Ano, pan Patočka stále ještě funguje
Přidáno za 27 minut 34 sekund:
Patočka David - Autoservis Volvo Praha
Já si tady s dovolením odložím jeden text navazující na facebookovou diskuzní skupinku, původní téma zde :
https://www.facebook.com/groups/volvoklubcr.diskuze/posts/10161396840683672/?comment_id=10161397279353672¬if_id=1725132008124749¬if_t=feedback_reaction_generic&ref=notif
Chcete li vyhodit peníze z okna, dejte auto k Patočkovi!!!
Prvně bych tedy začal tím, že se nejednalo o opravu vozu, ale pouze o opravu nefunkčního motoru z Volvo Amazon 1968. Veterány z časových důvodů neděláme, ale vzhledem ke skutečnosti že zadavatelem zakázky byl náš dlouholetý spolupracující Volvo servis, tak jsme objednávku po delším přemlouvání přijali. Rozpočet byl vypracován 28.7.2022 na 61312,- bez dph - kompletní oprava - nové písty, kroužky, lágry, vačka, zdvihátka, vodítka, ventily, výbrus ....atd. Rozpočet neschválen, takže oprava se změnila na nejnutnější úkony, které se vejdou do 35 tis.kč.
Motor doručen do opravy v říjnu 2022 a to společně se zadní nápravou, která je také špatná a už opakovaně opravovaná. Náprava zcela zničená, soukolí diferenciálu rozemleté - jezdila bez oleje, planetové soukolí zavařené čepy, poškozené závity poloos a stržený šroub příruby ložiska diferenciálu. Přes veškerá upozornění na vhodnější variantu sehnání jiné nápravy, nebo repasi výměnným způsobem přímo v Holandsku za 1250 Euro, jsme ji nakonec byli nuceni zachraňovat. Komunikace s firmou, která nabízí repase výměnou byla dle informací zadavatele opravy neúspěšná.
Cena materiálu pro záchranu zadní nápravy na Skandix vycházela na téměř 1000 Euro vč.dopravy a na práci tam zbylo 7 hodin v tehdejší hodinové sazbě, takže celkem 5950,- bez dph. Jasný výpočet pro objednání hotové nápravy z Holandska, ale to údajně dle majitele vozu nebylo možné.
Z této částky je nutno odečíst ještě 1500,-bez dph s ohledem na nutnost opravy všech závitů u nástrojaře. Takže za zbývajících 4450 kč musíte nápravu rozebrat, obrousit, vydlabat zapečený karbon z ježdění bez oleje, pečlivě jí vyčistit a vypláchnout - její délka je dána šířkou vozu - takže opravdu dobře se to myje, alespoň trochu zvenku nalakovat, vylouhovat všechny díly a opět pečlivě vydrbat, složit a vymezit diferenciál, vložit poloosy, nalisovat 6 ks nových ložisek, utěsnit a dokompletovat obě vnější strany.
Za 10 hodin máte hotovo, ale s ohledem na omezený rozpočet a povahu celého úkonu si přiúčtujete pouze 5 hodin k práci na motoru.
Fotografie původního zničeného diferenciálu níže.
Takže motor i zadní náprava úspěšně dokončeny 3.4.2023 za celkem tedy 5 měsíců ode dne doručení .
Dle zadavatele se jednalo o zimní projekt na který nebyl vyvíjen časový tlak, a také bylo nutno vytrvale čekat na některé díly do 54 let starého vozu. Faktura vystavena přímo zadavateli opravy - tedy autoservisu, nikoliv majiteli vozu za celkovou částku 48438,- vč.dph.
Dne 19.3.2024 vznesen dotaz zadavatelem opravy motoru a zadní nápravy, že zadní náprava je hlučná a zda by se na tom nedalo něco změnit.
Dne 21.3.2024 vůz přistaven na "reklamaci" opravy zadní nápravy za přítomnosti zadavatele i majitele vozu. Jak jsem již dříve zmiňoval, tak některá soukolí od Skandix se bohužel takto projevují a i přes veškeré úsilí s tím nejsme schopni nic udělat.
Dne 25.3.2024 byl za přítomnosti majitele vozu vůz vyzvednut, přičemž jsme o konkrétním problému dlouze hovořili a rozešli jsme se v duchu přátelském a s naší omluvou, protože nejsme schopni tento jev odstranit.
Od tohoto data nejsem s majitelem vozu v kontaktu a ani mi není znám důvod jeho současného chování.
K nečistotám v zadní nápravě lze říci, že nemusí být vůbec původem otěru nových dílů, ale mohou to být pozůstatky spáleného oleje a rozdrobeného původního soukolí, které se z trubek poloos vyplachuje a čistí velice obtížně, přestože tomu věnujeme velkou péči. Jsou tam prostě místa, kam se člověk nedostane a tlak horké vody to nedokáže vše na 100% uvolnit. Ještě je třeba zmínit, že klec diferenciálu a planetové soukolí zůstalo původní, měnil se pouze ozubený věnec a hruška. Planetové soukolí a čepy vč.podložek stojí dalších 565 Euro. Koncový zákazník zmiňuje "rok" na vyřešení reklamace a současně uvádí její zamítnutí.
Já dle výpočtu mohu potvrdit 4 dny a rozhodně jsme v tomto případě nepoužili s ohledem na skutečnosti a rentabilitu celého počinu slovo REKLAMACE.
Ilustrační zkrácené video opravy obdobné zadní nápravy:
https://www.youtube.com/watch?v=C8dXGnJKLCU
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.