D5 151kw – tlakuje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12914
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
D5 151kw – tlakuje
biimbo: Když otevřeš nádobku, tak se začne voda v hlavě vařit, protžoe je pod tlakem a tzn. bod varu je posunutý třeba na 105°C a najednou otevřením dáš atmosférický tlak, kde 105°C už je nad bodem varu. Takže se kapalina ochladí tím, že se jí kus vyvaří, čímž vznikne bublina. Mimo jiné je to proto všude napsaný, neotvírat teplý. Pokud ti to dělá i studený, tak máš problém... prvně bych zkontroloval odvzdušnění, viz výše.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum
D5 151kw – tlakuje
Dik za reakci. Ja vím jak systém funguje, auta dělám 20 let, sice nákladní ale osobní k tomu sem tam taky. Chceme kupovat auto od paní, které je jinak v perfektním stavu, nezasažené kutilem. Ale nesetkal jsem nikdy s tím že by jen při povolení , ne otevření víčka šla ven nádobky, zvlášť po 10minutách po zastavení a městské jízdě. Pokud je systém samozřejmě v pořádku. Od té doby co jsou v autech chladiče spalin, tak i když voda nevaří jak na brambory ale neustále to v motoru vypadá jako v rychlovarný konvici když začíná povrchová tvorba páry na topném tělese a tím to plynuje víc než bývalo dřív. Takže je víc náchylný na špatné víčko, ucpané nátrubky a hadičníky systému a v tomto případě i absencí hadičky odvzdušnění chladiče. A jen mě zajímá jestli tohle je běžný projev auta bez hadičky nebo je tam špatného něco jiného.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12914
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
D5 151kw – tlakuje
Hele z logiky věci, bych čekal, že pokud do toho vlítnou spaliny, tak to bude pod tlakem i uplně vystydlý, nebo bude mizet voda či obojí. Ale chápu, že pokud to je auto na koupi, tak toho moc nevyzkoušíš.
Třeba zareaguje nějaký majitel.
Třeba zareaguje nějaký majitel.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5809
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw – tlakuje
Vytocit studeny na 4000ot a sledovat hladinu.
U me se to natlakovalo bezprostredne po startu, kdy zmizela hladina v nadobce.
Jen otazka, do nadobky vedou 2 slabe hadicky nebo jen 1? Pokud 1, muze byt bublina na vrchu chladice.
U me se to natlakovalo bezprostredne po startu, kdy zmizela hladina v nadobce.
Jen otazka, do nadobky vedou 2 slabe hadicky nebo jen 1? Pokud 1, muze byt bublina na vrchu chladice.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Vůz: Volvo
D5 151kw – tlakuje
Týkají se tyhle problémy i pětivalcové D4 133kw vXC70 z roku 2016,prosím?
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum
D5 151kw – tlakuje
Jakub Svoboda píše: 15 lis 2024 10:23 Vytocit studeny na 4000ot a sledovat hladinu.
U me se to natlakovalo bezprostredne po startu, kdy zmizela hladina v nadobce.
Jen otazka, do nadobky vedou 2 slabe hadicky nebo jen 1? Pokud 1, muze byt bublina na vrchu chladice.
jsem psal v obou příspěvcích že hadička do chladiče tam není, tak jestli to nevytlačí bublina z chladiče.
-
Offline
- Příspěvky: 1343
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 151kw – tlakuje
Kup si ten tester na spaliny taky co vyzera jak sklenena trubka. Ja som skusal ten lacny plastovy a neukazal nic. neskor ten skleneny a ten hned bublinky a zmena farby. stoji asi 1000czk ta sada.
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Svatoslav
- Vůz: XC70 D5, 151kW V40 1,8 90kW
D5 151kw – tlakuje
To samé se mi stalo při nájezdu cca 250Tis. Auto mi na delší cestě na dálnici napsalo hlášku málo vody. Po pomalém otevření víčka hladina opět nastoupala do normálu, ale s menším deficitem.
Opakovalo se to vždy při delších cestách, takže už mi bylo celkem jasné, že to budou vložky. Nakonec ještě test na spaliny ve vodě a bylo potvrzeno. Motor ven a zaslání na opravu k Davidovi Patočkovi (tímto mu ještě jednou moc děkuji za skvělou práci) do T6R.
Bohužel nevím co bylo příčinou, protože všechny své auta vždy zahřívám a až pak jedu. A když je větší mráz a auto mám venku, tak ještě jedu na manuální řazení, abych neměl motor podtočený nebo zbytečně přetočený.
Jinak vložky nakonec nebyly prasklé, ale jedna sjela trošku níž a přestala těsnit. Pro jistotu se měnily dvě, protože i na druhé už to nebylo 100%.
Předpokládám, že nejvíce je na vině je termostat a možnost kontrolovat teplotu vody v motoru nebo celém systému.
Pokud vám odejde termostat a vy na to nepříjdete včas, můžou nastat problémy s vložkama, regenerací DPF atd. Není špatné si občas hodit auto na nějaký obyčejný OBD a spárovat to přes telefon, aby člověk viděl reálná data teplot a podobně, při těch běžných denních cestách. Hned se dozvíte kde běžně už šlapete na plný plyn, jestli tam běžně máte motor v provozní teplotě.
Jinak pokud by tam ještě dělal problém vzduch v soustavě, kapalinu měním tak, že ji na několikrát doleju, až mám do 3/4 nádržku zavodněnou a ještě párkrát promačkám hadice aby se dostal další vzduch ven. Pak místo víčka dám na nádobku gumový špunt s cca 12mm dírou a na ten dám ruční vakuovou odsavačku (pumpička na nakládání masa v plastových dózách) a několikrát pumpnu. Hned je slyšet z motoru i chladiče bublání a hadice se postupně začínají roztahovat do původního tvaru. Ideálně to nechat i chvíli zahřát a ještě jednou vyvakuovat. Hned je vidět na nádobce, kolik bylo v systému ještě vzduchu.
Je to jen takový menší poznatek k tomuto tématu, ale doufám že někomu snad pomůže.
Opakovalo se to vždy při delších cestách, takže už mi bylo celkem jasné, že to budou vložky. Nakonec ještě test na spaliny ve vodě a bylo potvrzeno. Motor ven a zaslání na opravu k Davidovi Patočkovi (tímto mu ještě jednou moc děkuji za skvělou práci) do T6R.
Bohužel nevím co bylo příčinou, protože všechny své auta vždy zahřívám a až pak jedu. A když je větší mráz a auto mám venku, tak ještě jedu na manuální řazení, abych neměl motor podtočený nebo zbytečně přetočený.
Jinak vložky nakonec nebyly prasklé, ale jedna sjela trošku níž a přestala těsnit. Pro jistotu se měnily dvě, protože i na druhé už to nebylo 100%.
Předpokládám, že nejvíce je na vině je termostat a možnost kontrolovat teplotu vody v motoru nebo celém systému.
Pokud vám odejde termostat a vy na to nepříjdete včas, můžou nastat problémy s vložkama, regenerací DPF atd. Není špatné si občas hodit auto na nějaký obyčejný OBD a spárovat to přes telefon, aby člověk viděl reálná data teplot a podobně, při těch běžných denních cestách. Hned se dozvíte kde běžně už šlapete na plný plyn, jestli tam běžně máte motor v provozní teplotě.
Jinak pokud by tam ještě dělal problém vzduch v soustavě, kapalinu měním tak, že ji na několikrát doleju, až mám do 3/4 nádržku zavodněnou a ještě párkrát promačkám hadice aby se dostal další vzduch ven. Pak místo víčka dám na nádobku gumový špunt s cca 12mm dírou a na ten dám ruční vakuovou odsavačku (pumpička na nakládání masa v plastových dózách) a několikrát pumpnu. Hned je slyšet z motoru i chladiče bublání a hadice se postupně začínají roztahovat do původního tvaru. Ideálně to nechat i chvíli zahřát a ještě jednou vyvakuovat. Hned je vidět na nádobce, kolik bylo v systému ještě vzduchu.
Je to jen takový menší poznatek k tomuto tématu, ale doufám že někomu snad pomůže.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé