S60 D5 slabé topení

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

No když jsi to proplachoval, mohl jsi ještě zkusit průtok s běžícím motorem, tzn odpojit výstup z radiatoru a tlačit tam vodu z nádobky, kterou budeš doplňovat... Samozřejmě na studeném motoru.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Juric »

A nemůže to být jenom zavzdušněné?
Já to mám taky tak, ale to vím proč - tlakuje do vody.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

mm315
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Tod2 píše: 18 led 2024 21:11 No když jsi to proplachoval, mohl jsi ještě zkusit průtok s běžícím motorem, tzn odpojit výstup z radiatoru a tlačit tam vodu z nádobky, kterou budeš doplňovat... Samozřejmě na studeném motoru.
Díky za tento nápad, ještě nebyl čas, ale plánuju to udělat.

Přidáno za 13 minut 7 sekund:
Juric píše: 14 úno 2024 12:59 A nemůže to být jenom zavzdušněné?
Já to mám taky tak, ale to vím proč - tlakuje do vody.
Těžko říct, myslel jsem, že ne, protože to trvá už dlouho a několikrát jsem to vypouštěl a napouštěl, ale nevím.

Co přesně znamená to "tlakuje do vody"? Totiž už dlouho pozoruju, že po jízdě je maličko slyšet, že uchází vzduch pod víčkem nádobky s chladivem. Myslím, že při jízdě možná drobně prská ten vzduch ven s trochou chladiva a kolem víčka jsou pak vidět zaschlé usazeniny. Je to ono? Co se z toho dá dedukovat? Že by byla ucpaná ta odvzdušňovací hadička, co vede zpět do nádobky s chladivem?

Díky moc!

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

jestli to uchází kolem víčka, tak ho zkus vyměnit, tohle by dělat nemělo, v systému je přetlak, pokud ne, může se stát, že to začíná vařit...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 886
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od powl »

_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3375
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Vapik »

sadu mám, když se stavíš do Počernic tak je to na počkání.

mm315
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Tod2 píše: 15 úno 2024 08:30 jestli to uchází kolem víčka, tak ho zkus vyměnit, tohle by dělat nemělo, v systému je přetlak, pokud ne, může se stát, že to začíná vařit...
Mám pocit, že máš pravdu. Dnes po jízdě jsem na víčko koukal, nic nebylo slyšel. Povolil jsem ho, žádné fouknutí ani vyrovnání tlaku. Tak jsem ho zase utáhl a chvíli si ho nevšímal. Po asi 2-3 minutách jsem si všiml, že z víčka je slyšet jemné probublávání. Tak jsem ho zase povolil a samozřejmě zase nic, žádné fouknutí. Mám pocit, že to víčko trvale propouští vzduch. Je možné, že díky tomu tam nevzniká přetlak, jak by asi měl a díky tomu se to třeba neodvzdušní a pak to málo topí? Díky za skvělou inspiraci!

Přidáno za 4 minuty 24 sekund:
powl píše: 15 úno 2024 09:06 mm315: zkusil bych nekoho kdo ma tohle https://www.ahprofi.cz/sada-na-zjisteni-stavu-oxidu-uhliciteho-v-chladici-liatp2101#
Vapik píše: 15 úno 2024 09:18 sadu mám, když se stavíš do Počernic tak je to na počkání.
Díky za tip, možná na to dojde :) Teď podezřívám víčko u chladiva. Jinak do Počernic občas jezdím (teda do Horních, ale to je jedno, Dolní jsou kousek). :D

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Juric »

Tlakování do vody znamená, že se výfukové splodiny dostávají přes těsnění hlavy motoru (tomu se říká fouklé těsnění) do chladícího okruhu. To způsobuje zavdzušnění radiátoru a přestane to topit. Tohle ověří ten test přítomnosti CO2 v chladícím systému.
Taky mi poprskávala voda u víčka, ztrácela se, kupoval jsem víčka, nádržky…
Tak přeji ať je to jen selhání víčka.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

jenže radiátor má samoodvzdušnění, takže by se ty bublinky neměly shromažďovat v radiátoru
taky mi to teď chvíli tlakovalo, dělala se hlava, ale topilo to pořád normálně
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 886
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od powl »

Muzu se zeptat pri kolika km vam D5 vybublala? Mam ted neco pres 300 najeto, tak abych zhruba vedel kdy to muzu ocekavat :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

370tis
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 886
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od powl »

a hlava nebo tesneni?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

jen těsnění, fouklé opravdu lehce 2 válce, ale dalo se s tím normálně jezdit, jen to trochu tlakovalo, hlavně v zátěži
hlavě nic nebylo, jen se zabrousila i s ventily...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mm315
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mm315 »

Tak s velkou radostí hlásím, že můj problém s topením je vyřešen, bylo to skutečně víčkem u chladiva. Vůbec jsem netušil, že má tak důležitou funkci a že přetlakový ventil časem začne trvale propouštět a neudrží přetlak. Někde jsem dohledal, že předpokládaná životnost je kolem 5 let. Moje víčko bylo originál, je na něm vyznačen měsíc výroby 08/2005 :) Moc děkuji za cenné rady!!

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

kéž by byly všechny problémy tak lehce vyřešitelné... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

raolsa píše: 06 led 2024 18:30
No, zjistil jsem zajímavou věc.
Tyhle náhrady od Nissensu apod. mají jiný počet trubiček a setkal jsem se s tím, že auto po výměně radiátoru sice topilo lépe než před výměnou, ale při volnoběhu a plném zapnutí větráku šel po chvilce z výdechů studený vzduch.
Dělá mi něco podobného i moje auto, kde mám momentálně radiátor od Van Wezel, předtím jsem měl právě Nissens a stává se, že za jízdy mi auto jakoby přestane topit.
Takže jsem vyzkoušel do toho netopícího auta (XC90 D5) Mahle za 2300,- Kč www.autodilos.cz/autodily/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-617812945 který vypadá identicky jako originál a auto najednou začalo fungovat normálně.
Takže přemýšlím, že ho do svého auta koupím taky.

Apropo, tuhle zkušenost mám aktuálně týden a dříve jsem doporučoval právě ten Nissens, kterých jsem vyměňoval už několik a vím jenom o tomhle jednom, že měl potíže.
Tak jsem konečně vyměnil vodní pumpu a auto začalo topit. Předtím jsem měnil i radiátor origo za Nissens a mám podobný problém. Na volnoběh to fouká jen vlažný a i v otáčkách to topí výrazně míň. Ani když dám topení na max, kdy jsem dřív na výdechu skoro neudržel ruku, tak teď jen teplo.
Zkusit vyměnit za ten Mahle?
Ještě přemýšlím, jestli se ten Nissens nemohl postupně poškodit vyšší teplotou, protože to celé léto kvůli špatné pumpě oscilovalo z 90 na 105 stupňů, ale to by snad nemělo vadit...?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Mahle už bohužel dlouhodobě není dostupný.
Nissens dělá ještě tu druhou variantu, ta taky nevypadá zle. Má víc trubiček.
Jeden mám doma, objednal jsem omylem. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Tak to je na prd.
No já právě bral ten hlubší a dražší https://www.motora.cz/nissens/73641.html
Nissens prý ale už taky není žádná sláva. Snad prý NRF je relativně kvalitní.
Asi objednám od každého výrobce kus, vyberu ten nejlepší a ostatní vrátím... :)

Přidáno za 1 hodina 4 minuty 20 sekund:
IMG-20241112-WA0001.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

https://autodilos.cz/autodily/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-308933557
Oni mají rozměry stejné, ale tenhle více trubiček. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

No to mne právě mate, protože u tohoto píšou hloubka 32 a u toho mého 40. Ale může to být chyba.
Jinak ten můj měl snad stejně trubiček, jistý si úplně nejsem, ale měl řidší ta žebra o kousek.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 903
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od jirkaTDI »

Ten dražší Nissens z odkazu Raolsy mam a topí krásně. Je užší, ale má žebra na husto a nemá ty blátivé voštiny jako ostatní.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 237
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Mně to taky topí furt na hovno :D buď špatnej výmeník nebo pumpa. Termostat už mám za sebou a žádný zázrak se nekonal.

btw, kdyby chtěl někdo ušetřit, dával jsem tam jen samotný termostat Gates. https://www.motora.cz/gates/TH35991.html?KTypNr=19565
Lepší než vyhodit 2,5k za celý housing termostatu, co nic nezmění :)
462547072_536807798987259_2283503029178213479_n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Tak teplotu motoru je dobré vyčíst diagnostikou. Respektive používám dongle, který umožňuje sledovat teplotu na budíku...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »


mlgviktorko píše: btw, kdyby chtěl někdo ušetřit, dával jsem tam jen samotný termostat Gates. https://www.motora.cz/gates/TH35991.html?KTypNr=19565
Lepší než vyhodit 2,5k za celý housing termostatu, co nic nezmění :)
462547072_536807798987259_2283503029178213479_n.jpg
Tak zrovna na tomhle "náhradním" termostatu neušetříš vůbec nic. Ten už mám vyzkoušený a po cca týdnu šel ven, protože přestal fungovat úplně. :D
A když už nechceš dát 2500 za Mahle, tak tenhle funguje.
https://autodilos.cz/autodily/volvo/v70-ii-285-1999/d5-120kw/chlazeni-termostat-tesneni/termostat-chladivo-225308137
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 237
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Uvidíme. Nejsem příznivce sračkových dílu, ale za ty 3 kila mi ten pokus stojí. Na Swedespeed foru o něm psali samé dobré věci :D Dám teda určitě vědět, kdyby dotermostatoval

Přidáno za 2 minuty 55 sekund:
Tod2 píše: 16 lis 2024 18:04 Tak teplotu motoru je dobré vyčíst diagnostikou. Respektive používám dongle, který umožňuje sledovat teplotu na budíku...
Teplota byla v pořádku, ale přišlo mi, že by ten původní už nemusel zavírat tak jak by měl a tudíž by se to ohřívalo pomaleji.

Teď mi přijde, že je to o krapet lepší a že to topí rychleji do interiéru, ale s EGR off a bez bufiku je to v zimě prostě bída.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé