Rozborka bufíku - návod

  • Autor
  • Zpráva
videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od videoice »

Čidlo plamene ukazuje 4.98 V.

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Paťa »

Výměn trysku nebo jen membránu,vyčisti to od sazí a odpusť trochu nafty než to připojíš ať si trysku znovu neucpeš.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14366
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

Čidlo při zaznamenaném plameni ukazuje cca 0,5 V. Takže to nehoří.
Otáčky motoru se měří přes jeho odpor (nebo tak něco), přímý senzor tam není.
Motor mít nastartovaný nemusíš, zas tak moc ten bufík nebere. Pokud máš ok baterku, tak pár hodin provozu bufika dá. :D

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od standa »

Otáčky motoru se určují dle frekvence rušení vzniklé komutací.
Ti, kteří zažili AM rozhlas v autě, by mohli vyprávět... :)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

ty jo, tak to by asi mohlo umět změřit docela přesně

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od videoice »

videoice píše: 06 říj 2024 20:39 Přichází zima. Včera jsem poprvé zkusil topení a skoro vůbec netopí.
Nevím co se stalo, ale jak jsem rozebíral bufík a různě s ním viklal, tak včera jedu a po asi 5 kilometrech zácpa. Zkouším znovu topení a jakmile jsem ECC přepnul na foukání dopředu/dostředu na max. teplotu, tak začal vycházet horký až pálivý vzduch!

Tipuji že někde musela být nějaká usazenina/kus vodního kamene která se uvolnila a systém zprůchodnila. Nejen že systém začal topit, ale zároveň jizdu předtím mi problikla na displeji hláška "málo chladící kapaliny". Hned po jízdě jsem opatrně otevřel víčko chladící kapaliny a při otevírání jsem měl pocit jakoby se voda vařila, horní tlubičkou se do nádržky dostávalo hodně vzduchu nebo páry?... Přitom kapaliny bylo minimálně nad min. rysku. Pro jistotu jsem dolil a to nad max. rysku.

Tím bych chtěl říct, že řešením může být auto projet, a když je kapalina na maximální teplotě, otevřít víčko a takto odvzdušnit/uvolnit pod tlakem páry systém a trochu rysku přelít.

Zároveň jak jsem dělal rozbor bufíka, tak jsem si všimnul, že senzor teploty byl obalený asi 1 mm nažloutlým škraloupem asi vodního kamene nebo jiného bordelu. Mechanicky šel ale seškrábnout, nebyl vyloženě zkamenělý. Z toho se domnívám, že takto bohužel vypadá celý systém. Asi týden zpátky jsem vyměnil kapalinu a předtím použil "K2 Radiator Flush, 400ml" přípravek. Zda ten přípravek něco udělal nevím. Někde jsem četl čistící prostředek, ocet, ale chci spíš něco vyzkoušeného.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od videoice »

Teplota padla pod 5° a divím se že se bufík nezablokoval. Ale na semaforech a při parkování celkem kouří. Dým jde vidět z kabiny, vypadá to jako by začínal hořet motor.

Z výfuku fouká celkem teplý vzduch s lehce viditelným bílým kouřem. Neumím posoudit zda má víc pálit.

Zvuk vrtulky jde slyšet hlavně po vypnutí motoru, chod je ale kultivovaný.

Dá se říct s jistotou že problém/kouření je jen v trysce?

Po prvním zastavení, když jsem kontroloval co se děje, jsem pod bufíkem našel pár kapek nafty. To je po vypnutí motoru standard, nebo to taky nějak souvisí s tryskou?

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Jak píšeš, tryska dává víc nafty, než by měla.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14366
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

Tryska v háji.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Jsou tu borci, co ji mění na autě, ale já si to vždy vycuknul ven pro lepší přístup a zároveň vždy i vysypal bordel z komory...

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Paťa »

Tryska propouští naftu kolem membrány.
Co nejdřív to výměn nebo alespoň vytáhni pojistku ať nedopadneš jako tento nešťastník.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé