Tohle bude ten problém, dal bych tam časové relé, které po zapnutí zapalování (to znamená vždy a za každé teploty) nažhaví cca 5 vteřin bez ohledu na názor logiky auta. Já vím, že ty žhavičky dříve odejdou, ale snad to není taková položka, aby majitel neměl na hašlerkypepa.paur píše:to odpojování čidla teploty dělá to relé jak jsem dával odkaz, po nastartování ho to zase připojí.z-d-e-n-a píše:ted uz jsem naucenej vzdy pred studenym startem odpojit cidlo chl.kapaliny
A zase to TDi - snad vyřešeno?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4987
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#51 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#52 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu
Tohle postoval i pepa.paur,jak jsem rekl,to neni reseni problemu,pouze dusledku. A naftovou felinu z toho delat nechci. Zkusim koupit cidlo teploty novy. Kurna dyt to fungovalo... Diagnostika hlasi cidlo ok,ale je fakt,ze jsem to nikdy nenapichoval kdyz byl motor studeny...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4987
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#53 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu
Jasně, to chápu. No, záleží na tom, jaké konstrukce to čidlo je (NTC, TNC, nebo nějaké úplně jiné), a jak ŘJ zjišťuje jeho"nezávadnost".
Když se změní jeho charakteristika a ŘJ nemá možnost ji porovnat s nějakou jinou, tak na chybu nemůže přijít, jen je její výstup patřičně zkreslen. Ideální by bylo ji vyměnit, třeba nějakou vypůjčenou a hned by se vidělo.
Když se změní jeho charakteristika a ŘJ nemá možnost ji porovnat s nějakou jinou, tak na chybu nemůže přijít, jen je její výstup patřičně zkreslen. Ideální by bylo ji vyměnit, třeba nějakou vypůjčenou a hned by se vidělo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#54 A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu
Jen co vim tak by měla při různejch teplotách mít jiný odpor (jak jinak,že),ale dle těchto stránek je to NTC:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=1000101_1000272_1003736_1022517&products_id=284830
Někde jsem i viděl jaký hodnoty to má mít právě při určitých teplotách. No jinak tohle mě asi nepomůže,nějak proměřovat to nehodlám,takže ho prostě objednám a hotovo. Hin sa okáže...
Jinak nějaké zkušenosti právě se značkou EPS?
EDIT: dnes pres diag zkontrolovano cidlo teploty pri studenem motoru. Ukazovalo mi to 14℃,venku bylo kolem 17℃. Takze zde asi problem nebude. Nicmene cidlo uz je objednany,tak ho stejne cejnznu. Pro klid v dusi...
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=1000101_1000272_1003736_1022517&products_id=284830
Někde jsem i viděl jaký hodnoty to má mít právě při určitých teplotách. No jinak tohle mě asi nepomůže,nějak proměřovat to nehodlám,takže ho prostě objednám a hotovo. Hin sa okáže...
Jinak nějaké zkušenosti právě se značkou EPS?
EDIT: dnes pres diag zkontrolovano cidlo teploty pri studenem motoru. Ukazovalo mi to 14℃,venku bylo kolem 17℃. Takze zde asi problem nebude. Nicmene cidlo uz je objednany,tak ho stejne cejnznu. Pro klid v dusi...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#55 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Tak cidlo teploty nove, a jak jsem predpokladal,problemy pretrvavaji.
Normalne uz zacinam pokukovat po novym TCVcku,repasi cerpadla nebo MAP senzoru. Poradte me nekdo prosim,uz z toho zacinam byt zoufaly. Jizda se zapnutou klimou je priserna...
Normalne uz zacinam pokukovat po novym TCVcku,repasi cerpadla nebo MAP senzoru. Poradte me nekdo prosim,uz z toho zacinam byt zoufaly. Jizda se zapnutou klimou je priserna...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 113
- Registrován: 12 roků
- Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
- Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)
#56 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Psal jsi, že když se sepne žhavení, byť jen na pár sekund, tak to vždycky chytí na pohodu.. takže bych se zaměřil na elektriku okolo toho čidla.. možná blbost, ale co když díky nějakýmu šotkovi někde v kabelovým svazku ono čidlo občas za tepla díky tomu "kecá hlouposti", což ŘJ/diagnostika nevidí/nepozná .. vlivem měnících se teplot myslím, že můžou nějak "pracovat" i ty kabely.. do jistý míry by to čidlo, resp. kabelový vedení k němu někde vysvětlovalo proč to občas i cukne atd.. pokud se nemýlím (kdyžtak mě propleskněte) ono čidlo řídí i bohatost směsi a pokud je někde na cestě k němu studeňák, tak je jedno jestli je nový..
Měl bych na zapůjčení TEXA diagnostiku, kterou může snímat všechny stavy čidel, teplot, hodnot i za jízdy v reálným čase.. chtělo by to napíchnout a druhej člověk by to sledoval, co se stane za jízdy s hodnotama v momentě, kdy to škubne, nebo netáhne. Nevím, kolik toho umí FCR, ale tohle asi ne.
Jináč fakt nevím, to už je skoro na autoelektrikáře..
Případně jestli chceš mít jistotu, dej čerpadlo zkontrolovat na stolici, jestli dává, jak má - budeš si ho pak alespoň moct škrtnout z úvah
Tady u nás v Martinicích máme přímo excelentní diesel servis - dal bych za kluky tam ruku do ohně a zkontrolovali by ti ho tam za pár šupů (nebo za Startky )
.. nicméně pro tebe asi z ruky, že?
PS.: jestli už si něco z toho dělal/zmiňoval, tak sry, občas nečtu do konce
Měl bych na zapůjčení TEXA diagnostiku, kterou může snímat všechny stavy čidel, teplot, hodnot i za jízdy v reálným čase.. chtělo by to napíchnout a druhej člověk by to sledoval, co se stane za jízdy s hodnotama v momentě, kdy to škubne, nebo netáhne. Nevím, kolik toho umí FCR, ale tohle asi ne.
Jináč fakt nevím, to už je skoro na autoelektrikáře..
Případně jestli chceš mít jistotu, dej čerpadlo zkontrolovat na stolici, jestli dává, jak má - budeš si ho pak alespoň moct škrtnout z úvah
Tady u nás v Martinicích máme přímo excelentní diesel servis - dal bych za kluky tam ruku do ohně a zkontrolovali by ti ho tam za pár šupů (nebo za Startky )
.. nicméně pro tebe asi z ruky, že?
PS.: jestli už si něco z toho dělal/zmiňoval, tak sry, občas nečtu do konce
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..
Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D
S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#57 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Na to cidlo bych to uz moc netipoval. To by treba (kdyz je motor teply a startuju) treba i chvilinku zhavilo (rozsvitila/problikla kontrolka),nebo hodilo chybu (?).
Co me ale ted trapi vic nez ty starty, je to "deravy" turbo. Kolikrat (hlavne po prerazeni na jiny kvalt) proste turbo vubec nesepne a kdyz,tak pozde (mam vysledovano ze zacne brat tak od 2200-2500 ot.).
A aby toho nebylo malo,tak se pridal dalsi jev z rise dieselovych trapeni: po studenem startu a rozjeti se motor zaskyta - zakucka,jakoby bylo zavzdusneny cerpadlo a nesla nafta. Jakmile se ale zvedne raficka teploty,je pokoj...
Me uz z toho vomejou... Vidim to asi na to cerpadlo
Jo a jeste dotaz: k cemu je dobry ten snimac/cidlo tesne pred vstupem do turba? Vede do toho odvetrani motoru. Nemam foto...
Co me ale ted trapi vic nez ty starty, je to "deravy" turbo. Kolikrat (hlavne po prerazeni na jiny kvalt) proste turbo vubec nesepne a kdyz,tak pozde (mam vysledovano ze zacne brat tak od 2200-2500 ot.).
A aby toho nebylo malo,tak se pridal dalsi jev z rise dieselovych trapeni: po studenem startu a rozjeti se motor zaskyta - zakucka,jakoby bylo zavzdusneny cerpadlo a nesla nafta. Jakmile se ale zvedne raficka teploty,je pokoj...
Me uz z toho vomejou... Vidim to asi na to cerpadlo
Jo a jeste dotaz: k cemu je dobry ten snimac/cidlo tesne pred vstupem do turba? Vede do toho odvetrani motoru. Nemam foto...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4118
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#58 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
To neni čidlo, ale výhřev toho odvětrání. Je tam proto, že zkondenzovaná vlhkost by tam v zimě mohla vytvořit led a ucpat to.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#59 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
No tak to mi asi taky problem nevyresi
Presto diky
Presto diky
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#60 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Fakt nikdo žádnej nápad nemá? Jestli to čerpadlo dám na repas a ono se ukáže že to tím není, tak....mě máte na svědomí....
Co třeba horší vstřiky? Ale to by snad nedělalo takovej brajgl,ne?
Co třeba horší vstřiky? Ale to by snad nedělalo takovej brajgl,ne?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#61 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Jednou sem měl trápení s teplotnim čidlem, dal sem jiný, furt stejně nahouno, koupil sem nový, furt stejně nahouno, koupil sem další a už OK. Ale odešlo asi za 10tkm zase, takže facet fuck off a šel bosch. To jen že nový nemusí být jistota.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#62 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Takze radis koupit jeste jedno cidlo? Pres diag bych to na cidlo nevidel (jak stary,tak novy ukazuje hodnoty ok)...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4987
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#63 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Jde o to, jestli to je tím čidlem. Jak ty motory vůbec chodí? Je možné, že když je motor ohřátý na provozní teplotu tak žhavičky při startu vůbec nežhaví? Co když je to relé žhaviček? Nebo něco úplně jiného. To na dálku vyřešit asi nepůjde.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#64 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
To rele me taky napadlo,nevim za jakych podminek,ale zhavi to taky aniz by se rozsvitila kontrolka (je videt jak kontrolky malinko po zapnuti klicku pozhasnou).
Spis nez starty me ale ted trapi to kolisani tahu a obcas nespinane turbo...
Spis nez starty me ale ted trapi to kolisani tahu a obcas nespinane turbo...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 67
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#65 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
S tým spínaním turba mám asi problém aj ja. Keď jazdím dlhšie po meste tak sa autu nechce až tak do otáčok. Po chvíli svižnejšej jazdy si to ale rozmyslí a ide ako má. Čakám kým budú mať v servise skompletované čerpadlo a a uvidím ako sa bude auto správať po jeho výmene. Mám ale taký pocit, že tento problém to nevyrieši. Mne to pripadá jak keby som tam mal nejaké zaspaté čidlo, čo už nefunguje spolahlivo. Ale netuším kde hladať problém. To som ti zas pomohol z-d-e-n-a
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#66 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Ja to vidim na bud MAP sensor,coz koupis uz za nejakych 1800,- a nebo na TCV. Zel bohu TCV jsem nikde nesehnal nez origo za nejakych nadhernych 4800,-
Takze menit to metodou pokus-omyl vyjde pekelne draho.
Nevi nekdo alespon ty hodnoty jaky maji lezt z MAPky? A vubec,kolik ma tlacit turbo?
Takze menit to metodou pokus-omyl vyjde pekelne draho.
Nevi nekdo alespon ty hodnoty jaky maji lezt z MAPky? A vubec,kolik ma tlacit turbo?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 67
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#67 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Hmm, to si mi zas nasadil chrobáka do hlavy. Skúsim ukecať kolegu nech to vyčejndžujeme medzi autami. Neviem kedy a či sa mi to podarí ale vidím to ako najrozumnejší spôsob riešenia.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#68 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
turbo tlačí kolem jednoho baru, viz: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=45891
Naposledy upravil(a) pepa.paur dne 13 črc 2014 18:23, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 62
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 II D5
- Bydliště: Kroměříž
#69 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Nazdar pánové,
turbo má tlačit 0,9bar. Jaké je nastavené vstřikovací množství. Dle rad od německých kolegů na http://www.volvopedia.de jsem si nastavil vstřikované množství na 5,0mg. Měl jsem 3,8-4,0. Auto jede lépe, ale dvakrát se mi stalo že to ztrácelo tah a nechtělo jet kolem 1900ot.
Měnil jsem taky váhu vzduchu ze starého auta.
Ale abych se vrátil k tématu.
Napadlo mě, zda nemůže být problém ve startovací dávce paliva (viz. problematika 1,9tdi tam to jde nastavit přes vag) u volva nevím.........
Pokud to zažhaví, tak to může zvednout i dávku a proto to chytne. Pokud nežhaví, tak se nic nepřidá a nechytne.
Zkus zjistit u teplého motoru jaké je aktuální vstřikované množství??
Z pozorování jsem vypozoroval, že tím má auto více najeto, tak to množství je při měření menší. Třeba vlivem opotřebení?
Jsou to jen mé hypotézy a dedukce ;o)
Třeba ti to k něčemu bude doporučuji http://www.volvopedia.de hledat VP37 a tam se řada měření a zkoušení.
S pozdravem
honza
turbo má tlačit 0,9bar. Jaké je nastavené vstřikovací množství. Dle rad od německých kolegů na http://www.volvopedia.de jsem si nastavil vstřikované množství na 5,0mg. Měl jsem 3,8-4,0. Auto jede lépe, ale dvakrát se mi stalo že to ztrácelo tah a nechtělo jet kolem 1900ot.
Měnil jsem taky váhu vzduchu ze starého auta.
Ale abych se vrátil k tématu.
Napadlo mě, zda nemůže být problém ve startovací dávce paliva (viz. problematika 1,9tdi tam to jde nastavit přes vag) u volva nevím.........
Pokud to zažhaví, tak to může zvednout i dávku a proto to chytne. Pokud nežhaví, tak se nic nepřidá a nechytne.
Zkus zjistit u teplého motoru jaké je aktuální vstřikované množství??
Z pozorování jsem vypozoroval, že tím má auto více najeto, tak to množství je při měření menší. Třeba vlivem opotřebení?
Jsou to jen mé hypotézy a dedukce ;o)
Třeba ti to k něčemu bude doporučuji http://www.volvopedia.de hledat VP37 a tam se řada měření a zkoušení.
S pozdravem
honza
_________________
VOLVO S80 II D5
VOLVO S80 II D5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#70 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Němčinou teda nevládnu, ale mrknu na to, díky... Stejně musim nechat seřídit čerpadlo, bo to takhle dál nejde...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 24
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Podolí
- Vůz: XC 70 D5 AWD (D5244T4), M66, MY 2007
#71 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Řeším u stejnýho auta stejnej, nebo aspoň dost podobnej problém. Občasné kolísání tahu, při podržení ve vyšších otáčkách nejlíp do kopce tak rozsvícení kontrolky motoru a brutální ztráta výkonu.
Při připojení na diagnostiku v autorizáku hlásí závadu Flow too high, tedy vysoký tlak turba resp, moc vzduchu. Nic jinýho z té diagnostiky nevylezlo. Tak sem zkusil ještě jeden neznačkovej servis a teď mě známej volal že diagnostika jim nahlásila vadnou váhu vzduchu, EGR ventil a snímač tlaku turba.
Váhu vzduchu a snímač tlaku budou měnit na zkoušku zítra jelikož to mají. Tak se uvidí, dám vědět. Nicméně EGR vyzkoušeno pod tlakem a opravdu propouští. Veselý je, že to není zrovna levnej díl a navíc po něm vlastně ani moc netoužím. Není nějakej způsob jak ho zaslepit tak aby to ŘJ nepoznala a nesvítila kontrolka motoru? Kdesi sem četl něco o záslepce s malým otvorem ale už to nemůžu najít....
Při připojení na diagnostiku v autorizáku hlásí závadu Flow too high, tedy vysoký tlak turba resp, moc vzduchu. Nic jinýho z té diagnostiky nevylezlo. Tak sem zkusil ještě jeden neznačkovej servis a teď mě známej volal že diagnostika jim nahlásila vadnou váhu vzduchu, EGR ventil a snímač tlaku turba.
Váhu vzduchu a snímač tlaku budou měnit na zkoušku zítra jelikož to mají. Tak se uvidí, dám vědět. Nicméně EGR vyzkoušeno pod tlakem a opravdu propouští. Veselý je, že to není zrovna levnej díl a navíc po něm vlastně ani moc netoužím. Není nějakej způsob jak ho zaslepit tak aby to ŘJ nepoznala a nesvítila kontrolka motoru? Kdesi sem četl něco o záslepce s malým otvorem ale už to nemůžu najít....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#72 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Takze konecne par uspesnych pokroku!
Repas starteru z MSA15.8, jeste jednou vymeneny prepadove hadicky a hlavne serizeni vahy vzduchu (nejvetsi zmena).
Volvatko najednou jak vymeneny. Vypadky tahu jsou z 99% odstraneny a o dost lepe startuje studeny. Timto chci podekovat uzivateli "honza.850" za presmerovani na stranky nemeckych kolegu,kde jsem nasel velmi uzitecne rady hlavne o serizeni MAFky.
Na stourani se v cerpadlu koule nemam,takze to prenecham odbornikum,urcite ale necham prezkouset hlavne tu startovaci davku,at je to pintlich...
Takze pro me to beru jako uzavrenou kapitolu,diky vsem zucastnenym v diskusi
Repas starteru z MSA15.8, jeste jednou vymeneny prepadove hadicky a hlavne serizeni vahy vzduchu (nejvetsi zmena).
Volvatko najednou jak vymeneny. Vypadky tahu jsou z 99% odstraneny a o dost lepe startuje studeny. Timto chci podekovat uzivateli "honza.850" za presmerovani na stranky nemeckych kolegu,kde jsem nasel velmi uzitecne rady hlavne o serizeni MAFky.
Na stourani se v cerpadlu koule nemam,takze to prenecham odbornikum,urcite ale necham prezkouset hlavne tu startovaci davku,at je to pintlich...
Takze pro me to beru jako uzavrenou kapitolu,diky vsem zucastnenym v diskusi
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 67
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#73 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Tak to rád počujem Prezraď niečo konkrétnejšie k tej MAFke. Nejaké špeciálne procedúry alebo sa jednalo len o nejakú metódu presunu bežca na novú dráhu?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 68
- Příspěvky: 2423
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#74 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Vsechno je v podstate tady:
http://www.volvopedia.de/index.php?title=D5252T
Hod to do prekladace od strejdy googla a pochopis.
V podstate je to docela jednoduchy ale hlavne dost ucinny - ma to fatalni dusledky na prubeh vykonu a tahu. Je treba si s tim fakt vyhrat. Napr. zakladni hodnotu mezi pinem 2 a 4 pouze pri zapnutem zapalovani jsem mel 0,191V (je pozadovano 0,2V). A uz jen to melo naprosto nevidany vliv na kulturu tahu. Hlavne bych doporucil jeste pred merenim fakt prekontrolovat komplet cestu vzduchu od filtru az do motoru a pro sichr jsem dal i novy vzduchac. Kazda malinka netesnost se pak projevi...
Jeste si s tim hraju za pochodu a prubezne premeruju,neb po prvem serizeni a projizdce (s vystridanim vsech jizdnich rezimu) se mi hodnoty voltu kapku pozmenily zpet k puvodnim hodnotam. Ale stale to jelo o nebesa lepe.
Takze je to takove hracickovani na delsi dobu a navic jeste zkousim co to umi za zazraky v krajnich hodnotach serizeni. Ale to me zajima jen tak z principu veci.
Kazdopadne kdyby byl vetsi zajem,muzu ten postup serizeni nejak jednoduseji sepsat a hodit napr. do FAQ...
http://www.volvopedia.de/index.php?title=D5252T
Hod to do prekladace od strejdy googla a pochopis.
V podstate je to docela jednoduchy ale hlavne dost ucinny - ma to fatalni dusledky na prubeh vykonu a tahu. Je treba si s tim fakt vyhrat. Napr. zakladni hodnotu mezi pinem 2 a 4 pouze pri zapnutem zapalovani jsem mel 0,191V (je pozadovano 0,2V). A uz jen to melo naprosto nevidany vliv na kulturu tahu. Hlavne bych doporucil jeste pred merenim fakt prekontrolovat komplet cestu vzduchu od filtru az do motoru a pro sichr jsem dal i novy vzduchac. Kazda malinka netesnost se pak projevi...
Jeste si s tim hraju za pochodu a prubezne premeruju,neb po prvem serizeni a projizdce (s vystridanim vsech jizdnich rezimu) se mi hodnoty voltu kapku pozmenily zpet k puvodnim hodnotam. Ale stale to jelo o nebesa lepe.
Takze je to takove hracickovani na delsi dobu a navic jeste zkousim co to umi za zazraky v krajnich hodnotach serizeni. Ale to me zajima jen tak z principu veci.
Kazdopadne kdyby byl vetsi zajem,muzu ten postup serizeni nejak jednoduseji sepsat a hodit napr. do FAQ...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 67
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#75 A zase to TDi - pokračování útrap :-)
Tak som dnes začal takou rýchlovkou a to premeraním napätia na váhe vzduchu. Počiatočnú polohu mám nastavenú perfektne ale voľnobeh mám namiesto odporúčaných 1,4 až 1,85. Holt bude to chcieť presne ako som predpokladal viac napružiť ten mechanizmus, vekom logicky stratil napruženie. Vieš mi ešte povedať, kde nájdem konektor od čidla teploty nasávaného vzduchu a teploty chladiacej kvapaliny a či sa dá nejako skontrolovať aj MAP senzor (asi najlepšie diagnostikou čo?).
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek