Koupil jsem si Volvo
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
I nerezovy vyfuk muze mit diru uz jsem to zazil na bawu.
-
Offline
- Příspěvky: 921
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Koupil jsem si Volvo
Origo výfuky jsou zpravidla nerez, ale to ještě neznamená, že za 15 let neprorezne
ale třeba na mé V70 je původní výfuk i po 17 letech stále krásný 


-
Offline
- Příspěvky: 4160
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
Koupil jsem si Volvo
Slyším prvně, že origo jsou nerez, díky za osvětu 

_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Koupil jsem si Volvo
No nevim co myslíš tim origo a na jakém modelu, ale 2ks P2 co vlastním, tak žádná nerez nemá, ač jsou to oboje ještě origo výfuky, jen to neni uplně špatnej materiál a má dobrou povrchovou úpravu (kromě svarů), a nehnije to jak bosal/walker atd.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 921
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Koupil jsem si Volvo
Většina evropských aut má originál výfuky z nerezu, minimálně všichni němci. Třeba na dvojkové octavii nehrozí, že by jsi za celou životnost auta měnil výfuk (dříve zrezne kastle).
Co se týče Volva, tak moje V70 p2 face má tlumič a koncovku z nerezu určitě (a koncovka jde krásně leštit), trubka od katu k tlumiči bude nějaký horší materiál - má povrchovou rez. Co se nepovedlo jsou držáky, ty už mám opravované.
Výfuky z druhovýroby jsou tragédie, je to většinou obyč plech našopovaný hliníkem a to se v soli prostě rozpadne za pár let.
Co se týče Volva, tak moje V70 p2 face má tlumič a koncovku z nerezu určitě (a koncovka jde krásně leštit), trubka od katu k tlumiči bude nějaký horší materiál - má povrchovou rez. Co se nepovedlo jsou držáky, ty už mám opravované.
Výfuky z druhovýroby jsou tragédie, je to většinou obyč plech našopovaný hliníkem a to se v soli prostě rozpadne za pár let.
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Jojo, souhlas...snad ten nerez tedy půjde svařit
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=23&t=76298

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=23&t=76298
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Potvrzuji ty držáky a jejich ureznuti a prikladam foto 16 let stareho originálního nerez vyfuku Volvo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5773
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Koupil jsem si Volvo
Slyšim úplně poprvé v životě, že by nerez zreznul...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Koupil jsem si Volvo
OT: Protože nerez je blbý slovo. Jmenuje se to správně korozivzdorná ocel. Ona vzdoruje, dost dobře, ale když do toho sáhneš teplem a kdovíjakym přídavným materiálem při svařování, tak to prostě nedá. Stejně tak chlor... takže až budeš mýt něco nerezovýho, tak na to neber savo 
To je u nás v práci nejčastěnší věta zákazníků. Mám to z nerezi a představte si, ono to zrezlo.
A stejně si nemyslim, že te vejfuk je nerez... se o víkendu ohnu s magnetem...

To je u nás v práci nejčastěnší věta zákazníků. Mám to z nerezi a představte si, ono to zrezlo.

A stejně si nemyslim, že te vejfuk je nerez... se o víkendu ohnu s magnetem...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Mám 2 dotazy
1) nefunkční bufík se musí odblokovat přes diagnostiku? Co to přesně znamená-co tam nesepne nebo jak poznám že není třeba jen špatná žhavicí svíčka ?
2) u zadního stěrače je tenká gumová podložka, roztrhla se mi a zkoušel jsem jí nahradit jinou silnější a to pak ostřik stříká do prostoru mimo zadní okno, pokud to nechám bez podložky, je to ještě horší= kde seženu tuhle "speciální" ?
Díky.
PS: Jezdíte někdo D5 na jiný olej než 5W30?

1) nefunkční bufík se musí odblokovat přes diagnostiku? Co to přesně znamená-co tam nesepne nebo jak poznám že není třeba jen špatná žhavicí svíčka ?
2) u zadního stěrače je tenká gumová podložka, roztrhla se mi a zkoušel jsem jí nahradit jinou silnější a to pak ostřik stříká do prostoru mimo zadní okno, pokud to nechám bez podložky, je to ještě horší= kde seženu tuhle "speciální" ?
Díky.
PS: Jezdíte někdo D5 na jiný olej než 5W30?

-
Offline
- Příspěvky: 3511
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Koupil jsem si Volvo
Bufík diagnostikou. Ale pokud je zablokován, něco mu chybí, tzn odblokovat a zkoušet jednotlivé prvky bufíku diagnostikou. Pak vyndat a opravit. Většinou ale tryska a celé vyčistit.
Olej mám 5w40 po 15tis
Olej mám 5w40 po 15tis
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Košice
- Vůz: XC90 D5244T MY2004
Koupil jsem si Volvo
Zdravim volvaci...Toto je moj prvy prispevok na tomto fore a vyzera to tak,ze tato tema je k mojej situacii celkom vhodna.Nedavno som si zadovazil svoje prve Volvo.Presedlal som z inej znacky z ktorej som mal predtym niekolko kusov.Po Volvach som zacal pokukovat uz davnejsie,ked sa u mna objavilo zopar zakaznikov s Volvom.Nejak sa mi zapacil charakter znacky.Tak sa mi postastilo dostat sa k starsej XC90 formou vymeny a doplatku.No dostalo sa mi v nie najidealnejsom stave po mechanickej elektronickej,aj kozmetickej stranke.Zo zaciatku ma cakalo hned niekolko nevyhnutnych oprav,aby sa vobec dalo auto pouzivat.Kedze som tak trochu puntickar,tak si ho postupne ladim k dokonalosti.Mam v plane vela uprav a retrofitov.Niekolko uz ma auto aj za sebou.Musim vsak nadalej riesit aj vela technickych nedostatkov.Ak by to niekoho zaujimalo,mozem sa aj o niekolko svojich postrehov rad podelit.
_________________
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH
Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH
Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Koupil jsem si Volvo
Založ si galerii a tam se rozpovídej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Koupil jsem si Volvo
Přesněji zde: https://forum.volvoklub.cz/viewforum.php?f=96
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Pokud by někdo chtěl volant: https://auto.bazos.cz/inzerat/150988991/volant-volvo.php
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
+ mám na prodej ještě roletu do kufru a zadní plastovou dělící přepážku.
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Pokud by někdo chtěl flaty včetně ramínek.
https://auto.bazos.cz/inzerat/151596870/sterace-volvo-v70-ii.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/151596870/sterace-volvo-v70-ii.php
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Volant prodán, ať slouží 
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Stále na prodej flatovy stěrače
Roletka kufru
Mříž na pseka
Roletka kufru
Mříž na pseka
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Prodám Autorádio HU-650 plně funkční.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Koupil jsem si Volvo
A proc to pises sem a nedas inzerat do bazaru? 

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Koupil jsem si Volvo
Ono obecně není nerez jako nerez . Na vejfuky v automobilech - části co nejsou vidět se používá ,,nerez" kterej je podstatně horší ,ale relativně funguje i když ve sběrně jde do Fe. Také jsou tam navařené fe držáky což by na nemagnetický poctivý nerez nešlo.jirkaTDI píše: 20 zář 2021 10:53 Většina evropských aut má originál výfuky z nerezu, minimálně všichni němci. Třeba na dvojkové octavii nehrozí, že by jsi za celou životnost auta měnil výfuk (dříve zrezne kastle).
Co se týče Volva, tak moje V70 p2 face má tlumič a koncovku z nerezu určitě (a koncovka jde krásně leštit), trubka od katu k tlumiči bude nějaký horší materiál - má povrchovou rez. Co se nepovedlo jsou držáky, ty už mám opravované.
Výfuky z druhovýroby jsou tragédie, je to většinou obyč plech našopovaný hliníkem a to se v soli prostě rozpadne za pár let.
Z opravdového nerezu jsou svody na moto či prémiových vozech, ale i tento tzv. nerez je paráda oproti pozinku

-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumava
- Vůz: V 70 II AWD 136 KW
Koupil jsem si Volvo
Hodím to na bazoš tady jsou celkem přísný pravidla

-
Offline
- Příspěvky: 3511
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Koupil jsem si Volvo
No hlavně tady ve vlákne to moc lidí nepřečte...
"Také jsou tam navařené fe držáky což by na nemagnetický poctivý nerez nešlo." Měl by sis přečíst román Jak se svařovala nerezová ocel s obyčejnou...
"Také jsou tam navařené fe držáky což by na nemagnetický poctivý nerez nešlo." Měl by sis přečíst román Jak se svařovala nerezová ocel s obyčejnou...

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Koupil jsem si Volvo
Tvl Mungo, čo to táráš o "kvalitě" a svařování nerezi??? Ve sběrně jde magnetická nerez do Fe, protože málokterá sběrna má RTG spektrometr na určení materiálu a nejjednodušší je přiložit magnet.
To, jestli je nerez magnetická nebo ne rozhoduje poměr austenit, ferit a další. Prvně jmenovaný je nemagnetický, druhý je magnetický. Jak a co se v oceli nachází je na základě složení a jejího tepelnýho či následně mechanickýho zpracování.
Fe držáky se dají navařit na každou nerez, protože to je prostě furt ocel, slitina Fe a dalších kovů. Korozní odolnost takového svaru je už jiná kapitola. Co se vaři blbě je litina, což je slitina železa s uhlíkem, dle definice nad 2,14%.
Problém nerezi na výfuku je v tom, že většinou lidi používají materiál AISI 316, který má nízkou tepelnou odolnost a časem křehne. Když to někdo chce udělat pořádně, použije AISI 321, ta ale stojí víc než 2x tolik a hlavně se blbě shání. A největší pitomec použije AISI 304 a to je fakt na chvíli.
Na koncovky výfuků (to co z výfuku je vidět) se používá uplně nejobyčejnější nerez, protože to neni ani horký a ani tam neni mechanický namáhání, takže se tomu nemá co stát. Nebo ne nerez, ale pochromovaná ocel. Čim blíž k motoru, tim lepší materiál je potřeba, protože to vibruje, je to horký a pnutí nejen od změn teplot, ale i od pohybů motoru.
Podle mě na vejfuk nerez nepatří, je to jen frajeřinka a zbytečnost, hlavně v prvovýrobě. Dobře udělaný šopovaný plech udělá stejnou službu a životnost 20 let neni problém, viz. třeba origo na P2 (jirkaTDI). Origo to opravdu neni nerez kromě tech ozdobných 15cm na konci. Dobře udělaný pohliníkovaný (šopovaný) trubky, na který se po povrchové úpravě vařily ocelové držáky... Co se svodů týče, tak tam si jde každej svou cestou, ale nerez je těžký a praská a je drahý, litina praská.
To co jsem napsal, je velmi zjednodušený a obecný příklad, ale nedalo se nereagovat na "obecné pravdy" tvrzené výše. Cokoliv lze dohledat a načíst si z netu.
To, jestli je nerez magnetická nebo ne rozhoduje poměr austenit, ferit a další. Prvně jmenovaný je nemagnetický, druhý je magnetický. Jak a co se v oceli nachází je na základě složení a jejího tepelnýho či následně mechanickýho zpracování.
Fe držáky se dají navařit na každou nerez, protože to je prostě furt ocel, slitina Fe a dalších kovů. Korozní odolnost takového svaru je už jiná kapitola. Co se vaři blbě je litina, což je slitina železa s uhlíkem, dle definice nad 2,14%.
Problém nerezi na výfuku je v tom, že většinou lidi používají materiál AISI 316, který má nízkou tepelnou odolnost a časem křehne. Když to někdo chce udělat pořádně, použije AISI 321, ta ale stojí víc než 2x tolik a hlavně se blbě shání. A největší pitomec použije AISI 304 a to je fakt na chvíli.
Na koncovky výfuků (to co z výfuku je vidět) se používá uplně nejobyčejnější nerez, protože to neni ani horký a ani tam neni mechanický namáhání, takže se tomu nemá co stát. Nebo ne nerez, ale pochromovaná ocel. Čim blíž k motoru, tim lepší materiál je potřeba, protože to vibruje, je to horký a pnutí nejen od změn teplot, ale i od pohybů motoru.
Podle mě na vejfuk nerez nepatří, je to jen frajeřinka a zbytečnost, hlavně v prvovýrobě. Dobře udělaný šopovaný plech udělá stejnou službu a životnost 20 let neni problém, viz. třeba origo na P2 (jirkaTDI). Origo to opravdu neni nerez kromě tech ozdobných 15cm na konci. Dobře udělaný pohliníkovaný (šopovaný) trubky, na který se po povrchové úpravě vařily ocelové držáky... Co se svodů týče, tak tam si jde každej svou cestou, ale nerez je těžký a praská a je drahý, litina praská.
To co jsem napsal, je velmi zjednodušený a obecný příklad, ale nedalo se nereagovat na "obecné pravdy" tvrzené výše. Cokoliv lze dohledat a načíst si z netu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé