240 B230K LPG
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 533
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
Na plyn jede, potřebuje vyměnit membrány a tak má nestabilní volnoběh ale jede.
Na benzín dělá drahoty !!!
ztrácí otáčky,
do kopce se mu nechce,
když na chvilku vyšlápnu plyn otáčky se srovnají
když na to šlápnu - cuká se - jako by byl úplně rozštelovanej.
Četl jsem Standův příspěvek o B2xxF, vychází mi z toho nutnost projít společně s palivem od nádrže ke karburátoru cestu paliva por zjištění závad.
Máte s takovými syndromy zkušenost?
Za reakce diky
Na benzín dělá drahoty !!!
ztrácí otáčky,
do kopce se mu nechce,
když na chvilku vyšlápnu plyn otáčky se srovnají
když na to šlápnu - cuká se - jako by byl úplně rozštelovanej.
Četl jsem Standův příspěvek o B2xxF, vychází mi z toho nutnost projít společně s palivem od nádrže ke karburátoru cestu paliva por zjištění závad.
Máte s takovými syndromy zkušenost?
Za reakce diky
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 242
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nižbor
- Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
hdysi jsem měl prasklou membránu karburátoru, taky to nešlo rozjet a už po rovině to nejelo víc jak 40... ale tam nebyl nainstalovaný plyn, tak nevím, jestli to může třeba být i Tvůj případek...?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 2237
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
Na ja...
Ale B230K není karburátor, tak jsk si ho většina z nás představuje. Je to takový monstrum...
Ale B230K není karburátor, tak jsk si ho většina z nás představuje. Je to takový monstrum...

_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 533
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
Karburator neni karburator, to jako moj tata neni moj tata?
nebo jak
nebo jak

_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 2237
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
B230K má zařízení, které se dá s trochou fantazie nazvat karburátorem. Nicméně se nejedná o klasický schwimmvergaser, tak jak ho většina z nás zná. Reaguju v podstatě na Veetcovo návrh děravé membrány. Fakt je, že "K" karburátor neznám, takže nemůžu tvrdit, že tam nemůže být nějaká membrána a v ní díra.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 533
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
hmm.
Musim pockat jak se vyjadri strejda Adam, zkousel poladit ale kdyz sledoval reakce motoru tak pronesl mezi zuby ze to bude na déle
Musim pockat jak se vyjadri strejda Adam, zkousel poladit ale kdyz sledoval reakce motoru tak pronesl mezi zuby ze to bude na déle

_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 2237
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
Stando! Ozvi se!
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bílé Karpaty
240 B230K LPG
230K není karbec? Tož když on nebyl můj tata tak kdo je můj tata?jojo píše:B230K má zařízení, které se dá s trochou fantazie nazvat karburátorem. Nicméně se nejedná o klasický schwimmvergaser, tak jak ho většina z nás zná. Reaguju v podstatě na Veetcovo návrh děravé membrány. Fakt je, že "K" karburátor neznám, takže nemůžu tvrdit, že tam nemůže být nějaká membrána a v ní díra.


No to jsem zvědavý, kolik lidí by tomu mému motoru (s "karbecem") rozumělo, zatím vím o 2 (teda snad)

_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 2237
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
Mělo by se jednat o karbec řízený tak nějak elektronicky... víc o tom fakt nevím. 

_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bílé Karpaty
240 B230K LPG
A víš, že máš možná pravdu? Protože já mám u noh spolujezdce takovou krabičku co z ní vedou dráty a připomíná řídící jednotku autajojo píše:Mělo by se jednat o karbec řízený tak nějak elektronicky... víc o tom fakt nevím.

Tož proč tam nemám zrovna jetronic?

_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
240 B230K LPG
mno, jestli je to něco jako ecotronic u favorita, tak potěš koště... eště dneska se mi o tom zdá...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 2237
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
Nevím jak u Favorita, ale když to funguje je to paráda. Když ne, tak je to o to větší prů...
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 2015
- Registrován: 18 roků
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
240 B230K LPG
Tak nevím, otevřel jsem si ze zvědavosti mě dostupné info o karburátorech BxxxA a BxxxK a uváděj tam asi 9 typů karburátorů, pro oba typy stejné a žádnej nepochopitelnej. Jenom některé rovnotlaké a jiné třeba dvoukomorové, některé jednoduché a jiné s teplotní kompenzací. Mohl bys Jojo uvést konkrétní typ kterej máš na mysli?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 2237
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
Právě že nemoh´nikdy jsem to reálně neměl v ruce, jen jsem o tom slyšel hrůzostrašné historky. Pokud to ovšem Volvo označovalo "K" a ne "A", musí v tom být podstatný rozdíl. Furt doufám, že se tu chytne někdo, kdo s tím má nějaké zkušenosti. 

_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
240 B230K LPG
Jde o nějaký ***** řízený podtlakem,ale jak jej nastavit či opravit nevím,ale manuál k němu mámVanThomas píše:mno, jestli je to něco jako ecotronic u favorita, tak potěš koště... eště dneska se mi o tom zdá...
-
Offline
- Příspěvky: 2015
- Registrován: 18 roků
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
240 B230K LPG
O to mi jde, nedávno tu byl odkaz na VADIS. Ale v něm pro tyto motory právě uváděj těch asi 9 typů karburátorů s tím, že nerozlišujou jakej a kam. Takže si říkám, zda to označení "A" a "K" nesouvisí s něčím jiným.jojo píše:Právě že nemoh´nikdy jsem to reálně neměl v ruce, jen jsem o tom slyšel hrůzostrašné historky. Pokud to ovšem Volvo označovalo "K" a ne "A", musí v tom být podstatný rozdíl. Furt doufám, že se tu chytne někdo, kdo s tím má nějaké zkušenosti.
4Martin - mohl bys uvést typ či raději katalogové číslo?
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bílé Karpaty
240 B230K LPG
To jako myslíš to moje K? Tak tos mě moc neuklidnil s tou renovací motoru o které jsme si psalimartinopel píše: Jde o nějaký ***** řízený podtlakem,ale jak jej nastavit či opravit nevím,ale manuál k němu mám

_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
240 B230K LPG
Zítra kouknu.Jarda S40 píše:O to mi jde, nedávno tu byl odkaz na VADIS. Ale v něm pro tyto motory právě uváděj těch asi 9 typů karburátorů s tím, že nerozlišujou jakej a kam. Takže si říkám, zda to označení "A" a "K" nesouvisí s něčím jiným.jojo píše:Právě že nemoh´nikdy jsem to reálně neměl v ruce, jen jsem o tom slyšel hrůzostrašné historky. Pokud to ovšem Volvo označovalo "K" a ne "A", musí v tom být podstatný rozdíl. Furt doufám, že se tu chytne někdo, kdo s tím má nějaké zkušenosti.
4Martin - mohl bys uvést typ či raději katalogové číslo?
240 B230K LPG
Nejlepší je konverze na motor E nebo ETStaňa H. píše:To jako myslíš to moje K? Tak tos mě moc neuklidnil s tou renovací motoru o které jsme si psalimartinopel píše: Jde o nějaký ***** řízený podtlakem,ale jak jej nastavit či opravit nevím,ale manuál k němu mám
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bílé Karpaty
240 B230K LPG
To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?martinopel píše:Nejlepší je konverze na motor E nebo ETStaňa H. píše: To jako myslíš to moje K? Tak tos mě moc neuklidnil s tou renovací motoru o které jsme si psali
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
240 B230K LPG
Mechanická stříkačka.K-JetronicStaňa H. píše: To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bílé Karpaty
240 B230K LPG
To jako jde? A jak by se to projevilo na výkonu? Počítám že spotřeba by klesla protože odpadla nutnost jezdit ráno se sytičem. Takže ty bys ten můj karbec nedokázal jakože zrepasovat? Tak on tahne celkem dobře :arrow:martinopel píše:Mechanická stříkačka.K-JetronicStaňa H. píše: To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
240 B230K LPG
Pokud by byla potřeba ta krabička, tak ji mám, právě z vozidla B230 KStaňa H. píše:A víš, že máš možná pravdu? Protože já mám u noh spolujezdce takovou krabičku co z ní vedou dráty a připomíná řídící jednotku autajojo píše:Mělo by se jednat o karbec řízený tak nějak elektronicky... víc o tom fakt nevím.![]()
Tož proč tam nemám zrovna jetronic?To mám asi nějaký mezistupeň
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Petrov u Prahy
240 B230K LPG
Ahoj.
Co se tyka karburatoru:
Volva priblizne do roku 77 byla osazena anglickym karburatorem SU HIF nebo Zenith Stromberg 175.Po r.77 se,myslim,pouzival uz vyhradne Zenith.Motory s temito karburatory jsou oznaceny pismenem A.
Po r.80 jsou pouzivany licencni nemecke karburatory DVG pracujici na stejnem principu.Myslim.ze jejich uzivani konci rokem 84.Motory jsou oznaceny rovnez A.
Pozdeji jsou pouzivany karburatory Solex 28-34Cisac a a Solex 34-34Cisac,podle toho,jestli se jedna o motor B200 nebo B230 .
Starsi,karburatorove verze 740 byvaji osazeny karburatorem Pierburg,oznaceni si nepamatuji.
Motory s karburatory Solex a Pierburg jsou oznaceny pismenem K.
Co se tyka provozu na LPG:
Strombergy jsou zcela bez problemu,Solexy se spravnym mixem rovnez,U Pierburgu jsem mel problemy, ktere jsem po dvou dnech laborovani vyresil konverzi na stary dobry Stromberg ale to neznamena,ze to nejde.
Krabicka,o ktere je tu rec,je patrne ridici jednotka zapalovani Bendix.
Adam.
Co se tyka karburatoru:
Volva priblizne do roku 77 byla osazena anglickym karburatorem SU HIF nebo Zenith Stromberg 175.Po r.77 se,myslim,pouzival uz vyhradne Zenith.Motory s temito karburatory jsou oznaceny pismenem A.
Po r.80 jsou pouzivany licencni nemecke karburatory DVG pracujici na stejnem principu.Myslim.ze jejich uzivani konci rokem 84.Motory jsou oznaceny rovnez A.
Pozdeji jsou pouzivany karburatory Solex 28-34Cisac a a Solex 34-34Cisac,podle toho,jestli se jedna o motor B200 nebo B230 .
Starsi,karburatorove verze 740 byvaji osazeny karburatorem Pierburg,oznaceni si nepamatuji.
Motory s karburatory Solex a Pierburg jsou oznaceny pismenem K.
Co se tyka provozu na LPG:
Strombergy jsou zcela bez problemu,Solexy se spravnym mixem rovnez,U Pierburgu jsem mel problemy, ktere jsem po dvou dnech laborovani vyresil konverzi na stary dobry Stromberg ale to neznamena,ze to nejde.
Krabicka,o ktere je tu rec,je patrne ridici jednotka zapalovani Bendix.
Adam.
_________________
Tlf.: 601 205 529
Tlf.: 601 205 529
-
Offline
- Příspěvky: 1208
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
240 B230K LPG
Jak jsem zjistil, E neznaci nutne K-jetronic. E znaci priparne kompresni pomer...martinopel píše:Mechanická stříkačka.K-JetronicStaňa H. píše: To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?
Udajne se E motory delaly i el. vstrikovanim :idea: