Volvo 945 B230fb, ehm 745 B230f, uff 945 B230ft, eh 745 B230 kost
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
tak děvčata a hoši, podělim se o další zážitek s krabicí. neopatrnou manipulací (čti vlastní blbostí) přestalo fungovat počitadlo kilometrů, odometr zkráceně.
Není to velká tragedie, škatule jezdí i dál, ale.. jednak člověk neví, kolik ujel. A tím ani pojišťovna, což by až tak nevadilo. Hlavně ale neví, kolik to žere a tady byl kámen úrazu.
Snadno jsem propadal dojmu, že to má spotřebu dopravního letadla. Prostě jsem se pustil do opravy.
Fáze nula, pokus o záměnu za jiný budíky nevyšel. Dýzlový do benzínu nejdou (a naopak taky ne), je jinej počet pinů u konektoru tuším otáčkoměru.
Fáze jedna, rozborka a zjištěný tušený příčiny (ožvýkal se korybut). Podařilo se budíky vyoperovat, rozebrat, tachometr oddělit a ručičku s mírným násilím vyndat.
Fáze dva, oprava. Kolečko vyměněno, následuje sborka. A tady nastal kámen úrazu. Sejmutá ručička nešla nasadit zpět na tisícihran osičky tachometru. Tak sem zatlačil pořádně a ..trenky zůstaly cajk, osička praskla.
Nejspíš vlivem předchozí rozborky.
Fáze tři, hledání náhradního řešení. Probíhá stále. Díky štědrosti člena VRZČ jsem dostal svolení popravit jeho dýzlový budíky a tachometr vykuchat. Tentokrát jsem na to šel od lesa, ručičku nepáčil, ale na prasáka nahřál střed pájkou a snadno vytáhnul. Ručička má sice uprostřed vypálenou díru, ale beru to jako přijatelnou cenu za nepoškozenej tachometr.
Fáze čtyři, sborka. Všechno probíhalo celkem bez potíží, jedině nahřejvání tisícihranu opět pájkou nebylo úplně snadný, takže ručička je nasunutá jenom na půlce výšky. Snad to bude stačit.
Fáze pět, test. Zdá se, alespoň pro zatím, že funguje jak tacho, tak odo.
shrnuto: oprava odometru není složitá, ručička jde snadněji vyndat/zandat nahřátím osičky
poděkování: Uřvanýmu za velkorysý poskytnutí budíků, olivínovi za neúnavnou trpělivost a konzultace, Tomášovi z Vranýho za morální podporu a ochotu a konečně Sergejovi za vstřícný podělení se o know-how.
pozn. samotný tachometry (rozuměj vykuchaný z budíků a oddělený z odometru) jsou záměnný asi v rámci celýho výrobního cyklu 740, v rámci budíků hraje roli rok výroby, tam už se s tím moc vekslovat nedá. Dýzl 86 měl jinej konektor budíku, kterým se připojuje do přístrojovky, než benzín 89.
Není to velká tragedie, škatule jezdí i dál, ale.. jednak člověk neví, kolik ujel. A tím ani pojišťovna, což by až tak nevadilo. Hlavně ale neví, kolik to žere a tady byl kámen úrazu.
Snadno jsem propadal dojmu, že to má spotřebu dopravního letadla. Prostě jsem se pustil do opravy.
Fáze nula, pokus o záměnu za jiný budíky nevyšel. Dýzlový do benzínu nejdou (a naopak taky ne), je jinej počet pinů u konektoru tuším otáčkoměru.
Fáze jedna, rozborka a zjištěný tušený příčiny (ožvýkal se korybut). Podařilo se budíky vyoperovat, rozebrat, tachometr oddělit a ručičku s mírným násilím vyndat.
Fáze dva, oprava. Kolečko vyměněno, následuje sborka. A tady nastal kámen úrazu. Sejmutá ručička nešla nasadit zpět na tisícihran osičky tachometru. Tak sem zatlačil pořádně a ..trenky zůstaly cajk, osička praskla.
Nejspíš vlivem předchozí rozborky.
Fáze tři, hledání náhradního řešení. Probíhá stále. Díky štědrosti člena VRZČ jsem dostal svolení popravit jeho dýzlový budíky a tachometr vykuchat. Tentokrát jsem na to šel od lesa, ručičku nepáčil, ale na prasáka nahřál střed pájkou a snadno vytáhnul. Ručička má sice uprostřed vypálenou díru, ale beru to jako přijatelnou cenu za nepoškozenej tachometr.
Fáze čtyři, sborka. Všechno probíhalo celkem bez potíží, jedině nahřejvání tisícihranu opět pájkou nebylo úplně snadný, takže ručička je nasunutá jenom na půlce výšky. Snad to bude stačit.
Fáze pět, test. Zdá se, alespoň pro zatím, že funguje jak tacho, tak odo.
shrnuto: oprava odometru není složitá, ručička jde snadněji vyndat/zandat nahřátím osičky
poděkování: Uřvanýmu za velkorysý poskytnutí budíků, olivínovi za neúnavnou trpělivost a konzultace, Tomášovi z Vranýho za morální podporu a ochotu a konečně Sergejovi za vstřícný podělení se o know-how.
pozn. samotný tachometry (rozuměj vykuchaný z budíků a oddělený z odometru) jsou záměnný asi v rámci celýho výrobního cyklu 740, v rámci budíků hraje roli rok výroby, tam už se s tím moc vekslovat nedá. Dýzl 86 měl jinej konektor budíku, kterým se připojuje do přístrojovky, než benzín 89.
Naposledy upravil(a) kolemjdouci dne 06 zář 2022 22:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
..a ještě pár fotek, asi bez komentáře
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
a ještě si tu odložím tohle:
https://dratek.cz/zitra-doma.cz/1734-auto-led-zarovka-t10-t13-t15-w3w-w5w-5050.html
žárovky do přístrojovky, hodně podobný originálním, led, za zajímavou cenu, tak jsem zvědavej, co přijde v poště
https://dratek.cz/zitra-doma.cz/1734-auto-led-zarovka-t10-t13-t15-w3w-w5w-5050.html
žárovky do přístrojovky, hodně podobný originálním, led, za zajímavou cenu, tak jsem zvědavej, co přijde v poště

_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
tak odo i tacho fungujou, otázka je, jak přesně. Tacho přidává +10km/h, buď jsem nasadil špatně rafičku, nebo je dýzlový tacho jiný? Původní je u hodináře, tak uvidim, jestli se povede oprava.
Odo něco měří, ale chtělo by to ověřit.
Co se povedlo je osvětlení sdruženýho přístroje. Chvíli trvalo, než mi doteklo, že LEDky se musí zapojit správným směrem. Dokonce fungujou ty původní, tak to svítí tak hezky mžouravě
Zkoušim se vrtat ve volnoběhu, je vyšší, cca 900-1000rpm. IAC má odpor 12-13Ohmů a měl by mít 8, může to bejt příčina?
Do škrtící klapky jsem jenom nakouk, ale nebylo nic vidět.
Když ucpu hadici od IAC, tak to chcípne. Když ji ale jenom přidusim, poměrně dost, tak motor běží celkem nízko.
Diagnostika nefunguje, hledám příčinu. Elektrika je tam nějaká napadená.
Budu rád za rady a nápady. Děkuju.
Odo něco měří, ale chtělo by to ověřit.
Co se povedlo je osvětlení sdruženýho přístroje. Chvíli trvalo, než mi doteklo, že LEDky se musí zapojit správným směrem. Dokonce fungujou ty původní, tak to svítí tak hezky mžouravě

Zkoušim se vrtat ve volnoběhu, je vyšší, cca 900-1000rpm. IAC má odpor 12-13Ohmů a měl by mít 8, může to bejt příčina?
Do škrtící klapky jsem jenom nakouk, ale nebylo nic vidět.
Když ucpu hadici od IAC, tak to chcípne. Když ji ale jenom přidusim, poměrně dost, tak motor běží celkem nízko.
Diagnostika nefunguje, hledám příčinu. Elektrika je tam nějaká napadená.
Budu rád za rady a nápady. Děkuju.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
svítí hezky, ale nakonec se ukázalo, že původní jsou v pořádku, jenom obráceně. Kdyby se někomu hodily, jsou k máníkolemjdouci píše: 07 zář 2022 07:53 a ještě si tu odložím tohle:
https://dratek.cz/zitra-doma.cz/1734-auto-led-zarovka-t10-t13-t15-w3w-w5w-5050.html
žárovky do přístrojovky, hodně podobný originálním, led, za zajímavou cenu, tak jsem zvědavej, co přijde v poště![]()

_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Šluknovský výběžek
- Vůz: 740 glt b234f '89
- Bydliště: Mikulášovice
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
Ahoj, napadá mě, zda-li není rozhozený senzor polohy škrtící klapky. Mělo by být slyšet kliknutí hned při otevření klapky. Jinak mám myslím náhradní IAC, zdá se, že pojedu prahu o vikendu, můžu dovést.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47
Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47
Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
Díky moc, podívám se na něj. Zkusím i škrtící klapku (tip od Tomáše) a v pořadí kandidátů je i lambda sonda.
IAC provís nevoz, děkuju, nebudu doma, a asi to byl planej poplach.
IAC provís nevoz, děkuju, nebudu doma, a asi to byl planej poplach.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
aby to tady úplně nezatuchlo, tak pustím něco vzduchu.
Dovolil jsem si převzít štafetu od Kuby a zanořit se do jeho krabice.
Ponor to bude asi hlubší, tak snad nedojde kyslík.
Pro začátek mám kliku.. ..a k ní i hlavu a blok. Brusírna byla nečekaně rychlá, zima může začít
pořád ještě držím naději, že to pojmu jako lowcost (jak jinak), ale začíná se to zvrhávat.
Cílem není ani leštěnka, ani závoďák, ale pohyblivá škatule s vyhlídkou na budoucnost. Uvidíme.
Dovolil jsem si převzít štafetu od Kuby a zanořit se do jeho krabice.
Ponor to bude asi hlubší, tak snad nedojde kyslík.
Pro začátek mám kliku.. ..a k ní i hlavu a blok. Brusírna byla nečekaně rychlá, zima může začít

Cílem není ani leštěnka, ani závoďák, ale pohyblivá škatule s vyhlídkou na budoucnost. Uvidíme.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 956
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
Držím palce 

_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8179
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
Já také a těším se na další povídání a fotografie. 

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f
děkuju velmi! Je to takový plácání, ovšem pod odborným dohledem, tak je šance, že toho zkazím méně, než jindy.
Má to ale skvělý edukační účinky, zejména v kontrastu s internetovým šmírováním garážistů. Těm se zpravidla všechno daří na poprvé, všechno mají čistý a po ruce, žádný zádrhele a výjeby.
A taky vědí. Zjišťuju, že je ošemetný nevědět, co nevim.
Třeba takový gufero. Jednoduchá věc, vylisuju starý, zalisuju nový. Jenže. Když už si uvědomím, že dloubat ven starý gufero tupým nožem je jen o málo menší blbost, než ho dolovat nožem ostrým, a uvažuju o lisu (ano, doma lis nemám, ale odborná dílna jím samozřejmě vybavená je), tak hledám kulatinu správnýho průměru. Nacházím. Hledám něco, čím si to podložím, taky mám. Lisuju. Lisuju. Lisuju a koukám, jakým fofrem vypadává gufero a v těsným závěsu kulatina. K zemi, k Zemi, mířím i já, protože díru v podlaze nechcete mít ani na dílně a nehet z palce slejzá bolestivě a dlouho.
Opatrně vyčistím z pouzdra zbytky karbonu a snažím se nepodrápat dosedací plochu. Zjišťuju, že je hodin mnohem víc, než je potřeba a tak zalisování nového nechávám na příště. Stejně nevím, čím gufero namazat, aby šlo dobře do pouzdra a těsnilo.
Na dlouho to bude.
A aby to nebyly jenom nudný písmenka, tak zkusím obrázek s hádankou pro bystré oko a mozek. Co je špatně na obrázku? je to trochu chyták, protože špatně je hlavně to, co tam není, ale není to vidět. Nicméně nepochybuju, že to někdo odhalí.
Má to ale skvělý edukační účinky, zejména v kontrastu s internetovým šmírováním garážistů. Těm se zpravidla všechno daří na poprvé, všechno mají čistý a po ruce, žádný zádrhele a výjeby.
A taky vědí. Zjišťuju, že je ošemetný nevědět, co nevim.
Třeba takový gufero. Jednoduchá věc, vylisuju starý, zalisuju nový. Jenže. Když už si uvědomím, že dloubat ven starý gufero tupým nožem je jen o málo menší blbost, než ho dolovat nožem ostrým, a uvažuju o lisu (ano, doma lis nemám, ale odborná dílna jím samozřejmě vybavená je), tak hledám kulatinu správnýho průměru. Nacházím. Hledám něco, čím si to podložím, taky mám. Lisuju. Lisuju. Lisuju a koukám, jakým fofrem vypadává gufero a v těsným závěsu kulatina. K zemi, k Zemi, mířím i já, protože díru v podlaze nechcete mít ani na dílně a nehet z palce slejzá bolestivě a dlouho.
Opatrně vyčistím z pouzdra zbytky karbonu a snažím se nepodrápat dosedací plochu. Zjišťuju, že je hodin mnohem víc, než je potřeba a tak zalisování nového nechávám na příště. Stejně nevím, čím gufero namazat, aby šlo dobře do pouzdra a těsnilo.
Na dlouho to bude.
A aby to nebyly jenom nudný písmenka, tak zkusím obrázek s hádankou pro bystré oko a mozek. Co je špatně na obrázku? je to trochu chyták, protože špatně je hlavně to, co tam není, ale není to vidět. Nicméně nepochybuju, že to někdo odhalí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Online
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Zdar! Já bych to tipoval na ty 2 vodící pouzdra hlavy (č. volvo: 415311), co teď nejsou vidět nahoře na bloku. Museli je z toho vyndat, aby to zbousili, při tom je zničili a nic neřekli.
Tak si je udělej. Je to trubička: venkovní průměr-15mm(vnitřní 13mm), síla stěny-1mm, výška-10mm.
Tak si je udělej. Je to trubička: venkovní průměr-15mm(vnitřní 13mm), síla stěny-1mm, výška-10mm.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Skvělej postřeh! To je první faul. Vina je to moje. Před rovnáním jsem je vyndal, ale dost na hulváta, takže leží na stole a jsou podřený. Místo nich už jsem tam napasoval jiný, který se podařilo vyndat šetrněji.
Při vyndavání doporučuju jednak dovnitř strčit trubičku co největšího průměru, aby se pouzdro při zmačknutí do kleští nezohýbalo, a druhak brát ho přes něco, mě se osvědčila zip páska. Pak už jde vytočit celkem dobře.
faul #2 jsou všechny písty v horní úvrati. Jsou tam daný jen tak, aby nepřekážely jinde.
#3 je chybějící klika, ta se dává samozřejmě před pístama, ale obnáší to víc kroků, který nemám ještě nastudovaný, takže příště
#4 je pcv, který tam taky nemá co dělat. Je tam jenom proto, aby nevypadnul náhon čerpadla při otáčení bloku
no a vůbec bude potřeba ještě chvíli okolo bloku skákat, než se bude moc do něj skládat. Je potřeba vyčistit olejový kanály, vyfoukat vzduchem bordel, aby někde nezůstaly špony (ikdyž by neměly, ale..), možná ho na stojanu přendat a chytit za bok, než zezadu, je potom lepší přístup ke krytům kliky.
Při vyndavání doporučuju jednak dovnitř strčit trubičku co největšího průměru, aby se pouzdro při zmačknutí do kleští nezohýbalo, a druhak brát ho přes něco, mě se osvědčila zip páska. Pak už jde vytočit celkem dobře.
faul #2 jsou všechny písty v horní úvrati. Jsou tam daný jen tak, aby nepřekážely jinde.
#3 je chybějící klika, ta se dává samozřejmě před pístama, ale obnáší to víc kroků, který nemám ještě nastudovaný, takže příště
#4 je pcv, který tam taky nemá co dělat. Je tam jenom proto, aby nevypadnul náhon čerpadla při otáčení bloku
no a vůbec bude potřeba ještě chvíli okolo bloku skákat, než se bude moc do něj skládat. Je potřeba vyčistit olejový kanály, vyfoukat vzduchem bordel, aby někde nezůstaly špony (ikdyž by neměly, ale..), možná ho na stojanu přendat a chytit za bok, než zezadu, je potom lepší přístup ke krytům kliky.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14256
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Možná fotka zkresluje, ale není jeden píst obráceně? Tzn. jedna šipka je druhou stranu než ostatní?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Dobrý připomínka, na to jsem zvládnul dát pozor. Fotka je neostrá a písty nejsou na klice, proto jsou mírně natočený a je to špatně vidět. Tohle je celkem blbuvzdorný, písty mají šipky a ojnice čísla. Problém nastává, když se rozhodí 

_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 1
- Registrován: 8 měsíců
- Bydliště: Jáchymov
- Vůz: Volvo 740 2.3 83kw USA
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Zdravím vás kluci. Jsem Viktor je mi 18 let a jako první auto jsem si koupil Volvo 740 B230F 2.3 83kw USA. A moje otázka je zda z motoru b230f můžu udělat oturbenou verzi. Dostal jsem svody , turbo + veškerou instalaci olejovou . Takže za každou radu budu velice rád. Někde jsem se dočetl že to jde někde že ne. Tak se raději zeptat tady. Každému za nějakou radu děkuji
-
Online
- Příspěvky: 6158
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Ahoj Viktore, stačí hledat, veškeré potřebné informace jsou tady, nebo v angličtině na TurboBricks. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12908
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
To je ta stříbrná rantlovka z roku 87? Pokud to má ještě řízení LH2.2, tak to moc nepůjde, to auto si s tím neporadí. LH2.4 už by mohlo, ale potřebuje zapalovací jednotku z turba, jinak to dělá neplechu. Možná půjde "jen" koupit čipy do jednotek, ale tohle nevím. Každlopádně turbobricks.com je zdroj, kde je popsáno uplně všechno.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 956
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
V avataru je Bušovka? Asi to bude muset tazatel rozlousknout 

_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
ikdyby to bylo lh2.4 tak přestavba se podle mě nevyplatí a je lepší sehnat B230ft, psal jsem tazateli sz s odkazem, volný překlad zde:
"Mezi B230f a B230ft jsou rozdíly uvnitř. B230ft má nižší kompresi (takže menší zdvih, jinou kliku?) a výfukové ventily plněné sodíkem. (nejsem si jistý ostřikem pístů, ten je asi i u NA, ale od roku 93?). Do R. 90 jsou tenčí ojnice, ty se pro turbo taky nehodí.
Pokud chcete dělat přestavbu a máte LH2.4, budete z turbo 740 nebo 940 potřebovat následující: turbo, turbo vodní a olejové potrubí, výfuk, výfuk potrubí (ideálně z vozu 1990+), mezichladič a potrubí (ideálně z vozu 1990+), montážní držáky mezichladiče, kryt ventilátoru, sací potrubí a airbox, a počítače.
Poté budete muset zjistit, jak nainstalovat (olejové) přívodní potrubí turba a odvodňovací potrubí turba do bloku motoru (vyvrtání bloku) a potrubí chladicí kapaliny turba do potrubí chladicí kapaliny pomocí T-fitinků. To je pravděpodobně největší bolest přeplňování motoru turbodmychadlem."
Shrnuto tedy jde to, ale bude to dost práce a výsledek stejně nebude 100%. A to vše za předpokladu, že výchozí motor je LH2.4 po r. 90. Lépe 93+ s ostřikem pístů (oilsquirters).
Znalejší prosím o opravu, upřesnění, díky.
"Mezi B230f a B230ft jsou rozdíly uvnitř. B230ft má nižší kompresi (takže menší zdvih, jinou kliku?) a výfukové ventily plněné sodíkem. (nejsem si jistý ostřikem pístů, ten je asi i u NA, ale od roku 93?). Do R. 90 jsou tenčí ojnice, ty se pro turbo taky nehodí.
Pokud chcete dělat přestavbu a máte LH2.4, budete z turbo 740 nebo 940 potřebovat následující: turbo, turbo vodní a olejové potrubí, výfuk, výfuk potrubí (ideálně z vozu 1990+), mezichladič a potrubí (ideálně z vozu 1990+), montážní držáky mezichladiče, kryt ventilátoru, sací potrubí a airbox, a počítače.
Poté budete muset zjistit, jak nainstalovat (olejové) přívodní potrubí turba a odvodňovací potrubí turba do bloku motoru (vyvrtání bloku) a potrubí chladicí kapaliny turba do potrubí chladicí kapaliny pomocí T-fitinků. To je pravděpodobně největší bolest přeplňování motoru turbodmychadlem."
Shrnuto tedy jde to, ale bude to dost práce a výsledek stejně nebude 100%. A to vše za předpokladu, že výchozí motor je LH2.4 po r. 90. Lépe 93+ s ostřikem pístů (oilsquirters).
Znalejší prosím o opravu, upřesnění, díky.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
opět se podařilo vyšetřit trochu času a strávit pár směn u auta. Žrout času je to neskutečnej. Práce mi jde pomalu (volšový ruce), sem tam po sobě něco předělávám (marná hlava) a občas něco zkazím (volšový ruce + marná hlava). Ale pomalu se to posunuje. Motor s převodovkou jsou v autě, ale při spouštění jsem drbnul lak na torpédu. V rámci auta je to jedno, krasavec to není a nebude, ale z pohledu montáže je to chyba veliká. Učit se má člověk na starým kole a to je v tomhle případě splněný měrou vrchovatou 
Otočit obráceně danou páku řazení bylo dílem okamžiku a kardan tam po 3 hodinách skočil skoro sám.
S elektrikou si moc netykám, takže tisícihlavou saň kabelovýho svazku jsem přepral asi po hodině. Uvidíme, jestli bude motor vrčet, bručet, nebo škytat. Možná plivat.
Zbývají hadice a chladiče, zatím zkusmo neskládaný na místech, kde by asi mohly být za provozu.
Do konce roku, jak jsem si myslel, jezdit nebude. Ani nezavrčí. Ale v tom příštím by se něco podařit mohlo.
Ať vám to jezdí, volvistky a volvisti
p.s. ano, vím, bez fotek je topik bezcenný. Foťte ale zadělaný od šmíru, v pološeru a hlavně zuřivě se snažící to nepodělat víc, než trochu. Nemožné toto.

Otočit obráceně danou páku řazení bylo dílem okamžiku a kardan tam po 3 hodinách skočil skoro sám.
S elektrikou si moc netykám, takže tisícihlavou saň kabelovýho svazku jsem přepral asi po hodině. Uvidíme, jestli bude motor vrčet, bručet, nebo škytat. Možná plivat.
Zbývají hadice a chladiče, zatím zkusmo neskládaný na místech, kde by asi mohly být za provozu.
Do konce roku, jak jsem si myslel, jezdit nebude. Ani nezavrčí. Ale v tom příštím by se něco podařit mohlo.
Ať vám to jezdí, volvistky a volvisti

p.s. ano, vím, bez fotek je topik bezcenný. Foťte ale zadělaný od šmíru, v pološeru a hlavně zuřivě se snažící to nepodělat víc, než trochu. Nemožné toto.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8179
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Sice bez fotografií, ale popsáno dokonale a vtipně.
Jen pryč se zbytečnou skromností, u Tebe nemám strach, že by to nezavrčelo!
Každopádně Ti to ve Vodochodech řádně zkritizujeme!!

Jen pryč se zbytečnou skromností, u Tebe nemám strach, že by to nezavrčelo!

Každopádně Ti to ve Vodochodech řádně zkritizujeme!!

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 3054
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
A pak to zas prodá.... 

_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12908
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Držím palce, ať tě elán a potěšení neopouští, protože ti nechutně závidím tu důslednost, se kterou se do toho vrháš. 
To mě ti popadne občas takovej kopr, že na auta třeba měsíc nesáhnu.

To mě ti popadne občas takovej kopr, že na auta třeba měsíc nesáhnu.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Volvo 940 kombi B230fb, ehm Volvo 740 kombi B230f, uff Volvo 940 kombi B230ft snad
Kamarádi díky!
Fotky zkusím udělat, do Vodochod by to dojet mohlo, někdy zjara
No a potom samozřejmě bude na prodej, co jinýho s takovým klumprem 
Odpor k práci znám dobře, skvěle se doplňuje s prokrastinací. V rámci který, ovšem, se dá koukat na videa o autech, který pomáhají dojít do garáže. A tak pořád dokola.
Fotky zkusím udělat, do Vodochod by to dojet mohlo, někdy zjara


Odpor k práci znám dobře, skvěle se doplňuje s prokrastinací. V rámci který, ovšem, se dá koukat na videa o autech, který pomáhají dojít do garáže. A tak pořád dokola.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: clay60, Weight