S60 D5 slabé topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
No když jsi to proplachoval, mohl jsi ještě zkusit průtok s běžícím motorem, tzn odpojit výstup z radiatoru a tlačit tam vodu z nádobky, kterou budeš doplňovat... Samozřejmě na studeném motoru.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
S60 D5 slabé topení
A nemůže to být jenom zavzdušněné?
Já to mám taky tak, ale to vím proč - tlakuje do vody.
Já to mám taky tak, ale to vím proč - tlakuje do vody.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 1 rok 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006
S60 D5 slabé topení
Díky za tento nápad, ještě nebyl čas, ale plánuju to udělat.Tod2 píše: 18 led 2024 21:11 No když jsi to proplachoval, mohl jsi ještě zkusit průtok s běžícím motorem, tzn odpojit výstup z radiatoru a tlačit tam vodu z nádobky, kterou budeš doplňovat... Samozřejmě na studeném motoru.
Přidáno za 13 minut 7 sekund:
Těžko říct, myslel jsem, že ne, protože to trvá už dlouho a několikrát jsem to vypouštěl a napouštěl, ale nevím.Juric píše: 14 úno 2024 12:59 A nemůže to být jenom zavzdušněné?
Já to mám taky tak, ale to vím proč - tlakuje do vody.
Co přesně znamená to "tlakuje do vody"? Totiž už dlouho pozoruju, že po jízdě je maličko slyšet, že uchází vzduch pod víčkem nádobky s chladivem. Myslím, že při jízdě možná drobně prská ten vzduch ven s trochou chladiva a kolem víčka jsou pak vidět zaschlé usazeniny. Je to ono? Co se z toho dá dedukovat? Že by byla ucpaná ta odvzdušňovací hadička, co vede zpět do nádobky s chladivem?
Díky moc!
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
jestli to uchází kolem víčka, tak ho zkus vyměnit, tohle by dělat nemělo, v systému je přetlak, pokud ne, může se stát, že to začíná vařit...
-
Offline
- Příspěvky: 886
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
S60 D5 slabé topení
mm315: zkusil bych nekoho kdo ma tohle https://www.ahprofi.cz/sada-na-zjisteni-stavu-oxidu-uhliciteho-v-chladici-liatp2101#
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3375
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
S60 D5 slabé topení
sadu mám, když se stavíš do Počernic tak je to na počkání.
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 1 rok 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006
S60 D5 slabé topení
Mám pocit, že máš pravdu. Dnes po jízdě jsem na víčko koukal, nic nebylo slyšel. Povolil jsem ho, žádné fouknutí ani vyrovnání tlaku. Tak jsem ho zase utáhl a chvíli si ho nevšímal. Po asi 2-3 minutách jsem si všiml, že z víčka je slyšet jemné probublávání. Tak jsem ho zase povolil a samozřejmě zase nic, žádné fouknutí. Mám pocit, že to víčko trvale propouští vzduch. Je možné, že díky tomu tam nevzniká přetlak, jak by asi měl a díky tomu se to třeba neodvzdušní a pak to málo topí? Díky za skvělou inspiraci!Tod2 píše: 15 úno 2024 08:30 jestli to uchází kolem víčka, tak ho zkus vyměnit, tohle by dělat nemělo, v systému je přetlak, pokud ne, může se stát, že to začíná vařit...
Přidáno za 4 minuty 24 sekund:
powl píše: 15 úno 2024 09:06 mm315: zkusil bych nekoho kdo ma tohle https://www.ahprofi.cz/sada-na-zjisteni-stavu-oxidu-uhliciteho-v-chladici-liatp2101#
Díky za tip, možná na to dojde


-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
S60 D5 slabé topení
Tlakování do vody znamená, že se výfukové splodiny dostávají přes těsnění hlavy motoru (tomu se říká fouklé těsnění) do chladícího okruhu. To způsobuje zavdzušnění radiátoru a přestane to topit. Tohle ověří ten test přítomnosti CO2 v chladícím systému.
Taky mi poprskávala voda u víčka, ztrácela se, kupoval jsem víčka, nádržky…
Tak přeji ať je to jen selhání víčka.
Taky mi poprskávala voda u víčka, ztrácela se, kupoval jsem víčka, nádržky…
Tak přeji ať je to jen selhání víčka.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
jenže radiátor má samoodvzdušnění, takže by se ty bublinky neměly shromažďovat v radiátoru
taky mi to teď chvíli tlakovalo, dělala se hlava, ale topilo to pořád normálně
taky mi to teď chvíli tlakovalo, dělala se hlava, ale topilo to pořád normálně
-
Offline
- Příspěvky: 886
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
S60 D5 slabé topení
Muzu se zeptat pri kolika km vam D5 vybublala? Mam ted neco pres 300 najeto, tak abych zhruba vedel kdy to muzu ocekavat 

_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
-
Offline
- Příspěvky: 886
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
S60 D5 slabé topení
a hlava nebo tesneni?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
jen těsnění, fouklé opravdu lehce 2 válce, ale dalo se s tím normálně jezdit, jen to trochu tlakovalo, hlavně v zátěži
hlavě nic nebylo, jen se zabrousila i s ventily...
hlavě nic nebylo, jen se zabrousila i s ventily...
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 1 rok 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006
S60 D5 slabé topení
Tak s velkou radostí hlásím, že můj problém s topením je vyřešen, bylo to skutečně víčkem u chladiva. Vůbec jsem netušil, že má tak důležitou funkci a že přetlakový ventil časem začne trvale propouštět a neudrží přetlak. Někde jsem dohledal, že předpokládaná životnost je kolem 5 let. Moje víčko bylo originál, je na něm vyznačen měsíc výroby 08/2005
Moc děkuji za cenné rady!!

-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
kéž by byly všechny problémy tak lehce vyřešitelné... 

-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Tak jsem konečně vyměnil vodní pumpu a auto začalo topit. Předtím jsem měnil i radiátor origo za Nissens a mám podobný problém. Na volnoběh to fouká jen vlažný a i v otáčkách to topí výrazně míň. Ani když dám topení na max, kdy jsem dřív na výdechu skoro neudržel ruku, tak teď jen teplo.raolsa píše: 06 led 2024 18:30
No, zjistil jsem zajímavou věc.
Tyhle náhrady od Nissensu apod. mají jiný počet trubiček a setkal jsem se s tím, že auto po výměně radiátoru sice topilo lépe než před výměnou, ale při volnoběhu a plném zapnutí větráku šel po chvilce z výdechů studený vzduch.
Dělá mi něco podobného i moje auto, kde mám momentálně radiátor od Van Wezel, předtím jsem měl právě Nissens a stává se, že za jízdy mi auto jakoby přestane topit.
Takže jsem vyzkoušel do toho netopícího auta (XC90 D5) Mahle za 2300,- Kč www.autodilos.cz/autodily/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-617812945 který vypadá identicky jako originál a auto najednou začalo fungovat normálně.
Takže přemýšlím, že ho do svého auta koupím taky.
Apropo, tuhle zkušenost mám aktuálně týden a dříve jsem doporučoval právě ten Nissens, kterých jsem vyměňoval už několik a vím jenom o tomhle jednom, že měl potíže.
Zkusit vyměnit za ten Mahle?
Ještě přemýšlím, jestli se ten Nissens nemohl postupně poškodit vyšší teplotou, protože to celé léto kvůli špatné pumpě oscilovalo z 90 na 105 stupňů, ale to by snad nemělo vadit...?
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14364
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Mahle už bohužel dlouhodobě není dostupný.
Nissens dělá ještě tu druhou variantu, ta taky nevypadá zle. Má víc trubiček.
Jeden mám doma, objednal jsem omylem.
Nissens dělá ještě tu druhou variantu, ta taky nevypadá zle. Má víc trubiček.
Jeden mám doma, objednal jsem omylem.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Tak to je na prd.
No já právě bral ten hlubší a dražší https://www.motora.cz/nissens/73641.html
Nissens prý ale už taky není žádná sláva. Snad prý NRF je relativně kvalitní.
Asi objednám od každého výrobce kus, vyberu ten nejlepší a ostatní vrátím...
Přidáno za 1 hodina 4 minuty 20 sekund:
No já právě bral ten hlubší a dražší https://www.motora.cz/nissens/73641.html
Nissens prý ale už taky není žádná sláva. Snad prý NRF je relativně kvalitní.
Asi objednám od každého výrobce kus, vyberu ten nejlepší a ostatní vrátím...

Přidáno za 1 hodina 4 minuty 20 sekund:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14364
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
https://autodilos.cz/autodily/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-308933557
Oni mají rozměry stejné, ale tenhle více trubiček.
Oni mají rozměry stejné, ale tenhle více trubiček.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
No to mne právě mate, protože u tohoto píšou hloubka 32 a u toho mého 40. Ale může to být chyba.
Jinak ten můj měl snad stejně trubiček, jistý si úplně nejsem, ale měl řidší ta žebra o kousek.
Jinak ten můj měl snad stejně trubiček, jistý si úplně nejsem, ale měl řidší ta žebra o kousek.
-
Offline
- Příspěvky: 903
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
S60 D5 slabé topení
Ten dražší Nissens z odkazu Raolsy mam a topí krásně. Je užší, ale má žebra na husto a nemá ty blátivé voštiny jako ostatní.
-
Offline
- Příspěvky: 237
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Mně to taky topí furt na hovno
buď špatnej výmeník nebo pumpa. Termostat už mám za sebou a žádný zázrak se nekonal.
btw, kdyby chtěl někdo ušetřit, dával jsem tam jen samotný termostat Gates. https://www.motora.cz/gates/TH35991.html?KTypNr=19565
Lepší než vyhodit 2,5k za celý housing termostatu, co nic nezmění

btw, kdyby chtěl někdo ušetřit, dával jsem tam jen samotný termostat Gates. https://www.motora.cz/gates/TH35991.html?KTypNr=19565
Lepší než vyhodit 2,5k za celý housing termostatu, co nic nezmění

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Tak teplotu motoru je dobré vyčíst diagnostikou. Respektive používám dongle, který umožňuje sledovat teplotu na budíku...
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14364
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Tak zrovna na tomhle "náhradním" termostatu neušetříš vůbec nic. Ten už mám vyzkoušený a po cca týdnu šel ven, protože přestal fungovat úplně.mlgviktorko píše: btw, kdyby chtěl někdo ušetřit, dával jsem tam jen samotný termostat Gates. https://www.motora.cz/gates/TH35991.html?KTypNr=19565
Lepší než vyhodit 2,5k za celý housing termostatu, co nic nezmění![]()

A když už nechceš dát 2500 za Mahle, tak tenhle funguje.
https://autodilos.cz/autodily/volvo/v70-ii-285-1999/d5-120kw/chlazeni-termostat-tesneni/termostat-chladivo-225308137
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 237
- Registrován: 2 roky 5 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Uvidíme. Nejsem příznivce sračkových dílu, ale za ty 3 kila mi ten pokus stojí. Na Swedespeed foru o něm psali samé dobré věci
Dám teda určitě vědět, kdyby dotermostatoval
Přidáno za 2 minuty 55 sekund:
Teď mi přijde, že je to o krapet lepší a že to topí rychleji do interiéru, ale s EGR off a bez bufiku je to v zimě prostě bída.

Přidáno za 2 minuty 55 sekund:
Teplota byla v pořádku, ale přišlo mi, že by ten původní už nemusel zavírat tak jak by měl a tudíž by se to ohřívalo pomaleji.Tod2 píše: 16 lis 2024 18:04 Tak teplotu motoru je dobré vyčíst diagnostikou. Respektive používám dongle, který umožňuje sledovat teplotu na budíku...
Teď mi přijde, že je to o krapet lepší a že to topí rychleji do interiéru, ale s EGR off a bez bufiku je to v zimě prostě bída.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé