
Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1833
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Kluci, MOC díky všem za odpovědi a za tipy, paráda! 

-
Offline
- Příspěvky: 1165
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jako asi to tak bude, dává to i smysl,nebel píše: 18 dub 2023 07:00 Občas tohle dělám v messengeru/whatsappu, když si připravuju zprávu, o které dopředu vím že ji chci odeslat (většinou dotaz na něco který chci upřesnit fotkou, nebo když popisuju starší děj). Prohlížeč fotek v telefonu umožňuje hledat podle měsíců, kdežto v seznamu fotek v messengeru fotek tupě roluju třeba o čtvrt roku dozadu bez jakýchkoliv časových vodítek a zkratek. A komu by se chtělo fotku po fotce poznávat kde že v albu je, že jo... Screen zůstane jako jeden z posledních obrázků ve složce --> v těhle aplikacích se objeví jako jeden z prvních v nabídce.
Ale já aspoň oříznu okraje, ať to vypadá jako fotka.
Třeba pokud bych se ptal na něco na PRV B280F a chtěl to upřesnit obrázkem, musel bych najít to album a v něm listovat hodně dozadu, rozebíral jsem ho v létě 2020. Takhle si najedu fotky v telefonu, přeskáču tam hned pomocí časového posuvníku, udělám screen, oříznu a v messengeru to mám hned v nabídce. A žádný tupý rolování v messengeru x minut do minulosti a jen podle fotek poznávat, jak moc v té minulosti zrovna jsem...
Je pravda že v některých appkách by ten file picker pro fotky mohl mít více funkcí.
Nicméně vždycky mi to přijde srandovní



_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 1997 S70R 2,3 T5 (B5234T4); 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 1997 S70R 2,3 T5 (B5234T4); 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já jsem "číp bastard" a když neni potřeba rotace, tak jedu normálně svěrkou přes starý destičkyTomas78 píše: 18 dub 2023 16:29 Chtěl jsem se zeptat: používáte na zatlačení destiček brzd nějaký "nástroj"? Teď to potřebuju na zadní destičky, ve VIDA jsem našel, že se pístky zatlačují ale nerotují, což je jednodušší. Mohl bych si půjčit stahovák a zatlačit přes destičku, ale kdyby byl tip na nějaký nástroj v rozumné relaci cena / výkon, tak ho do dílničky přikoupím, bude se hodit. Na netu toho je hodně, ale všude je VW, Audi. Děkuji

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1833
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
JJ, to jsem původně i zamýšlel
, akorát jak je tam ten motorek brzdy (vzadu) tak jsem chtěl místo svěrky vzít stahovák s nastavitelnými rameny a středem přes starou destičku zatlačit na pístek. Ehm to byl ale jen teoretický nápad, ještě jsem to nezkoušel 


-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 430
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ako sa to prejavovalo? Pretože dnes pri čistení toho šróbu (č. 16) a prietokového oka (banjo) som zistil, že to bolo úplne nepriechodné.
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14298
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nafukovalo to pytlík na nalévacím otvoru, tudíž v motoru vznikal přetlak.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Otázka, na kterou neznám odpověď
Porouchal se mi na S 40 r. 2001 regulátor ventilátoru topení. A jak jsem hledal, tak jsem narazil na informaci, že Volvo v letech cca 96-2004 požívalo regulátory buď tranzistorové nebo odporové. A to údajně i třeba u modelů 850, V70 I i II, C70 a dalších. Já tam mám ten tranzistor MJ 802, číslo Volvo 30864189. U V70 r.2000 jsem měl také tranzistor. Ale nevím jak předem určit, kde je jaká regulace. Popřípadě z jakého důvodu dávali i tu odporovou. Věděl by někdo???
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak opraveno

Ty se naštěstí dají vycvaknout a nacvaknout obráceně.
Jinak pokud tedy motorek zadního stěrače zlobí a při tom není poškozeno to plastové kolo, tak celý problém je v zatuhlém (možná přirezlém) vedení osy.
Jednotka pozná, že je tam velký proud a odpojí ho, takže se nespálí (ochrana přimrzlého stěrače ke sklu).
Demontáž je opravdu snadná a rozborka samotného motorku zabere 10 minut a není to žádná kosmická technologie. Ta osa se sprostě přes matici vyrazí kladivem ven, opucuje se, namaže a dalších 10 let se na to nemusí šahnout.
I těch 9 stovek se ušetří.
Takže Petře, ještě jednou díky

-
Offline
- Příspěvky: 1203
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
Otázka, na kterou neznám odpověď
Řešil tu někdo odrušovací filtr pro zadní kamerku?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvky: 3330
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Zkus zapojit napájení místo rovnou na couvací světlo přes relé přímo z baterie. Pro spínaní relé použij + z couvacího světla, prakticky vždy tohle pomohlo když docházelo k rušení.
-
Offline
- Příspěvky: 5687
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Neni zač...Romulusw píše: 23 dub 2023 18:05Tak opravenoPetrXC70 píše: 12 dub 2023 19:09
Já kupoval ten motůrek novej a starej je ve sklepě, jestli je to stejný, dám ti ho...výměna, ale byla složitější, než jsem myslel. U motorku xc70 se motor točí na druhou stranu, a aby to správně kývalo, tak je o 180°otočený čep kliky proti dráhám kontaktů.
Ty se naštěstí dají vycvaknout a nacvaknout obráceně.
Jinak pokud tedy motorek zadního stěrače zlobí a při tom není poškozeno to plastové kolo, tak celý problém je v zatuhlém (možná přirezlém) vedení osy.
Jednotka pozná, že je tam velký proud a odpojí ho, takže se nespálí (ochrana přimrzlého stěrače ke sklu).
Demontáž je opravdu snadná a rozborka samotného motorku zabere 10 minut a není to žádná kosmická technologie. Ta osa se sprostě přes matici vyrazí kladivem ven, opucuje se, namaže a dalších 10 let se na to nemusí šahnout.
I těch 9 stovek se ušetří.
Takže Petře, ještě jednou díky![]()

_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 307
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
Otázka, na kterou neznám odpověď
kde koupit v CZ dalnicni znamky pro Rakousko a Svycarsko ? Nasel jsem UAMK v Praze. Benzina u hranic ma specialni prirazku, v CZ. Koupit to mohu take v zahranici az po ceste ale pojedu v noci a ne vsude pak maji otevreno 
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha, Usti pod Labem
Otázka, na kterou neznám odpověď
Rakouská dalnicni znamka: https://www.asfinag.at/maut-vignette/vignette/
_________________
Oct II 1.6 MPI (je)
Seat Ibiza 1.4TDI (bylo)
S60 2.4 (bylo)
XC70 P2 D5
Oct II 1.6 MPI (je)
Seat Ibiza 1.4TDI (bylo)
S60 2.4 (bylo)
XC70 P2 D5
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14298
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Akorát pozor u té online známky, že se musí kupovat tuším 14 dní dopředu. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha, Usti pod Labem
Otázka, na kterou neznám odpověď
nemusí, koupíš ji jako podnikatelský subjekt, tím se vzdáváš práva na odstoupení od nákupu ve 14denní lhůtě, neboj funguje to 

_________________
Oct II 1.6 MPI (je)
Seat Ibiza 1.4TDI (bylo)
S60 2.4 (bylo)
XC70 P2 D5
Oct II 1.6 MPI (je)
Seat Ibiza 1.4TDI (bylo)
S60 2.4 (bylo)
XC70 P2 D5
-
Offline
- Příspěvky: 307
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
Otázka, na kterou neznám odpověď
taky jsem si myslel ze je to az po 18 dnech, mrknu na to
a Svycarsko vite nekdo nejaky tip?
a Svycarsko vite nekdo nejaky tip?
-
Offline
- Příspěvky: 3330
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ahoj máte někdo zkušenost s určením množství oleje v okruh klimatizace?
Můj problém je následující: Systém jsem odsál a vyvakuoval (odsáté množství oleje 0)
Vyměnil jsem kompresor a zítra bych chtěl plnit.
Náplň 600 +- 50g
o oleji se v servis manuálu píše toto, ale je tam uvedeno při výměně kondenzátoru doplň 40ml oleje, při výměně výparníku doplň 40ml, u kompresoru nepíšou nic.
Na netu jsem dohledal že ideální poměr chladivo/oleje je 4,2:1. Z toho mi vychází cca 140g (160ml) oleje. Pokud vycházím z těchto dat tak do kompresoru bych měl nalít 80ml oleje.
Je doplním že kompresor není přednaplněný.
Nějaký nápad do diskuze ať to v létě nedělá znovu?
Předem díky.
Můj problém je následující: Systém jsem odsál a vyvakuoval (odsáté množství oleje 0)
Vyměnil jsem kompresor a zítra bych chtěl plnit.
Náplň 600 +- 50g
o oleji se v servis manuálu píše toto, ale je tam uvedeno při výměně kondenzátoru doplň 40ml oleje, při výměně výparníku doplň 40ml, u kompresoru nepíšou nic.
Na netu jsem dohledal že ideální poměr chladivo/oleje je 4,2:1. Z toho mi vychází cca 140g (160ml) oleje. Pokud vycházím z těchto dat tak do kompresoru bych měl nalít 80ml oleje.
Je doplním že kompresor není přednaplněný.
Nějaký nápad do diskuze ať to v létě nedělá znovu?
Předem díky.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Olej by měl být povětšinou obsažen stečený v kompresoru. Pokud se dělá tak zásadní zásah, jako výměna kompresoru, doporučuju okruh vypláchnout acetonem. Jednak ho vyčistíš od špon a otěrů co se tam nasbíralo a druhak vypláchneš historickej olej. A když to pak evakuuješ, tak zbytky krásně odpaříš pryč. Dáš plnou náplň oleje a hotovo.
Myslim, že výplach ani nebude drahý jako služba, když dojedeš někam, kde ti to udělají.
Ale to je teorie z velkých strojů, praktická zkušenost není. Googlil bych výplach klimatizace.
Myslim, že výplach ani nebude drahý jako služba, když dojedeš někam, kde ti to udělají.
Ale to je teorie z velkých strojů, praktická zkušenost není. Googlil bych výplach klimatizace.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 3330
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ok díky za tip, ale co ta nová náplň o množství se nikde v manuálu nepíše a ten ze kterého čerpám je maximum co pro daný vůz existuje. Ani na kompresoru není na štítku množství uvedeno.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Mělo by to být někde na štítku kompresoru, případně univerzálních 150ml v celám oběhu.
https://innovationdiscoveries.space/how-much-pag-oil-to-add-to-ac-system/amp/
https://innovationdiscoveries.space/how-much-pag-oil-to-add-to-ac-system/amp/
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1203
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
Otázka, na kterou neznám odpověď
Řešil někdo, jak odvrzat roletku kufru? Když jí zatížím, tak v pohodě, když ne, tak to přes každou díru vrže.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvky: 3330
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Díky Urvanej, to je v podstatě potvrzení mého konání. Propláchnu to ještě acetonem. Čistil jsem sice hadice kde jsem se dostal a bordel v nich nebyl a starý kompresor je taky vypustil přes punčochu a olej byl senzoricky v pořádku a čistý, ale jistota je jistota. Množství pak teda nastavím dle výpočtu. +-10ml nemůže dle mě hrát roli a doufám, že v létě budu mrznout 

-
Offline
- Příspěvky: 4160
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ahoj,
jen se chci ujistit, když je parkoviště placené ve všední dny od 8-18 hod (viz foto), tzn po 18 hod a o víkendech je zdarma, je tomu tak?
jen se chci ujistit, když je parkoviště placené ve všední dny od 8-18 hod (viz foto), tzn po 18 hod a o víkendech je zdarma, je tomu tak?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
-
Offline
- Příspěvky: 547
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
-
Offline
- Příspěvky: 6200
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Otázka, na kterou neznám odpověď
Za mě jo.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Sadam