Málo vody, bezpečné zastavení.

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Je to sada. Pujcena s elitu.
Jinak jsem novou nádobku nekupoval. Zalepul jsem to.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1438
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Jarda S40 »

Mohu poprosit o radu čím jsi to zalepil? Mám obdobný problém a přemýšlím, co s tím. Je tam tlak přes 0,1MPa, teplota a k tomu chemické působení nemrzky. Zvažoval jsem to zkusit zavařit, ale bojím se, že v prasklině bude usazená nemrzka a svar nebude těsnit. Měnit to za starou nádobku nemá cenu, cenu nové origo volvo netuším.

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Tak už to někdo predemnou dělal protože jsem měl uvnitř kovovou trubku narvanou. A kolem dokola jsem to oblepil dvojslozkovim epoxidem... Na to nasadil hadici a zatím to funguje. Nen8 to oprava na trvalo. Jen to oddal8lo nákup jiné nádobky.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14362
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od raolsa »

Cena nové nádobky je cca 800 - 1500,- Kč. Záleží jaká. :wink: Myslím, že to lepení je použitelné jako nouzovka, než člověk koupí novou.

http://www.dily-volvo.cz/index.php?stoken=55F00532&force_sid=&lang=2&cl=search&searchparam=30760100&searchcnid=&searchmanufacturer=
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1460
Registrován: 18 roků
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od kwiko »

trubka je tam origo, epoxid nieje odolny koncentrovanym alkoholom, zatial mam pozitivnu skusenost s PU lepidlom na sklo. Ale nova nadobka to isti.

GDPR_user

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Mohu poprosit o radu čím jsi to zalepil? Mám obdobný problém a přemýšlím, co s tím. Je tam tlak přes 0,1MPa, teplota a k tomu chemické působení nemrzky. Zvažoval jsem to zkusit zavařit, ale bojím se, že v prasklině bude usazená nemrzka a svar nebude těsnit. Měnit to za starou nádobku nemá cenu, cenu nové origo volvo netuším.
Jardo,prozatím jsem neobjevil lepidlo,které by dlouhodobě odolávalo propylenglykolu.Jak psal Radek nádobka zase tak moc nestojí,určitě méně,než uvařený motor.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1438
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Jarda S40 »

O.K. Dík za rady, půjde nová. Přesně to jsem si myslel.

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od OndraH »

Jardo, podle toho co jsem našel bude nová origo expanzní nádobka za cca 1300 Kč
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

PEST
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od PEST »

Ahoj,
Mam stejný problém jako popisoval Ekky. Pomohla výměna expanzky dlouhodobě nebo to nakonec byl problém s těsněním, či přímo s prasklým blokem?
Mě tedy naměřili spaliny v chladící kapalině, takže u mě je to asi celkem jasný, ale než budou vyndavat motor, tak bych raději prověřil ostatní jednodušší možnosti.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13063
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Urvanej »

Spaliny se můžou do vodního okruhu dostat dvěma cestama. Motor nebo chladič EGR.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

paiu
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od paiu »

Čau kluci. na mě XC90 tlakuje chladící okruh , chladič EGR je myšleno tento díl?
IMG_20250319_153141.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14362
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od raolsa »

Tohle je celý EGR, jeho chladič je ten válec s vývody.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

paiu
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od paiu »

Šlo by tento válec otestovat dokud ho mám venku?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13063
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Urvanej »

Takovej vzduch a bublinková voda... nebo potopit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

paiu
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od paiu »

Moc děkuji kluci . Zkusím to, nejlépe by bylo ten to díl si vypůjčit na zkoušku a bude jistota.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

PEST
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 1 rok 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1)

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od PEST »

PEST píše: 15 úno 2025 12:32 Ahoj,
Mam stejný problém jako popisoval Ekky. Pomohla výměna expanzky dlouhodobě nebo to nakonec byl problém s těsněním, či přímo s prasklým blokem?
Mě tedy naměřili spaliny v chladící kapalině, takže u mě je to asi celkem jasný, ale než budou vyndavat motor, tak bych raději prověřil ostatní jednodušší možnosti.
Výměna těsnění pod hlavou snad pomohla.
Díky.
_________________
V70 P3 D3/D4 120kW D5204T (BW88A1) manuál

paiu
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od paiu »

Pánové taková otázka: co může způsobovat prasknutí hlavy? Koukejte jak vypadá hlava z mého auta, praskliny až na deveti místech . Je to vůbec opravitelné? Nebo lepší sehnat jinou?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jirkaTDI
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 901
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od jirkaTDI »

Jestli myslíš ty praskliny mezi ventilama, tak to je naprosto normální, takhle jsou naprasklý hlavy u každýho dieselu (takže ani s jinou hlavou si moc nepomůžeš, všechny budou vypadat podobně). Neměly by ty praskliny být moc hluboké (naskrz pod sedlem), ale to asi nejlíp posoudí hlavař, co to bude dělat.

paiu
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od paiu »

Před šesti lety jsem to měl čelí rozebrání v jednom servisu v Jihlavě kvůli výměně pístních kroužku , při tom jsem měl přebíranou komplet hlavu a nemělo žádnou prasklinu, ještě jsem zapomněl poznamenati že když jsem odšrouboval šrouby hlavy čtyři šrouby nebily zašroubované tak jak všichni ostatní, prostě šlo odšroubovat lehce než tí ostatní., jinak motor držel teplotu na devadesát ,akurat že v zimě méně topilo a tlakovalo . Ohledně těch praskli) kolik přibližně může stát oprava tolika (9x) prasklin. Pěkné děkuji.

jirkaTDI
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 901
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od jirkaTDI »

Jestli je to OK, nebo bude potřeba jiná hlava, musí posoudit ten, co tu hlavu bude dělat. Opravovat to podle mě nemá význam.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13063
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Urvanej »

Podle mě tyhle praskliny nemaji na nic vliv, protože za sedlem ventilu už nejspíš vůbec nebudou viditelný.

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé