Kishmick - 940 Turbo-sedan

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Práce s hlavou je super! Díky za poznatky.
Já jsem vzal do nového motoru lepší- 30mm "High flow" olejové čerpadlo. Bylo tam původně to starší-menší-25mm ozubené kolo(novější turbo-ročníky od r. 93 mají už asi to větší-30mm běžně). Vzal jsem slušnej švédskej aftermarket PPS: https://folkraceshop.se/oljepump-volvo-b230-b200-b23. Cenově i kvalitou podobný např. Skandixu č.1000457, které ale má, podle videí na netu, jen 25mm. Při hledání pumpy na eshopech jsem u prodejce ocenil i jasnou informaci, že čerpadlo to větší-30mm kolo opravdu má. Ne vždy to podle OEM čísel sedí(má mít číslo 1346144). A pokud člověk věří tomu, že je to 30mm lepší a opravdu ho cíleně shání, nebude riskovat a objedná ho tam, kde to díky poptávce od lidí taky jasně uvedou (např.: "144", High flow, 30mm gear atd...). Ono to na tý pumpě jde nakonec změřit i zvenku(viz foto), ale pouze z obrázku ne něj. eshopu to s jistotou vidět neni :D Pumpu jsem po rozbalení ihned rozebral a O.K.!!! Je to ono!!!
144 Oil Pump.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Tak dynamické vyvážení kliky u: https://www.vyvazovani.com/ v C. Budějovicích proběhlo super! Byl to jeden celek: řemenice+klika+setrvačník +přítlačák BMW. Nejvíc nevyváženej byl prej setrvák, tak se vyvažoval navíc předem samostatně(cca 9gramů!). Asi jsme ho rozhodili i tím, jak jsme ho před tím soustružili. A přítlačák nevyváženej jakbysmet, což by při 7mi tisících otáčkách udělalo dohromady asi, za velice krátkou dobu, slušnou paseku na ložiscích. Samotná origo klika prej nejlepší. A nakonec jako celek prej sice fuška, ale dobrý :D . Protokol a údaje dostanu zítra.
ZM vyvažování.jpg


TIRA Balance.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Pro zajímavost jsem vyfotil protokoly z dynam.vyvažování. Jsou 4. Vyvažovalo se 4x!!! Konečný výsledek u celku je vlevo: 0.89g a vpravo: 0.21g, což je pěkný. Cílem je se vždy dostat na obou stranách pod jeden gram. Nechám si v autě zatím ECU jednotku LH2.4, kde je chip do 7400 ot./min. a nebudu mít obavy tenhle motor vytáčet do maxima(srovnal jsem váhu i u pístů+ojnice). Ložiska nebudou tím pádem trpět a pokud to bude i dobře mazat, budu mít snad konečně klidný spaní. Noční můry? Nikdy(ony se vždycky nějaký najdou :D )!
Protokol.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Taky jsem byl nucen koupit ještě jedny vstřiky (i jako rezervní do zásoby). Mám ted chip na 550cc, ale s hrůzou jsem zjistil, že ty, co byly před rokem všude na eshopech(mám je ted v autě) se zase přestaly normálně prodávat (č.279). Nahrazují se kratšími, kam se musí přidat taková čepička na prodloužení asi o 12mm. Redukce-čepičky jsem tedy koupil taky(viz foto). Na spodku obrázku je vidět moje trnitá cesta se vstřiky na redbloku(i s originály je to už 5tý druh vstřiku). S adekvátním chipem by ale fungovaly všechny perfektně(doporučeny všechny všude). Zůstávám zatím u těch 279. K originál. LH2.4 jednotce by asi větší než 550cc zatím stejně neměly smysl.
0280158117.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Kishmick - 940 Turbo-sedan

Příspěvek od kishmick »

Takhle to vypadá pohromadě se sáním. Jen jsem oproti starému motoru otočil barevnou kombinaci: sání černé, lišta stříbrná. A navíc jsem navařil ty fitinky napevno k liště(má to ted skoro každej). JInak to vlastně mám udělaný stejným způsobem i nyní v autě. A protože mi to funguje už 2 roky super, není důvod to zásadně měnit. Cena lišty: cca 1tis., cena jednoho vstřiku: 912,-.
Fuel Rail.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé