Manuální převodovka :
Podobné poznatky mám v našem "levném" tunelu Blanka, kde je 70 km/h.
Tam čtyřka točí skoro 2300, a pětka se trápí.
Tak radši jedu na čtyřku, protože citím, že to zvládá lehce, a já mám svojí převodovku rád

Obecně tomu motoru je nejlépe od 1600 otáček nahoru, do cca 3500, což je cítit a slyšet.
Bohužel dnešní nové vozy, které mají to hezké svítící čísílko s informací co má pán řadit, velí něco jiného.
Takže jezděte do táhlého kopce na šestku 70 km/h, jak velí elektronika,
a já vám potom ukážu to okousané ozubené kolo

Trpí tím hlavně e-drive u šesté rychlosti, kde se silnými vibracemi úplně vytluče vnitřek ozubeného kola,
a vysype se jehlové ložisko do celé převodovky.
Howgh