Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

Asi to běžné co u každého auta - brzdy, táhnutí do stran, vrzání a klepání přední osy. Zaměřit se při studeném startu na klepání hydroštelů a pak chování dvouhmoty na volnoběh. Pak se koukni na palubní PC jestli display nedělá nějaké chujoviny, jako třeba "rozsypaný čaj" pixelů apod. Taky funkčnost kufrového zámku - rády se lámou kabely ve svazku do víka.
Naposledy upravil(a) raolsa dne 28 dub 2017 20:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

U dieslu moc karbonu nebude. Poznal by jsi, kdyz odsroubujes olejove vicko.
Klepajici dvouhmotu poznas? Pokud neco klepe v motoru, seslapnes spojku a ono to prestane = dvouhmota na odchodu. Lehni mirne pod auto, zda neni vymontovany DPF. Obrazek jak DPF vypada najdes na netu. Rozdelej hadici sani mezi airboxem a vstupem do motoru. Zda neni plna oleje. Je to jeden stahovaci pasek. Pokud je tam plno oleje, turbo ho propousti. Pri akceleraci nesmi turbo piskat, nesmi sycet intercooler. Oddelej kryt motoru, zda neni extremne potecene od nafty okoli vstrikovacu.
Co se tyce elektriky, zkus dvojzonovou klimu, zda jedna strana chladi a druha topi. Zkus prepinat postupne toho panacka na klimapanelu, zda se ruzne nataci klapky ventilace a vzduch fuci dle prepnuti. Zmena vzdy par sekund trva. Zkus vyhrevy sedacek. Alespon 5 min at jedou, pak misi uz plne hrat. Podivej se ped LP kolo zda je tam bufik. Uvidis vyfuk a takovy plechovy soudek. Pokud je, tak pri startu, budeli mi jak 5C, musi se spustit. Pokud bude vic stupnu, tak jedine primy start pres palubni PC podrzenim tlacitka reset, je-li v bufiku tato funkce. Zkus tomu po zahrati dat par krat plny plyn az do omezovace, zda kvuli pricpanemu EGR ci DPF auto nepada do nouzaku. Auto musi tahnout minimalne stejne jak 2,0 tdi
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Z výbavy: jen tam bufík - byť jen v režimu automatického příhřevu, pochybuji, že bude ještě fungovat, dost možná bude zablokovaný (na to stačí 3 nevydařené pokusy o start). Pravděpodobně bude potřebovat repasi, zapnout režim ruční + časovač, pak je to funkce jako lusk, v zimě k nezaplacení.
Ten slabý 93kW lze snadno přepnout na normálních ~156kW, což je m.j. asi nejepší tuning, který existuje (ale hlavně díky tomu, že těch 93kW je krutě podladěných).
Pěkná kůža, vyhřívání zadku a skvělé audio (HU-850), vidím i tažné...

V 05/2010 to mělo 84tkm, takže km, kdoví, proč ne. Prd na tom záleží. Na rozvody je připravené tak jak tak, pokud tam nebude prokazatelná výměna nedávno.

Pokud bude zbytek auta v nějakém normálním stavu, tak proč ne? Nějaké investice na začátek vždycky budou, ale jak uděláš rozvody, náplně, bufík. Zkontrolovat nápravu a brzdy, pak máš skvělé auto - good start do začátku. S60 je takové milé auto pro dva či začínající rodinu.
Z větších investic: ještě zkontrolovat nebo dost možná i vyměnit vířivé klapky (pohledej tady), s tuningem současně lze vypnout i EGR, pak je klid.
Pokud už je potenciální problém s těmi klapkami, diagnostika ti to řekne.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

To nezni nijak spatne. Bily dym = studene a stazena para ne?
Tu origo diag bych tadeji vyresil. Vsak v tydnu kdyztak nekdo bude k dispozici.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

I diagy Bosch, Wurth a další univerzály dokážou vysypat čísla chyb, jen je třeba "vlézt" do všech jednotek, když nic, tak aspoň motor (ECM), centrální (CEM). Čísla chyb (zde čtyřciferná) a typ jednotky opiš, něco se z toho dá vykoumat.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Jinak v Praze ma origo diag DavidJ. Pohledej na foru. Treba bude mit cas a pomuze
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

To ok neni. Olej musi byt nad maximum. A stitek kdy udelat rozvody? Blbost servisu. Rozvody se delaji ve 160 ci 180. Tak proc 188?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

Olej přes max být nemá, je možný, že se do oleje dostává nafta, tzn. nebyl ještě aktualizovaný SW kvůlivá regeneraci DPF.
Jestli nejsou doklady, že rozvody byly 100% dělané tak je nejlepší si je nechat udělat a máš klid.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Ja se s temito chybama nikdy nepotkal. Signal z imobilizeru bude ve spinaci skrince. Palivova pumpa by mela byt v nadrazi a ten klima modul netusim. Chyby vyskocily znovu i po smazani?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Aha. Ja to necetl cele. Pak by to mohlo byt podavaci k bufiku. Zkus si vzit pytel se zmrazenym hraskem a pridrzet u cidla teploty. Zespodu L nebo P zrcatko. Az bude teplota min jak 4C nastartuj. Mel by sepnout bufik a jet. Po 15 sec pojede jiz z vyfuku bufiku pred LP kolem teply vzduch. Pokud nepojede, bufik nefunguje - spatne cerpadlo nebo tryska, motorek, senzor plamene, upadla vrtulka.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Ať je to, jak je to - podle popisu všechny tři chyby byly "žluté", t.j. v tomto cyklu neaktivní, teoreticky mohou viset v autě už dlouho (u většiny chyb je v detailech uvedeno, v kolika km (nebo před kolika cykly) chyba poprvé nastala).

Chyba immobilizéru často vyskočí, když jsou na jednom kroužku více klíčů s immo kapslí a nepodaří se ani jeden načíst korektně.
Chyba pumpy je asi to nejmenší, kdyby byla špatná pumpa, není to taková raketa.
A chyba krokového motorku klimy je taky celkem častá, i kdyby byl nakonec KO, tak výměna není opět nic likvidačního.

Jinými slovy: pokud má auto skutečně jen tyto 3 chyby (a ještě neaktivní), tak je to malý zázrak a z "elektrického" hlediska je více než v pořádku.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

TheKubajs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od TheKubajs »

Potřeboval bych prosím radu: jak poznám, že u V70 TDI odchází dvouhmotový setrvačník? Včera jsem se byl na jednu V70 podívat a vypadala velmi dobře. Za jízdy ale "něco" hučelo od předních kol. Znělo to jako ložiska, ale raději se ptám. Plus teda po vypnutí motoru se celé auto pěkně zatřáslo. To by prý snad mohl být symptom načaté dvouhmoty. Ale zas při vypnutí motoru se klepe asi každý starší diesel.
Dvouhmota je docela strašák, proto se ptám.

Díky moc
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Soustavne huceni pri jizde tipuji pneu ci loziska.
Ze se auto otrepe extremne pri startu/zdechnuti bych videl na spatne silentbloky motoru. Ono se tdi ci d5 trochu zatrepe, ale ne extremne.
Spatna dvouhmota: na volnobeh ti neco klepe v motoru, seslapnes spojku a ono to prestane
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

TheKubajs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od TheKubajs »

Děkuju, tohle přesně jsem potřeboval. Volnoběh přede jako kotě a při sešlápnutí spojky není žádný rozdíl.
To jsem potřeboval slyšet :)
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

Potvor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 44
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Beroun / Chomutov
Vůz: Volvo S60 D5

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Potvor »

Dám to s dovolením i sem...

Aktuálně máme v hledáčku toto:

https://auto.bazos.cz/inzerat/74565098/%20...%20st--CZ.php

Nezná někdo, popř. na co si dát pozor...?

Díky,

P.
_________________
Volvo S60 2.4 D5, 120 kW, r.v. 03
Volvo XC90 2.5T, 154 kW, r.v. 04
Volvo V70 2.4i, 125 kW, r.v. 97
Saab 9-5 2.0t, 141 kW, r.v. 98

hajnej
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Možná Romulusw by pomohl s případnou obhlídkou. Je pražák, má stejný vůz a snad dokonce někde kolem těchto končin (Praha 4) se pohybuje.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

To by asi nebyl problem i s diagnostikou. Jen na ty automaty nejsem žádný expert.

Potvor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 44
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Beroun / Chomutov
Vůz: Volvo S60 D5

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Potvor »

Auto je ale bohužel v Kamenici :(
_________________
Volvo S60 2.4 D5, 120 kW, r.v. 03
Volvo XC90 2.5T, 154 kW, r.v. 04
Volvo V70 2.4i, 125 kW, r.v. 97
Saab 9-5 2.0t, 141 kW, r.v. 98

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

To by nevadilo, dost často tam jezdím, jestli je to ta u Olešovic.

Potvor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 44
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Beroun / Chomutov
Vůz: Volvo S60 D5

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Potvor »

Tak to by bylo super :)

Píši Ti SZ ;)
_________________
Volvo S60 2.4 D5, 120 kW, r.v. 03
Volvo XC90 2.5T, 154 kW, r.v. 04
Volvo V70 2.4i, 125 kW, r.v. 97
Saab 9-5 2.0t, 141 kW, r.v. 98

TheKubajs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od TheKubajs »

Prosím, potřeboval bych poradit. Jsem domluvený na koupi Volva V70. Vypadá v dobrém stavu, jen při jízdě něco "hučí" někde zepředu, zní to jako ložisko.
Dodnes jsem byl přesvědčen o tom, že to je ložisko na kole, tzn. výměna za "pár korun", ale dneska jsem se shodou okolností svezl Focusem, ve kterém byl vykloktaný diferák a znělo to dost podobně.
Nemáte někdo nějaký tip, jak zjistit, zdali se to hučení ozývá z kola, nebo z diferáku? Ideálně bez nějakých větších servisních zásahů.
Děkuju moc.
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

hajnej
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Špatné ložisko by se mělo pod zátěží ozývat více. Tzn. vzít prudce zatáčku a sledovat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

TheKubajs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od TheKubajs »

No, tak to mi nedělá radost. Nevzpomínám si, že by se ta intenzita nějak měnila, a to jsem se projížděl klikatými okrskami.
Cena výměny diferenciálu asi překračuje hodnotu 21 let staré V70ky, že...
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

selap
Offline
Příspěvky: 1302
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od selap »

Jsi si jistý, že to nedělají gumy?
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

TheKubajs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od TheKubajs »

Jistý si nejsem, v těhle věcech se moc nevyznám. Ale ten zvuk se nejvíce podobal hučení vyčvachtaného ložiska (alespoň tak mi to přišlo).
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé