D5 151kw – tlakuje

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Urvanej »

biimbo: Když otevřeš nádobku, tak se začne voda v hlavě vařit, protžoe je pod tlakem a tzn. bod varu je posunutý třeba na 105°C a najednou otevřením dáš atmosférický tlak, kde 105°C už je nad bodem varu. Takže se kapalina ochladí tím, že se jí kus vyvaří, čímž vznikne bublina. Mimo jiné je to proto všude napsaný, neotvírat teplý. Pokud ti to dělá i studený, tak máš problém... prvně bych zkontroloval odvzdušnění, viz výše.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

biimbo
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od biimbo »

Dik za reakci. Ja vím jak systém funguje, auta dělám 20 let, sice nákladní ale osobní k tomu sem tam taky. Chceme kupovat auto od paní, které je jinak v perfektním stavu, nezasažené kutilem. Ale nesetkal jsem nikdy s tím že by jen při povolení , ne otevření víčka šla ven nádobky, zvlášť po 10minutách po zastavení a městské jízdě. Pokud je systém samozřejmě v pořádku. Od té doby co jsou v autech chladiče spalin, tak i když voda nevaří jak na brambory ale neustále to v motoru vypadá jako v rychlovarný konvici když začíná povrchová tvorba páry na topném tělese a tím to plynuje víc než bývalo dřív. Takže je víc náchylný na špatné víčko, ucpané nátrubky a hadičníky systému a v tomto případě i absencí hadičky odvzdušnění chladiče. A jen mě zajímá jestli tohle je běžný projev auta bez hadičky nebo je tam špatného něco jiného.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Urvanej »

Hele z logiky věci, bych čekal, že pokud do toho vlítnou spaliny, tak to bude pod tlakem i uplně vystydlý, nebo bude mizet voda či obojí. Ale chápu, že pokud to je auto na koupi, tak toho moc nevyzkoušíš.
Třeba zareaguje nějaký majitel.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Vytocit studeny na 4000ot a sledovat hladinu.
U me se to natlakovalo bezprostredne po startu, kdy zmizela hladina v nadobce.
Jen otazka, do nadobky vedou 2 slabe hadicky nebo jen 1? Pokud 1, muze byt bublina na vrchu chladice.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Ondul
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: Volvo

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Ondul »

Týkají se tyhle problémy i pětivalcové D4 133kw vXC70 z roku 2016,prosím?

biimbo
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od biimbo »

Jakub Svoboda píše: 15 lis 2024 10:23 Vytocit studeny na 4000ot a sledovat hladinu.
U me se to natlakovalo bezprostredne po startu, kdy zmizela hladina v nadobce.
Jen otazka, do nadobky vedou 2 slabe hadicky nebo jen 1? Pokud 1, muze byt bublina na vrchu chladice.

jsem psal v obou příspěvcích že hadička do chladiče tam není, tak jestli to nevytlačí bublina z chladiče.

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Arkaz »

Kup si ten tester na spaliny taky co vyzera jak sklenena trubka. Ja som skusal ten lacny plastovy a neukazal nic. neskor ten skleneny a ten hned bublinky a zmena farby. stoji asi 1000czk ta sada.

Dacooos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Svatoslav
Vůz: XC70 D5, 151kW V40 1,8 90kW

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Dacooos »

To samé se mi stalo při nájezdu cca 250Tis. Auto mi na delší cestě na dálnici napsalo hlášku málo vody. Po pomalém otevření víčka hladina opět nastoupala do normálu, ale s menším deficitem.
Opakovalo se to vždy při delších cestách, takže už mi bylo celkem jasné, že to budou vložky. Nakonec ještě test na spaliny ve vodě a bylo potvrzeno. Motor ven a zaslání na opravu k Davidovi Patočkovi (tímto mu ještě jednou moc děkuji za skvělou práci) do T6R.
Bohužel nevím co bylo příčinou, protože všechny své auta vždy zahřívám a až pak jedu. A když je větší mráz a auto mám venku, tak ještě jedu na manuální řazení, abych neměl motor podtočený nebo zbytečně přetočený.
Jinak vložky nakonec nebyly prasklé, ale jedna sjela trošku níž a přestala těsnit. Pro jistotu se měnily dvě, protože i na druhé už to nebylo 100%.

Předpokládám, že nejvíce je na vině je termostat a možnost kontrolovat teplotu vody v motoru nebo celém systému.
Pokud vám odejde termostat a vy na to nepříjdete včas, můžou nastat problémy s vložkama, regenerací DPF atd. Není špatné si občas hodit auto na nějaký obyčejný OBD a spárovat to přes telefon, aby člověk viděl reálná data teplot a podobně, při těch běžných denních cestách. Hned se dozvíte kde běžně už šlapete na plný plyn, jestli tam běžně máte motor v provozní teplotě.

Jinak pokud by tam ještě dělal problém vzduch v soustavě, kapalinu měním tak, že ji na několikrát doleju, až mám do 3/4 nádržku zavodněnou a ještě párkrát promačkám hadice aby se dostal další vzduch ven. Pak místo víčka dám na nádobku gumový špunt s cca 12mm dírou a na ten dám ruční vakuovou odsavačku (pumpička na nakládání masa v plastových dózách) a několikrát pumpnu. Hned je slyšet z motoru i chladiče bublání a hadice se postupně začínají roztahovat do původního tvaru. Ideálně to nechat i chvíli zahřát a ještě jednou vyvakuovat. Hned je vidět na nádobce, kolik bylo v systému ještě vzduchu.

Je to jen takový menší poznatek k tomuto tématu, ale doufám že někomu snad pomůže.

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé