XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1146
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Tom0 »

Po 3km nemám ohřáté ani benzínové dvoulitrové žabožroutské cabrio.
_________________
Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek Tiger S 7kW MY25

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5966
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak se kluci stavte a predvedu.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

motycz
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: XC60 D5 151kw

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od motycz »

Tak menší update. Teď jsem sedl do auta, bylo už prohřáté z předchozí jízdy ..
První cca 4km jízda městem 50-60 stupňů...
Pak jízda v zátěži dalších cca 6km převážně do kopce, dostal jsem maximum 80 stupňů.
Následovala otočka a cesta převážně dole z kopecka...příjezd k domu byl ve jménu 66 stupňů.
Horní hadice do chladiče byla vlažná, nebyla studena ani horka...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14562
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od raolsa »

Tak to vypadá na vadný termostat.
Nový neznamená dobrý.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2287
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Munga »

Já dnes zkoušel při 4C - po 10ti km vlažným tempem spíš z kopce 73C pak chvilku vlnka 72 -74 a po cca dalších 3 km 85C. Topení na auto 22C většinou vnitřní okruh.
Příjde mi to jako standartní zahřívání diesla.
60C je tam relativně rychle a pak to leze pomalu v závislosti na jízdě a zátěži.

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Spyke »

Screenshot_2021-03-19-21-49-23-114_com.ovz.carscanner.jpg
Kopcovitý terén, i při pohodové jízdě je to znát. Kuba tu křivku teploty musí mít doslova jako kolmici....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5966
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jak jsem psal. Evidentne predni termostat nejak moc nefunguje.
Ja mam zadni a ohriva se to fakt rychle.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Spyke »

To není, že bych ti nevěřil, jen zírám...a trošku závidím, ale to nejsem určitě sám. :D
Že by to tak ovlivňovalo umístění termostatu...?

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5966
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Predni a zadni je jinak konstrukcne zastaven
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Arkaz »

Mam sice 136KW ale prikladam moj graf. dnes rano teplota -4.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5966
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Takže skoro jako já.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

motycz
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: XC60 D5 151kw

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od motycz »

Takže závěr pro mě bude takový, že kdo má termostat vzadu, tak se auto zahřívá pěkně a my, co máme termostat vepředu, tak máme smůlu?

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Spyke »

Mně se zase zdá, že mluvíme každý o něčem jiným. Ze začátku tady byly okresky volným tempem a najednou tady máme patrně dálnici,kdy se po 5 minutách s motorem 55 st.C hrne stopade v hodině. A buď jsou tyto grafy nepřesný, když ma motor v -4 minimálně 15 st. a nebo je to auto z garáže. Tak mi to vysvětlete.... Čumím teda jen na mobil,ale provozku po třech minutách tam nevidím a okresku ve stopadesáti při mínus čtyřech si taky neumím úplně představit. Tak buď jsem blbej a nebo jsem si vzal brejle na dálku misto na čtení.

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Arkaz »

Nepovazoval som za dolezite pisat ze to je dialnica myslel som ze kazdemu to dojde. a ano po 8min a teplote 65° vyrazam na dalnicu na 160 tempomat. A co a sa tyka teploty chladiacej na zaciatku ide oto kedy zapnes aplikaciu na mobile ja to robim asi 2-3 minuty po nastartovani a vyrazeni takze uz teplota motora moze mat nejake ° navyse. Graf som poslal len pre zaujimavost a porovnanie. Tu prikladam este jeden cesta do prace dalnica zacina az od rychlosti 105. no teplotu vonkajsiu si nespominam.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Spyke »

Ok,ale tady se nesoutěží o to,kdo dříve dosáhne provozní teploty motoru, ať už jakýmkoliv způsobem... :D

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Arkaz »

to ani nikto netvrdi ty sam si s tym dosiel :) ja som len ponukol nahlad na moj pripad aby si pripadne vedel porovnat alebo vyhodnotit.

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Spyke »

S čím bych měl tvůj případ porovnávat, když aplikaci spustíš až po určitém zahřátí vody a s napůl zahřátým autem najedeš na dálnici a nastavíš 160 a fičíš? Pokud má mít graf nějakou vypovídající hodnotu, tak to udělej jako ostatní diskutující a nejlépe ještě při běžné jízdě po okreskách. Jak rychle zahřeju auto volnoběhem na místě a nebo tempomatem na 160 po dálnici asi není ukazatel, který by nám napověděl, jestli je rozdíl v motorech se zadním a nebo předním termostatem, co se týče rychlosti zahřátí, a co je normální a co už naznačuje závadu třeba v termostatu. Pak má smysl si kazit oči zíráním do grafů..... Já jsem zvědavý na tvůj graf, bude důležitý, ale zvol jiný způsob měření a jinou trasu...díky. :wink:

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Arkaz »

A ten druhy graf co som postol nema vyznam ? tam je rychlost 105/110 sice dialnica ale tolko jazdim aj na okreske. Kazdopadne postol som co mam zaznamenane ak pomoze fajn ako nie tak nie no =)

Spyke
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Spyke »

Tam ti zase teplota začíná vysoko. Chce to prostě sednout do vymrzlého vychladnutého auta, nastartovat, zapnout aplikaci a vyrazit běžným tempem po okreskách. Pak ten úsek od studeného auta po zahřátí na provozní teplotu v závislosti na čase a ujetých kilometrech bude to, co nás zajímá. Samozřejmě bez extrémů jako je zastavování, aby sis nakoupil a nebo pomalé jízdě na trojku deset kilometrů, jak to někteří experti předvádějí.... :x
Tak, jak bude příležitost, tak to zkus, hned teď kvůli nám nemusíš. :D

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2287
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

XC60 D5 151kw AT - teplota motoru

Příspěvek od Munga »

Ono to není zas tak rozdílné - v čase ano, ale v 6.12 má najeto 10km a teplotu 90C.
Já měl teplotu k 90C za 20min, ale najeto cca 11km takže časově jinak a kilometrově v přijatelné odchylce.

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]