EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Fakt budeme srovnávat obrovský Volvo - dalniční koráb. S malým vozítkem do města? Ještě se hodí říct, že do i3 nedám 3 knihovny z IKEA, krám jeden... Já od té i3 chci aby mě dovezla do práce nebo na trenál. Nic víc.
Nejčastější zákazníci jsou mlíčňáci se starejma báwama, když poprvé zaprší / nasněží / spadne listí.
PS: podle mě je problém a zákeřnost v tom, že jak sundáš nohu z plynu "brzdíš" sice spalováky taky tak nějak brzdí motorem, ale ne tak rychle a tak moc, tam bych viděl asi tu zákeřnost a zakopaného psa.
Nejčastější zákazníci jsou mlíčňáci se starejma báwama, když poprvé zaprší / nasněží / spadne listí.
PS: podle mě je problém a zákeřnost v tom, že jak sundáš nohu z plynu "brzdíš" sice spalováky taky tak nějak brzdí motorem, ale ne tak rychle a tak moc, tam bych viděl asi tu zákeřnost a zakopaného psa.
Naposledy upravil(a) python.p dne 12 dub 2025 13:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
EV: Diskuse o elektroautech
Já taky. A když u těch 45km po dvojkách a trojkách silničkách nebude mít stálou snahu být nestabilní, tak si ji klidně koupím. Takhle se prostě dívám jinde, není to vůz pro mne.
A že působí nestabilně za horších podmínek, to není útok na EV, to je prostě konstatování faktu u konkrétního typu auta.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Sorry, dopsal jsem tam jěště PS. Omlouvám se za edit post mortem.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2374
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: EV - NIRO
EV: Diskuse o elektroautech
Jj je tam LiFePo. Do plna nabíjíme jen když víme že jí budeme potřebovat. = Hned se vyjede. Je to stejný jako s baterkama do nářadí. Skladuju je kolem 50% a před prací dobiju do plna.faktotum píše: 12 dub 2025 13:10 " Nabíjíme ze slunce 10KW auto do plna "
Co v tom je za baterii ? Pokud LiFePO4 tak pohoda. Pokud Li-ion, moc se jim to nabíjení do 100% nelíbí. Zejména když pak stojí a hned nejedou.
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
@python.p hele ty seš takovej zápálenej... Já se nebráním ani jednomu, ale ta ekonomika mi nikdy nebyla jasná...můžeš to teda nastínit? Já jsem se toho nikdy nedopočítal, protože mě to zase tak nervy nedrásá. Ale v zásadě jsem si říkal, že kdybych šel fakt po penězích tak nafta je cca 2 kč/ km + nějakej servis, to auto něco stojí atd...s EV jezdím reálně 20kw/h, ceny elektřiny jsou na nabíječkách uplnej nesmysl ( abych tam nestrávil mládí - rychlonabíječky ), chápu FV ale pak zase někde musím vzít půl mega na tu FV ( to je teda něco co mi taky není uplně jasný
- návratnost vlastní FV ), pak to auto na tu elektřinu stojí jako o dost víc pěněz, otíázka je taky ztráta hodnoty...prostě by mě zajímalo jestli někdo tohle s klidnou hlavou a bez urputnosti na jednu nebo druhou stranu spočítal v nějakým třeba 5-10 letým cyklu..? Mi přijde že to pak na konci musí vyjít tak nějak šul nul

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Pro začátek si sám spočítej "nějakej ten servis" ...
Spotřeba normálního EV je kolem 15kW a cena elektriky s D27d je dejme tomu 5kč. Už tady to tobě "trošičku" nevychází.
Ono můžeš nabíjet i bez FV a klidně z normální zásuvky že.
Spotřeba normálního EV je kolem 15kW a cena elektriky s D27d je dejme tomu 5kč. Už tady to tobě "trošičku" nevychází.
Ono můžeš nabíjet i bez FV a klidně z normální zásuvky že.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Hele ale to je ono...bez urážky, to se o tom bavit vůbec nemusíme..15 kw při normální kombinovaný jízdě je nereálný. Při velmi opatrný jízdě nízkou rychlostí je v pohodě. Já se snažím dopátrat, co se bude dít, když se to bude používat běžně. Tzn někdy pohoda, někdy město, někdy dálnice 150, někdy předjíždím atd...5 kč / kwh je hezká cena, kterou nemam ani doma...ale proč ne, jenže většina lidí ( viz předchozí debata ) doma nabíječku nemá a zase bavím se o běžným provozu tak jsem odkázanej na nabíječky a taky tam nemam chuť ani čas stát tam 3 hodiny...já znova opakuju, že nemam vůbec nic proti EV ani benzínu a vlastně ani naftě...ale chtěl bych se dopátrat toho, jak to vlastně je. Asi samozřejmě bude záviset na tom jestli se bavíme o tom, co najedu a jestli to je nový nebo použitý auto. Pokud se budu bavit o novým ( což je asi tam kam mířím, zajímá mě to třeba kvůli firemním autům ) a nájezdu 30tkm/ rok, tak tam třeba vím co mě vyjde servis na rok. Nevím ale co mě vyjde u EV auta, ale i tam nějaký prohlídky jsou...
jinými slovy, hledám upřímnej pohled na to, co stojí provoz jednoho nebo druhýho z delší perspektivy. Pokud to postavíme na tom, že EV nemá žádnej servis, jezdi za 15kw, kde jedna stojí 5 kč a z druhý strany budeme říkat že jezdím nafťákem za 3,6 l/ 100 a olej si vyměním sám za 800 kč tak se myslím nikam nedobereme...
jinými slovy, hledám upřímnej pohled na to, co stojí provoz jednoho nebo druhýho z delší perspektivy. Pokud to postavíme na tom, že EV nemá žádnej servis, jezdi za 15kw, kde jedna stojí 5 kč a z druhý strany budeme říkat že jezdím nafťákem za 3,6 l/ 100 a olej si vyměním sám za 800 kč tak se myslím nikam nedobereme...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tak jak to asi můžu spočítat když nevím vstupní parametry a podmínky?
Nový EV? Použitý? Kdy ho budu prodávat? Jaký mám nájezd?
Já to pro sebe s i3 mám spočítaný... (Jety auto s 94Ah a nebo 120Ah baterií)
Eletrika u E.ON je za 6,5 vysokém a 4 nízký tarif, takže tak nějak při nabíjení přes noc jsme někde okolo těch 5kč...
Nový EV? Použitý? Kdy ho budu prodávat? Jaký mám nájezd?
Já to pro sebe s i3 mám spočítaný... (Jety auto s 94Ah a nebo 120Ah baterií)
Eletrika u E.ON je za 6,5 vysokém a 4 nízký tarif, takže tak nějak při nabíjení přes noc jsme někde okolo těch 5kč...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Ok. Nový auto střední třídy/ střední výbavy. 30 tkm rok ( 1 servisní interval, ať se to líp počítá
) Nabíječka doba není, ale samozřejmě bych bral nějaký průměr, někdy taky nabiju někde "pomalu". Kombinovaný provoz. ( mě osobně by spíš zajímalo tak 80% delší trasy, 20 město, ale chápu, že to může být trochu nefér vůči EV, řekněme teda 50/50 ). EV / vs. nafta. Prodal bych ho za 5 let. Já se schválně zkusím taky k něčemu dopočítat.
BTW: dává někdo na EV auta fleetový slevy?

BTW: dává někdo na EV auta fleetový slevy?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jasný, škoda od dvou Elroqu umí hodně cuknout s cenou...
Meh, na nový auto jsem to nepočítal no, tak to asi až zítra.
Mě to prostě vychází poloviční provozní náklady, PHM + Servis než auta co mám teď.
Meh, na nový auto jsem to nepočítal no, tak to asi až zítra.
Mě to prostě vychází poloviční provozní náklady, PHM + Servis než auta co mám teď.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
EV: Diskuse o elektroautech
Ja som si počítal cenu elektriny a cenu nafty na prejdene kilometre. Ak by som nabíjal len v práci tak je to cca 1:1.
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Okej, super...
A co se třeba podělit o to u jakých aut a jakých podmínek?
@Lukaso s nabíjením na veřejných nabíječkách a převážně delší trasy... To bych mohl taky brblat že do Miaty nenaložím skříň.
A co se třeba podělit o to u jakých aut a jakých podmínek?

@Lukaso s nabíjením na veřejných nabíječkách a převážně delší trasy... To bych mohl taky brblat že do Miaty nenaložím skříň.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
co se týká trasy - proto říkám 50/50. Ale já tu nabíječku nemám doma a dalších asi 500.000 lidí v tomhle městě taky ne, takže mi to přijde jako validní údaj
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Já si to počítám, tady je z mojí tabulky porovnání ceny na 100km, veřejné vs. doma NT, VT , plus je tam na porovnání Peugeot 5008 2.0HDI:
Je to v korunách; vlastní znamená, že to není rouming cena, ale tedy je potřeba registrace pro danou nabíječku. Cena je bez servisu, pouze elektřina/nafta (máme tu levný Eurooil).Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) labanos dne 12 dub 2025 18:16, celkem upraveno 3 x.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Mě to přijde asi stejně validní jak to co jsem psal s tou Miatou, ale dobře no.
Pak to počítat ani nemusíme, protože když s tím budeš jezdit po dálnici 150km/h bude ti to žrát 20kW a budeš nabíjet na rychlo nabiječkách někde v rozmezí (20 až 9 kč), seš přes 2kč na km a servisní náklady už to nezachrání.
Takže eletrika opět prohrává na plné čáře, bohužel.
Něco jiného je když budeš s normálním autem jezdit normálně a kolem 15kW a nabíjet za 6kč tak jsme trošku jinde, že?
Přidáno za 5 minut 20 sekund:
PS: Z 350 sledovaných Enyaqů se od nového roku prodalo asi 310, všechno jetý kusy, ceny od 20k do 40k €, takže o prodej jetého auta bych strach neměl.
Pak to počítat ani nemusíme, protože když s tím budeš jezdit po dálnici 150km/h bude ti to žrát 20kW a budeš nabíjet na rychlo nabiječkách někde v rozmezí (20 až 9 kč), seš přes 2kč na km a servisní náklady už to nezachrání.

Něco jiného je když budeš s normálním autem jezdit normálně a kolem 15kW a nabíjet za 6kč tak jsme trošku jinde, že?

Přidáno za 5 minut 20 sekund:
PS: Z 350 sledovaných Enyaqů se od nového roku prodalo asi 310, všechno jetý kusy, ceny od 20k do 40k €, takže o prodej jetého auta bych strach neměl.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
jako sorry ale většina lidí uplně nevozí běžně skříně...ale ok, tak ale pojďme říkat, že EV auta jsou jen pro lidi, co mají doma vlastní nabíječku a současně jezdí v režimu, že si vystačí s nabitím doma...to se ale neříká. Takže ne myslím že argument se skříní není validní a ano myslím, že fakt že 90% lidí nemá k dispozici vlastní nabíječku je důležitý parametr.
A opět, existuje režim, který je uplně geniální pro EV, já se spíš snažím najít vzorec pro ekonomiku běžného provozu. Pokud tě to uklidní, tak já bych si EV fakt s velkým nadšením koupil, ale v tuhle chvíli jak to zatím vypadá asi jako 2. auto.
Kouknul jsem se na sprintmonitor, kde mezi nejúspornějšími auty je někde uprostřed Tesla 3, kde modus je 19 kw. Asi nemá moc smysl polemizovat nad tím, že by Tesla byla nějak špatně. Jestliže při 19 kw a řekněme kombinovaném nabíjení na veřejných stanicích to už nevychází tak ani nemusím zjišťovat dál...
Na druhou stranu se to třeba časem zlepší, protože nabízet Kwh za 15 kč mi přijde docela slušná lichva...
A opět, existuje režim, který je uplně geniální pro EV, já se spíš snažím najít vzorec pro ekonomiku běžného provozu. Pokud tě to uklidní, tak já bych si EV fakt s velkým nadšením koupil, ale v tuhle chvíli jak to zatím vypadá asi jako 2. auto.
Kouknul jsem se na sprintmonitor, kde mezi nejúspornějšími auty je někde uprostřed Tesla 3, kde modus je 19 kw. Asi nemá moc smysl polemizovat nad tím, že by Tesla byla nějak špatně. Jestliže při 19 kw a řekněme kombinovaném nabíjení na veřejných stanicích to už nevychází tak ani nemusím zjišťovat dál...
Na druhou stranu se to třeba časem zlepší, protože nabízet Kwh za 15 kč mi přijde docela slušná lichva...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 1693
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
tuto hru nikdy nemuzete vyhrat
pekne vsem zpivali kdyz tlacili do tepelnych cerpadel, kdyz uz jich bylo dost, napalili elektrinu tak, ze se vsichni zapotili.
jo, dejte si solary, budete vydelavat… realita uz dnes holy okot… nelibi se? nakupte baterky za 3-4kila, ukladejte, nemas na baterku? kup si virtual a jsi tam, kde jsi byl
pekne vam to vychazi kdyz je 005 ev aut v republice, az vas bude uvrtanych dostatek, napali to tak, ze budete chodit pesky
pekne vsem zpivali kdyz tlacili do tepelnych cerpadel, kdyz uz jich bylo dost, napalili elektrinu tak, ze se vsichni zapotili.
jo, dejte si solary, budete vydelavat… realita uz dnes holy okot… nelibi se? nakupte baterky za 3-4kila, ukladejte, nemas na baterku? kup si virtual a jsi tam, kde jsi byl

pekne vam to vychazi kdyz je 005 ev aut v republice, az vas bude uvrtanych dostatek, napali to tak, ze budete chodit pesky

-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
já bych zase tak skeptickej nebyl...já si myslím, že zrovna ta cena na nabíječkách půjde výrazně dolu...minimálně nějakej regularční úřad začne mít problém s tím, že doma jedeš za 6 kč a na nabíječce za 20
ale jinak souhlasím, že FV s baterkama ( jinak to nedává vůbec smysl ) mi prostě v 10ti letým horizontu jako vůbec nevychází. Ale zase je možný, že mi něco uniká, protože těch lidí co do toho jdou je fakt ranec
Na druhou stranu idea lokálních soběstačných výrob se mi docela zamlouvá
ale jinak souhlasím, že FV s baterkama ( jinak to nedává vůbec smysl ) mi prostě v 10ti letým horizontu jako vůbec nevychází. Ale zase je možný, že mi něco uniká, protože těch lidí co do toho jdou je fakt ranec

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 1693
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
solary na strechach vyrostly, narod byl nakrmen strachem. kdyz narodu otrnulo, fv business stoji
na nabijeckach zustane, doma pujde nahoru. vsem
znovu: tuto hru nemuzete vyhrat
Přidáno za 12 minut 50 sekund:
Lukaso, delas business, delas ho pro blaho naroda, nebo ho delas pro Tvuj profit? energetika je absolutni business…
Přidáno za 6 minut 22 sekund:
faktem je, ze jsme v hovnech a hovno nevylestis
na nabijeckach zustane, doma pujde nahoru. vsem
znovu: tuto hru nemuzete vyhrat
Přidáno za 12 minut 50 sekund:
Lukaso, delas business, delas ho pro blaho naroda, nebo ho delas pro Tvuj profit? energetika je absolutni business…
Přidáno za 6 minut 22 sekund:
faktem je, ze jsme v hovnech a hovno nevylestis
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
EV: Diskuse o elektroautech
Doma nabijas ako súkromná osoba z regulovaného odberného miesta, avšak nabíjačky sú firmy, väčšinou neregulované odberné miesta. Iné podmienky, iné cenníky.Lukaso píše: 12 dub 2025 23:22 minimálně nějakej regularční úřad začne mít problém s tím, že doma jedeš za 6 kč a na nabíječce za 20
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Ale ano je to validní... Statisticky vychází že průměrný čech najede 55km denně, jo modus jsem nenašel, ale něco mi říká, že to ještě bude spíš nižší a to klidně o polovinu - tzn absolutně není třeba řešit nabíjení někde po cestách. To že lidi nemůžou nabíjet doma ok, dejme tomu.Lukaso píše: 12 dub 2025 22:11 jako sorry ale většina lidí uplně nevozí běžně skříně...ale ok, tak ale pojďme říkat, že EV auta jsou jen pro lidi, co mají doma vlastní nabíječku a současně jezdí v režimu, že si vystačí s nabitím doma...to se ale neříká. Takže ne myslím že argument se skříní není validní a ano myslím, že fakt že 90% lidí nemá k dispozici vlastní nabíječku je důležitý parametr.
A opět, existuje režim, který je uplně geniální pro EV, já se spíš snažím najít vzorec pro ekonomiku běžného provozu. Pokud tě to uklidní, tak já bych si EV fakt s velkým nadšením koupil, ale v tuhle chvíli jak to zatím vypadá asi jako 2. auto.
Kouknul jsem se na sprintmonitor, kde mezi nejúspornějšími auty je někde uprostřed Tesla 3, kde modus je 19 kw. Asi nemá moc smysl polemizovat nad tím, že by Tesla byla nějak špatně. Jestliže při 19 kw a řekněme kombinovaném nabíjení na veřejných stanicích to už nevychází tak ani nemusím zjišťovat dál...
Na druhou stranu se to třeba časem zlepší, protože nabízet Kwh za 15 kč mi přijde docela slušná lichva...
Nicméně lidi jezdí na nákupy ne? Na tom se asi shodneme co? Rychlej nákup je tak 30 minut, pomalej klidně k té hodince, to máš třeba Lidl a Kauf 50kW pomaličku na klid skoro plnou baterku s cenou kolem 9kč (Labanos má ještě nižší čísla) a to už seš na polovině té nafty a nabíjet se dá i bez domácí nabíječky. Nebo nejezdíš na nákupy a jedeš jen rohlík / košík? Stejně se to dá aplikovat na velké obchodní centra kde člověk je asi i déle jak hodinu a nebo třeba na kina nebo bazény, nebo jiná sportoviště? Jo tam se dá na klid nabíjet i když budu bydlet uprostřed jižňáku.
Ale vidíš, objevil jsi něco co majitelé Tesel, teda ty co nejsou soudní nevidí, nechtějí vidět, nebo si to nepřipouští. Ale jim přeci Tesla žere 14! Maximálně 15! Víc ani náhodou. Akorát, že vůbec!
Rychlo nabíječky jsou holt drahé, ale viz výš s tou skříní. Jak často ji budeš využívat? Lítáš každej den 500km a nebydlíš v baráku? Tak bohužel EV zatím prostě pro tebe není.
Jak jsem psal níže, kdo chce hledá způsoby. Kdo nechce hledá důvody.
Neměl bys tam něco validního k tématu? Nebo jen rádoby vtipné poznámky co nedávají smysl a jsou prostě mimo?koch píše: 12 dub 2025 22:59 tuto hru nikdy nemuzete vyhrat
pekne vsem zpivali kdyz tlacili do tepelnych cerpadel, kdyz uz jich bylo dost, napalili elektrinu tak, ze se vsichni zapotili.
jo, dejte si solary, budete vydelavat… realita uz dnes holy okot… nelibi se? nakupte baterky za 3-4kila, ukladejte, nemas na baterku? kup si virtual a jsi tam, kde jsi byl
pekne vam to vychazi kdyz je 005 ev aut v republice, az vas bude uvrtanych dostatek, napali to tak, ze budete chodit pesky![]()
Už nám prozradíš pro jaký auta sis to počítal, nebo je to tajemství a na úrovni Kocha tu jen budem mlátit prázdnou slámu?jergus.balaz píše: 13 dub 2025 01:09Doma nabijas ako súkromná osoba z regulovaného odberného miesta, avšak nabíjačky sú firmy, väčšinou neregulované odberné miesta. Iné podmienky, iné cenníky.Lukaso píše: 12 dub 2025 23:22 minimálně nějakej regularční úřad začne mít problém s tím, že doma jedeš za 6 kč a na nabíječce za 20
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1693
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
kamo, jediny, kdo tady jede hospodske pecky na urovni “moje oktavka naftu vyrabi” jsi Ty
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Můžeš to trošku rozvést, pár stran zpět jsem se tu rozepsal o výběru auta a poznatcích o nich. Jo vlastně ještě jsem Lukassovi nespočítal tu spotřebu, to máš pravdu! Na to se chystám.
Zatím debatujeme o tom, že on chce s EV jezdit jak se spalovákem a úplně nepochopil jak to s EV je. Prostě ty primárně nechceš nabíjet na rychlých nabiječkách, ty chceš primárně nabíjet doma, nebo třeba tam, kde musíš a nebo chceš sem tam trávit čas. Když jednou za čas pojedeš dálku a budeš muset holt nabít za draho, tak prostě nabiješ, na dálnice je taky PHM dražší jak jinde a kafe a občerstvení taky, ale to k tomu tak nějak patří.
Viz Warcz který bydlí v Brně, nemá zásuvku, ale nevidí problém s tím nabíjet jinde. Labanos kterej mu tady vypsal ceny za nabíjení na veřejných nabiječkách.
PS: Tepelný čerpadlo je furt ok. Kolik lidí topí klasicky eletrikou? A jestli si mám vybrat zda topit elektrokotlem a nebo TČ, tak je to jasný. Cena energie je tak nějak ustálená, krom toho kdy se Rusko připravovalo na válku a bralo nejen nás několik let na hůl...
Většina lidí co má soláry je má z důvodů, že prostě měli nějaký peníze navíc, tak si je na střechu dali, nevím asi o nikom kdo by si na to musel půjčit a teď si trhal vlasy... většina z nich si právě pořizuje EV a můžou nabíjet "svou eletrikou" tam kde mají odběrné místo na sebe.
Jo a s tím chozením pěšky, můžeš to prosím opřít nějak o data? Děkuji
Zatím debatujeme o tom, že on chce s EV jezdit jak se spalovákem a úplně nepochopil jak to s EV je. Prostě ty primárně nechceš nabíjet na rychlých nabiječkách, ty chceš primárně nabíjet doma, nebo třeba tam, kde musíš a nebo chceš sem tam trávit čas. Když jednou za čas pojedeš dálku a budeš muset holt nabít za draho, tak prostě nabiješ, na dálnice je taky PHM dražší jak jinde a kafe a občerstvení taky, ale to k tomu tak nějak patří.
Viz Warcz který bydlí v Brně, nemá zásuvku, ale nevidí problém s tím nabíjet jinde. Labanos kterej mu tady vypsal ceny za nabíjení na veřejných nabiječkách.
PS: Tepelný čerpadlo je furt ok. Kolik lidí topí klasicky eletrikou? A jestli si mám vybrat zda topit elektrokotlem a nebo TČ, tak je to jasný. Cena energie je tak nějak ustálená, krom toho kdy se Rusko připravovalo na válku a bralo nejen nás několik let na hůl...
Většina lidí co má soláry je má z důvodů, že prostě měli nějaký peníze navíc, tak si je na střechu dali, nevím asi o nikom kdo by si na to musel půjčit a teď si trhal vlasy... většina z nich si právě pořizuje EV a můžou nabíjet "svou eletrikou" tam kde mají odběrné místo na sebe.

Jo a s tím chozením pěšky, můžeš to prosím opřít nějak o data? Děkuji
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1693
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
nejen on chce jezdit autem tak, je zvykly, to chce drtiva vetsina populace.
tj bez omezeni a problemu, ktere EV fanouskove nazyvaji ruznymi jmeny, jen ne temi pravymi.
ja chci take jezdit se spalovakem se vsema specifikama,
chci auto, kdy se nemusim “prochazet, hledat, instalovat solary, aplikace, pocitat, tvarit se, ze fastfood je dnes slow eating food, hlidat kde to po prijezdu kamkoli zapichnu do zasuvky, mit dojezdovou uzkost… toto je neuveritelne omezujici
kdyz budu chtit nekoho smotat na jizke provozni naklady konvencniho vozu, take si muzu vzit stare Lupo a jezdit s nim extremne usporne a tvrdit, ze tak, jak to mam doma ja je to nejlepsi na svete… ale takhle pouzivani vozidla v realnem svete nevypada
co je tak tezke pochopit na tom, ze nekdo chce jezdit spalovakem a mit moznost si takovy poridit i za 5, nebo 10 let?
tj bez omezeni a problemu, ktere EV fanouskove nazyvaji ruznymi jmeny, jen ne temi pravymi.
ja chci take jezdit se spalovakem se vsema specifikama,
chci auto, kdy se nemusim “prochazet, hledat, instalovat solary, aplikace, pocitat, tvarit se, ze fastfood je dnes slow eating food, hlidat kde to po prijezdu kamkoli zapichnu do zasuvky, mit dojezdovou uzkost… toto je neuveritelne omezujici
kdyz budu chtit nekoho smotat na jizke provozni naklady konvencniho vozu, take si muzu vzit stare Lupo a jezdit s nim extremne usporne a tvrdit, ze tak, jak to mam doma ja je to nejlepsi na svete… ale takhle pouzivani vozidla v realnem svete nevypada
co je tak tezke pochopit na tom, ze nekdo chce jezdit spalovakem a mit moznost si takovy poridit i za 5, nebo 10 let?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé