Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
T00M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 52
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: S80II T6 210kW 2009 MY10

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od T00M »

raolsa píše:Podle měrky - na max.
s tímhle opatrně, studenej olej na max měrce udělá za tepla paseku. Alespoň mě se zakuckával volnoběh a špinilo to škrtící klapku od odvětrání klikovky, takže jsem musel jít na odsátí oleje. Poté cajk.

Jinak moje honěná T5 nežere olej aby to do výměny v 15tkm stálo za dolití. :pardon:
_________________
Volvo S80II T6 210kw 2009 po-mini-fejs
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 805
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od kishmick »

Máš pravdu, s olejem na horní rysku-na měrce oleje nikdy nejít !!! Já to poznal, protože mám PCV svedený mimo sání a po tom, co se mi stalo při akceleraci, že se mi málem zastavil motor, jsem laboroval, čím to asi tal mohlo bejt ?....a pak mi to došlo.....při větším tlaku se olej (dal jsem ho na horní rysku) nasál do hadice PCV (co je u víka ventilů) a vyplivlo mi to do tý nádobky (tak 1.5dcl). Kdybych to neměl svedený bokem, tak by ten olej šel rovnou na turbo a pak dál až do intercooleru. Proto tam maji taky lidi ty "nepochopitelný rybníčky" oleje.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Fíla »

Jestliže máte takovéto problémy s PCV, tak to není tím, že máte olej na horní rysce, ale tím, že máte pístní kroužky v háji. A pokud budete lít oleje málo, tak si dávejte pozor na rychlé průjezdy pravou zatáčkou.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Kyjaq
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Kyjaq »

Já se v tom kdysi trochu hrabal. Pokud si dobře pamatuji, tak B5244S v P2 (tudíž se nebavíme o 10ti ventilech) mají jiné stírací kroužky než turba. V P1 už podle mě mají stejné. Tipoval bych na obvyklý problém z přelomu tisíciletí - experimenty s nízkým předpětím kruhů (viz BMW M54 :)).

Moje bralo v 380k odhadem 1l na 1000km i po výměně gufer. Vyřešeno pouze překroužkováním s použitím kroužků z turba, byť dost ghetto metodou. Protože původní stírací kroužek na atmo byl užší, tak se do pístů muselo šáhnout na soustruhu. Šikovnýho soustružníka jsem si zaplatil, zbytek zprasil sám, takovou službu vám asi moc servisů nedopřeje (a z dobrých důvodů) :) Každopádně u mě zatím funkční i po najetých 60k.
_________________
S80 - B5244S - 01

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1137
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od nebel »

Možná hloupá otázka, ale nejdou rovnou zaměnit celé písty, aby se ty správné nemusely srážet soustruhem? V P2 by pětiválce o objemu 2435 ccm asi měly mít shodnou konstrukci (zdvih i vrtání) a aspoň podle google obrázků vypadá tvarování spalovacího prostoru pístu stejně.
Nebo to nemůže být zaměněno z důvodu, že atmo motory nemají chlazení ostřikem dna pístu olejem a "turbo píst" by tak provoz v atmo motoru nemusel vydržet?
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

Kyjaq
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Kyjaq »

Ostřik dna pístu má i atmo blok. Ale netuším, jak je u atmosfér dosaženo vyššího kompresního poměru, takže nedokážu říct, jestli a jak se písty liší. Třeba se k tomu vyjádří někdo ze zkušenějších členů...

Ještě by bylo docela zajímavé vědět, jestli by nové písty od Volva (pokud ještě jdou sehnat) přišly s "lepší" variantou kroužků. Dokud se daly sehnat v druhošce Mahle, tak podle popisku měly širší stírací kroužek.
_________________
S80 - B5244S - 01

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 805
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od kishmick »

Zdar. Písty a kroužky nikdo mezi motorama u volva nezaměňuje(ani v tom největším tuningu ve světě :D ). A pokud se o nich mluví-tak se uvádí základní veličina-a to je průměr průměr pístu(81,83, 96mm atd... :D )!!! :shock: Typ motoru, průměr pístu a k tomu pístní kroužky. Pokud je válec vydřenej-tak větší kroužky k tomu v nabídce(tkzv. Oversize). Píst má svůj uspůsobenej-zvláštní tvar, pro každej motor jinej a zaměňuje ho leda blázen. A válce vybrušuje blázen ještě větší :D -to je to nejcennější, co na tom motoru máš- sílu stěny válce(jen se to někdy velice opatrně honuje-leští).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3307
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Vapik »

:%)

Kyjaq
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Kyjaq »

Kyjaq píše: 17 led 2022 10:28 Pokud si dobře pamatuji, tak B5244S v P2 (tudíž se nebavíme o 10ti ventilech) mají jiné stírací kroužky než turba. V P1 už podle mě mají stejné.
Chtěl jsem se ujistit, že si nevymýšlím, a fakt nekecám. B5244S4/5 (tedy 2.4 atmo v P1) má kruhy 30731512, tuhle sadu má v P2 (i v P1) turbo B5254T a měly jí také starší atmosféry B5254S (16ti ventil, C70, V70I atd...). Je to taky jediná (nebo jedna z mála?) sada, která lze koupit z druhošky a je to ta sada, kterou jsem obšťastnil svou B5244S :evil:
_________________
S80 - B5244S - 01

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 805
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od kishmick »

Takže ty jsi zvětšil drážky v pístu? Tak to jo. Jinak by to asi rozměrově(průměr-vrtání) mělo sedět u obou motorů. Oba motory maji vrtání 83mm. Tomu bych věřil. Píst po straně je spíš jako nedůležitý vodítko. Jestli tam máš menší nepřesnosti, tak to ty kroužky poberou. Taky je u kroužků důležitá orientace těch "mezer". Když se díváš na píst shora, měla by bejt každá jinde, aby to stíralo a nebyly mezery nad sebou. Je na to takovej diagram v návodu.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od ivanvanata »

dřív se přece motory vybrušovaly klidně 4x...je fakt že je to věda a honování ještě větší...to to teď pojede jak pila

meteorolog90
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 45
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: S60 2.4 (B5244S2)

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od meteorolog90 »

s60, 2004 benzín 2.4i B5244S2, 263000 km. Po cca 4000km mi to zozralo jeden XX, co predpokladám 0.2 dcl. Budeme vidieť tohto leta, plánujme ist na dovolenku(2000km), snáď to vydrží :)

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Sergej »

ivanvanata píše: 18 led 2022 18:37 dřív se přece motory vybrušovaly klidně 4x...je fakt že je to věda a honování ještě větší...to to teď pojede jak pila
Ale to mali tie motory bud liatinovu vlozku, alebo boli komplet liatinove.
Nie Alusil ako dnes…
https://en.wikipedia.org/wiki/Alusil
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 296
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od jergus.balaz »

ivanvanata píše: 18 led 2022 18:37 dřív se přece motory vybrušovaly klidně 4x...je fakt že je to věda a honování ještě větší...to to teď pojede jak pila
U volva myslím že od VEA motory majú len nástrek nikasilu.
Avšak zrovnavame bloky aj hlavy pre jednu firmu, ktorá bez problémov repasuje staré motory s vlozkami a dokonca už aj novšie motory s nikasilom prerábajú na oceloliatinove vložky. Vyvrtavanie a honovanie je malina.

meteorolog90
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 45
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: S60 2.4 (B5244S2)

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od meteorolog90 »

Neviem ci je to moc, moj s60 ma spotrebu oleju cca 1l na 3000km. Lievam tam Shell Helix HX7 5w-40. Pomohla by možno zmena oleju?

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Romulusw »

No, to je fakt moc. To ho nemusíš ani měnit, stačí dolejvat.

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 465
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od quaero »

Mám atmo 103kW a mezi výměnami (15kkm) nedolevám nic.

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1137
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od nebel »

meteorolog90 píše: 29 zář 2024 14:29 Neviem ci je to moc, moj s60 ma spotrebu oleju cca 1l na 3000km. Lievam tam Shell Helix HX7 5w-40. Pomohla by možno zmena oleju?
Domácí V70 (B5244S2) bere ještě víc, přičítám to náročnému životu. Zatím neřeším, protože motor funguje a (poctivé) emise kupodivu vychází dobře. Mám obavu, že až se pořádně šáhne do motoru, bude to na déle a drahý.
Hustější olej jsem dávat nezkoušel, nechci motoru ublížit.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

meteorolog90
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 45
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: S60 2.4 (B5244S2)

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od meteorolog90 »

Chcel by som ešte raz vymeniť olej(8000km od poslednej výmeny), dúfajúc že sa to trochu zlepší/očistí. Vidím že spomína Mobil X1 3000 5W40, tak som rozmýšľal zmeniť Shell 5w-40 na Mobil 5w-40. Inak, o auto sa staralo, je tam "pekná", overená servisná história.

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5293
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od PINĎABC »

A prubnout i tu pověstnou dekarbonizaci s BG.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od raolsa »

Při předposlední výměně oleje jsem dolil mezi výměnami (po 15 kkm) 7 litrů oleje. :%) Řekl jsem si, že to už je moc a že než udělám generálku, tak vyzkouším zázračnou vodičku nanotech.

https://shop.nanotech-europe.cz/nanolub-ac-1000-aw-af-nano-prisada-pro-benzinove-motory/

No a spotřeba oleje se snížila na nějaké 3 litry mezi výměnami. Teď před dovolenou jsem udělal další výměnu oleje, zase použil nanotech a po dovolené, kde jsem ujel nějakých 3700 km, při kontrole, jsem zjistil, že mi zmizelo cca 0,5 litru.

Nechci dělat nějakou reklamu, ale tohle u mě fakt funguje. :good:

Než dělat generálku za cca 60 kKč, tak radši budu dolévat pár litrů oleje a používat tuhle přísadu.

Jo a olej používám Mobil1 5W-50. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

meteorolog90
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 45
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: S60 2.4 (B5244S2)

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od meteorolog90 »

Vymením olej, skúsim tam dať Mobil 1 5w-40. Predtým skontrolujem PCV systém, mam pocit že je aj tu môže byt problém. Čo sa týka tej prísady, hmm skúsim aj to :). Koľko tej prísady lievaš, 180ml?

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 465
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od quaero »

quaero píše: 29 zář 2024 15:59 Mám atmo 103kW a mezi výměnami (15kkm) nedolevám nic.
Najeto 340 000 jsem zapomněl dodat

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 639
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Giew »

raolsa píše: 29 zář 2024 20:08 Jo a olej používám Mobil1 5W-50. :D
5w50 jsi používal i před tím, než jsi začal lít zázračnou vodičku? Tj. na tuhle viskozitu to žralo 7l mezi výměnami?
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od raolsa »

Nepoužíval jsem Mobil ale Tigrol, nicméně viskozita stejná.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé