Prestal topit 850

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
TESA
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav

Prestal topit 850

Příspěvek od TESA »

Tak ze vcerejska na dnesek.. mi prestalo topit auto .. zajimavy je ze, zrovna v zime - pravda v lete bych si toho asi nevsim.

Jedina zmena oproti vcerejsku na aute je, ze jsem tam dal misto papirove vlozky (filtr sani) KNkovou vlozku. (ale tim jsemopravdu nemohl ohrozit funkci topeni..)

Dnes po nastartovani diody u klimy neblikaly, dokonce to ani nefoukalo..(mam to na automat) zacalo to foukat az co se motor ohral, ale foukalo to porad studeny... ani kdyz se motor ohral na normalni provozni teplotu, tak to nefoukalo ani vlaznme.. zkousel jsem ruzne kroutit ovladacima prvkama na kliamtizaci, ale nepomohlo to...

Nevite cim to muze bejt ? popripade co mam zkontrolovat ? diky
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Ghirgi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 118
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplice

Prestal topit 850

Příspěvek od Ghirgi »

Řekl bych že ti nefunguje nějaká klapka, je možné že zamrzla, dostala se tam vlhkost a ...... dal bych auto do tepla a vyzkoušel, pokud i nadále nebude topit je poruch na nějakém servomotůrku uzavírací klapky. Předpokládám že jsi skontroloval chladící kapalinu. Ghirgi
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"

TESA
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav

Prestal topit 850

Příspěvek od TESA »

Jj chladici kapaliny tam je akorat.. Jeste by me zajimalo kde je ten vymenik voda-vzduch na topeni.. abych popripade zkontroloval ty trubky co k nemu vedou ( - jestli sou teple, nebo studene, abych vedel kde je problem..)
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

GDPR_user
Ověřený

Prestal topit 850

Příspěvek od GDPR_user »

TESA píše:Jj chladici kapaliny tam je akorat.. Jeste by me zajimalo kde je ten vymenik voda-vzduch na topeni.. abych popripade zkontroloval ty trubky co k nemu vedou ( - jestli sou teple, nebo studene, abych vedel kde je problem..)
Předpokládám že tam máš fridex nikoliv vodu.

TESA
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav

Prestal topit 850

Příspěvek od TESA »

Jasny, ze mam =) .... Uz to topit zacalo, takze v poradku - Ale radsi odpustim trochu chladici kapaliny a naleju tam este fridex.. kdo vi, cim to mohlo bejt zpusobeny...

Nerad bych aby se mi roztrh motor...(mrazem)
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

GDPR_user
Ověřený

Prestal topit 850

Příspěvek od GDPR_user »

TESA píše:Jasny, ze mam =) .... Uz to topit zacalo, takze v poradku - Ale radsi odpustim trochu chladici kapaliny a naleju tam este fridex.. kdo vi, cim to mohlo bejt zpusobeny...

Nerad bych aby se mi roztrh motor...(mrazem)
no podle toho co popisuješ bych řekl že ti to zamrzlo.Doporučuji vylít vše a napustit solo fridex!!!

TESA
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav

Prestal topit 850

Příspěvek od TESA »

Kurnik =( tak jo.. a fridex nalejt teda cistej ? vubec neredit ?
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1047
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Prestal topit 850

Příspěvek od travex »

TESA píše:Kurnik =( tak jo.. a fridex nalejt teda cistej ? vubec neredit ?
ani nahodou, samozrejme ze ho musis naredit... neco v motoru zustane, rekneme dva litry, takze pocitej s tim ze tam neco zbylo a uvidis...a jest epredtim nez bych menil fridex bych si zmeril bod tuhnuti chladici kapaliny.... treba to neni potreba menit ....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 503
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Prestal topit 850

Příspěvek od drewid »

Technická. Jak poznám jestli mám zimní kapalinu v kapalinátoru? Já to totiž nevím. Ale zatím to jezdí. 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1047
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Prestal topit 850

Příspěvek od travex »

drewid píše:Technická. Jak poznám jestli mám zimní kapalinu v kapalinátoru? Já to totiž nevím. Ale zatím to jezdí. 8)
rekni mi jak poznam kapalinator :-)

zkus ochutnat, fridex je sladkej :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 503
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Prestal topit 850

Příspěvek od drewid »

Je to růžový, tak to asi bude sladký. Kapalinátor je plný kapaliny. 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Prestal topit 850

Příspěvek od wickey »

hele, zkus si nekde na pumpe koupit merak hustoty chladici kapaliny - takova rourka s pumpickou - neco podobneho prodavas na tom svojem webu 8)
zmeris a uvidis
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

TESA
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Mladá Boleslav

Prestal topit 850

Příspěvek od TESA »

No sladky to je :-D sem chutnal :-) .. ja to radsi doleju, svet to nestoji a kdo vi, co tam po puvodnim majiteli je =) .... btw kolik litru kapaliny se vejde do chladici soustavy ?
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice

Prestal topit 850

Příspěvek od Jirrka »

Dle uživatelskýho manuálu 7 litrů.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 305
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Prestal topit 850

Příspěvek od hoffi »

Já myslel,že se do těhle aut už neleje klasickej fridex bo co :mrgreen:
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

GDPR_user
Ověřený

Prestal topit 850

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
TESA píše:Kurnik =( tak jo.. a fridex nalejt teda cistej ? vubec neredit ?
ani nahodou, samozrejme ze ho musis naredit... neco v motoru zustane, rekneme dva litry, takze pocitej s tim ze tam neco zbylo a uvidis...a jest epredtim nez bych menil fridex bych si zmeril bod tuhnuti chladici kapaliny.... treba to neni potreba menit ....
Proč by ho musel ředit??? :shock: :shock: :shock:

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1050
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Prestal topit 850

Příspěvek od Drtic »

hoffi píše:Já myslel,že se do těhle aut už neleje klasickej fridex bo co :mrgreen:
fridex pro hlinikove motory
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1177
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Prestal topit 850

Příspěvek od VanThomas »

martinopel píše:
travex píše:
ani nahodou, samozrejme ze ho musis naredit... neco v motoru zustane, rekneme dva litry, takze pocitej s tim ze tam neco zbylo a uvidis...a jest epredtim nez bych menil fridex bych si zmeril bod tuhnuti chladici kapaliny.... treba to neni potreba menit ....
Proč by ho musel ředit??? :shock: :shock: :shock:
proto? 8)
antifreeze.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 153
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Prestal topit 850

Příspěvek od Pavel V »

VanThomas píše:
martinopel píše:Proč by ho musel ředit??? :shock: :shock: :shock:
proto? 8)
Si Si bacha na to kolega si vyměnil ředěný za koncentroavný fridex a před dvěma roky kdesi na horách mu vyprskla mrazová zátka na starém mazlikovi tož tak!
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

GDPR_user
Ověřený

Prestal topit 850

Příspěvek od GDPR_user »

Pavel V píše:
Si Si bacha na to kolega si vyměnil ředěný za koncentroavný fridex a před dvěma roky kdesi na horách mu vyprskla mrazová zátka na starém mazlikovi tož tak!
Tak to nevím co tam kdo lije,u Hyundai byla předepsaná výměna a vždy se tam lil jen čistý antifreeze,a nikdy se nic nestalo,navíc to bylo předepsáno!!!
Jestli to nebylo tím že to byl Mobil. :palec: :palec: :palec:
Osobně si do každého auta liju čistý Sheron a nikdy no problem.

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 305
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Prestal topit 850

Příspěvek od hoffi »

martinopel píše:
Pavel V píše:
Si Si bacha na to kolega si vyměnil ředěný za koncentroavný fridex a před dvěma roky kdesi na horách mu vyprskla mrazová zátka na starém mazlikovi tož tak!
Tak to nevím co tam kdo lije,u Hyundai byla předepsaná výměna a vždy se tam lil jen čistý antifreeze,a nikdy se nic nestalo,navíc to bylo předepsáno!!!
Jestli to nebylo tím že to byl Mobil. :palec: :palec: :palec:
Osobně si do každého auta liju čistý Sheron a nikdy no problem.
Taky leju jen čistou chladící kapalinu,já myslím že to tak má být :mrgreen:
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

TKorab
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Liberec

Prestal topit 850

Příspěvek od TKorab »

Jen pro zajímavost: Neředěný fridex opravdu zamrzne dřív než ten naředěný dle návodu a navíc má bod varu pod 90ts C,takže není problém auto v létě uvařít, postupoval bych vždy podle návodu na konkrétní kapalině... Navíc jsem si koupil přesně ten měřák z benzínky, na volvu mi ukázal -30,takže pohoda, jenže já si nechal měnit kapalinu i u VW T4 a tam mi ukázal jen něco kolem 0,tak jsem mazal zhulákat pány do servisu,oni vytáhli takovej malej dalekohled a ten ukázal -35, ona je tam totiž kapalina G12 a prý co kapalina,tak to jinej měřák,přeměřili mi i Volvo a bylo tam -20, takže z toho plyne ponaučení,jediná jistota,když nevim,co tam mám,vypustit a nalít něco nového,naředěného dle návodu.
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

PecaTu
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 49
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Trutnov

Prestal topit 850

Příspěvek od PecaTu »

Nevím kde si slyšel že čístá nemrznoucí chladící kapalina zamrzá dříve něž naředěná tak možná akorát ten fridex,u něj je všechno možné a v zásedě bych si ho do auta nelil.Já používám již několik let Glycoshell ten je tuším do -80.Je ale zbytečné ho tam lít čistý.jelikož v našich podmínká tolik nikdy nebude stačí ho zředit půl na půl.Jinak chladící kapalina by se měla měnit zhruba každé čtyři roky(nebo dle návodu),neboť jako každá látka strácí svou účínnost a co horší dokáže taky začít rozežírat hliníkové součásti motoru místo aby je chránila.Osobně jsem viděl několik vodních pump s naprosto sežranou vrtulkou a dokáže si poradit i s těsněním hlavy a s hlavou.
_________________
je: V70 II 2.4 automat B5244S2 r.v.2000

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice

Prestal topit 850

Příspěvek od Jirrka »

Hm. To je zajimavý, ze v mym manualu k T-5R je napsano, ze chladící kapalinu není treba menit. Pouze dolívat. Dle mne, kdyz lejes spravnou chladici kapalinu tak ti nic nerozezere. Je známé, že dřív se používaly jiný kapaliny, protoze to bylo na litinový hlavy a pak si musel clovek zacit davat bacha u modernejsich aut co tam leje, protoze maji hlinikove hlavy. Lidé občas kupují to nejlevnejsí a to je prave to do litinových hlav, takze usetrí :D
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 503
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Prestal topit 850

Příspěvek od drewid »

Já si myslím že dělit chladící kapalinu na zimní a letní je jen marketingový výmysl. Neříkejte mi že i kdybych tam měl obyč destilku a při -30 to nahodil a třikrát pěkně protůroval do 7000 ot že se to nezahřeje a led nerozpustí 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé