Hlava motoru D5252T

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 15 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7917
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Honza »

Potřeboval bych doplnit informace. Čeká mne výměna těsnění pod hlavou (D5252TDi) co je třeba mimo těsnění ještě vyměnit ?Rozvoďák s pompou je tam asi 45000km,tak asi jo.Další těsnění?Hlavový šrouby?Dále bych potřeboval utahovací momenty.A dál nevím co ještě,mechanik je schopnej dost a umí, ale více informací není nikdy dost. Můžete poslat kdo co máte nebo víte!Kdyby toho bylo víc tak na majl: volvodeda@seznam.cz Díky moc Honza
Ps: Kolik má mít víčko chlazení přetlaku?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Sten
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 18 dub 2004 21:35
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Re: Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Sten »

Honza píše:Potřeboval bych doplnit informace. Čeká mne výměna těsnění pod hlavou (D5252TDi) co je třeba mimo těsnění ještě vyměnit ?Rozvoďák s pompou je tam asi 45000km,tak asi jo.Další těsnění?Hlavový šrouby?Dále bych potřeboval utahovací momenty.A dál nevím co ještě,mechanik je schopnej dost a umí, ale více informací není nikdy dost. Můžete poslat kdo co máte nebo víte!Kdyby toho bylo víc tak na majl: volvodeda@seznam.cz Díky moc Honza
Ps: Kolik má mít víčko chlazení přetlaku?
Vyměnit pouze těsnění je na chvili. Je potřeba zaškrabat blok a srovnat hlavu. Když už to budeš mít dole, tak bych zabrousil ventily a vyměnil gufera ventilů. Ventily je nutné vyčistit, jsou na nich hrozné nánosy. Šrouby v každém případě nové. Pak budeš potřebovat ještě těsnění pod EGR a vývěvu.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7917
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Honza »

Vyměnit pouze těsnění je na chvili.To je mi jasný že je blbost.
Je potřeba zaškrabat blok a srovnat hlavu.Jasně -už jsi to psal jednou
Když už to budeš mít dole, tak bych zabrousil ventily a vyměnil gufera ventilů.Jsem tušil
Ventily je nutné vyčistit, jsou na nich hrozné nánosy.Jasně popřípadě nové
Šrouby v každém případě nové.Jsem tušil
Pak budeš potřebovat ještě těsnění pod EGR ???
a vývěvu. Jasný
Dobrý díky .Kdyby byly utahovací momenty.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Sten
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 18 dub 2004 21:35
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Re: Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Sten »

Honza píše:Vyměnit pouze těsnění je na chvili.To je mi jasný že je blbost.
Je potřeba zaškrabat blok a srovnat hlavu.Jasně -už jsi to psal jednou
Když už to budeš mít dole, tak bych zabrousil ventily a vyměnil gufera ventilů.Jsem tušil
Ventily je nutné vyčistit, jsou na nich hrozné nánosy.Jasně popřípadě nové
Šrouby v každém případě nové.Jsem tušil
Pak budeš potřebovat ještě těsnění pod EGR ???
a vývěvu. Jasný
Dobrý díky .Kdyby byly utahovací momenty.
Tighten screws as follows:
1.Use a torque wrench to tighten the srews in order from 1 – 12.
-Stage 1 = 35 Nm.
-Stage 2 = 60 Nm.
2.Tighten with a fixed wrench.
-Stage 3 = ¼ turn (90°)
-Stage 4 = ¼ turn (90°)

9,5,3,1,7,11
12,8,2,4,6,10

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

jestli srovnáš blok a hlavu nezapomen zmněřit přesah pístů a ventilů v hlavě.

Sten
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 18 dub 2004 21:35
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sten »

lukas píše:jestli srovnáš blok a hlavu nezapomen zmněřit přesah pístů a ventilů v hlavě.
A podle toho zvolit správnou tloušku těsnění. Jsou tři.
přesah pístu tloušťka těsnění
0.76 - 1.01 1 1.53
1.02 - 1.05 2 1.57
1.06 - 1.31 3 1.61

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7917
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Díky za pomoc.Minulí týden jsem to spáchal za necelých 11 000 kč a čtyři dny (dva dny na odzkoužení a zabroušení hlavy)demontáž asi 5 hodin, montáž asi 8 hodin.Operace se asi zdařila a pacient žije.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98
This topic is 15 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“