tak vodu jsme vzloučili a
dle mého názoru je poškozený DPF filtr, a to jeho oxidační katalyzátor. Ten má za úkol při regeneraci zapálit přivstříklou naftu, následně potom dojde k vypálení filtru pevných částit. V jednom hrnci je tedy oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Poškozený oxidační katalyzátor řádně nezapálí naftu při regeneraci a proto tato nespálená nafta takto kouří. K úspěšné regeneraci zatím dochází i u takto poškozeného DPF, ale regeneraci provází spousta kouře.
Navíc u takto poškozeného filtru dosáhneš jeho tzv. vypálení jen za předpokladu, že při regeneraci držíš motor tzv. v tahu, tedy při jízdě po rovině či do kopce. Pokud bys jel delší dobu z kopce, či stál v hustém provozu ve městě, řádná regenerace neproběhne, proces se ukončí a regeneruješ dále po méně najetých kilometrech. V DPF totiž není taková teplota, jaká by měla být.
Filtr má zřejmě poškozenou keramickou vrstvu oxidačního katu.
Že je poškozený oxidační filtr (vlastně zapalovač) poznáš i podle toho, že máš špinavou koncovku výfuku. Když ji očistíš, tak zjistíš, že zůstane čistá (filtr částic totiž funguje), ale jen do další regenerace, po které budeš mít koncovku špinavou (nespálená přivstříklá nafta).
no ,ale křištálová koule že...