo v70 I/XC70 I

co se stane kdyz prestane fungovat, budu z toho mit pohon jen prednich kol nebo to nepojede vubec?


diky Stepan
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 907
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 AWD

Příspěvek od marra »

zustane ti zakladni pohonná jednotka "předohrab"
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#3 AWD

Příspěvek od stepan »

jak je to ale s mezinapravovou spojkou Haldex?
podle informaci co jsem nasel je Haldex spojka vyvinuta az v roce 1998 ve spoloupraci s VW, steyer-daimler-puch.
znamena to ze vsechny pohony pouzite u volva po roce 1998 jsou 100% Haldex?
jak je to s V70 R AWD pred rokem 1998 (tedy 1997 - 1998, byly jen predni nahon?)
co pouzivalo volvo predtim?
je stejny pohon pouzit pro XC70, V70 AWD, V70 R AWD?
nebo je u XC70 pouzita viskozni spojka s volnobezkou?
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#4 AWD

Příspěvek od stepan »

take by me zajimalo jaka je reakcni doba nez zacne zadni pohon prenaset tocivy moment od motoru.
jake je pripadne srovnani s jinymy systemy jako je
4matic (MB),
quattro(audi),
syncro (VW) starsi typ 4x4 u VW,
??? ( Subaru),
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#5 AWD

Příspěvek od LukášM »

stepan píše:jak je to ale s mezinapravovou spojkou Haldex?
podle informaci co jsem nasel je Haldex spojka vyvinuta az v roce 1998 ve spoloupraci s VW, steyer-daimler-puch.
znamena to ze vsechny pohony pouzite u volva po roce 1998 jsou 100% Haldex?
jak je to s V70 R AWD pred rokem 1998 (tedy 1997 - 1998, byly jen predni nahon?)
co pouzivalo volvo predtim?
je stejny pohon pouzit pro XC70, V70 AWD, V70 R AWD?
nebo je u XC70 pouzita viskozni spojka s volnobezkou?
Volvo 850 AWD se začalo a taky přestalo vyrábět v roce 1996. Používala se viskózní spojka, ta má prý nevýhodu, že při delším prokluzování se může spálit. Jak tě mohl napadnout jen přední náhon při označení AWD :?: :lol:
Při brždění je zadní náhon automaticky odpojen (volnoběžka asi?), aby brždění bylo efektivnější.
Pokud vím tak reakční doba je minimální, po prokluz předního kola ihned sepne zadek.
Záleží na co 4kolku chceš, myslím, že všechny připínatelné systémy moc na "blbnutí" nebo těžší terén nebudou. Subaru a opravdové Quattro je zcela jiná třída ;-)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#6 AWD

Příspěvek od Jirrka »

AWD je ted zase nejaka moda. Kolik ridicu to opravdu vyuzije? Prijde mi, ze pokud ma nekdo barak v hur pristupnym miste tak ma (pokud na to ma a to clovek, kterej chce volvo s AWD ma) nejaky vic off road auto, aby mel jistotu, ze se tam vysplha. Vetsina AWD borcu jezdi stejne po meste :D
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#7 AWD

Příspěvek od stepan »

nemam chatu na horach, nebydlim na nepristupnem miste,
jen jsem nikdy nemel pohon 4x4 a tak jsem to chtel zkusit.
nehlede na to ze system TRACS u Volva me zklamal - povazuji ho za nefunkcni na horach jsem byl vseho vsudy 4-krat a vzdy jsem pri zrychleni jen protacel kola pri seslapnutem pedalu a funkci TRACS(protiprokluz) musel nahradit ja, ubranim plynu.
a proto mozna taky 4x4.

Timto se take ptam vsech odborniku jak ma system TRACS fungovat?
ma pribrzdit prokluzujici kolo, snizit otacky motoru nebo oboji?
u predchoziho auta (mitsubishi sigma) fungoval system snizeni otacek motoru a musim rict funkcnost 100% a proto me novejsi severske Volvo nemile prekvapilo.
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#8 AWD

Příspěvek od OndraH »

TRACS funguje tak, že přibrzdí protáčející se kolo. Nicméně to nejlépe funguje pouze tehdy, když se kola nachází na povrchu s odlišnou adhezí - pokud jsou obě kola na uježděném sněhu, tak se TRACS nechytá.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#9 AWD

Příspěvek od stepan »

a to je mozna ta chyba - protoze by se "chytat" melo.
proz u jinych automobilek se porovnavaji otacky mezi kolama na naprave i mezi zadni a predni naprave.
vzdyt to snad neni problem pokud ma auto ABS tuhle "vellicinu" rozlisit jestli se jedna o rozdilny otacky kol protoze jsem v zatacce nebo jestli kola prokluzuji.
kdyz jsem potreboval vyjet kopec k hotelu kde byl ujezdeny snih tak jsem v pulce zustal vyset, rok predtim jsem tam byl s Mitsubishi a ta sama situace, ujezdeny kluzky povrch naprosto O.K.
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#10 AWD

Příspěvek od OndraH »

No pokud Mitshubishi ubírá plyn, tak tento systém je poněkud jiná káva. Modelová situace - jedeš po uježděném sněhu. Levé kolo se začne vůči pravému protáčet. TRACS levé kolo přibrzdí a vtom se začne protáčet pravé. Systém uvolní levé kolo a přibrzdí pravé. No a jsme tam, kde jsme byli.Takže TRACS už nemůže vůbec nic dělat. Takhle je to podle mého názoru. Co vím, tak TRACS není plnohodnotný protiprokluz, je to pouze taková pomůcka
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#11 AWD

Příspěvek od stepan »

no tak ted mi vysvetlete proc mitsubishi sigma ktere se vyrabelo od 1991 to funguje a u Volva ktere to ma uz v 850 to nedokazou zlepsit ani u V70, a co vim tak jiste probemy mela i XC70 r.v. 2000 - viz nektera videa na youtube.com
tak se mi pak nedivte ze u Volva bych rad AWD nebo koukam po jine znacce, kde protiprokluz je opravdu funkcni.
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5111
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#12 AWD

Příspěvek od Honza »

jestli to nebude tím že myši a Volvo používá různé systémy.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#13 AWD

Příspěvek od dali »

Já mám v autě STC, což znamená TRACS + ubrání plynu když je třeba a nic velkýho...
Mimochodem Sigma je zadohrab, ne? Z toho můžou plynout nějaký odlišnosti. Podle mě je V70 už moc velký a těžký auto, který by do toho kopce líp vytlačil zadohrab, než je ho schopnej vytáhnout předohrab.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#14 AWD

Příspěvek od stepan »

Mitsubishi Sigma je predhrab, to vim urcite.
ze pouzivaji ruzne systemy je jasne, jen nechapu ze ten u volva neni ani po casovem rozdilu cca 5-7 let doupravit stavajici system.
Ja vim placu nad spatnym hrobem , nikdo ze zdejsich to nezlepsi ani nepracuje u vyvojaru Volvo.
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#15 AWD

Příspěvek od yoby »

Nic osobního, ale nechtělo by to spíš v případě výjezdu na kopec citlivější nohu? :lol:
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

#16 AWD

Příspěvek od Bobika »

yoby píše:Nic osobního, ale nechtělo by to spíš v případě výjezdu na kopec citlivější nohu? :lol:
Nechtěl jsem to říci jako první, ale osobně nemám na horách s 850 problém. Tam, kde jsem vyjel s Vectrou na užovkách (175/70 R14) tak vyjedu i s Pampeliškou na 205 bačkůrkách. TRASC není samospasitelný, ale přiměřeně funguje a je to určitě lepší, než kdyby tam nebyl.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1549
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#17 AWD

Příspěvek od koch »

v posledni dobe tady sleduji jak se porad nekdo stezuje na abs, tracs, stc a vsechny ty podpurne systemy... podotykam PODPURNE systemy... to ze mas abs neznamena ze zastavis a kdyz mas tracs ze se zakonite nekam vysplhas nebo rozjedes... jsem ale toho nazoru ze pokud umis jezdit tak vyjedes vsude a ubrzdis vsechno...

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#18 AWD

Příspěvek od yoby »

Taky pozoruju, že spousta lidí (nemyslím tady) s novýma autama jezdí stylem "pod zasněženým kopcem plnej, ono to nějak ESP vyjede", "vlítnu do zatáčky, ona to stabilizace ustojí" "stačí hamstnout na brzdu v poslední chvíli, ABS to ubrzdí" a pak to občas vypadá jak vypadá. :evil:
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#19 AWD

Příspěvek od dali »

stepan píše:Mitsubishi Sigma je predhrab, to vim urcite.
:shock: Máš pravdu, už sem si to našel. V takový limuzíně bych předohrab nikdy nečekal. :roll:

GDPR_user

#20 AWD

Příspěvek od GDPR_user »

Nemám AWD ,nemám Tracs, nemám origo gumy,ale vyjedu všude.Čím to asi bude??? :shock: :shock: :shock:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: V70 XC
Bydliště: Zlín

#21 AWD

Příspěvek od Dajdula »

To bude tím, že jezdíš jenom v létě.
_________________
Zdenda V70 XC 2.5 turbobenzin + LPG Prins VSI/r.v.98

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

#22 AWD

Příspěvek od Bobika »

Dajdula píše:To bude tím, že jezdíš jenom v létě.
:palec: :palec: :palec:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

GDPR_user

#23 AWD

Příspěvek od GDPR_user »

Dajdula píše:To bude tím, že jezdíš jenom v létě.
Tys na to kápnul. :palec: :palec: :palec:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

#24 AWD

Příspěvek od stepan »

hele ja jsem normalni ridic, po meste jezdim 50, po dalnici max 150.
Jen kdyz jsem na horach tak jsem chtel zablbnout. se Sigmou ne ze by to neslo, ale bylo to dost omezeny a ve volvu me prekvapilo kdyz jsem dal plnej tak to proste hrabe jak divy, jako by tam nebyl zadny sabilizacni system.
do kopce na snehu se umim rozjet, kdyz to klouze tak nasadim retezy :-)

takze prosim Vas, nehanim Volvo, vazne uvazuji ze ho koupim a tak se snazim probrat postrehy z byvaleho modelu V70.


mimochodem kdyz uz si nekdo ten system do auta zaplati, tak asi ocekava ze bude fungovat lip nez rada 'chtelo by to citivejsi nohu'

mel jsem kdysi Renault 25 V6 (110 kW) kde nebyl zadny protiprokluz a taky jsem vsechno vyjel, ale to auto nemelo takovy sklony k prokluzovani prednich kol jako prave V70 (125 kW) (R25 je taky predohrab).
takze pokud uvazuji o V70 R ktera ma vetsi vykon nez 125 kW tak pravdepodobnost prokluzu pri prenosu hnaci sily na predni napravu je vetsi a proto V70 R AWD
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1549
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#25 AWD

Příspěvek od koch »

kdyz das plny kotel tak ti nepomuzou ani kola s hrotama...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“