Rozborka bufíku - návod
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 218
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Čidlo plamene ukazuje 4.98 V.
-
Offline
- Příspěvky: 220
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
Rozborka bufíku - návod
Výměn trysku nebo jen membránu,vyčisti to od sazí a odpusť trochu nafty než to připojíš ať si trysku znovu neucpeš.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14806
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
Čidlo při zaznamenaném plameni ukazuje cca 0,5 V. Takže to nehoří.
Otáčky motoru se měří přes jeho odpor (nebo tak něco), přímý senzor tam není.
Motor mít nastartovaný nemusíš, zas tak moc ten bufík nebere. Pokud máš ok baterku, tak pár hodin provozu bufika dá.
Otáčky motoru se měří přes jeho odpor (nebo tak něco), přímý senzor tam není.
Motor mít nastartovaný nemusíš, zas tak moc ten bufík nebere. Pokud máš ok baterku, tak pár hodin provozu bufika dá.
-
Offline
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 21 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Rozborka bufíku - návod
Otáčky motoru se určují dle frekvence rušení vzniklé komutací.
Ti, kteří zažili AM rozhlas v autě, by mohli vyprávět...
Ti, kteří zažili AM rozhlas v autě, by mohli vyprávět...
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
ty jo, tak to by asi mohlo umět změřit docela přesně
-
Offline
- Příspěvky: 218
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Nevím co se stalo, ale jak jsem rozebíral bufík a různě s ním viklal, tak včera jedu a po asi 5 kilometrech zácpa. Zkouším znovu topení a jakmile jsem ECC přepnul na foukání dopředu/dostředu na max. teplotu, tak začal vycházet horký až pálivý vzduch!videoice píše: 06 říj 2024 20:39 Přichází zima. Včera jsem poprvé zkusil topení a skoro vůbec netopí.
Tipuji že někde musela být nějaká usazenina/kus vodního kamene která se uvolnila a systém zprůchodnila. Nejen že systém začal topit, ale zároveň jizdu předtím mi problikla na displeji hláška "málo chladící kapaliny". Hned po jízdě jsem opatrně otevřel víčko chladící kapaliny a při otevírání jsem měl pocit jakoby se voda vařila, horní tlubičkou se do nádržky dostávalo hodně vzduchu nebo páry?... Přitom kapaliny bylo minimálně nad min. rysku. Pro jistotu jsem dolil a to nad max. rysku.
Tím bych chtěl říct, že řešením může být auto projet, a když je kapalina na maximální teplotě, otevřít víčko a takto odvzdušnit/uvolnit pod tlakem páry systém a trochu rysku přelít.
Zároveň jak jsem dělal rozbor bufíka, tak jsem si všimnul, že senzor teploty byl obalený asi 1 mm nažloutlým škraloupem asi vodního kamene nebo jiného bordelu. Mechanicky šel ale seškrábnout, nebyl vyloženě zkamenělý. Z toho se domnívám, že takto bohužel vypadá celý systém. Asi týden zpátky jsem vyměnil kapalinu a předtím použil "K2 Radiator Flush, 400ml" přípravek. Zda ten přípravek něco udělal nevím. Někde jsem četl čistící prostředek, ocet, ale chci spíš něco vyzkoušeného.
-
Offline
- Příspěvky: 218
- Registrován: 1 rok 4 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Teplota padla pod 5° a divím se že se bufík nezablokoval. Ale na semaforech a při parkování celkem kouří. Dým jde vidět z kabiny, vypadá to jako by začínal hořet motor.
Z výfuku fouká celkem teplý vzduch s lehce viditelným bílým kouřem. Neumím posoudit zda má víc pálit.
Zvuk vrtulky jde slyšet hlavně po vypnutí motoru, chod je ale kultivovaný.
Dá se říct s jistotou že problém/kouření je jen v trysce?
Po prvním zastavení, když jsem kontroloval co se děje, jsem pod bufíkem našel pár kapek nafty. To je po vypnutí motoru standard, nebo to taky nějak souvisí s tryskou?
Z výfuku fouká celkem teplý vzduch s lehce viditelným bílým kouřem. Neumím posoudit zda má víc pálit.
Zvuk vrtulky jde slyšet hlavně po vypnutí motoru, chod je ale kultivovaný.
Dá se říct s jistotou že problém/kouření je jen v trysce?
Po prvním zastavení, když jsem kontroloval co se děje, jsem pod bufíkem našel pár kapek nafty. To je po vypnutí motoru standard, nebo to taky nějak souvisí s tryskou?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10062
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Rozborka bufíku - návod
Jak píšeš, tryska dává víc nafty, než by měla.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14806
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
Tryska v háji.
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
Jsou tu borci, co ji mění na autě, ale já si to vždy vycuknul ven pro lepší přístup a zároveň vždy i vysypal bordel z komory...
-
Offline
- Příspěvky: 220
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
Rozborka bufíku - návod
Tryska propouští naftu kolem membrány.
Co nejdřív to výměn nebo alespoň vytáhni pojistku ať nedopadneš jako tento nešťastník.
Co nejdřív to výměn nebo alespoň vytáhni pojistku ať nedopadneš jako tento nešťastník.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 II, 2005 D5 120kW, Summum
Rozborka bufíku - návod
Zdarec chapi,
tak mi bufík přestal bufíkovat. Minulou sezonu fungoval normálně, ikdyž pří startu trochu kouřil. Potřeboval bych menší help jak zjistit co mu schází než se pustím do demontáže.
Kdyř ho chci spustit přes tlačítko na páččce, tak se mi hned po spuštění rozsvítí žlutý trohjúhelník na přístrojovce. Vůbec nezakouří, nic nejde slyšet.. Ve Vidě jsem zkoušel ventilátor, čerpadlo - jde slyšet že makají. Lze ten bufík spustit jako celou sekvenci a zjistit kde se to sekne? Jednotlivé akční členy pustit umím.. Lze zkontrolovat přes Vidu žhavičku? Třeba proud kterej do ní teče, vidím hlášku Glow plug - Off. Senzor plamene má 5V, to je ok když nic nehoří... Nějak nevím od čeho se odpíchnot.
Velice děkuji za rady.
tak mi bufík přestal bufíkovat. Minulou sezonu fungoval normálně, ikdyž pří startu trochu kouřil. Potřeboval bych menší help jak zjistit co mu schází než se pustím do demontáže.
Kdyř ho chci spustit přes tlačítko na páččce, tak se mi hned po spuštění rozsvítí žlutý trohjúhelník na přístrojovce. Vůbec nezakouří, nic nejde slyšet.. Ve Vidě jsem zkoušel ventilátor, čerpadlo - jde slyšet že makají. Lze ten bufík spustit jako celou sekvenci a zjistit kde se to sekne? Jednotlivé akční členy pustit umím.. Lze zkontrolovat přes Vidu žhavičku? Třeba proud kterej do ní teče, vidím hlášku Glow plug - Off. Senzor plamene má 5V, to je ok když nic nehoří... Nějak nevím od čeho se odpíchnot.
Velice děkuji za rady.
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
nejspíš ko tryska, ono se tam toho víc nic moc pokazit nemůže, pokud tedy jak říkáš ventilátor a čerpadlo jedou
ještě jde myslím pustit naftové čerpadlo, to už mi taky umřelo
ještě občas někomu upadla ta vrtulka na rozstřik nafty, ale dost nepravděpodobné, když to do teď jelo
takže stejně to musí ven, vyčistit komoru od sazí a vyměnit trysku
ještě jde myslím pustit naftové čerpadlo, to už mi taky umřelo
ještě občas někomu upadla ta vrtulka na rozstřik nafty, ale dost nepravděpodobné, když to do teď jelo
takže stejně to musí ven, vyčistit komoru od sazí a vyměnit trysku
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 II, 2005 D5 120kW, Summum
Rozborka bufíku - návod
Naftový čerpadlo taky funguje, jdou slyšet pulzy.. Trysku mi měnil můj mechanik tak 5let zpátky, možná víc a možná ani nebyla nová, nebylo to myslim tehdy nějak drahý..
Paťo umíš repas? Máš i nějakou navíc nebo ti misím poslat nejdřív tu svojí? Nechtělo se mi to rozebírat víckrát, ale stejně mě to asi nemine.. Mno bufík jsem ještě nevyndával. Nevite jaky průměr trubky je třeba na propojení hadic? Čím zacpat přívod nafty?
Paťo umíš repas? Máš i nějakou navíc nebo ti misím poslat nejdřív tu svojí? Nechtělo se mi to rozebírat víckrát, ale stejně mě to asi nemine.. Mno bufík jsem ještě nevyndával. Nevite jaky průměr trubky je třeba na propojení hadic? Čím zacpat přívod nafty?
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
možná mám jednu "špatnou" trysku vhodnou pro repas...
trubku můžu odpoledne změřit, když si vzpomenu, respektive asi bych změřil průměr na čerpadle, mám teda někde i propojovací trubku, ale nevím, jestli ji najdu
víckrát bych to nesundával, prostě nová tryska a ono to pojede...
trubku můžu odpoledne změřit, když si vzpomenu, respektive asi bych změřil průměr na čerpadle, mám teda někde i propojovací trubku, ale nevím, jestli ji najdu
víckrát bych to nesundával, prostě nová tryska a ono to pojede...
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 II, 2005 D5 120kW, Summum
Rozborka bufíku - návod
Mno taky se mi to nechce dělat na víckrát. Dělám to venku před chatou, chtěl jsem to zmáknout teď o víkendu. Ale to asi tak rychle jinou trysku neseženu, že bych tam fouknul rovnou jinou. Že já vůl si tu starou někam nezaložil.. Asi se fo toho o víkendu pusím a aspoň ho rozeberu a vyčistím. A když bude v háji tryska, propojím hadice a budu jezdit chvíli bez něj...
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
to bych právě počkal až bych měl trysku a vyměnil ji třeba i preventivně, když to bude venku, rozhodně bych to dvakrát nedělal 
prostě jezdi chvíli se současným stavem...
prostě jezdi chvíli se současným stavem...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14806
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
Jde vyndat jenom hořák a hadice vůbec neodpojovat. 
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
Průměry pro hadici na čerpadle, takže propojovací trubka cca tohoto průměru.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 906
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Rozborka bufíku - návod
Tyjo dik za rozmery, vedet to driv tak jsem si vytisknul na 3D tiskarne ucpavky a nemusel jsem kupovat dve sady klesti na hadice za 4kila
Tak aspon si vyrobim mosaznou propojku kdyby se vyskytl problem a buf zustal na stole dyl
Tak aspon si vyrobim mosaznou propojku kdyby se vyskytl problem a buf zustal na stole dyl
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
Já to dřív vždy vypustil do kýble, protože jsem neměl kleště a pak to nalil zpátky.
Ono na kleště tam stejně moc místa není.
Ono na kleště tam stejně moc místa není.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 906
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Rozborka bufíku - návod
Záslepky hotové, ale ten tvar mi něco připomíná 
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3687
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14806
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
No hlavně jestli chceš s autem jezdit bez bufíku, tak musíš hadice propojit, jinak ti to nebude topit a přehřeješ motor, protože nebude malý okruh. 
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 906
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Rozborka bufíku - návod
Tak toje jasny, mosazna vsuvka se jiz vyrabi kdyby se naskytl problem a buf zustal na stole.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé