Hlava motoru D5252T

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#1 Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Honza »

Potřeboval bych doplnit informace. Čeká mne výměna těsnění pod hlavou (D5252TDi) co je třeba mimo těsnění ještě vyměnit ?Rozvoďák s pompou je tam asi 45000km,tak asi jo.Další těsnění?Hlavový šrouby?Dále bych potřeboval utahovací momenty.A dál nevím co ještě,mechanik je schopnej dost a umí, ale více informací není nikdy dost. Můžete poslat kdo co máte nebo víte!Kdyby toho bylo víc tak na majl: volvodeda@seznam.cz Díky moc Honza
Ps: Kolik má mít víčko chlazení přetlaku?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 53
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Vůz: 850
Bydliště: Praha

#2 Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Sten »

Honza píše:Potřeboval bych doplnit informace. Čeká mne výměna těsnění pod hlavou (D5252TDi) co je třeba mimo těsnění ještě vyměnit ?Rozvoďák s pompou je tam asi 45000km,tak asi jo.Další těsnění?Hlavový šrouby?Dále bych potřeboval utahovací momenty.A dál nevím co ještě,mechanik je schopnej dost a umí, ale více informací není nikdy dost. Můžete poslat kdo co máte nebo víte!Kdyby toho bylo víc tak na majl: volvodeda@seznam.cz Díky moc Honza
Ps: Kolik má mít víčko chlazení přetlaku?
Vyměnit pouze těsnění je na chvili. Je potřeba zaškrabat blok a srovnat hlavu. Když už to budeš mít dole, tak bych zabrousil ventily a vyměnil gufera ventilů. Ventily je nutné vyčistit, jsou na nich hrozné nánosy. Šrouby v každém případě nové. Pak budeš potřebovat ještě těsnění pod EGR a vývěvu.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#3 Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Honza »

Vyměnit pouze těsnění je na chvili.To je mi jasný že je blbost.
Je potřeba zaškrabat blok a srovnat hlavu.Jasně -už jsi to psal jednou
Když už to budeš mít dole, tak bych zabrousil ventily a vyměnil gufera ventilů.Jsem tušil
Ventily je nutné vyčistit, jsou na nich hrozné nánosy.Jasně popřípadě nové
Šrouby v každém případě nové.Jsem tušil
Pak budeš potřebovat ještě těsnění pod EGR ???
a vývěvu. Jasný
Dobrý díky .Kdyby byly utahovací momenty.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 53
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Vůz: 850
Bydliště: Praha

#4 Hlava motoru D5252T

Příspěvek od Sten »

Honza píše:Vyměnit pouze těsnění je na chvili.To je mi jasný že je blbost.
Je potřeba zaškrabat blok a srovnat hlavu.Jasně -už jsi to psal jednou
Když už to budeš mít dole, tak bych zabrousil ventily a vyměnil gufera ventilů.Jsem tušil
Ventily je nutné vyčistit, jsou na nich hrozné nánosy.Jasně popřípadě nové
Šrouby v každém případě nové.Jsem tušil
Pak budeš potřebovat ještě těsnění pod EGR ???
a vývěvu. Jasný
Dobrý díky .Kdyby byly utahovací momenty.
Tighten screws as follows:
1.Use a torque wrench to tighten the srews in order from 1 – 12.
-Stage 1 = 35 Nm.
-Stage 2 = 60 Nm.
2.Tighten with a fixed wrench.
-Stage 3 = ¼ turn (90°)
-Stage 4 = ¼ turn (90°)

9,5,3,1,7,11
12,8,2,4,6,10

Anonymous

#5

Příspěvek od Anonymous »

jestli srovnáš blok a hlavu nezapomen zmněřit přesah pístů a ventilů v hlavě.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 53
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Vůz: 850
Bydliště: Praha

#6

Příspěvek od Sten »

lukas píše:jestli srovnáš blok a hlavu nezapomen zmněřit přesah pístů a ventilů v hlavě.
A podle toho zvolit správnou tloušku těsnění. Jsou tři.
přesah pístu tloušťka těsnění
0.76 - 1.01 1 1.53
1.02 - 1.05 2 1.57
1.06 - 1.31 3 1.61

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#7

Příspěvek od Honza »

Díky za pomoc.Minulí týden jsem to spáchal za necelých 11 000 kč a čtyři dny (dva dny na odzkoužení a zabroušení hlavy)demontáž asi 5 hodin, montáž asi 8 hodin.Operace se asi zdařila a pacient žije.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“