Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Werscajk »

Jelikož jsme v rodině již dlouhodobě ve stavu shánění dvou aut, tak se jedu tentokrát podívat na potencionálně první naftu do naší sbírky 7 benzínových Volv. :D

Jde o V60 s D5244T15. S naftou mám zkušenosti absolutně nulové. Může se prosím někdo podělit "know-how" jak u poslední generace skutečné D5ky odhalit jasnou past?
O naftové klasice (vstřiky, DPF, turbo, vložky, hlava), která může odejít vím. Spíš mi jde o to, jak to poznat "na fleku".

Díky. :)
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

pez
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Prostějov
Vůz: V70 2.5FT

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od pez »

Zdravím vespolek, zná někdo tady tu V70? https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/19097908
Zatím jsem si dělal jen lustraci na webu a nesouhlasí tam země původu, píše Německo, ale reálně je podle indicií z Maďarska. Výbava je slušná, ale jak spolehlivě jsou T6 s takovým nájezdem?

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Nosound89 »

No, asi tak, kupoval jsem tam před pár měsíci také V70III 3,2.
Tuhle v té době zrovna řešil, že mu ji stopli celníci či co a myslím, že také říkal, že je z Německa..
Dovážejí bourané či jinak poškozené vozy a sami opravují.
Přístup v pořádku, jen bylo potřeba udělat více věcí než bylo uvedeno, část jsme ale dodatečně dořešili a nové díly poslal.
Spíše bych řekl, že nechtěli nic zatajit, ale že v těch autech mají docela chaos.
Každopádně domluva dobrá a jestli sháníš T6 tak bych se jel rozhodně podívat.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Pepino33
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 477
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Havr
Vůz: V70 2,4 D5
Bydliště: Havířov

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Pepino33 »

Zdravím zadal jse to do špatného topicu, tak vkládám sem. Prosím, jestli máte nějaké info k tomuhle, motorizace, výbava...... https://www.autoesa.cz/files/cars/585216621/585216621-2.jpg
Budu vděčný za každou reakci.
_________________
Je:Volvo XC60,AWD, 2.4 D5, 151kW,MAN Zlatenka
Volvo,C70, 2.4T, 142 kW,MAN Cabrio
Bylo:Volvo C30, 1,6, 74 kW,MAN Jahůdka ,
Volvo V70, 2,4 D5 120 kW,AUT MALINA, Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG,MAN ZELENÁ METLA

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9972
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od hajnej »

Odkaz nefunguje.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Pepino33
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 477
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Havr
Vůz: V70 2,4 D5
Bydliště: Havířov

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Pepino33 »

Protože prodáno. :cry:
_________________
Je:Volvo XC60,AWD, 2.4 D5, 151kW,MAN Zlatenka
Volvo,C70, 2.4T, 142 kW,MAN Cabrio
Bylo:Volvo C30, 1,6, 74 kW,MAN Jahůdka ,
Volvo V70, 2,4 D5 120 kW,AUT MALINA, Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG,MAN ZELENÁ METLA

Leomil
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 124
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Leomil »

Zdravím, uvažuji o výměně mého vozu za V70 III MY2012 D5 158 kW AT.
Auto v hledáčku má 250 tis. km na tacho, dle stavu zřejmě skutečných, dle záznamů částečně doložitelných. Byli jsme se projet, jízda oproti mojí dvojce docela klidnější, není to tak uskákaný a "bouchavý" na nerovnostech, automat řadí hladce...co tak aspoň jako laik můžu posoudit.
Vůz byl pravidelně servisován po 30 tis. km, včetně výměn oleje v automatu po 60k, rozvodů ve 180k a někdy nedávno také brzd. Jinač ale nic "nadstandartního". Dle majitele není potřeba aktuálně nic řešit.

Tak se chci zeptat, s čím se tak u těhlech aut s +- tímto nájezdem dá počítat k servisu/výměně (i preventivně).
S mojím aktuálním autem jsem se poučil, že spoustu věcí jsem měl vyměnit hned, abych si toho pak stihl i "užít" (tlumiče, silentbloky podvozku, motoru...).

Druhej dotaz by byl k výbavě. Teď mám Momentum, to nový je jen VOR Kinetic, ale i tak bych si polepšil o výhřevy sedaček, parkovací senzory vpředu vzadu, sensus infotainment, xenony, odnímatelný tažný... Je něco, co moje dvojka má a trojka ne, a co by mě pak štvalo? :-)
Mžíž do kufru ala XCčko je na tyhle auta sehnatelná?

Díky.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1132
Registrován: 13 roků
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Tom0 »

Čas od času odejde řízení... já v tom byl za téměř 25.000Kč... Jakub Svoboda také tak... a spousta dalších lidí to má načaté, jen to neslyší a nebo neřeší.
Jinak možná tlumiče.. tam je dobré opět uvažovat nad originály, jinak to může dopadnout jako u mě či Jakuba... :wink:
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

gigy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 504
Registrován: 8 roků
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od gigy »

Na 250k po 30k intervalu bych rovnou počítal s hydrostely
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Leomil
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 124
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Leomil »

Jak se dá poznat to řízení? Co to je za zvuk?
Tlumiče nebrat klasicky Sachs?
Ad hydroštely...před i po jízdě (motor slušně zahřátý) jsem to poslouchal a vrní si to tak nějak normálně, od podběhů taky není nic divnýho slyšet. Každopádně prověřit to dám do servisu.
Ale zvuk to má teda při jízdě, obzvlášť když se na to víc šlápne, pořádně jadrnej! Řekl bych mnohem drsnější než ta moje původní D5.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1132
Registrován: 13 roků
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Tom0 »

Řízení klepe to na nerovnostech a mrská se v tom volný hřeben... Na ford forech to také pár lidí řešilo na mondeu a dalších modelech.
Co se týká tlumičů, tak já měl Sachs jakožto i dodavatele do prvovýroby jsem myslel že to bude v pohodě a musel jsem je letos z kraje roku vyhodit po 8mi měsících a nahradit originály. Neskutečně to mlátilo.
moje auto mělo do 220tkm také interval 30 a od té doby si servisuju sám po 15 a nic zatím nepozoruju že by bylo špatně, teď mám skoro 290tkm... ale mám menší a slabší motor. :wink:
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Spyke »

Co se týče řízení, tak jsem v době hledání volva zjistil, že skoro každé druhé má problém s řízením nad 200 tis.km. Většinou to začíná mírným pulzováním do volantu při táhlejší zatáčce, jako by mi za volant někdo tahal nebo jsem jel ve vyjetých kolejích a postupem času se to zhoršuje. A skoro vždycky to bylo v pravotočivé zatáčce, zvláštní. Je to nepříjemné a nutí tě to držet volant oběma rukama i když bys potřeboval třeba řadit, jinak začneš kličkovat, hlavně u svižnější jízdy po nijak kvalitních okrskách mě to vyloženě sere. Přeposilované řízení je vlastnost, ale vadí mi, že cítím každou nerovnost ve volantu i rázy od děr, možná souvislost s opotřebením hřebene, ale ten teda ještě neklepe. Možná by pomohlo vymezení hřebene pomocí toho ruského zlepšováku co se tady prezentoval, ale žádnou recenzi řízení po téhle opravě jsem tady už nedohledal. Taky nevím, jestli problémy s hřebenem od nějakého roku neskončily...
Tlumiče jsou po čtvrt melcku km spotřební klasika. Dával jsem Sachs, od původního originálu, taky Sachs, nerozeznatelné ani pomocí šuplery. V čem stejný výrobce šidí druhovýrobu konkrétně u tlumičů, netuším. Auto se po výměně výrazně zklidnilo, lépe se vodí...jen to řízení... Mám najeto málo, takže nemůžu říct na Sachs zatím nic špatného.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3385
Registrován: 11 roků
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Vapik »

Pokud je to u automotive stejné jako u stavebních strojů (a to si myslím, že je, protože ti výrobci jsou mnohdy stejníú tak šidí. Ty díly jsou 1:1 a zrovna u tlumičů je poměrně rozsáhlí blackbox kde se oddělení VAVE (value analasys value engeneering) vyřádí. Takže se to může lišit rozdílnou tolerancí (rozsahem tolerancí) u jednotlivých komponent až po rozdílný dizajn.

svobi1982
Offline
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V 70 III D5 momentum
Bydliště: Jindřichův Hradec

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od svobi1982 »

Tak to řízení mám načaté taky. Dělá to při rejdu přesně jak popisuješ. Někdy mi přijde, že kolem cca 100 km rychlosti to začne vibrovat s volantem jakoby byla špatně vyvážená kola. Děla to ale jen někdy tak bych to přisoudil taky tady tomu. V jiném vláknu tady o příčině psal p. Patočka. Zatím se mi ale nepovedlo zjistit co ta oprava obnáší finančně a časové.

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1209
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Tarkin »

Možná už to tu někde je, ale byl se někdo podívat na tuhle top strop S80 II D5 Exe?
https://auto.bazos.cz/inzerat/136687541/volvo-s80-d5-awd-executive-24-r5-158-kw.php
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3605
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Deshi »

škoda že to není V8.....
ale jinak je nádherná
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1209
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Tarkin »

_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Leomil
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 124
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Leomil »

Tak předchozí uvažovaný auto zřejmě padá, motor (D5 158 kW) brutálně tlakuje.
Mám v hledáčku něco jinýho. Motorově stejný. Našel by se někdo v okolí Novýho Bydžova na prohlídku a diagnostiku?
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Leomil
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 124
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Leomil »

Tak druhé auto bylo super a beru ho. Proč ale píši:
Pokud by někdo sháněl Volvo ve Východních Čechách, tak mohu doporučit služby pana Ivo Rohana (zdejší uživatel r-speed).
S kontrolou auta strávil téměř tři hodiny. Důkladná testovací jízda, diagnostika, kontrola laku, spalin v chladící kapalině, atd. atd. Opravdu profesionální práce a přístup!
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1209
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Tarkin »

O jakých autech že to mluvíš?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Leomil
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 124
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Leomil »

První nikde v inzerci nebylo, když jsem se o něj zajímal, ale už je v Áčkách... https://m.aaaauto.cz/volvo/v70/car.html?id=398838486. V T6R mi doporučovali dát za něj max. 130k (hlavně kvůli tomu tlakujícímu motoru).
Druhý, který beru je https://auto.bazos.cz/inzerat/137000424/v70-d5-24-polestar-169kw-4x4.php
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Stekem
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Západ
Vůz: Subaru Outback 2.5i X Special Edition

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Stekem »

Tarkin píše: 23 kvě 2021 23:35 https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s80/19161994

Tuhle už tu někdo probíral?
Jo zajímal jsem se o ní. 1x za celou dobu měněn olej v automatu (v cca 230tis km), v awd nikdy. Nefunguje pravý zadní zámek, poškrábané čelní sklo. Hodně se mi líbila, ale nechám to být.
_________________
Subaru Outback 2.5i X Special Edition

ex. Subaru Outback 2.5i Sport
ex. Ford Mondeo mk4

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1209
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Tarkin »

Dráždila mě na bazosi s80II Inscription s T6 za 218, ale už ji někdo zřejmě ulovil.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

S.O.B
Offline
Příspěvky: 162
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo XC60

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od S.O.B »

Zdravím,
uvažuji o koupi XC60 první generace, v naftě a automatu. Původně jsem chtěl Mercedes ML 320 CDI W164, ale asi nemá cenu denně tahat na ježdění 80 km do práce skoro 3 tunovou mrchu. Zatím jsem žádný Volvo neměl, mohl bych poprosit zdejší kované Volvisty o pár mouder?
Předně bych si chtěl ujasnit stupně výbavy, podle těch názvů, za druhé koukal jsem, že nafťáky jsou s rozvodovým řemenem, což mě docela štve, doteď jsem preferoval převážně řetězy, takže po kolika km se mění?? Výměna oleje v automatu klasicky po 60 tis. km?
Je tu někde ke stažení manuál??

Jestli se někdo ozve a poradí, budu rád a předem děkuji

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1209
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90 II

Příspěvek od Tarkin »

_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: panelacek