Tak ja jsem castecne kripl,takze mam elektriku a tam je 2,4" + 2,5". xSam by mel byt uplna hranice toho, co lze do toho Bosalu upnout.
Na muj mailovy dotaz na centralu Bosalu se mi TELEFONICKY ozvala zpet sales manazerka Renata Ourednickova (to jsem teda cumel), ze ta rozsirujici sada nikde neni, ale ze to muze asi zadat do vyroby
Takze to jeste nejak resim, ale nemyslim si,ze to dopadne.
Aktualne je muj favorit Atera Genio 2+1. Tedy skladaci nosic pro 2 kola s moznosti pridat lyzinu na 3ti kus
Navstivil jsem dnes nekolik prodejen s nosici. V nabidce byly nosice Hakr, Yakima, Atera a Thule.
Potreboval jsem nosic pro karbonove elektrokolo s rozvorem 134cm, 29x2,5" kola a boost osy, XL ram. Dale pro bezne horske kolo s karbonovym ramem a jedno detske kolo. Primarne prevoz 2 kol, obcasne 3. Rozestup lyzin 21cm+
Nejlepe varianta 2+1, tedy nosic na 2 kola s rozsirujici idnimatelnou rampou a skladaci (ne sklapeci-to jsou vsechny normalni nosice, ale skladaci)
1) Temer vsechny nosice Thule byly naprosto k nicemu, protoze byly bud male, nebo kdyz uz tam kolo veslo (XT 938/939), neslo jej upnout. Ty "chňapky" fungují dobře jen u rovných rámů obyčejných kol. Celopero s tlumičem podel sedlove trubky a navic s motorem je problem.
2) Nosice Hakr se me osobne vubec nelibily - a nenasel se jediny prodejce, ktery by mi rekl : hele dobry, na obcasne vozeni si to klidne kupte.
3) Yakima vypadala docela hezky zpracovaná, ale pořádně jsem to nezkoušel, protože měla úchyty jako Thule
4) Levne rady nosicu Atera (Ebike, ebike XL) co jsou nosice za cca 12-15tis celkem bida. Tenke trubky, na prd usazeni pneu, ale pouzit by to slo. Uchyty jsou diky reminkum variabilnejsi pro vice kol.
Naprosto skvely byl nosic Atera Genio 2+1. Poctiva a masivni konstrukce, perfektni skladani, uchazejici sirka. Ovsem upnuti meho kola - jedina moznost byla vzit to za otevreny karbonovy "U" profil spodni ramove trubky (uvnitr je prostor pro baterii a ta ten prostor nijak nezpevňuje) a to jsem radeji zavrhnul. Velice me to mrzi, ten nosic vyjde sice na 21tis (varinata jen pro 2 kola pak 17tis), ale perfektně by mi vyhovoval.
Takze bohuzel, JEDINY drzak, ktery byl schopen to moje kolo normalne vzit za horni ramovou trubku, splnoval rozestupy, skladani atd, byl Thule Epos 3.
Jediny a asi prvni model Thule nachystane z vyroby na karbonovy ram, rozvor kol az 135cm, rozestup lyzin 25cm a soucasne velka variabilita uchyceni (teleskopicka a plne naklapeci tyc zakoncena reminkovym stahovakem). Take 5let zaruka v budoucnu asi i lepsi prodejnost, nez Atera.
Snad toto vlakno nekomu nekdy pomuze. Dekuji moc vsem co prispeli radou
Edit : jen dodam,ze kdyz jsem to kolo v obou prodejnach vytahl ven z kufru auta, tak prvni reakce byla, ze to bude problem...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 29 srp 2024 07:15, celkem upraveno 1 x.
Zeptám se na ty stahovací pásky na rám. To je pogumované nebo jen holý plast? Pokud palst, bál bych se o mírné poškrábání rámu. Takže bych na něj asi navelékl alepsoń starou duši. Toto jsme řešil já u pásků přes ráfky - taky jen plast, tak na to šla stará duše.
Případně bych dával pod ten pásek nějakou tenkou nastříhnaou karimatku na suchý zip.
Jinak ten pásek, co obepíná celý rám je zhlediska uchycení určitě "bezpečnější" na převoz jak ty Thule chňapky. Otázka je, když ti někdo přestřihne ten pásek (to půjde i odlamovaícm nožíkem), tka prostě kolo vyjmeš. Jak to má Thule zabezpečené proti krádeži? Tady bych se bál. Ono nechat na kouli kola za půl mega úplně nechceš a nebývá často vyhnutí se. Apoň u nás tak občas auto stoj ítřeba půl dne, když po cestě do cílové destinace jdeme na prohlídku města či pěší výlet.
Ještě k tomu uchycení na zkosenou horní rámovou trubku těmi Thule packama. Tady musíš úchyt posunout až do oblouku toho držáku nosiče tak, aby nakolnění držáku sedělo se zkosením rámu. Taky to tak mám. Na té U kosntrukci nosiče mám fixou poznačené, kde jaký držák umsítit, abych na to nemusel myslet. Ale chápu, že u tebe to nemuselo opravdu vyjít...
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Uchyceni okolo spodni ramove trubky. Jedna se o tvrde plastove pasky (jako prezky z lyzarskych bot) a na nich je navlecena gumova ochrana, ktera ale z duvodu delky pasku musela dolu, aby to obejmulo celou tu super tlustou trubku. Jenze jak rikam, ta je otevreny "U" profil z karbonu a ackoliv to drzelo bez nejakeho promacknuti v tu danou chvili,tak nevim nevim...Hodinu jsem stal pred obchodem, premyslel, obvolaval lidi skrz pomoc/nazor protoze me naprosto spickove a nejlepe vyhovuje prave nosic na 2 kola (rozmery,vaha) a pripadne rozsirit lyzinou na 3ti kolo.
Jinak pasky na uchyceni pneunatik jsou obycejny plast ALE pasky na uchyceni za ramovou trubku jsou uvnitr vyztuzene kovem a tato upinaci hlava je uzamykatelna
Nicmene pratele, samozrejme, kdo chce, ten za 3sekundy i toto prekona. Pakovky a jedem...
Co se tyce naklopeni toho ramene - to u me bohuzel ani tak neslo, fakt
Zaverem - fakt me moc mrzi ta Atera Genio, to je skvely nosic a vrele doporucuji, kdo uvazuje, at jej zaradi do vyberu
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 29 srp 2024 09:43, celkem upraveno 1 x.
jo tak to řešíme podobně. Ještě kola svážeme zámkama na kolo. Jen tedy ne od Thule za 1800 Kč kus drátu
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Jo Thule má ty zámečky co se loupnou šroubovákem jako ostatní , ale jediná šance na nepřipraveného zloděje je promotání řetězem a podobně k nosiči. Profíka to jen chvilku zdrží , ale na náhodnou kolemjdoucí fetku Ok.
Borci to je neprávem přehlížený držák. Kdo má opravdu velké kolo, tak ten Bosal za bratru 14 000kč je naprosto fantastická volba. Jsem si úplně jistý, že to je největší držák (myšleno tak, že pojme největší / nejdelší jízdní kola), jaký se vůbec nabízí. Složený má pak rozměry, jak vidíte na fotce (80x80x28) Vemte si , že to moje Thule Epos 3 je dražší o 15 000Kč. Se mi z toho chce zvracet. Jenže před rokem ten Bosal nebylo možné nikde kloudně vidět, vyzkoušet atd... Zpracování sice není až takové jak u toho Thule, ale rozhodně to není šmejd a ta cena je prostě úplně jinde.
Mě dali včera poukaz na slevu na 1000kč právě v Elsa Group Olomouc a kdybych věděl, že to někomu odsud pomůže a ten nosič by chtěl, tak ať mi napíše, domluvíme se, já mu ten kupon předám zadarmo.
EDIT : Jo..ale ten Bosal je limitován šířkou pneu do 2,3", ovšem dají se na to sehnat XL patky a ty jsou pak až snad do 4" - to by jste ale museli řešit s dodavatelem. Já jsme tenkrát ty patky sehnat nemohl, nikdo je neměl.
Výše uvedený nosič Bosal, který je nejen skládací, ale i vhodný pro karbonové rámy z hlediska toho, že neupíná jízdní kolo chňapkou, ale řemínkem je nyní na Alze za 10 990Kč za což tak trochu můžu já. Myslím si, že taková cena asi úplně dlouho nevydrží. Chápu, že z někoho pohledu to nemá cenu kupovat v půlce léta, ale troufám si fakt říct, že levnější nebude. A uživateli @xSam patří poděkování za to, že dříve v tomto vláknu poměrně bohatě popsal držák a dával sem i nějaké fotky.
Za 11tis je to fakt zadarmo...A za 390kč můžete mít dopravu domů.
z mého pohledu nejlepší držák je Carface VISION 4 - z auto kelly koupen v akci za 8tis.
Enduro kola se tam ale vejdou jen 3ks. Mezi 2 a 3 kolem je menší mezera. Prý se vejdou i 4 kola když se kola přidělají jen k stojnám eletrikářskou páskou - tím se trochu vykloní a vznikne víc místa takže vidle a zadní stavba nejsou v kontaktu.
Držák je velmi skladný a není problém ho dat do kufru fábie, nebo ho mít ve sklepě kde o něm člověk neví.
Jediné co mi vadí je jen sklápění, pří kterém místo jedné lehce přístupné páky (thule) musím odšroubovat velkou plastovou matku.