XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Lukaso
Offline
Příspěvky: 1719
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Příspěvek od Lukaso »

No jo ale bez toho si nezatopíš. Já jsem jednou při cca 20°venku dal při jízdě na ele topení na max a topilo to, ne nějak zázračně ale foukal teplej vzduch
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

JendaSL
Offline
Člen VK
Příspěvky: 124
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: je toho víc

XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Příspěvek od JendaSL »

Zpátky k tématu. Jsou už reálné poznatky k těmto dvou motorům?
_________________
V70R 1998 manual, S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda (zbavte mě toho šmejdu) CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Příspěvek od Thor123 »

Na mé S90 T8 to funguje tak, že se ihned po "aktivaci" auta zapne nezávislé topení/klima aby to ohřálo motor/vychladlo baterky, dle okolní teploty. Dost pomáhá případná teplotní příprava, ať už je auto zrovna připojení k nabíjení nebo ne.
Chovám se k tomu jako k běžnému spalováku. Na dálnici, když je to ještě studené, prostě pár km počkám, než tomu začnu dávat, naopak po delší dynamičtější jízdě nechávám režim AWD nebo Polestar abych motor dochladil. Na okresce když se chci svézt, zapnu Polestar/Charge/AWD režim předtím, než tomu začnu nakládat aby se olej v motoru a převodovce stačil dostatečně zahřát.

Mám T8 (11,6kWh baterka a 65kw motor), zde je rekuperace lehčí ale i tak pokud jezdí člověk plynule, spíš používá brzdy jen při dobržďování. Od 140Km/h nebo 150Km/h ( teď si nepamatuji přesně) auto už nerekuperuje. Je to krásně vidět na budikach kdy auto přechází z rekuperace na klasické brzdy.
S 65kw elektromotorem je to spíš na městské ježdění nebo konstantní rychlost na okresce. Není to výkonově žádná sláva čistě na elektřinu. Nabijim v práci z běžné zásuvky každý den a jezdím cca za 2L/100km dlouhodobě. Dálky a "vybitou" baterkou v pohodě do 6ti litrů lehce nad rychlostní limity.

Když jsem měl půjčenou S60 T8 Recharge MY24 kde je motor již bez kompresoru ale je zde silnější elektromotor tak jsem byl hodně překvapený jak už hodně auto rekuperuje a dá se zapnout i "one pedál" funkce jako u elektromobilu. Už jsem skoro nemusel šlapat na brzdy. Při dálničních rychlostech zase jako výš.
Zde už se dá na elektřinu pohodlně relativně dynamicky jezdit.

Co se týče klimy, tak mi přijde trošku ujeté řešit cenu chladiva u auta minimálně za mičudu. Navíc je zde standartní klimatizace jen je klimakompresor poháněný elektricky.
Jinak dle specifikace je tam náplň 725g R1234yf (což je méně chladiva jak u S80 P3 která má 820g)

Baterie je chlazená chladicí kapalinou s vlastním okruhem, má vlastní chladič na P straně nárazníku a vlastní expanzní nádobu a čerpadlo.
Proto nemá S/V60 a 90 přední mlhovky, jelikož v místě pravé mlhovky je další sahara a chladič.

Jinak co se týče nájezdu km, tak si naopak myslím, že většina majitelů T8 dá těch 30tis km jak nic. Spíš dvakrát do roka 😃
Osobně na olej jezdím po 10tis km. Doporučuji po 60tis km s olejem v AT měnit i chladící kapalinu bateriového okruhu a olej v ERAD.
Takže tak 😃

Přidáno za 58 sekund:
JendaSL píše: 01 črc 2024 16:05 Zpátky k tématu. Jsou už reálné poznatky k těmto dvou motorům?
Je to zatím to nejspolehlivější co se dá v nových SPA/CMA Volvech provozovat.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Skipaaan
Offline
Příspěvky: 43
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 T6 recharge

XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Příspěvek od Skipaaan »

No to jsou aspoň reálné poznatky z provozu ze kterých se už dá brát. Dotaz na náplň klimatizace byla reálná obava doplnění za 15k, což při ceně nových ekochladiv lze dosáhnout s velkou náplní okruhu. Pokud tam je do 750g, tak to je fajn :good: První dvě servisky musím absolvovat v autorizáku kvůli záruce, tak se s technikem pobavím o tom co je tam do budoucna předepsáno. Nechával jsi dělat výměnu oleje v ERAD a tu chladičku taky v autorizáku, nebo to servisuješ někde jinde?

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Příspěvek od Thor123 »

Kvůli prodloužené záruce servisuji v autorizáku, konkrétně Auto Dejvice.Jinak jsem nedávno poptával i bližší Federal Cars a za výměnu oleje v motoru a filtrů chtějí 5000Kč s DPH, což mi nepřijde špatný. Dělám olej po 10ti tis km. Po 30ti dělám větší servis se všemi filtry a po 60tis svíčky, olej v AT a ERAD.

Jinak v ERAD je cca 1L oleje a vyšlo to rozhodně na míñ peněz než výměna oleje v Haldexu, úhlovce a diferenciálu na předchozí S80. Tuším, že to bylo kolem 1000Kč. Stejně tak ta chladící kapalina.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6157
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Příspěvek od python.p »

Kolik to má najeto v zimě? Né že bych do toho chtěl rejpat, ale na zánovní auto mi to teda přijde docela olezlé...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 905
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

XC90 T5 vs. T6 spolehlivost

Příspěvek od Thor123 »

Bohužel je tohle u SPA celkem běžné už po roce. Je to možná ještě horší jak u P3.
Auto jezdí každý den cca 100km.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé