XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: XC60 D5 151kw
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Ahoj,
řešil jste někdo teplotu chladící kapaliny u tohoto motoru? Se zkušenostmi s předchozích aut s DPF mám rád přehled o teplotě motoru. Tak jsem u našeho nového přírůstku do rodiny hlídal přes diag teplotu....No a výsledek je následující:
První měření...cesta cca 45km okresky...teplota venkovni -5...teplota motoru max 75 stupnu
Druhé měření...stejná cesta...víceméně to samé...
Následovala výměna termostatu, situace pořád stejná...pouze ve vysoké zátěži nebo až je venku teplo tak motor zahřeju na 90.
Žádný jiný termostat jsem nenašel...ani podle VIDY...
Máte s tím prosím někdo zkušenost? Je to normální? Mně to moc nepřijde....
Díky za rady
řešil jste někdo teplotu chladící kapaliny u tohoto motoru? Se zkušenostmi s předchozích aut s DPF mám rád přehled o teplotě motoru. Tak jsem u našeho nového přírůstku do rodiny hlídal přes diag teplotu....No a výsledek je následující:
První měření...cesta cca 45km okresky...teplota venkovni -5...teplota motoru max 75 stupnu
Druhé měření...stejná cesta...víceméně to samé...
Následovala výměna termostatu, situace pořád stejná...pouze ve vysoké zátěži nebo až je venku teplo tak motor zahřeju na 90.
Žádný jiný termostat jsem nenašel...ani podle VIDY...
Máte s tím prosím někdo zkušenost? Je to normální? Mně to moc nepřijde....
Díky za rady
-
Offline
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Kde presne jsi ten termostat menil?
Pac u 151kW jsou 2 druhy. Musis specifikovat rok vyroky. Bud je za motorem nebo pozdeji od 2011 vepredu.
Podle tveho popisu jsi nacpal predni termostat soubezne z vadnym zadnim. Ale to jen hadam.
Pac u 151kW jsou 2 druhy. Musis specifikovat rok vyroky. Bud je za motorem nebo pozdeji od 2011 vepredu.
Podle tveho popisu jsi nacpal predni termostat soubezne z vadnym zadnim. Ale to jen hadam.
-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: XC60 D5 151kw
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
A jo...to jsem nevěděl...mám rok výroby 2010 ale model 2011. Termostat je zepředu od chladiče. Počítal jsem s tím, že bude druhý termostat na automatu, ale žádný jsem tam nenašel...
-
Offline
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Hod foto hadic pod filtr boxem, podle toho to lze poznat
Termostar na AT je az pozdeji, ale ten nema s chladici kapalinou nic spolecneho.
Termostar na AT je az pozdeji, ale ten nema s chladici kapalinou nic spolecneho.
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Moderní motory obecně málo topí, některé v zimě ani pořádně nevytopí kabinu.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: XC60 D5 151kw
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Foto hadic můžu hodit až večer nebo zítra, nemám teď auto bohužel u sebe...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14265
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Přesně proto to tu teplotu nezobrazuje, aby to neznervózňovalo lidi. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Tak potom má Volvo svoje zákazníky za úplné pitomce...
Spousta jiných značek zobrazuje teplotu chladící kapaliny i kdyby částečně upravovanou řídící jednotkou, a nějak jsem kolem sebe nezaznamenal nervózní majitele. Spíš naopak, lidi na tyhle ukazatele byli zvyklí, k tomu někdy bonus v podobě teploty oleje u novějších modelů, a tak si pořizují různé čtečky např. ELM 327, aby měli aspoň nějaký přehled, třeba já. Smutné u tak drahého auta. Co se týče chladící kapaliny, tak u mě teplota 90 st. C po 10-15 minutách poklidné jízdy kolem 2 tis. ot. po krskách v teplotě cca 0 st. C. Při defenzívní jízdě skrz provoz nebo z kopců teplota spadne k 82-85 st. C, ale jak se zase rozjedu, tak vyletí na 90 a drží i v mínusu. Teplota oleje jde opravdu těsně za vodou a pak pokračuje na 103 st. běžnou jízdou.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14265
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
No ona spousta značek ten údaj o teplotě silně upravuje, jak píšeš.
Takže ve skutečnosti může mít voda od 70 do 110 stupňů, ale na přístrojovce pořád svítí 90°.
Tohle se pozná jenom na diag, nebo tou čtečkou, kde to ukazuje skutečnou teplotu z čidla.
Takže ve skutečnosti může mít voda od 70 do 110 stupňů, ale na přístrojovce pořád svítí 90°.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Kdyby 70
Moje V70 ukazuje provozní teplotu už od 50°C

Moje V70 ukazuje provozní teplotu už od 50°C
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Mám pocit, že zkresluje nejvíc asi Volvo..... 

-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: XC60 D5 151kw
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Díky za věcný komentář. Rád bych slyšel ještě něco od člověka, co má stejnou výkonovou variantu co já...ale přece to nemůže být až takový rozdíl...Spyke píše:Tak potom má Volvo svoje zákazníky za úplné pitomce...Spousta jiných značek zobrazuje teplotu chladící kapaliny i kdyby částečně upravovanou řídící jednotkou, a nějak jsem kolem sebe nezaznamenal nervózní majitele. Spíš naopak, lidi na tyhle ukazatele byli zvyklí, k tomu někdy bonus v podobě teploty oleje u novějších modelů, a tak si pořizují různé čtečky např. ELM 327, aby měli aspoň nějaký přehled, třeba já. Smutné u tak drahého auta. Co se týče chladící kapaliny, tak u mě teplota 90 st. C po 10-15 minutách poklidné jízdy kolem 2 tis. ot. po krskách v teplotě cca 0 st. C. Při defenzívní jízdě skrz provoz nebo z kopců teplota spadne k 82-85 st. C, ale jak se zase rozjedu, tak vyletí na 90 a drží i v mínusu. Teplota oleje jde opravdu těsně za vodou a pak pokračuje na 103 st. běžnou jízdou.
Termostat jsem dával nový originál i s čidlem...fakt nevím proč se to nechce ohřát...
-
Offline
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Mam stejny motor, ale termostat vzadu a bezna teplota mezi 85 - 100°C
Jinak i v -10°C mam po 5km cca 92°C
Ale nekdo zde resil to same u V60 a ani 3ti termostat nepomohl. A jak dopadl netusim.
Jinak i v -10°C mam po 5km cca 92°C
Ale nekdo zde resil to same u V60 a ani 3ti termostat nepomohl. A jak dopadl netusim.
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
motycz: V rozdílném výkonu bych problém neviděl. Když už ti teplota v zátěži vyleze na těch 90, tak potom bez zátěže zase klesne na 75?
-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: XC60 D5 151kw
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Když bylo venku pod nulou, tak jsem se na 90 dostal pouze v jednom dlouhém táhlém kopci cca (8km do kopce) po 40km jízdy okreskama...když už je nad nulou tak to jde i přes 80 při běžné jízdě...
Vím, zima už je pryč, ale nemám rád když mi auto dělá něco, co by nemělo
Vím, zima už je pryč, ale nemám rád když mi auto dělá něco, co by nemělo

-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Takže i po těch kilometrech by měl být chladič studený, když to nevyleze nad 80....? Co znamená běžná jízda, v jakých otáčkách se pohybuješ?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14265
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Tady je to druhé auto: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=911481#p911481
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
A ten Spyda to nějak vyřešil? Trošku mě u něj překvapuje, že v teplotě olej předběhl vodu, u dobrého termostatu bych to nečekal.
-
Offline
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: XC60 D5 151kw
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Běžná jízda asi tak, že vezu rodinku k babičce vzdálené 45km
Klasika 60/110 km/h....žádné loudání...otáčky jak si automat řekne.
Porovnával jsem teplotu automatu a chl.kapaliny a klesají/stoupají téměř společně +/- 2 stupně

Klasika 60/110 km/h....žádné loudání...otáčky jak si automat řekne.
Porovnával jsem teplotu automatu a chl.kapaliny a klesají/stoupají téměř společně +/- 2 stupně
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Možná se zeptám blbě, s automatem u volva nemám zkušenosti, ale nemůže to být prostě vlastnost motorů s automatem, kdy ho tento při poklidné eko-jízdě drží v nízkých otáčkách, k tomu časté brzdění motorem... Jinak už mě nic nenapadá, pokud teda termostat funguje, nekoná se nějaká netěsnost, že by se cpala voda do chladiče i přes zavřený termostat, systém je odvzdušněný....
-
Offline
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Ne, je to blbost. Ja mam tyto teploty i klidne po 3 km.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2215
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Ale než vyjedeš tak máš nabufíkováno ne ?
Já mám teplotu podobně jako Spyke, ale motor předtím bufíkuje 10min a pak cca po 5km to přeleze 80C - jedu ještě z bufíkem(15min i s předehřátím).
Já mám teplotu podobně jako Spyke, ale motor předtím bufíkuje 10min a pak cca po 5km to přeleze 80C - jedu ještě z bufíkem(15min i s předehřátím).
-
Offline
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Kdybych mel zaplyho bufika, tak to napisu.
Jinak bycha na kratke behy bufika okolo 10-15min pokud mrzne, protoze akorat oblbnes ECM a startujes jako bez bufika, pac to pak nežhavi. Ideal je tak 30 min.
Mesic z5 jsem schvalne sledoval a i s teplotami pri vychozi teplote -10°C , kdy teprve po 30 min mel motor voda 35°C a olej okolo 20°C
Jinak mi z toho vypliva, ze predni termostat si dela co chce.

Jinak bycha na kratke behy bufika okolo 10-15min pokud mrzne, protoze akorat oblbnes ECM a startujes jako bez bufika, pac to pak nežhavi. Ideal je tak 30 min.
Mesic z5 jsem schvalne sledoval a i s teplotami pri vychozi teplote -10°C , kdy teprve po 30 min mel motor voda 35°C a olej okolo 20°C
Jinak mi z toho vypliva, ze predni termostat si dela co chce.

Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 19 bře 2021 10:36, celkem upraveno 3 x.
-
Offline
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Já mám běžně v těchto teplotách kolem nuly teplotu motoru po 10-15km jen 50-60°C a víc ani prd...
Jedu volně, takže málo odpadního tepla a topím kabinu na 22°C.
A do chladiče mi nic neutíká, hadice je ledová. Takže to celé uchladím topením v autě.
Jedu volně, takže málo odpadního tepla a topím kabinu na 22°C.
A do chladiče mi nic neutíká, hadice je ledová. Takže to celé uchladím topením v autě.
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
XC60 D5 151kw AT - teplota motoru
Po 3 km voda na 90, když je kolem nuly? Tak to máš benzínovou atmosféru, ne?
Takové rozdíly u v podstatě shodných motorizací nějak nechápu....

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé