Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 54
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: S80II T6 210kW 2009 MY10

#26 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od T00M »

raolsa píše:Podle měrky - na max.
s tímhle opatrně, studenej olej na max měrce udělá za tepla paseku. Alespoň mě se zakuckával volnoběh a špinilo to škrtící klapku od odvětrání klikovky, takže jsem musel jít na odsátí oleje. Poté cajk.

Jinak moje honěná T5 nežere olej aby to do výměny v 15tkm stálo za dolití. :pardon:
_________________
Volvo S80II T6 210kw 2009 pofejs
Volvo S60 T5 2001 - bylo
Volvo V40 1,6 77kW r.v.1999 - stále slouží, ale už tchýni

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#27 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od kishmick »

Máš pravdu, s olejem na horní rysku-na měrce oleje nikdy nejít !!! Já to poznal, protože mám PCV svedený mimo sání a po tom, co se mi stalo při akceleraci, že se mi málem zastavil motor, jsem laboroval, čím to asi tal mohlo bejt ?....a pak mi to došlo.....při větším tlaku se olej (dal jsem ho na horní rysku) nasál do hadice PCV (co je u víka ventilů) a vyplivlo mi to do tý nádobky (tak 1.5dcl). Kdybych to neměl svedený bokem, tak by ten olej šel rovnou na turbo a pak dál až do intercooleru. Proto tam maji taky lidi ty "nepochopitelný rybníčky" oleje.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#28 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Fíla »

Jestliže máte takovéto problémy s PCV, tak to není tím, že máte olej na horní rysce, ale tím, že máte pístní kroužky v háji. A pokud budete lít oleje málo, tak si dávejte pozor na rychlé průjezdy pravou zatáčkou.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 92
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#29 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Kyjaq »

Já se v tom kdysi trochu hrabal. Pokud si dobře pamatuji, tak B5244S v P2 (tudíž se nebavíme o 10ti ventilech) mají jiné stírací kroužky než turba. V P1 už podle mě mají stejné. Tipoval bych na obvyklý problém z přelomu tisíciletí - experimenty s nízkým předpětím kruhů (viz BMW M54 :)).

Moje bralo v 380k odhadem 1l na 1000km i po výměně gufer. Vyřešeno pouze překroužkováním s použitím kroužků z turba, byť dost ghetto metodou. Protože původní stírací kroužek na atmo byl užší, tak se do pístů muselo šáhnout na soustruhu. Šikovnýho soustružníka jsem si zaplatil, zbytek zprasil sám, takovou službu vám asi moc servisů nedopřeje (a z dobrých důvodů) :) Každopádně u mě zatím funkční i po najetých 60k.
_________________
S80 - B5244S - 01

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#30 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od nebel »

Možná hloupá otázka, ale nejdou rovnou zaměnit celé písty, aby se ty správné nemusely srážet soustruhem? V P2 by pětiválce o objemu 2435 ccm asi měly mít shodnou konstrukci (zdvih i vrtání) a aspoň podle google obrázků vypadá tvarování spalovacího prostoru pístu stejně.
Nebo to nemůže být zaměněno z důvodu, že atmo motory nemají chlazení ostřikem dna pístu olejem a "turbo píst" by tak provoz v atmo motoru nemusel vydržet?
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 92
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#31 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Kyjaq »

Ostřik dna pístu má i atmo blok. Ale netuším, jak je u atmosfér dosaženo vyššího kompresního poměru, takže nedokážu říct, jestli a jak se písty liší. Třeba se k tomu vyjádří někdo ze zkušenějších členů...

Ještě by bylo docela zajímavé vědět, jestli by nové písty od Volva (pokud ještě jdou sehnat) přišly s "lepší" variantou kroužků. Dokud se daly sehnat v druhošce Mahle, tak podle popisku měly širší stírací kroužek.
_________________
S80 - B5244S - 01

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#32 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od kishmick »

Zdar. Písty a kroužky nikdo mezi motorama u volva nezaměňuje(ani v tom největším tuningu ve světě :D ). A pokud se o nich mluví-tak se uvádí základní veličina-a to je průměr průměr pístu(81,83, 96mm atd... :D )!!! :shock: Typ motoru, průměr pístu a k tomu pístní kroužky. Pokud je válec vydřenej-tak větší kroužky k tomu v nabídce(tkzv. Oversize). Píst má svůj uspůsobenej-zvláštní tvar, pro každej motor jinej a zaměňuje ho leda blázen. A válce vybrušuje blázen ještě větší :D -to je to nejcennější, co na tom motoru máš- sílu stěny válce(jen se to někdy velice opatrně honuje-leští).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#33 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Vapik »

:%)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 92
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#34 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od Kyjaq »

Kyjaq píše: 17 led 2022 10:28 Pokud si dobře pamatuji, tak B5244S v P2 (tudíž se nebavíme o 10ti ventilech) mají jiné stírací kroužky než turba. V P1 už podle mě mají stejné.
Chtěl jsem se ujistit, že si nevymýšlím, a fakt nekecám. B5244S4/5 (tedy 2.4 atmo v P1) má kruhy 30731512, tuhle sadu má v P2 (i v P1) turbo B5254T a měly jí také starší atmosféry B5254S (16ti ventil, C70, V70I atd...). Je to taky jediná (nebo jedna z mála?) sada, která lze koupit z druhošky a je to ta sada, kterou jsem obšťastnil svou B5244S :evil:
_________________
S80 - B5244S - 01

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#35 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od kishmick »

Takže ty jsi zvětšil drážky v pístu? Tak to jo. Jinak by to asi rozměrově(průměr-vrtání) mělo sedět u obou motorů. Oba motory maji vrtání 83mm. Tomu bych věřil. Píst po straně je spíš jako nedůležitý vodítko. Jestli tam máš menší nepřesnosti, tak to ty kroužky poberou. Taky je u kroužků důležitá orientace těch "mezer". Když se díváš na píst shora, měla by bejt každá jinde, aby to stíralo a nebyly mezery nad sebou. Je na to takovej diagram v návodu.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#36 Spotřeba oleje u benzinových pětiválců

Příspěvek od ivanvanata »

dřív se přece motory vybrušovaly klidně 4x...je fakt že je to věda a honování ještě větší...to to teď pojede jak pila
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“