AWD

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#26 AWD

Příspěvek od Jirrka »

jak tu někdo psal. Je to asi o váhách vozů- V70tka je pekne tezkej kombík.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 4

#27 AWD

Příspěvek od stepan »

co jsem chtel jsem se dozvedel ,

odpoved typu uber plyn neni pro me odpovedi, vsichni tu pisete jako by jste nikdy nezajeli nekam na parkoviste nebo na odlehlou silnici v zime a nezkusili co vase auto dela-nedela, umi-neumi na snehu.
a pokud ano tak to bylo asi jen volvo a jeste jste se bali slapnout na plyn aby to moc nezralo.

tech 10 minut blbnuti za tu spotrebu stoji, minimalne se dozvite jak vase auto reaguje v jinych adheznich podminkach nez jen na upravene vozovce.

ale verim ze kazdy z vas to zkusil a kdo ne tak doporucuji.

mimochodem V70 neni tezsi nez Sigma a napriklad SAAB 9000 take neni lehci (mozna o nejake to kilo)
a je to taky predohrab a takove prokluzovani na krizovatce za mokra, kdyz se potrebujete pripojit z vedlejsi, jsem s nim take nezazil
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#28 AWD

Příspěvek od koch »

tak to si ted profik kdyz si se byl 10 minut smykat na parkovisti... :D
a na co si prisel?

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#29 AWD

Příspěvek od yoby »

2stepan: tady možná jde jen o to, že jsi v těch 3 autech neměl srovnatelné protiprokluzové pomocné systémy. Jak ti někdo vysvětloval, tak TRACS není "úplný protiprokluz". Na to má i Volvo jiný systém. Poříd si ho, a nebude ti to tolik hrabat :lol: A co se týká blbnutí s autem na sněhu, tak to většinou s těmahle mrchama co ti do toho kecají moc nejde :-D Líp to jde když tam nejsou nebo jsou vypnuté :-D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#30 AWD

Příspěvek od dali »

Podle mě je problém V70 v tom, že má hrozně dlouhej čumák, a tím pádem na předek nepřipadá zdaleka tolik váhy. Jak si jinak vysvětlit, že podobně těžkej (spíš těžší) VW T4 Transportér kterej je taky předohrab projede takřka všude bez jakýkoli elektronický pomoci?
Naučil sem se s tím žít, těch pár tejdnů v roce, co je na silnicích marast se nějak prokoušu, a po zbytek roku mi V70 jízdníma vlastnostma celkem vyhovuje.

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#31 AWD

Příspěvek od koch »

problem je v tom ze tu mame strasnou spoustu fyzikalnich jevu a vlastnosti ktere nekdo nedokaze a nebo nechce pochopit... je dobre kdyz clovek chape alespon ty zakladni a jezdi tak jak ma...

nevim z jakeho duvodu se nekteri lidi klouzou na zamrzlem parkovisti nebo odlehle zledovatele silnici... ok "fun factor" je jedna vec, ale ja se klouzu hlavne proto, abych zjistil jako se moje auto chová na zledovatelem povrchu... pak vim co muzu od nej ocekavat v realu a snazim se pak prizpusobit moji jizdu tak aby byla co mozna nejbezpecnejsi...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 4

#32 AWD

Příspěvek od stepan »

to Dali, KOCH
to je presne ono co jsem mel na mysli.
zkusit co to umi a pak vedet kde je hranice, ale to je jina vec nez protiprokluz.

to DALI.
to rozlozeni vahy me taky napadlo jen mi prislo jako mene pravdepodobne.
ale asi to bude rozhodujici faktor
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

GDPR_user

#33 AWD

Příspěvek od GDPR_user »

stepan píše:hele ja jsem normalni ridic, po meste jezdim 50, po dalnici max 150.
Jen kdyz jsem na horach tak jsem chtel zablbnout.
Když si chceš zablbnout kup si zadohrab nebo pravou čtyřkolku.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#34 AWD

Příspěvek od LukášM »

Jak píše Bobika, Tracs mám a je to s ním lepší než bez něj, ale i tak musí člověk dávat pozor, aby kola zbytečně neprokluzovala.
stepan: trošku nesouhlasím s tím Saabem, měl jsem 2 a každý měl problém s trakcí (u Turba to byl extrém ;-) ) a jedna otázečka, měl si Sigmu s natáčením zadních kol? A jsou karosářské díly opravdu z nerezu?
Volvo AWD je prostě takové příměstské auto, které dokáže i trošku horší nezpevněné cesty a trochu sněhu, horší je to totiž s jeho malou světlou výškou :? Jak píše Martin...na blbnutí je Subaru ;-)
BTW: na uklouzaném sněhu si neškrtnu ani Jeep Cherokem, 4*4, redukce...tam kde to moc klouže a není trakce, stoupání je velké už nic nepomůže a naviják nemá :cry:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 45
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 4

#35 AWD

Příspěvek od stepan »

jenze ja chtel zustat u znacky Volvo, s tim ze rok vyroby vyssi nez 1997.

tak proto jeste koukam po MB E-classe nebo BMW E39 nebo jeste Audi A6 ale co vim tak se dost kradou

Jinak Sigma s natacecima kolama byla u nas vyjimka a jsem ji bohuzel nemel. mel jsem sice verzi 151 kW ale bez teto srandy.
co se tyce nerez karosarskych dilu nevim - nikdy jsem to nenaboural a extra jsem po tom nepatral, ale je fakt ze neni nebylo vubec nic zrezlyho.
problem byla automaticka prevodovka(mozna zalezi na predchozim majiteli) a motor ktery bastil dost oleje, jinak bych si ji koupil znovu.
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 27
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#36 AWD

Příspěvek od vasako »

když už jsme u tohoto tématu - na palubce 850 AWD je kolébka "TRACS OFF". má někdo nastudováno (případně experimentoval) jak přesně funguje, jaké to má následky a kdy ho používat? co jsem já měl možnost trošku otestovat, tak se auto chová "jinak", bohužel toto slovo nejsem schopen nějak lépe uchopit...

jinak awd na sněhu super, aspoň nemusím vozit řetězy :) s čím souhlasím je, že by to chtělo to podvozek aspon o dva tři centimetry výše.
_________________
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#37 AWD

Příspěvek od Honza »

vasako píše:když už jsme u tohoto tématu - na palubce 850 AWD je kolébka "TRACS OFF". má někdo nastudováno (případně experimentoval) jak přesně funguje, jaké to má následky a kdy ho používat?
Stiskem track odpojíš, jinak je zapojen stále ale v asi 35 km/h se stejně odpojuje automaticky.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 27
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#38 AWD

Příspěvek od vasako »

mno ale k čemu je to dobré vypnout?
_________________
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#39 AWD

Příspěvek od Honza »

vasako píše:mno ale k čemu je to dobré vypnout?
Jo, tak to fakt nevim ani mě nic nenapadá.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

GDPR_user

#40 AWD

Příspěvek od GDPR_user »

vasako píše:mno ale k čemu je to dobré vypnout?
Třebas aby ti elektronika nekecala do řízení

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#41 AWD

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:
vasako píše:mno ale k čemu je to dobré vypnout?
Třebas aby ti elektronika nekecala do řízení
:tlesk: :palec: Nešlo by něco takovýho namontovat na starou? :mrgreen:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#42 AWD

Příspěvek od koch »

nejdriv bys do ni musel namontovat tu elektriku :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 27
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#43 AWD

Příspěvek od vasako »

Ano, když to vypnu, tak se tak jistě stane, ale to není odpověď na moji otázku. Nehledě na to, že ten systém je stejně zřejmě mechanický :lol:

Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré? :)
_________________
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#44 AWD

Příspěvek od Honza »

vasako píše:Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré? :)
že když si nabiješ hubu tak si za to můžeš sám.

Jinak jsi se ještě ptal cituji: kdy ho používat?
Používá se pořád , ty ho můžeš jem odpojit.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#45 AWD

Příspěvek od dali »

vasako píše:Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré? :)
Moje zkušenost: na rozbahněným podmáčeným povrchu (na jaře když roztál sníh) se auto se zapnutým STC (že to je STC, který oproti TRACSu umí ubírat plyn podle mě nehraje roli) chovalo jako ponorka - s každým zachroupáním STC se zavrtávalo víc a víc do země. Když už jsem skoro visel na motoru, usoudil jsem, že takhle ne! Vypnul jsem ten ukecanej nesmysl a citlivou prací se spojkou a plynem jsem z toho okopu vyjel :) Takže tak. Asi to bude nastavený na sníh a marast s menším odporem.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#46 AWD

Příspěvek od wickey »

vasako píše:Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré? :)
kdyz chces vyplasit rostenky na ceste a rozjet se s piskanim gum :mrgreen: :mrgreen: 8) (ano, patnact mi uz opravdu bylo :mrgreen: )
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#47 AWD

Příspěvek od LukášM »

vasako píše: jinak awd na sněhu super, aspoň nemusím vozit řetězy :) s čím souhlasím je, že by to chtělo to podvozek aspon o dva tři centimetry výše.
Kvůli Nivomatům asi zvýšit nepůjde nebo by šly použít komponenty z XC 70? Ale co vím, každý přesně chce 3 cm navíc. (fakt mluvím o podvozku ;-) )
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Blansko

#48 AWD

Příspěvek od losik.m »

Silonove mezikusy mezi pera a ulozeni, uz to tady nekdo resil, realizoval a je to dost dobry..... Nebo jednoduzsi varianta: tenisaky mezi zavity pruziny....taky to funguje. Jinac jako majitel V70 AWD, mne ten tracks taky nejak nepotesil, ale na druhou stranu mne to nevadi, kazdej kdo chce se s tim nauci jezdit. Chce to proste vyrazit na nejakej ten parkac a zjistit co si muzu dovolit a pak bezpecne projizdet zatacky pod plnym plynem i na snehu....
Zkusenost: Driv sem mel Opel Senator 3.0 130HP na zadek a kdyz se auto na snehu v zatacce dostalo do smyku, tak stacilo ubrat plyn a srovnat to....U V70 AWD kdyz jde auto do smyku v zatacce na snehu tak ubrani plynu ani tocenim volantu nic nedocilim, jakmile ale zeslapnu plynovy pedal tak auto se stava velice dobre ovladatelnym a ze zatacky mne to primo vytahne.... Tuhle situaci sem opakoval i s vypnutym tracks a chovalo se to uplne stejne...mozna to bylo tim ze tracks se sam pripoji , kdyz auto jede vetsi rychlosti nez 35kmh ale to fakt nevim-BEZ ROZDILU
Zaver: Auto bez AWD nebo jinych podobnych systemu bych uz nikdy nechtel...zadnej kopec me nikdy v zime neporazil a to ze jako jezdim dost do hor...(snad nejlepsi ctyrkolovy system co sem kdy vyzkousel bylo QUATRO u AUDI - 60procent na zadek 40procent na predek, idealni jizdni vlastnosti.
_________________
bylo V70 AWD 2.5 20V ,142kW, r.v.97
je BMW 530i V8 touring
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“