Výmena XC90 2005 za novšie
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výmena XC90 2005 za novšie
není podstatné kolik toho čtu nebo nečtu, (nelze zde průkazně doložit) nicméně výměna takové trubky ať už je dle Tebe špatně navržena tedy (design) nebo opotřebena únavou jiných části vozu, je myslím né až tak náročná na výměnu, nebo se pletu?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 6288
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Výmena XC90 2005 za novšie
Za mě je to prostě špatně navrhnutý, mě taky praskla hadice za turbem... ale po 300tkm a 22 letech...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výmena XC90 2005 za novšie
tak, ať se vlákno smysluplněji pohne, neb Uřvanej se přetvořil na Mlčenlivýhoksw píše: 25 zář 2023 14:19 není podstatné kolik toho čtu nebo nečtu, (nelze zde průkazně doložit) nicméně výměna takové trubky ať už je dle Tebe špatně navržena tedy (design) nebo opotřebena únavou jiných části vozu, je myslím né až tak náročná na výměnu, nebo se pletu?

jak na to, je hezky popsáno ve videu níže, za sebe jen dodám, že až se mi bude chtít (

zabandažuji** textilní izolepou pro zvýšení odolnosti, stejně si myslím, že problém "crashu" turbošlauchů se týká více nadopovaných motorů 2l. tam je nutný vyšší tlak paliva, vzduchu a s tím i větší námahy těchto hadic.
takže se znovu ptám: je toto důvod k odmítaní koupě takto vybavených vozidel? za mne odpovím, vadná hlava, vačka, závady v elektronice jsou celkově náročnější na opravy, opravy viz níže zvládne průměrný garážový fanoušek
https://www.youtube.com/watch?v=qGnIh1hBxrw
https://www.youtube.com/watch?v=YoEHQabCjr8
tu bandáž již měly dnes obstarožní kapy a cromy turbo na vysokotlakém sání
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 456
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
Výmena XC90 2005 za novšie
Už ten trolling přestává být vtipnej… jestli někdy vůbec byl.
Výše uvedena videa se týkají 5válcových dieslů a ty jsou překvapivě konstrukčně trochu jiný, než 4válcové VEA.
Je to jak píše Uřvanej. Když už se ohániš odkazy, tak ať jsou aspoň relevantní. Btw prostuduj si tohle, abys viděl, jak ta hadice vypadá.
https://www.swedespeed.com/threads/egr-powerpulse-issues.651944/post-7974503

Výše uvedena videa se týkají 5válcových dieslů a ty jsou překvapivě konstrukčně trochu jiný, než 4válcové VEA.
Je to jak píše Uřvanej. Když už se ohániš odkazy, tak ať jsou aspoň relevantní. Btw prostuduj si tohle, abys viděl, jak ta hadice vypadá.
https://www.swedespeed.com/threads/egr-powerpulse-issues.651944/post-7974503

_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výmena XC90 2005 za novšie
@Pep
tak pokud jsi celé vlákno z ú ž i l jen na hadici powerpulse, tak to už vůbec nevidím jako důvod k nekoupi takového auta a souhlasím s J. Balážem, že jiné investice do oprav budou o řád vyšší než poddimenzovaná hadice powerpulse.
A z linku, který jsi tady doplnil . . . to se opravdu díváš na problematiku koupě novějšího volva jen přes přerušenou hadici powerpulse??
za mě né trochu málo ale hodně málo, promiň, ale takhle si podal tvůj zde první post.
já osobně bych se snažil celou powerpulse nahradit semperitkou 20 barů, jak už jsem takto řešil u hydraulického posilovače řízení
před 11ti lety
https://www.tbepox.cz/32-43-plw-20-tlakova-hadice-na-vodu-a-vzduch-20-bar#
tak pokud jsi celé vlákno z ú ž i l jen na hadici powerpulse, tak to už vůbec nevidím jako důvod k nekoupi takového auta a souhlasím s J. Balážem, že jiné investice do oprav budou o řád vyšší než poddimenzovaná hadice powerpulse.
A z linku, který jsi tady doplnil . . . to se opravdu díváš na problematiku koupě novějšího volva jen přes přerušenou hadici powerpulse??
za mě né trochu málo ale hodně málo, promiň, ale takhle si podal tvůj zde první post.
já osobně bych se snažil celou powerpulse nahradit semperitkou 20 barů, jak už jsem takto řešil u hydraulického posilovače řízení
před 11ti lety
https://www.tbepox.cz/32-43-plw-20-tlakova-hadice-na-vodu-a-vzduch-20-bar#
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) ksw dne 26 zář 2023 11:59, celkem upraveno 2 x.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9966
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Výmena XC90 2005 za novšie
Spíš je to o tom, že celou dobu řešíme VEA motory a ty sem láduješ videa ze starších modelů.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výmena XC90 2005 za novšie
ok, a trochu vlastní fantazie a adaptaci na VEA nelze? Vždyť ty motory jsou stále dokola píst, ojnice, hlava, blok motoru a
poruchy s tím související. Nikomu nebráním zde postovat opravy přímo VEA motorů, určitě by to víc pomohlo, než
říkat zájemcům neber novější, tak jako tak jednou budou muset přejít na novější, a čím dřív se to budou učit tím lépe pro ně.
vývoj se zastavit nedá.
poruchy s tím související. Nikomu nebráním zde postovat opravy přímo VEA motorů, určitě by to víc pomohlo, než
říkat zájemcům neber novější, tak jako tak jednou budou muset přejít na novější, a čím dřív se to budou učit tím lépe pro ně.
vývoj se zastavit nedá.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9966
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Výmena XC90 2005 za novšie
Tady je takove srovnani R5 D5 a VEA od Davida Patocky
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=921347&hilit=D5+vea#p921347
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=921347&hilit=D5+vea#p921347
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výmena XC90 2005 za novšie
se zájmem jsem si přečetl názory p. Patočky a samozřejmě dík hajnému za obnovu linku.
P. Patočka zveřejnil svou úvahu v 3/2021, čili zatím se to nezdá tak dávno, nicméně čas běží stále kupředu
a pětivál Volvo v dobrém stavu a pokud možno s malým nájezdem bude skutečně vzácnosti, nevím jaká je nyní reálna situace na trhu
s 5tivály, ale určitě se bude časem hodně tenčit, takže nakonec nezbude nic jiného než vzít to co se nabízí. Tak to vidím já.
Je mi jasné, že novější modely (i ojeté) budou stále drahší a méně trvanlivější, k tomuto to spěje již od roku 2000.
Také je to otázka vlastního rozpočtu, kolik kdo je ochoten do auta vložit, a také hraje roli co si kdo umí udělat sám a s čím
musí navštívit placenou službu. To si každý musí zvážit sám a nikdo mu neporadí. Co však u aut novějšího data předpokládám
je nižší poruchovost (dle stáří samozřejmě) oproti 15ti letým a starším ročníkům, a že jich tu je . . .
Sám jsem celoživotně kupoval ojetiny z finančních důvodů, ale posun byl a je v tom, že dříve to bylo stáří 8 až 15 let a později
třeba jen 4 nebo 5 a k tomu výrazně menší nájezd.
Někdy mám dojem, že na pozadí každého z nás běží skrytá úvaha kolik kdo z nás by do novějšího auta investoval a tím se řídí
i jeho názor zde. Čili pokud někdo má na novější připraven rozpočet tak já bych mu nebránil, pořád to vidím lepší,
než si někdy později koupit povinně elektro, tam už ten "opravárenský bonus" nejspíš nebude.
P. Patočka zveřejnil svou úvahu v 3/2021, čili zatím se to nezdá tak dávno, nicméně čas běží stále kupředu
a pětivál Volvo v dobrém stavu a pokud možno s malým nájezdem bude skutečně vzácnosti, nevím jaká je nyní reálna situace na trhu
s 5tivály, ale určitě se bude časem hodně tenčit, takže nakonec nezbude nic jiného než vzít to co se nabízí. Tak to vidím já.
Je mi jasné, že novější modely (i ojeté) budou stále drahší a méně trvanlivější, k tomuto to spěje již od roku 2000.
Také je to otázka vlastního rozpočtu, kolik kdo je ochoten do auta vložit, a také hraje roli co si kdo umí udělat sám a s čím
musí navštívit placenou službu. To si každý musí zvážit sám a nikdo mu neporadí. Co však u aut novějšího data předpokládám
je nižší poruchovost (dle stáří samozřejmě) oproti 15ti letým a starším ročníkům, a že jich tu je . . .
Sám jsem celoživotně kupoval ojetiny z finančních důvodů, ale posun byl a je v tom, že dříve to bylo stáří 8 až 15 let a později
třeba jen 4 nebo 5 a k tomu výrazně menší nájezd.
Někdy mám dojem, že na pozadí každého z nás běží skrytá úvaha kolik kdo z nás by do novějšího auta investoval a tím se řídí
i jeho názor zde. Čili pokud někdo má na novější připraven rozpočet tak já bych mu nebránil, pořád to vidím lepší,
než si někdy později koupit povinně elektro, tam už ten "opravárenský bonus" nejspíš nebude.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Výmena XC90 2005 za novšie
ksw: občas u toho nesedim, protože jsem v práci, nebo spim, nebo cokoliv. 
Tím nečtením jsem narážel právě na to, že sem cpeš něco uplně jinýho, co se nevztahuje k VEA a prokázal si to sám a já už nepotřebuju
Ty motory jsou tak jiný a nejen tím, že jsou tam komponenty jiný, ale ty co by mohly být stejný jsou uplně jinde a zcela to znemožňuje jakoukoliv extrapolaci z P2 s D5.
VEA MY16 a MY17 je prostě průšvih, ale jak tu bylo psáno dříve, jsou lidi, co s tim najedou statisíce bez problémů a lidi co jsou á 2 měsíce na odtahovce. A neni to o zacházení předchozího majitele, ale o štěstí, asi na šichtu
Někdy je lepší víc číst a míň psát, aby ostatní nemuseli číst a psát.

Tím nečtením jsem narážel právě na to, že sem cpeš něco uplně jinýho, co se nevztahuje k VEA a prokázal si to sám a já už nepotřebuju

Ty motory jsou tak jiný a nejen tím, že jsou tam komponenty jiný, ale ty co by mohly být stejný jsou uplně jinde a zcela to znemožňuje jakoukoliv extrapolaci z P2 s D5.
VEA MY16 a MY17 je prostě průšvih, ale jak tu bylo psáno dříve, jsou lidi, co s tim najedou statisíce bez problémů a lidi co jsou á 2 měsíce na odtahovce. A neni to o zacházení předchozího majitele, ale o štěstí, asi na šichtu

Někdy je lepší víc číst a míň psát, aby ostatní nemuseli číst a psát.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výmena XC90 2005 za novšie
nejspíš zase dostanu za uši ale dám zde názor jednoho postaršího mechanika:
je to z diskuze pod videem
//www.youtube.com/watch?v=t0hdMlE_Cbk&t=248s
"Jako mechanik brzy v důchodu mohu přidat svých 10 centů. Všichni výrobci se vydali cestou používání nejlevnějších materiálů, které jim projdou. Svou kariéru jsem strávil prací na evropských autech. Všechny mají zmenšené velikosti motorů a pro kompenzaci a obnovení výkonu je běžné nějaké přeplňování nebo turbodmychadlo. Mnoho z těchto malých motorů má posilovač nepřetržitě spuštěný tam, kde v minulosti přišel tam, kde byl potřeba, tzn. Předjíždění nebo pod zatížením stoupání do kopce. To není dobré pro dlouhověkost, jak lze vidět na některých prvních selháních, která jsou připisována zneužívání. Výměna oleje byla dobrá po 12 000 mil nebo 12 měsíců, ale použili jsme syntetický olej 10w/40 nebo 5w/40. Oceňuji, že oleje ušly dlouhou cestu od minerálních časů, ale nyní se po nich žádá mnohem více a s menší kapacitou. Jednolitrový motor s 3,1 litru oleje 0w/20 a výkonem 125 k se při rychlé jízdě ohromně zahřívá, minimálním požadavkem je také kapacita chladicí kapaliny. Není tedy moc prostoru pro chyby. S olejem je tento tenký
diví se, že je problém se spotřebou? Písty mají tenké kroužky s nízkým třením a plošky mezi nimi jsou malé, trička mají vyvýšené podložky, aby byl kontakt se stěnou válce minimální, ale toto opotřebení přispívá k problému spotřeby oleje. Jak mohl GM představit přeplňovaný benzinový motor 1.4 s litými písty? Přestavěl jsem je s najeto pouhých 32 000 mil. O kolik dražší je kovaný píst s úsporami z rozsahu? Zavedli nový olej, aby problém vyřešili, upozorňujeme, že ne. Dosedací plochy pístu a kroužky se rozbíjejí a děrují otvory. Tato snaha o absolutní minimum emisí a maximální spotřebu paliva způsobila, že vozy jsou tak nespolehlivé, že snižují očekávanou životnost vozů.
Rozvodové řetězy jsou jednou z mých mazlíčků, které nesnáším, současná sklizeň BMW, LandRover, Jaguar, Merc, GM, MINI s řetězem na konci motoru vloženým mezi motor a převodovku. Očividně to není servisní položka....ale plastová vodítka selhávají. Poškození je velmi nákladné a pokud k němu dojde při vyšších otáčkách, zbyde vám šrapnel. Nepamatuji si, že bych kdy měnil duplexní řetěz. Mokré pásy? Shazují gumu a blokují sběr oleje, hladovění oleje a vše s tím spojené. Jsem si jistý, že nemálo takto poškozených aut "vyhořelo", protože jinak jsou bezcenné.
Jako mnoho jiných mechaniků mého věku řídím nudně spolehlivé auto. Moje Honda crv má najeto více než 200 000 mil originál, všechno, kromě výměny spojky při 180 000 mil ročně čerstvého oleje. Měl bych problém vědět, co koupit teď, pravděpodobně jinou Hondu nebo Toyotu."
je to z diskuze pod videem
//www.youtube.com/watch?v=t0hdMlE_Cbk&t=248s
"Jako mechanik brzy v důchodu mohu přidat svých 10 centů. Všichni výrobci se vydali cestou používání nejlevnějších materiálů, které jim projdou. Svou kariéru jsem strávil prací na evropských autech. Všechny mají zmenšené velikosti motorů a pro kompenzaci a obnovení výkonu je běžné nějaké přeplňování nebo turbodmychadlo. Mnoho z těchto malých motorů má posilovač nepřetržitě spuštěný tam, kde v minulosti přišel tam, kde byl potřeba, tzn. Předjíždění nebo pod zatížením stoupání do kopce. To není dobré pro dlouhověkost, jak lze vidět na některých prvních selháních, která jsou připisována zneužívání. Výměna oleje byla dobrá po 12 000 mil nebo 12 měsíců, ale použili jsme syntetický olej 10w/40 nebo 5w/40. Oceňuji, že oleje ušly dlouhou cestu od minerálních časů, ale nyní se po nich žádá mnohem více a s menší kapacitou. Jednolitrový motor s 3,1 litru oleje 0w/20 a výkonem 125 k se při rychlé jízdě ohromně zahřívá, minimálním požadavkem je také kapacita chladicí kapaliny. Není tedy moc prostoru pro chyby. S olejem je tento tenký
diví se, že je problém se spotřebou? Písty mají tenké kroužky s nízkým třením a plošky mezi nimi jsou malé, trička mají vyvýšené podložky, aby byl kontakt se stěnou válce minimální, ale toto opotřebení přispívá k problému spotřeby oleje. Jak mohl GM představit přeplňovaný benzinový motor 1.4 s litými písty? Přestavěl jsem je s najeto pouhých 32 000 mil. O kolik dražší je kovaný píst s úsporami z rozsahu? Zavedli nový olej, aby problém vyřešili, upozorňujeme, že ne. Dosedací plochy pístu a kroužky se rozbíjejí a děrují otvory. Tato snaha o absolutní minimum emisí a maximální spotřebu paliva způsobila, že vozy jsou tak nespolehlivé, že snižují očekávanou životnost vozů.
Rozvodové řetězy jsou jednou z mých mazlíčků, které nesnáším, současná sklizeň BMW, LandRover, Jaguar, Merc, GM, MINI s řetězem na konci motoru vloženým mezi motor a převodovku. Očividně to není servisní položka....ale plastová vodítka selhávají. Poškození je velmi nákladné a pokud k němu dojde při vyšších otáčkách, zbyde vám šrapnel. Nepamatuji si, že bych kdy měnil duplexní řetěz. Mokré pásy? Shazují gumu a blokují sběr oleje, hladovění oleje a vše s tím spojené. Jsem si jistý, že nemálo takto poškozených aut "vyhořelo", protože jinak jsou bezcenné.
Jako mnoho jiných mechaniků mého věku řídím nudně spolehlivé auto. Moje Honda crv má najeto více než 200 000 mil originál, všechno, kromě výměny spojky při 180 000 mil ročně čerstvého oleje. Měl bych problém vědět, co koupit teď, pravděpodobně jinou Hondu nebo Toyotu."
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 484
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
Výmena XC90 2005 za novšie
Koukám, že ksw vás tady všechny vyškolí
. Sice zase mimo mísu, ale třeba se jednou trefí. 


_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9966
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Výmena XC90 2005 za novšie
Zajímavý komentář z Fejsbúku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5749
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Výmena XC90 2005 za novšie
To nechceš
Ale třeba měl jen smůlu...

_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5317
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Výmena XC90 2005 za novšie
Zas je to opravené všechno.
Pradávno temu mi kamarád prodal auto do kterého vysypal asi 50k za servis. Vlastně mi ho dal za 5 tis že nedobiji. Opravil jsem kostru a jezdil dokud mi nesebrali řidičák a prodal jsem ho za 5 a flašku slivovice.
Pradávno temu mi kamarád prodal auto do kterého vysypal asi 50k za servis. Vlastně mi ho dal za 5 tis že nedobiji. Opravil jsem kostru a jezdil dokud mi nesebrali řidičák a prodal jsem ho za 5 a flašku slivovice.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9966
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Výmena XC90 2005 za novšie
S tou smůlou mě bavíte. Budeme si ty šunty omlouvat smůlou?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5749
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Výmena XC90 2005 za novšie
A nebude to u ostatních značek podobný?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 315
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Výmena XC90 2005 za novšie
Toto je VolvoForum, alebo OstatnéForum???
Volvo naskočilo na nový trend automobiliek, novodobé auto má vydržať 200tkm a má ísť do šrotu, nie predať, ale do šrotu. Užívateľ si ma kúpiť nové, a zas najazdiť max 200t. To je konzumna spoločnosť. Na druhej strane cena nových áut oproti "starým" je extrémne nízka a teda kvalita zodpovedá cene. Keď si predstavím že v 2006 stala socka XC90 okolo 90t €, a dnes stojí nová XC90 cca rovnako (100t €), len keď pripočítam infláciu za 15 rokov, a odhadnem technológie v nových autách použité, tak cena novej XC90 by mala byť 200-230t€.
Dnes hrá prim konzum, nie kvalita.
Volvo naskočilo na nový trend automobiliek, novodobé auto má vydržať 200tkm a má ísť do šrotu, nie predať, ale do šrotu. Užívateľ si ma kúpiť nové, a zas najazdiť max 200t. To je konzumna spoločnosť. Na druhej strane cena nových áut oproti "starým" je extrémne nízka a teda kvalita zodpovedá cene. Keď si predstavím že v 2006 stala socka XC90 okolo 90t €, a dnes stojí nová XC90 cca rovnako (100t €), len keď pripočítam infláciu za 15 rokov, a odhadnem technológie v nových autách použité, tak cena novej XC90 by mala byť 200-230t€.
Dnes hrá prim konzum, nie kvalita.
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
Výmena XC90 2005 za novšie
Jergus,chtel bych ti pripomenout,ze tady svuj "pekac" prodavas. Trochu kontraproduktivni,ne?
A koukej to obout do normalnich backor. Na tech kolech to vypada,rekl bych...desne
Ale souhlasim s Tebou. Nova Volva musi byt za tyhle penize nekde okradene...Ja to vidim jasne na materialu interieru a jen doufam,ze to ne ni na soucastech bezpecnosti a kvality materialu pohonne jednotky a souvisejicich...
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion
XC60 T8 Ultra Red Fusion
-
Offline
- Příspěvky: 315
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Výmena XC90 2005 za novšie
Jasper: úprimne nečakám že by sa moja XC90 mohla predať tu, kolesá na tom meniť nebudem, nemám dôvod keďže auto pôjde preč. Ja som človek otvorený a kriticky, nebudem rozširovať úmyselne klamstva. Ak som urobil chybu, tak si ju viem priznať a poučiť sa.
Ale k veci. Všetky automobilky znižujú štandardy podľa toho čo im zákazníci ešte kúpia. Ako firemné autá mám tri volva, XC90 2006, S60 2011 a XC90 2019. Dokopy mám na nich najazdené cez 450t km. XC90 som vždy bral ako vlajkovú loď a prémiové auto volva. Z bezpečnostného hľadiska netuším v akom stave nové volva sú, v testoch je to líder v aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Haváriu som nikdy nemal, osobne teda neviem zhodnotiť. Čo sa týka motorov vo všeobecnosti, tam som kritickejší. Najviac mi vadí, že všetky automobilky prestali robiť motory s oceloliatinovymi vlozkami a prešli na nastreky. Na začiatku boli ešte hrúbky 0.15mm, teraz to už ojebavaju na 0.05mm hrubú vrstvu. Tu je vidieť, že Volvo to procesne nemá zvládnuté, nakoľko sú prípady so zodratym motorom po 60t km. Z ktorej motorarne tie zmetky vychádzajú (keďže sú tri) netuším, a ako zákazníka má to nemá ani čo zaujímať. Reči typu je to kvôli emisiám a normám sú bohapuste klamstva, je to len kvôli výsledným nákladom na výrobu. Koncept biturba nie je zlý, pokiaľ sa použije adekvátna kvalita a objem materiálov. Tu opäť Volvo šetrí, poddimenzovaný motor s vysokým výkonom nemôže mať životnosť. Keď k tomu prirátame neskoré výmeny oleja, motor čo dožije 200t je jednooky kráľ medzi slepými. Éra motorov so 600-800t km už skončila, a nikto ju už z výrobcov nechce, lebo konzum.
Na druhej strane, XC90 je z môjho pohľadu najkrajšie SUV momentálne na trhu, ako interiér tak exteriér. Všetko presne tam kde má byť, žiadne zbytočnosti, žiadne rozptylovače. Autá ako Q7/8 alebo cayene vyzerajú ako lacné cigánske diskotéky popri XC90.
Nuž a na záver čo dodať, som pripravený a zmierený s myšlienkou, že ak XC90 nepredam a začne sa kaziť, pôjde rovno pod lis. Ale neviem čo z nových áut kúpiť. Momentálne využívam najviac S60, D3, 2011. Viem že na ten patvalec sa môžem spoľahnúť, má to adekvátny výkon a v podstate auto má nabehaných 160t km bez jedinej poruchy.
PS: ak si niekto myslí že s tým srotovanim je to sci Fi, tak pred mesiacom kamoš srotoval troj ročnú navaru s nájazdom 200t, motor po smrti
Ale k veci. Všetky automobilky znižujú štandardy podľa toho čo im zákazníci ešte kúpia. Ako firemné autá mám tri volva, XC90 2006, S60 2011 a XC90 2019. Dokopy mám na nich najazdené cez 450t km. XC90 som vždy bral ako vlajkovú loď a prémiové auto volva. Z bezpečnostného hľadiska netuším v akom stave nové volva sú, v testoch je to líder v aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Haváriu som nikdy nemal, osobne teda neviem zhodnotiť. Čo sa týka motorov vo všeobecnosti, tam som kritickejší. Najviac mi vadí, že všetky automobilky prestali robiť motory s oceloliatinovymi vlozkami a prešli na nastreky. Na začiatku boli ešte hrúbky 0.15mm, teraz to už ojebavaju na 0.05mm hrubú vrstvu. Tu je vidieť, že Volvo to procesne nemá zvládnuté, nakoľko sú prípady so zodratym motorom po 60t km. Z ktorej motorarne tie zmetky vychádzajú (keďže sú tri) netuším, a ako zákazníka má to nemá ani čo zaujímať. Reči typu je to kvôli emisiám a normám sú bohapuste klamstva, je to len kvôli výsledným nákladom na výrobu. Koncept biturba nie je zlý, pokiaľ sa použije adekvátna kvalita a objem materiálov. Tu opäť Volvo šetrí, poddimenzovaný motor s vysokým výkonom nemôže mať životnosť. Keď k tomu prirátame neskoré výmeny oleja, motor čo dožije 200t je jednooky kráľ medzi slepými. Éra motorov so 600-800t km už skončila, a nikto ju už z výrobcov nechce, lebo konzum.
Na druhej strane, XC90 je z môjho pohľadu najkrajšie SUV momentálne na trhu, ako interiér tak exteriér. Všetko presne tam kde má byť, žiadne zbytočnosti, žiadne rozptylovače. Autá ako Q7/8 alebo cayene vyzerajú ako lacné cigánske diskotéky popri XC90.
Nuž a na záver čo dodať, som pripravený a zmierený s myšlienkou, že ak XC90 nepredam a začne sa kaziť, pôjde rovno pod lis. Ale neviem čo z nových áut kúpiť. Momentálne využívam najviac S60, D3, 2011. Viem že na ten patvalec sa môžem spoľahnúť, má to adekvátny výkon a v podstate auto má nabehaných 160t km bez jedinej poruchy.
PS: ak si niekto myslí že s tým srotovanim je to sci Fi, tak pred mesiacom kamoš srotoval troj ročnú navaru s nájazdom 200t, motor po smrti
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
Výmena XC90 2005 za novšie
Je videt,ze se vyznas a orientujes. Mozna nas nemine elektomobilita...Kdo vi,jestli klesajici kvalita spalovacich motoru neni v prime umere nenuceneho,ale nutneho prechodu k elektrice. Radost z toho nemam zadnou,kazdopadne ted nezavidim tady tazateli prveho prispevku,ptz mu moc ve vyberu nepomahame
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion
XC60 T8 Ultra Red Fusion
-
Offline
- Příspěvky: 315
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Výmena XC90 2005 za novšie
Blízka budúcnosť je taká, že väčšina ľudí bude jazdiť MHD a auto sa stane otázkou luxusu, tak ako pred 100 rokmi. Elektromobilita bude práve ten luxus. Tlačí na to ako EU, tak samosprávy a aj výrobcovia áut. My v ČR a SR máme ešte to šťastie, že sú tu minimálne finančné postihy za parkovanie, vjazd do miest, jazdu v spaľovacích autách a pod.
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
Výmena XC90 2005 za novšie
Budu soucasti toho luxusu. Bydlim na vesnici,takze bez auta to nepujde
A ted to tady uzavreme tim,ze mu doporucime xc70 2016 T5/T6....Tedy nesehnatelne zbozi
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion
XC60 T8 Ultra Red Fusion
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výmena XC90 2005 za novšie
https://www.seznam.cz/komentare/22946608-koukej-tato-mogul-v-akci-nakup-oleje-jinde-nez-v-servisu-setri-penize-a-nici-motory
za mne, i toto může být důvod poškozených motorů, co si udělám sám, tomu věřím nejvíc.
za mne, i toto může být důvod poškozených motorů, co si udělám sám, tomu věřím nejvíc.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 315
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Výmena XC90 2005 za novšie
Ksw: keď ti zomrie motor pri 60t, tak prvá náplň bola z výroby, druhá z autorizaku.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]