240 B230K LPG

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#1 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

Na plyn jede, potřebuje vyměnit membrány a tak má nestabilní volnoběh ale jede.

Na benzín dělá drahoty !!!
ztrácí otáčky,
do kopce se mu nechce,
když na chvilku vyšlápnu plyn otáčky se srovnají
když na to šlápnu - cuká se - jako by byl úplně rozštelovanej.

Četl jsem Standův příspěvek o B2xxF, vychází mi z toho nutnost projít společně s palivem od nádrže ke karburátoru cestu paliva por zjištění závad.
Máte s takovými syndromy zkušenost?

Za reakce diky
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#2 240 B230K LPG

Příspěvek od veetec »

hdysi jsem měl prasklou membránu karburátoru, taky to nešlo rozjet a už po rovině to nejelo víc jak 40... ale tam nebyl nainstalovaný plyn, tak nevím, jestli to může třeba být i Tvůj případek...?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#3 240 B230K LPG

Příspěvek od jojo »

Na ja...
Ale B230K není karburátor, tak jsk si ho většina z nás představuje. Je to takový monstrum... :evil:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#4 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

Karburator neni karburator, to jako moj tata neni moj tata?
nebo jak :)
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#5 240 B230K LPG

Příspěvek od jojo »

B230K má zařízení, které se dá s trochou fantazie nazvat karburátorem. Nicméně se nejedná o klasický schwimmvergaser, tak jak ho většina z nás zná. Reaguju v podstatě na Veetcovo návrh děravé membrány. Fakt je, že "K" karburátor neznám, takže nemůžu tvrdit, že tam nemůže být nějaká membrána a v ní díra.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#6 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

hmm.
Musim pockat jak se vyjadri strejda Adam, zkousel poladit ale kdyz sledoval reakce motoru tak pronesl mezi zuby ze to bude na déle :(
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#7 240 B230K LPG

Příspěvek od jojo »

Stando! Ozvi se!
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílé Karpaty

#8 240 B230K LPG

Příspěvek od Staňa H. »

jojo píše:B230K má zařízení, které se dá s trochou fantazie nazvat karburátorem. Nicméně se nejedná o klasický schwimmvergaser, tak jak ho většina z nás zná. Reaguju v podstatě na Veetcovo návrh děravé membrány. Fakt je, že "K" karburátor neznám, takže nemůžu tvrdit, že tam nemůže být nějaká membrána a v ní díra.
230K není karbec? Tož když on nebyl můj tata tak kdo je můj tata? :lol: :lol:

No to jsem zvědavý, kolik lidí by tomu mému motoru (s "karbecem") rozumělo, zatím vím o 2 (teda snad) :roll:
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#9 240 B230K LPG

Příspěvek od jojo »

Mělo by se jednat o karbec řízený tak nějak elektronicky... víc o tom fakt nevím. :oops:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílé Karpaty

#10 240 B230K LPG

Příspěvek od Staňa H. »

jojo píše:Mělo by se jednat o karbec řízený tak nějak elektronicky... víc o tom fakt nevím. :oops:
A víš, že máš možná pravdu? Protože já mám u noh spolujezdce takovou krabičku co z ní vedou dráty a připomíná řídící jednotku auta :shock:
Tož proč tam nemám zrovna jetronic? :lol: To mám asi nějaký mezistupeň
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#11 240 B230K LPG

Příspěvek od VanThomas »

mno, jestli je to něco jako ecotronic u favorita, tak potěš koště... eště dneska se mi o tom zdá...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#12 240 B230K LPG

Příspěvek od jojo »

Nevím jak u Favorita, ale když to funguje je to paráda. Když ne, tak je to o to větší prů...
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#13 240 B230K LPG

Příspěvek od Jarda S40 »

Tak nevím, otevřel jsem si ze zvědavosti mě dostupné info o karburátorech BxxxA a BxxxK a uváděj tam asi 9 typů karburátorů, pro oba typy stejné a žádnej nepochopitelnej. Jenom některé rovnotlaké a jiné třeba dvoukomorové, některé jednoduché a jiné s teplotní kompenzací. Mohl bys Jojo uvést konkrétní typ kterej máš na mysli?

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#14 240 B230K LPG

Příspěvek od jojo »

Právě že nemoh´nikdy jsem to reálně neměl v ruce, jen jsem o tom slyšel hrůzostrašné historky. Pokud to ovšem Volvo označovalo "K" a ne "A", musí v tom být podstatný rozdíl. Furt doufám, že se tu chytne někdo, kdo s tím má nějaké zkušenosti. :oops:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

GDPR_user

#15 240 B230K LPG

Příspěvek od GDPR_user »

VanThomas píše:mno, jestli je to něco jako ecotronic u favorita, tak potěš koště... eště dneska se mi o tom zdá...
Jde o nějaký ***** řízený podtlakem,ale jak jej nastavit či opravit nevím,ale manuál k němu mám

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#16 240 B230K LPG

Příspěvek od Jarda S40 »

jojo píše:Právě že nemoh´nikdy jsem to reálně neměl v ruce, jen jsem o tom slyšel hrůzostrašné historky. Pokud to ovšem Volvo označovalo "K" a ne "A", musí v tom být podstatný rozdíl. Furt doufám, že se tu chytne někdo, kdo s tím má nějaké zkušenosti. :oops:
O to mi jde, nedávno tu byl odkaz na VADIS. Ale v něm pro tyto motory právě uváděj těch asi 9 typů karburátorů s tím, že nerozlišujou jakej a kam. Takže si říkám, zda to označení "A" a "K" nesouvisí s něčím jiným.

4Martin - mohl bys uvést typ či raději katalogové číslo?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílé Karpaty

#17 240 B230K LPG

Příspěvek od Staňa H. »

martinopel píše: Jde o nějaký ***** řízený podtlakem,ale jak jej nastavit či opravit nevím,ale manuál k němu mám
To jako myslíš to moje K? Tak tos mě moc neuklidnil s tou renovací motoru o které jsme si psali :lol:
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988

GDPR_user

#18 240 B230K LPG

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:
jojo píše:Právě že nemoh´nikdy jsem to reálně neměl v ruce, jen jsem o tom slyšel hrůzostrašné historky. Pokud to ovšem Volvo označovalo "K" a ne "A", musí v tom být podstatný rozdíl. Furt doufám, že se tu chytne někdo, kdo s tím má nějaké zkušenosti. :oops:
O to mi jde, nedávno tu byl odkaz na VADIS. Ale v něm pro tyto motory právě uváděj těch asi 9 typů karburátorů s tím, že nerozlišujou jakej a kam. Takže si říkám, zda to označení "A" a "K" nesouvisí s něčím jiným.

4Martin - mohl bys uvést typ či raději katalogové číslo?
Zítra kouknu.

GDPR_user

#19 240 B230K LPG

Příspěvek od GDPR_user »

Staňa H. píše:
martinopel píše: Jde o nějaký ***** řízený podtlakem,ale jak jej nastavit či opravit nevím,ale manuál k němu mám
To jako myslíš to moje K? Tak tos mě moc neuklidnil s tou renovací motoru o které jsme si psali :lol:
Nejlepší je konverze na motor E nebo ET

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílé Karpaty

#20 240 B230K LPG

Příspěvek od Staňa H. »

martinopel píše:
Staňa H. píše: To jako myslíš to moje K? Tak tos mě moc neuklidnil s tou renovací motoru o které jsme si psali :lol:
Nejlepší je konverze na motor E nebo ET
To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988

GDPR_user

#21 240 B230K LPG

Příspěvek od GDPR_user »

Staňa H. píše: To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?
Mechanická stříkačka.K-Jetronic

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílé Karpaty

#22 240 B230K LPG

Příspěvek od Staňa H. »

martinopel píše:
Staňa H. píše: To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?
Mechanická stříkačka.K-Jetronic
To jako jde? A jak by se to projevilo na výkonu? Počítám že spotřeba by klesla protože odpadla nutnost jezdit ráno se sytičem. Takže ty bys ten můj karbec nedokázal jakože zrepasovat? Tak on tahne celkem dobře :arrow:
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#23 240 B230K LPG

Příspěvek od LUBOŠ »

Staňa H. píše:
jojo píše:Mělo by se jednat o karbec řízený tak nějak elektronicky... víc o tom fakt nevím. :oops:
A víš, že máš možná pravdu? Protože já mám u noh spolujezdce takovou krabičku co z ní vedou dráty a připomíná řídící jednotku auta :shock:
Tož proč tam nemám zrovna jetronic? :lol: To mám asi nějaký mezistupeň
Pokud by byla potřeba ta krabička, tak ji mám, právě z vozidla B230 K
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Adam
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Petrov u Prahy

#24 240 B230K LPG

Příspěvek od Adam »

Ahoj.
Co se tyka karburatoru:
Volva priblizne do roku 77 byla osazena anglickym karburatorem SU HIF nebo Zenith Stromberg 175.Po r.77 se,myslim,pouzival uz vyhradne Zenith.Motory s temito karburatory jsou oznaceny pismenem A.
Po r.80 jsou pouzivany licencni nemecke karburatory DVG pracujici na stejnem principu.Myslim.ze jejich uzivani konci rokem 84.Motory jsou oznaceny rovnez A.
Pozdeji jsou pouzivany karburatory Solex 28-34Cisac a a Solex 34-34Cisac,podle toho,jestli se jedna o motor B200 nebo B230 .
Starsi,karburatorove verze 740 byvaji osazeny karburatorem Pierburg,oznaceni si nepamatuji.
Motory s karburatory Solex a Pierburg jsou oznaceny pismenem K.
Co se tyka provozu na LPG:
Strombergy jsou zcela bez problemu,Solexy se spravnym mixem rovnez,U Pierburgu jsem mel problemy, ktere jsem po dvou dnech laborovani vyresil konverzi na stary dobry Stromberg ale to neznamena,ze to nejde.
Krabicka,o ktere je tu rec,je patrne ridici jednotka zapalovani Bendix.
Adam.
_________________
Tlf.: 601 205 529

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#25 240 B230K LPG

Příspěvek od Drtic »

martinopel píše:
Staňa H. píše: To je jakože elektronika bez sytiče nebo ještě něco jiného?
Mechanická stříkačka.K-Jetronic
Jak jsem zjistil, E neznaci nutne K-jetronic. E znaci priparne kompresni pomer...
Udajne se E motory delaly i el. vstrikovanim :idea:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“