Málo vody, bezpečné zastavení.
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#1 Málo vody, bezpečné zastavení.
Poslední dobou se mi stává častěji že třeba jedu po dalnuci na tempomat cca 125-140 dle nálady. A z ničeho nic se rozsvítí červenej trojúhelník s hlasjou málo chladící kapaliny,bezpečné zastavte. Většinou než zastavím pru zpomalení hláška zmizí. Někdy když zastavím a opatrně otevřu nádobku,ve které je něco málo nad minimální riskou,tak po otevření se nádobka náplní na maximum a žádná voda nechybí.
Ano trochu mi to vody bere. Nevím přesně kolik ale už párkrát jsem dolival. Spíš mám nějaký únik pac voda je na podvozku.
Čím nebo co způsobuje tu hlášku i když pak voda nechybí a je plno...?
Jo a občas mi to udělá když po něm chci sviznou akceleraci,takže když mu prislapnu...
Ano trochu mi to vody bere. Nevím přesně kolik ale už párkrát jsem dolival. Spíš mám nějaký únik pac voda je na podvozku.
Čím nebo co způsobuje tu hlášku i když pak voda nechybí a je plno...?
Jo a občas mi to udělá když po něm chci sviznou akceleraci,takže když mu prislapnu...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 123
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 120kW AT 2003
#2 Málo vody, bezpečné zastavení.
Imho bys nekde mohl mit prasklou dratvu v hadici potom se pri vyssim tlaku nafoukne a klesne hladina, obecne hladina na dolni rysce neni idealka.
Pokud je to s hadicema jak rikam, driv nebo pozdeji rupne.
Pokud je to s hadicema jak rikam, driv nebo pozdeji rupne.
Naposledy upravil(a) Fizz dne 30 srp 2016 22:33, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#3 Málo vody, bezpečné zastavení.
Voda uniká na st4ane motoru kde jsou rozvody. Já osobně mám podezření ze už propouští pumpa. Ale to zjistím příští tejden až budu dělat rozvody...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 Málo vody, bezpečné zastavení.
Než ten motor začneš rozebírat tak by asi nebylo od věci udělat test na spaliny ve vodě a změřit komprese.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#5 Málo vody, bezpečné zastavení.
Komprese jsou v plánu... Test na únik vody taky můžu udělat. Na tesr spalin nevím jestli na dílně je ještě na to ten vehement.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#6 Málo vody, bezpečné zastavení.
Kompresí to nezjistíš.raolsa píše:Než ten motor začneš rozebírat tak by asi nebylo od věci udělat test na spaliny ve vodě a změřit komprese.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#7 Málo vody, bezpečné zastavení.
Kompresi budu dělat z jiného důvodu....martinopel píše:Kompresí to nezjistíš.raolsa píše:Než ten motor začneš rozebírat tak by asi nebylo od věci udělat test na spaliny ve vodě a změřit komprese.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 850
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Neratovice
- Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver
#8 Málo vody, bezpečné zastavení.
K poslednímu odstavci dotazu, když tomu slapnes na krk, pumpa si pěkně cucne a jak je hladina ke spodní risce, blikne si,že je v ten okamžik vody málo. Stalo se mi to samé, jednak při startu motoru a pak při prudké akceleraci.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#9 Málo vody, bezpečné zastavení.
Dobře to chápu. Ale když zastavím otevřu nádobku a voda se natáhne zpátky na max. A nemusím ani otcirat nádobku kolikrát přijedu domů,zastavím běhám kolem auta ještě chvilku a slisim jak to tam kruci a pobublava jak se to vrací zptaky.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 71
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dolní Žandov
- Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997
#10 Málo vody, bezpečné zastavení.
To by ale celkem odpovídalo tomu, co psal Fizz. Poté, co se systém nahřeje, vodní pára natlakuje. Tlak roztáhne hadice a voda tak v nich "zmizí". Přidáním plynu pak hladina klesne ještě trochu a rozsvítí se kontrolka. Když potom tlak vypustíš nebo voda vychladne a tlaky se vrátí do normálu, voda se vrátí, jelikož se hadice smrsknou.
Asi bych začal výměnou víčka expanzní nádoby. Tam by měl být přetlakový ventil (nejsem hlobokoznalý volvista, je možné že to tam je řešeno jinak) a může se stát, že už nefunguje
(a může to být i příčinou úniku vody - tlak vodu prostě někde protlačil)
Asi bych začal výměnou víčka expanzní nádoby. Tam by měl být přetlakový ventil (nejsem hlobokoznalý volvista, je možné že to tam je řešeno jinak) a může se stát, že už nefunguje
(a může to být i příčinou úniku vody - tlak vodu prostě někde protlačil)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#11 Málo vody, bezpečné zastavení.
Jelikož je v chladícím okruhu za jízdy tlak větší než atmosférický, po otevření nádržky se celkem logicky kapalina hrne nahoru. To že se v tu chvíli vrátí mezi rysky neznamená, že je kapaliny dostatek.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#12 Málo vody, bezpečné zastavení.
Teď si nejsem jistej ale pretlakova hadička je z nad9by přímo vedená pod auto... Musím se podívat...
EDIT: Tak přetlak je resenej přímo ve víčku...
Diky za nasměrování...
EDIT: Tak přetlak je resenej přímo ve víčku...
Diky za nasměrování...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#13 Málo vody, bezpečné zastavení.
Horní hadička jde zpět do motoru, je to uzavřený systém, ne průtokový ohřívač .
Edit: špatné víčko s nefunkční membránou bývá častým zdrojem problémů.
Edit: špatné víčko s nefunkční membránou bývá častým zdrojem problémů.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#14 Málo vody, bezpečné zastavení.
Jj. Da se to vycko nějak rozebrat nebo je potřeba nové.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#15 Málo vody, bezpečné zastavení.
to nevím, ale např. http://autokelly.cz/Product/DC-0019/8370149
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5012
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#16 Málo vody, bezpečné zastavení.
Test na zplodiny bych udělal co nejdříve. mají v každém servise.
Víčko musí udržet tlak aby voda nezačala vařit a odpařovat se! Je tam přetlak tak bych si položil otázku co je v expanzce krom chladicí kapaliny když klesne hladina, vzduch, jak by se tam dostal?
Kdyby bylo špatné víčko tak by šla kapalina ven ne?
Záhada
Víčko musí udržet tlak aby voda nezačala vařit a odpařovat se! Je tam přetlak tak bych si položil otázku co je v expanzce krom chladicí kapaliny když klesne hladina, vzduch, jak by se tam dostal?
Kdyby bylo špatné víčko tak by šla kapalina ven ne?
Záhada
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#17 Málo vody, bezpečné zastavení.
ano, krom chladící kapaliny je v expanzce vzduch, coby stlačitelný plyn. Víčko slouží, pokud je funkční, jako přetlakový a zároveň podtlakový ventil.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5012
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#18 Málo vody, bezpečné zastavení.
aha tak že může nasát vzduch, to jsem nevěděl. Dík Fílo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1814
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#19 Málo vody, bezpečné zastavení.
Až koupíš nový víčko starý provrtej dej tam ventilek z nějaké duše utěsni víčko okolo nádržky a natlakuj celej system pokud je někde něco špatně mělo by se to ukázat .Ekky píše: Spíš mám nějaký únik pac voda je na podvozku.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#20 Málo vody, bezpečné zastavení.
To nemusím dělat. Na to máme sadu na tenhle tlakovej test. Jinak coda na podvozku je ale něčím odkud. Je fakt že voda je i kolem víčka když ho odsroubuju...
Ta cena v kellyne je v pohodě... Takže ho urco koupím a uvidí se.
I když příští tejden jde auto na odstavku a budu dělat hydrostely a klapky a jiné vyfikundace...
Ta cena v kellyne je v pohodě... Takže ho urco koupím a uvidí se.
I když příští tejden jde auto na odstavku a budu dělat hydrostely a klapky a jiné vyfikundace...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#21 Málo vody, bezpečné zastavení.
Proto by to chtělo změřit ty spaliny ve vodě a mohls to vzít jedním vrzemEkky píše:To nemusím dělat. Na to máme sadu na tenhle tlakovej test. Jinak coda na podvozku je ale něčím odkud. Je fakt že voda je i kolem víčka když ho odsroubuju...
Ta cena v kellyne je v pohodě... Takže ho urco koupím a uvidí se.
I když příští tejden jde auto na odstavku a budu dělat hydrostely a klapky a jiné vyfikundace...
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#22 Málo vody, bezpečné zastavení.
No jak sem psal... Než to celé rozlousknu,tak to vše otestuju.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 71
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dolní Žandov
- Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997
#23 Málo vody, bezpečné zastavení.
Pouze pro to, aby nezačala vařit. Voda se odpařuje už od trojného bodu (0,01°C) až do úplného vyvaření.PINĎABC píše:Víčko musí udržet tlak aby voda nezačala vařit a odpařovat se!
Vzduch a hlavně vodní páryPINĎABC píše: Je tam přetlak tak bych si položil otázku co je v expanzce krom chladicí kapaliny když klesne hladina, vzduch, jak by se tam dostal?
Ano i ne. Podle zátěže motoru a okolní teploty. V chladnějším počasí při menší zátěži motoru se voda může dostatečně uchladit a nedosáhne bodu varu. Pokud dojde k dosažení varu, začnou se tvořit bubliny par a ty se budou snažit uninout ven. často pak vytlačují a vyprskávají vodu přes víčkoPINĎABC píše: Kdyby bylo špatné víčko tak by šla kapalina ven ne?
Už nePINĎABC píše: Záhada
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#24 Málo vody, bezpečné zastavení.
Tak vycko mám objednaný odpoledne bude k vyzvednutí...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#25 Málo vody, bezpečné zastavení.
Vycko mám namontovany,zatím bez nějakých projevu... Pac jsem Vidu včera dolejval. Ale teď když jsem přijel,tak to v něm bublalo jako kráva... Vix než kdy jindy předtím. Bylo slyšet jak voda vybublava zpátky do nádobky.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek