Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

To Romulusw: koukám,také máš manuál...:-) co převodovka spokojenost? :-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

passport5 píše:To Romulusw: koukám,také máš manuál...:-) co převodovka spokojenost? :-)
Jo spokojenost, po 10ti tis, co jsem to koupil začlo téct spojkové ložisko, takže vyměněno, lamela, přítlačák. Dvouhmota OK, takže doufám, že už na to nebudu muset šáhnout.

Na automat bych si zvyknul asi okamžitě, ale každý chleba má dvě kůrky :D a měnit to už nebudu. Kvrdlání mi nevadí a v zimě je s tím docela sranda :wink:

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

me tam ten fofrklacek nevadí,dal bych zkontrolovat převodovku,plus pořešit spojku eventuelně,a pak bych snad rád jezdil...ale jestli je to pořád něco,něchám si svou c30 2.0d a bude....s tou jsem max spokojenej,jen bych rád větší,jednak jsem na velký auta zvyklej a do c30 se nic nevejde:-) ikdyž to yase krásně jezdí...:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

jak je to vlastně s výdrží manuálu u XC90? Slyšel jsem právě, než jsem kupoval tu svojí, že špatně, to auto je na něj taky moc těžký, a vysírá se ještě častějc, než automat (a to je co říct) :lol: . Opravuje ty hle manuály vůbec někdo, kdo Volva dělá?
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

a ty máš manuál?:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

kamarád má xc90 kupováno s 60 tis km,ted tam má teprve 180 tis a kolem 160 měl automat ko,někde v brně mu to dali dohromady,ale prý už to zase klouže....:-( tak já už fakt nevím:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

viz můj podpis, mám automat. Ale než jsem kupoval, bylo mi dvouma lidma, co Volva dělaj, řečeno, že manuál je problémovej taky, neni to výhra, pokud se člověk chce vyhnout problémům s automatem. Já ho btw mám taky po repasi, ale počítal sem s tim. :D
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

ale repas automatu a oprava manualu bude cenově jinak? nebo se pletu?a tvůj repas spočíval v rozvaděči?:-)nechall jsi ho dělat hned,nebo jsi čekal až to klekne?:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

passport5 píše:kamarád má xc90 kupováno s 60 tis km,ted tam má teprve 180 tis a kolem 160 měl automat ko,někde v brně mu to dali dohromady,ale prý už to zase klouže....:-( tak já už fakt nevím:-)
To je ale jen část informace?
Jaký automat? Jak často a jakým způsobem měnil olej? Jak jezdí - město/dálnice?

Docela tu někteří na automaty nadávají, leč u Volva je % poměr automatů vs. manuál výrazně vyšší (ve prospěch automatů) - hlavně ve srovnání s tím, nač je většina zvyklá - tedy srovnání s masovými značkami obou velkých koncernů (Škoda/VW + PSA). Takže tu bych se trochu automatů zastal, řeší se více, bo jich je více (stejně jako se Škodivky kradou nejvíce, bo jich je nejvíce, že?).

Málokdo AT umí správně servisovat, na údržbu se často kašle nebo se zanedbává - někdy dokonce i oficiálně automobilkou = slavná "doživotní náplň", olej něco stojí, tak se to zanedbává ještě více.

Krom toho - manuál je na (ne)výměnu oleje jistě tolerantnější než automat, kde je čistý, správný, správně propláchnutý a často měněný olej naprosto zásadní. Neznámá historie je pak vždy sázka do loterie. Ale to pohodlí za to stojí 8)

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

passport5 píše:ale repas automatu a oprava manualu bude cenově jinak? nebo se pletu?a tvůj repas spočíval v rozvaděči?:-)nechall jsi ho dělat hned,nebo jsi čekal až to klekne?:-)
koupil jsem už s automatem, kterej byl prostě vylítanej. Takže hned komplet repase u pana Patočky/T6R.

Mně by zajímalo, jestli právě ty manuály někdo spravuje a za kolik, protože tak jak se tady dělaj repase automatů jak na běžícím pásu, a už se to umí, tak nevim, jestli stejně tak se tady umí a jdou vůbec dělat opravy manuálů.
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

to ok2cx: právě tím manuálem jsem se chtěl vyhnout riziku zanedbávání udržby na automatu...:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

passport5 píše:kamarád má xc90 kupováno s 60 tis km,ted tam má teprve 180 tis a kolem 160 měl automat ko,někde v brně mu to dali dohromady,ale prý už to zase klouže....:-( tak já už fakt nevím:-)
tak mu to v tom Brně udělali špatně, nebo toho opravili málo
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

což to asi určitě ano...taky bych musel najít někoho,kdo se v tom vyzná
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

cituji martinopla odtud:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc90

"Rozhodně však nedoporučuji manuální převodovku!!!Tyto byly konstrukčně špatně navrženy,takže dochází ke špatnému mazání ložiska,které následně začne vyžírat skříň převodovky až dojde k jejímu puknutí.Ta je následně neopravitelná!!! Nová převodovka cca 90000Kč,k tomu ve však potřeba připočíst spojkovou sadu a dvouhmotnostní setrvačník což je dalších cca 40000Kč."
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

Tak tohle jsem také četl....:-( asi dám za c30 kouli,koupím bržděnej vlek a bude klid...uuuuaaaaa :o
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

nevim jak moc je to relevantní, vždy platné, atd., jistě jezdí i manuály, které jsou ok... každý si to musí posoudit sám... pro mne volba nebyla, jestli manuál nebo automat, protože podle mne k XC90 patří automat (můj názor), takže jsem jen řešil, jakou Xc90 s automatem (před repasí :D ) si koupit.
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

právě když jsem to četl tak jsem se automatu bál...ale pokud to nebudou statisíce za repasi a opravu,tak bych ho taky moc rád:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

passport5 píše:právě když jsem to četl tak jsem se automatu bál...ale pokud to nebudou statisíce za repasi a opravu,tak bych ho taky moc rád:-)
viz SZ
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

passport5 píše:právě když jsem to četl tak jsem se automatu bál...ale pokud to nebudou statisíce za repasi a opravu,tak bych ho taky moc rád:-)
Automat je pohodlí. To je bez diskuze.
Ale je výrazně složitější, tedy větší možnost poruchy. To je taky bez diskuzí.
Pokud manuál nemá konstrukční vadu a za koláčem nesedí dement s IQ betonového psa, tak ta manuální almara přežije se stejně kvalitním servisem (i cenově) tu automatickou dvojnásobně.
A jestli má někdo jiný názor, tak sem s ním, ale jen rozumně.

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

Romulusw píše:

Pokud manuál nemá konstrukční vadu a za koláčem nesedí dement s IQ betonového psa, tak ta manuální almara přežije se stejně kvalitním servisem (i cenově) tu automatickou dvojnásobně.
teď by mně zajímalo, jak tohle zjistíš, když sedíš v autě vedle frajera co má sadu obkládacích keců a pěkný džíny voe. Navíc martinopel nemluvil o tom, že musí jít o konstrukční vadu převodovky.
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

Co, jak zjistim? Jak se s tím zacházelo?
Nezjistím, proto je na tom ten manuál líp. Protože pokud řadí dobře, tak po výměně oleje (kterou uděláš před barákem na chodníku za 30 minut) budeš vědět, že z toho nevytekla "zlatá metalíza" a bude to jezdit ještě čtvrt melounu.
S automatem budeš vědět přesně prd. A může se ti vy.rat po pěti tisících.
Martin dělá automaty a musí z něčeho žít, ne? :D

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od old.fashioned »

Romulusw píše:Co, jak zjistim? Jak se s tím zacházelo?
Nezjistím, proto je na tom ten manuál líp. Protože pokud řadí dobře, tak po výměně oleje (kterou uděláš před barákem na chodníku za 30 minut) budeš vědět, že z toho nevytekla "zlatá metalíza" a bude to jezdit ještě čtvrt melounu.
S automatem budeš vědět přesně prd. A může se ti vy.rat po pěti tisících.
to že manuál řadí dobře, z toho nevyloučíš, že manuál je na opravu. To, že si vyměníš olej po koupi, je hezký, ale pro tebe taky nic neznamená, pokud je manuál špatnej a vyteče sračka. A jak dál při koupi manuálu v Xc90?
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

passport5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 606
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od passport5 »

to Romuluw: takže určitá šance je?:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2397
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od mr1 »

a máme tu po dvou dnech opět velmi oblíbenou diskuzi :D Chtěl jsem udělat anketu, kde bychom mohli na rovinu přiznat, kdo se z nás do čeho vycákal (MAN vs AT), ale nějak sem nemohl přijít na to, jak se ta anketa dělá. A to vím na beton, že jsem již v minulosti nějakou dělal. Bylo by to o to komičtější, že já jako zastánce manuálu bych musel kápnout božskou, kolik mě ty skříně už stály :lol: Ale pořád je to asi málo, proti tomu, co by mě stály automaty. Když to tady tak pozoruji, co sem stalo přímo mě... prostě automat ani howno.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé