Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
Kuva, kdo me sveze dvojkou, abych to pochopil? Devitka se mnou nic neudelala
Jinak za me, dvojka prezije i denni jezdeni. Proc si brat tu radost...
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Já ti ji klidně i půjčím. A garantuju ti, že dvojka s tebou teda něco udělá. Až z ní budeš vylejzat, tak si totiž řekneš, "Kur*a tak tohle teda fakt nechci..."
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Haben:
Já nevím, sedmička je asi naše krevní skupina. Nemůžu se dočkat až ji budeme mít pojízdnou. Pak si seženu origo rádio na kazety, hodím batoh s noťasem a mobila do kufru, a budu si jezdit a poslouchat osmdesátky. Všechny ty páčky a čudlíky a budíky mají takový zvláštní nádech - je jasné, že je to starší interiér, ale ten si přes svůj věk si zanechává svoji důstojnost. páčky v sedmičkách nebývají oblemcané, rozčvachtané, stále bývají hranaté a stačí je otřít mýdlovou vodou aby vypadaly téměř jako nové.
Jízdní vlastnosti mi přijdou na první pohled sympatické, bezpečnost v mnoha ohledech srovnatelná s mnohem novějšími vozy.
Často jsou tato auta neprošpikovaná počítačema a elektronikou, což je mi také sympatické. Nelíbí se mi ty moderní závady, jako že člověk vymění žárovku a ECU se z toho může po....
Proto se nevzdávám myšlenek na sedmičku s v podstatě čistě mechanickým, leč choulostivým motorem.
Krystof P. píše:Přesně! Auto má jezdit. A dvojka na tom není hůř, než běžná konfekce z 90. let.
Antikorozní úprava dvojek z roku 82 je špatná a ježdění v soli na tom autě bude brzo vidět. Tyhle ročníky se na celoroční provoz vůbec nehodí. Teprve až někdy v druhé polovině 80.let došlo ke zlepšení.
_________________ 244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
A osetrit spodek auta nejde? Plechy 1x za 14 dni umyjes a to snad musi prezit... nebo ne? Pak dalsi duvod, proc asi nemuzu propadnout krabicim
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
No bodéjť, auto má jezdit. Já mám virga a scorpia, ale voboje na letních, v zimě s tím taky nejezdím. Ale stárnu, takže na to se*u, na jedny koupím zimáky a když venku nebudou megasra*ky, tak budu s cihlou lítat i v zimě. No tak to pak bude krapet volezlý, no bóže. Co bysme z toho života jinak měli, huh?
Haben píše:A osetrit spodek auta nejde? Plechy 1x za 14 dni umyjes a to snad musi prezit... nebo ne? Pak dalsi duvod, proc asi nemuzu propadnout krabicim
Ne, sůl se dostane všude a zůstane tam. Však takhle staré krabice už jsou jen auta pro radost. Obvzlášť, když výchozí stav je tak pěkný.
Samozřejmě novější dvojky (lepší antikorozní ochrana), ale ještě lépe některý z posledních ročníků sedmičky (opět lepší antikorozní ochrana) nebo nejlépe devítka jsou na celoroční provoz vlastně ještě docela vhodné. S tím, že dvojek i sedmiček je vlastně už trochu škoda, u zachovalého ročníku 82 to hraničí s barbarstvím.
_________________ 244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Že se dopouštím barbarství, vím. Ovšem nemám na výběr, letošní zimu prostě bude muset sem tam z garáže vyrazit.
Snad to nebude mít tragické následky.
NA celoroční provoz bych chtěl 745 rv. 1989+ Srdeční záležitost. To auto má jen to, co potřebuju a nic navíc.
Tak jsem mu v garáži trochu zatopil. Dutiny vyšpricoval, komplet spodek nastrikal bitumenem, rezavá místa na laku přetřel brunoxem. Svědomí je o něco čistější narozdíl od dýchacích cest.
Tak konecne nejaky zaznamenanihodny pocin. S pripravou jsem se babral ostudne dlouho se samodomo piskovackou, tak snad to chvili vydrzi. Uz zacinam verit, ze ho dam zase dohromady.
Spousta casu uteklo, co mam Aloise v peci a zdalo by se, ze bych mel mit zasadni veci v renovaci hotove. Obzvlast, kdyz je chudak pres pul roku na kozach. Opak je pravdou, strasne se s tim zcrcam.
Ale od zacatku.
Hledal jsem pricinu prisernych vibraci zejmena pri akceleraci. Tkvela v krizovem spoji u differencialu. Krom tresu zpusobila tez prusaky na diffu a prevodovce.
Prevodovku jsem odlozil na pozdeji a vrhl se na zadek. Poridil jsem druhou napravu s diffem, ktery by mel byt zachovalejsi (od Pekla - diky). Tu jsem opiskoval a nastrikal 2k akrylem pro prumysl od kluku z Cyanu (pry tim strikaj letadla). Zda to byla spravna volba, ukaze cas. Rovnou jsem striknul i panhart a torque rods. Ramena a stabik obaluje tak silna a souvisla vrstva gumoasfaltu, ze jsem je nechal byt.
Novy silace jsem poridil skandix. Polyuretan jsem nechtel, protoze jsem chtel zachovat lojzu pekne houpaveho.
Pruziny jsem opiskoval a nastrikal kladivkovym alkitonem.
Drobot a spojovak se koupe v petroleji.
Kardan jsem poslal na vyvazeni, ale pry je rovnej. Takze novy krize a ulozeni.
A ted jsem se vrhnul na brzdy. Obe permanentne trochu brzdily.
Ted mam opiskovany levy brzdic a pisty venku. Jeden pist a jeho ulozeni trochu orezle. Chtel bych to vycistit, ale moc se tam nemuzu dostat. Nejradsi bych ho rozdelal, treba haynes to v domacich podminkach moc nedoporucuje. Nerad bych neco pokonil, ale rikam si, ze asi klidme muzu. Staci jem dotahnout srouby podle momentu, nebo je tam nejaky zadrhel.. nevim. Delam to vsechno prvne. A to je jeden z duvodu, proc mi to tak trva.)
Sice nemam na lojzu moc casu, presto jsem spoustu toho casu stravil lavirovanim nad piskovackou. Nebo dostat z napravy silace byla taky komedie. Ted uz bych na to sel jednoduseji.
Vim, ze spousta z Vas dela tyhle veci bezne a ani Vas nenapadne se o tom tady zmimovat. Ale ja se s tim tady v te pidigarazi s laskou seru a uz mi trochu dochazi cas. Tak jsem se chtel podelit, ze teda nezahalim, ackoli vysledky se zatim nedostavuji.
Člověče já ti nevím, ale řekl bych, že je to na vyhození, nebo na profesionální repas. Tzn. zbrousit, nanést třeba tvrdochrom a obrousit na původní rozměr.
Tak to vypada spis na hod do kabinetu vyrazenych komponentu. Jsem rad za strizlivejsi nazor, ja bych to byval vzal ctyrstovkou a soupnul tam novy pist. Diky.
Já bych to až tak nehrotil, těsní ten kroužek, zbytek je v podstatě "jen" vodítko. Takže pokud novej píst bude chodit hladce, tak bych to v klidu použil.
Taky si rikam, ze mu dam jeste sanci. Vymenit za novej brzdic to muzu vzdycky;.
Chtel jsem se zeptat, muzu ho rozdelat, nebo budu mit potom problem, aby to presne sedlo zpatky?
Nějak nevidim důvod proč do toho lézt. Pokud ho chceš lépe očistit, aby byl pěkný, tak to fakt nemá smysl. Riziko převyšuje potenciální zisk. Pokud bys to dával opravovat, tak potom jo, jinak řikám NE.
zvládneš to i tak. Dej novou gumičku, pístek je za pár korun, prachovku na to a před tím natřít Alkytonem a brzdí to jak drak. Já to měl teď i rozdělané (lepší se to natírá) a zase jsem to sešrouboval a zatím to drží dobře
Vůbec se mi nedaří nalisovat silentbloky na ty dvě zkrutné tyče resp. torque rods.
Předpokládám, že ve fabrice je nalisovali na tyče a potom je nějakejma kleštěma zmáčkli,
jelikož mají ten prolis, přes který to nemůžu nalisovat.
Polyuretan by tam asi šel, ale nezkoušel někdo lisovat originál - tedy ten opláštěný plechovou trubičkou?
Mrazak a trouba a 20t lis?
Ja jsem to nejdriv zkousel zavitovkou, samozrejme jsem si ani neskrtl. Tak jsem to odnesl do servisu s lisem a tam se koukli na ty prolisy, silu plechu na silentbloku a rekli nee.
Desitku zavitovku jsem na tom prerval, ma to cenu touhle cestou?