Drobné otázky 2002 S60

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Tod2 »

určitě to umí i nevolvo diag
možná bych ještě zkontroloval pojistku (u motoru), jestli tam vůbec je... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

hajnej píše: 06 zář 2021 12:58 Konstrukce je takřka identická. Tahle verze bufíku je jen trochu jinak řešena v odtahu spalin - výfuku. Nemá tu rouru, ale jak jsem psal, na těle bufíku navařený vývod až dolů.
Tryska by se hodila vyměnit. Ale i tak se bez diag v tomto případě nehneš. Myslím ale, že odblokovat umí bufík i obyč Delphi.
Díky moc, tohle info se mi dost hodí. Tak jestliže je kompletní tak to zkusím zapnout, snad tím nic nepokazím. A ještě se zeptám, proč by měl být zablokovaný ?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od raolsa »

Protože po třech neúspěšných startech se zablokuje. A pochybuju, že by to někdo během těch deseti let nezkoušel.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

Děkuji za osvětu, auto mam po dědovi. A za 12let které auto vlastnil netušil že tam je bufík. Takže leda že by to zapínal předchozí majitel (byl jen jeden). Zkusím ráno zapnout, maximálně se nezapne.

Na kolik by orientačně vyšla výměna trysky s prací ?

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Tod2 »

_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od raolsa »

Jestli máš na palubáku položku přímý start, tak to můžeš zkusit kdykoli, teda pokud nebude motor úplně teplý, a mělo by se to zapnout (podržet RESET). Zkratka VYP by se měla změnit na blikací ZAP. Pokud jenom párkrát problikne a zase se to změní na VYP, tak to nefunguje.

Ale ideální by bylo sundat nárazník, odpojit hadičku od trysky, diagnostikou spustit palivové čerpadlo a počkat až to začne téct. Ono dost dlouho trvá než se palivo dostane z nádrže dopředu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

Mám možnost přimeho startu. Zkusím to ráno spustit.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od hajnej »

Proč až ráno? Já bych to do rána nevydržel
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

Tož protože tu ráno mame krásné 3°C. Tak to bude snad dost vychlazené.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od hajnej »

To se ti pustí za docela vysoké teploty. My to posledně pouštěli v červenci, když byly totální hice.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

Tak měli jste pravdu že to nebude fungovat :ROFL:
Zkusil jsem to zapnout bez klíče v zapalování, systém jako takový se zapnul (viz.foto), zezadu jsem slyšel že se spustilo čerpadlo, ale do půl minuty zhasnula palubovka a součastně s tím se zezadu začalo ozývat jemné klepání/cvakání (nešlo natočit). Když jsem otevřel dveře abych zkontroloval bufík tak se palubovka zase rozsvítila. Bufík se točí, fouká z výfuku ale studeně. Tohle jsem opakoval ještě jednou ze stejným výsledkem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od hajnej »

V tom případě bych to viděl na tu trysku. Asi bych to už nepokoušel, protože ti může benzín téct tam kam nemá.
Je ale divné, že flame senzor bufík nevypne.
Rozborka a diagnostika (v tomto případě jen VIDA-aby ses dostal na aktivaci členů) tě opravdu nemine. Ale nejpravděpodobnější bude ta ucpaná tryska. Ta membrána musí být za ty roky rozpadlá a ucpala vývod z trysky.
Chtělo by to rovnou mít asi připravenou novou trysku. Ale je aby to opravdu bylo tryskou no.
Ideální by bylo rozebrat, zjistit závadu, nakoupit náhradní díly a znovu složit. Bufík se dá vyndat, okruh propojit přes trubku a jezdit.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 07 zář 2021 08:42, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Tod2 »

tak si ho vyndej, rozeber, vyčisti a vyměň tu trysku no... :)
samozřejmě nejlepší by bylo otestovat i žhavičku (lze připojit přímo na baterii) a jestli vůbec leze palivo do bufíku, ale to bez diag nedáš, nicméně ta tryska je pravděpodobně ucpaná
tak Hajnej to rozepsal líp...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

Nemám dílnu ani VIDU, takže hotovo. Zkusím zapomenout že mám bufík :cry:
Navíc to nemusí být jen tryska....

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od hajnej »

Tak do zimy máš ještě dost času a někoho v okolí bys mohl najít, kdo ti pomůže.
Vzdáváš se moc brzo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Tod2 »

no ona to u benzínu není taková krize, nafta bez bufa topí tak po 20km...
ale samostatné členy bufa lze aktivovat i nevolvo diagnostikou, mám odzkoušeno a někoho s dílnou snad seženeš, nejlíp, jak píše Hajnej, to vyndat, buf je venku za 20min, propojit hadice chladícího okruhu, opravit, vyčistit a pak ho zase připojit
vyndání zvládneš i sám, stačí mít tu trubku na propoj...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od raolsa »

Já si nemyslím, že by mohla být v háji tryska (i když to nevylučuji), podle mě jenom nestačil dotéct dopředu benzín. Jak jsem psal, dost dlouho to trvá a trubky budou určitě po té době prázdné.
Takže Vidu, odpojit vepředu hadičku a zapnout čerpadlo.
Škoda, že to máš ke mě daleko, kouknul bych ti na to.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mirekcafa
Offline
Příspěvky: 458
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od mirekcafa »

když jsi to zapnul jak dlouho to jelo? vypnul jsi to ty nebo samo? pokud se to rozjelo tak to nebylo zablokovaný.

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

Jste gauneři, díky vaší ochotě a zkušenostem nad tím zase přemýšlím že to tak nenechám a pokusím se to zprovoznit.....

raolsa: díky tvému prvním postu přemýšlím nad tím samým, že nestihne dotéct benzín. Žhavící svíčka funguje jen pro zapálení nebo kontinuálně ? Pokud by žhavila stále tak by mohlo stačit nechat systém běžet déle než doteče benzín, za předpokladu že ostatní komponenty jsou OK. Ale to jenom přemýšlím nahlas, neznám princip nezávislého topení. Zda-li je toto špatný směr jak dostat benzín k topení bez VIDY tak jsem opět přemýšlel, když sundám nárazník, odpojím přívod paliva, a připojím +12V nakrátko na pumpu a nechám dotéct ? Ale zjistil jsem že pumpa je na elektromagnetickém principu, takže tam se asi musí měnit polarity aby to tlačilo ?

mirekcafa: zablokovaný to nebylo, systém se celý rozjel - palivová pumpa, ventilátor topení. Nechal jsem to běžet maximálně do minuty. Na základě toho že bufík vyfukoval studený vzduch + jsem byl vystrašený z toho cvakání od pumpy. Ráno jsem ještě nevěděl že to je normální projev el. magnetické pumpy.

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

edit: minulý měsíc na STK mi vyskočila chyba P1237 - Google překladač mi to přeložil na "Palivové čerpadlo sekundárního okruhu". Těžko říct jak by to přečetla VIDA. Teda jestli to vůbec může souviset s bufíkem. Protože jak jsem psal, celý systém se spustí.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od raolsa »

Na palivovou pumpu musíš mít frekvenci, nebo ťukat tím napětím, ale to je na opupínkování než by to doteklo dopředu.
Být tebou, tak to zapnu a nechám to běžet dokud se to samo nevypne. Pokud to ani na třetí pokus nezapálí, tak se ti maximálně ten bufík zablokuje a budeš muset smazat chybu diagnostikou.
Svíčka běží jenom než čidlo zaznamená plamen, pak se vypne.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mirekcafa
Offline
Příspěvky: 458
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od mirekcafa »

já bych to ještě párkrát zkusil do té minuty aby se to nebloklo.....ještě dotaz...je v nádrži dost paliva?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od raolsa »

To bude, jinak by to bufík ani nezaplo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od Vizibable »

Ano bylo tam čtvrt nádrže, baterie stará 3 měsíce. Já to teda ráno zase zapnu....

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Drobné otázky 2002 S60

Příspěvek od raolsa »

1/4 nádrže není mnoho, lepší by bylo mít na zkoušení plnou. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé