Málo vody, bezpečné zastavení.

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#1 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Poslední dobou se mi stává častěji že třeba jedu po dalnuci na tempomat cca 125-140 dle nálady. A z ničeho nic se rozsvítí červenej trojúhelník s hlasjou málo chladící kapaliny,bezpečné zastavte. Většinou než zastavím pru zpomalení hláška zmizí. Někdy když zastavím a opatrně otevřu nádobku,ve které je něco málo nad minimální riskou,tak po otevření se nádobka náplní na maximum a žádná voda nechybí.
Ano trochu mi to vody bere. Nevím přesně kolik ale už párkrát jsem dolival. Spíš mám nějaký únik pac voda je na podvozku.
Čím nebo co způsobuje tu hlášku i když pak voda nechybí a je plno...?

Jo a občas mi to udělá když po něm chci sviznou akceleraci,takže když mu prislapnu...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 123
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 120kW AT 2003

#2 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Fizz »

Imho bys nekde mohl mit prasklou dratvu v hadici potom se pri vyssim tlaku nafoukne a klesne hladina, obecne hladina na dolni rysce neni idealka.

Pokud je to s hadicema jak rikam, driv nebo pozdeji rupne.
Naposledy upravil(a) Fizz dne 30 srp 2016 22:33, celkem upraveno 1 x.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#3 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Voda uniká na st4ane motoru kde jsou rozvody. Já osobně mám podezření ze už propouští pumpa. Ale to zjistím příští tejden až budu dělat rozvody...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od raolsa »

Než ten motor začneš rozebírat tak by asi nebylo od věci udělat test na spaliny ve vodě a změřit komprese.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#5 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Komprese jsou v plánu... Test na únik vody taky můžu udělat. Na tesr spalin nevím jestli na dílně je ještě na to ten vehement.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

GDPR_user

#6 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od GDPR_user »

raolsa píše:Než ten motor začneš rozebírat tak by asi nebylo od věci udělat test na spaliny ve vodě a změřit komprese.
Kompresí to nezjistíš. :wink:

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#7 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

martinopel píše:
raolsa píše:Než ten motor začneš rozebírat tak by asi nebylo od věci udělat test na spaliny ve vodě a změřit komprese.
Kompresí to nezjistíš. :wink:
Kompresi budu dělat z jiného důvodu....
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#8 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Hary »

K poslednímu odstavci dotazu, když tomu slapnes na krk, pumpa si pěkně cucne a jak je hladina ke spodní risce, blikne si,že je v ten okamžik vody málo. Stalo se mi to samé, jednak při startu motoru a pak při prudké akceleraci.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#9 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Dobře to chápu. Ale když zastavím otevřu nádobku a voda se natáhne zpátky na max. A nemusím ani otcirat nádobku kolikrát přijedu domů,zastavím běhám kolem auta ještě chvilku a slisim jak to tam kruci a pobublava jak se to vrací zptaky.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 71
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Dolní Žandov
Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997

#10 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od ferror »

To by ale celkem odpovídalo tomu, co psal Fizz. Poté, co se systém nahřeje, vodní pára natlakuje. Tlak roztáhne hadice a voda tak v nich "zmizí". Přidáním plynu pak hladina klesne ještě trochu a rozsvítí se kontrolka. Když potom tlak vypustíš nebo voda vychladne a tlaky se vrátí do normálu, voda se vrátí, jelikož se hadice smrsknou.

Asi bych začal výměnou víčka expanzní nádoby. Tam by měl být přetlakový ventil (nejsem hlobokoznalý volvista, je možné že to tam je řešeno jinak) a může se stát, že už nefunguje

(a může to být i příčinou úniku vody - tlak vodu prostě někde protlačil)

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#11 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Fíla »

Jelikož je v chladícím okruhu za jízdy tlak větší než atmosférický, po otevření nádržky se celkem logicky kapalina hrne nahoru. To že se v tu chvíli vrátí mezi rysky neznamená, že je kapaliny dostatek.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#12 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Teď si nejsem jistej ale pretlakova hadička je z nad9by přímo vedená pod auto... Musím se podívat...


EDIT: Tak přetlak je resenej přímo ve víčku...
Diky za nasměrování...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#13 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Fíla »

Horní hadička jde zpět do motoru, je to uzavřený systém, ne průtokový ohřívač :D .

Edit: špatné víčko s nefunkční membránou bývá častým zdrojem problémů.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#14 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Jj. Da se to vycko nějak rozebrat nebo je potřeba nové.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#15 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Fíla »

_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5012
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#16 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od PINĎABC »

Test na zplodiny bych udělal co nejdříve. mají v každém servise.
Víčko musí udržet tlak aby voda nezačala vařit a odpařovat se! Je tam přetlak tak bych si položil otázku co je v expanzce krom chladicí kapaliny když klesne hladina, vzduch, jak by se tam dostal?

Kdyby bylo špatné víčko tak by šla kapalina ven ne?

Záhada

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#17 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Fíla »

ano, krom chladící kapaliny je v expanzce vzduch, coby stlačitelný plyn. Víčko slouží, pokud je funkční, jako přetlakový a zároveň podtlakový ventil.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5012
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#18 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od PINĎABC »

aha tak že může nasát vzduch, to jsem nevěděl. Dík Fílo :good:

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#19 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ekky píše: Spíš mám nějaký únik pac voda je na podvozku.
Až koupíš nový víčko starý provrtej dej tam ventilek z nějaké duše utěsni víčko okolo nádržky a natlakuj celej system pokud je někde něco špatně mělo by se to ukázat . :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#20 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

To nemusím dělat. Na to máme sadu na tenhle tlakovej test. Jinak coda na podvozku je ale něčím odkud. Je fakt že voda je i kolem víčka když ho odsroubuju...
Ta cena v kellyne je v pohodě... Takže ho urco koupím a uvidí se.
I když příští tejden jde auto na odstavku a budu dělat hydrostely a klapky a jiné vyfikundace...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#21 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od karelvolvo »

Ekky píše:To nemusím dělat. Na to máme sadu na tenhle tlakovej test. Jinak coda na podvozku je ale něčím odkud. Je fakt že voda je i kolem víčka když ho odsroubuju...
Ta cena v kellyne je v pohodě... Takže ho urco koupím a uvidí se.
I když příští tejden jde auto na odstavku a budu dělat hydrostely a klapky a jiné vyfikundace...
Proto by to chtělo změřit ty spaliny ve vodě a mohls to vzít jedním vrzem
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#22 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

No jak sem psal... Než to celé rozlousknu,tak to vše otestuju.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 71
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Dolní Žandov
Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997

#23 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od ferror »

PINĎABC píše:Víčko musí udržet tlak aby voda nezačala vařit a odpařovat se!
Pouze pro to, aby nezačala vařit. Voda se odpařuje už od trojného bodu (0,01°C) až do úplného vyvaření.
PINĎABC píše: Je tam přetlak tak bych si položil otázku co je v expanzce krom chladicí kapaliny když klesne hladina, vzduch, jak by se tam dostal?
Vzduch a hlavně vodní páry
PINĎABC píše: Kdyby bylo špatné víčko tak by šla kapalina ven ne?
Ano i ne. Podle zátěže motoru a okolní teploty. V chladnějším počasí při menší zátěži motoru se voda může dostatečně uchladit a nedosáhne bodu varu. Pokud dojde k dosažení varu, začnou se tvořit bubliny par a ty se budou snažit uninout ven. často pak vytlačují a vyprskávají vodu přes víčko
PINĎABC píše: Záhada
Už ne

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#24 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Tak vycko mám objednaný odpoledne bude k vyzvednutí...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 3440
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#25 Málo vody, bezpečné zastavení.

Příspěvek od Ekky »

Vycko mám namontovany,zatím bez nějakých projevu... Pac jsem Vidu včera dolejval. Ale teď když jsem přijel,tak to v něm bublalo jako kráva... Vix než kdy jindy předtím. Bylo slyšet jak voda vybublava zpátky do nádobky.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“