Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3 ; D4

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od IgorS »

Z univerzálnej formulky opisu stavu vozidla, ktorou sa bazár zabezpečil vyplýva, že nič nemôžeš reklamovať, pretože všetko môže byť a je na aute zlé :lol:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Arkaz »

Hmm no ale tym.ze prave to zatekanie je na konci tej kategorie vo mne evokuje pocit ze to tam dopisali .

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Záhada asi vyřešena, protéká to spojem dvou dílů, buď je pryč nějaké těsnění a nebo originál černé lepidlo co tam je.
Každopádně když pustím vodu ve směru modré šipky, voda teče a krásně odtéká pod auto, ale během chvilky se trocha vody vyskytne i v místě červené šipky a už to kape na stropnici.
Takže o volno to odmastím a trošku vyladím silikonem aby to nemělo kam utéct.
20181007_111120.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Haben »

Zkus to prvne prelepit 3M paskou a polit, zda je to fakt toto misto. Jsi si jisty, ze to netece opravdu pres predni okno?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Haben »

Jeste ti muzu vyfotit nas sibr, jak ten cervene vyznaceny spoj vypada, zda tam neni nejaka guma
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Proléval jsem to vodou fakt hodně dlouho a kolem čelního okna je sucho.
A když se objevila voda opět v A sloupku, šel jsem po cestě kudy se tam dostala a jednoznačně jsem došel na toto místo.
Porovnával jsem pravou a levou stranu, vypadá to stejně, akorát na pravé se tam voda nedostane.
Ale hlavně ta voda se tam nikdy nesmí dostat, i kdyby tam bylo nějaké těsnění v té spáře, tak to nakonec přeteče, protože to odtud už nemá kudy odtékat.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Našel jsem takovou mini dírku v lepeném přechodu dvou žlábků.
Nechápu jak se toto může stát, vypadá to vše na originál a nevím jestli je možné že by to byla vada již z výroby, která se možná prokázala až u mě.
Aby do auta zatékalo, musí být zaparkované z kopce a navíc ještě levá část níž než pravá, pak teprve touto dírkou začne zatékat.
Takže dnes odmaštěno, trochou silikonu zalepeno a zítra to zkusím opět prolévat vodou.
Díra.jpg
Detail.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3599
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Deshi »

Dobrej mazec, taková malá dírka :(
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Na tachometru skoro svítí 230.000km
Včera jsem zalepil střešák a zdá se už tam neteče. čas ukáže víc.
A k tomu první výměna oleje v motoru za mého vlastnictví.
Dle výrobce má auto interval 30tkm na servis a to se také dodržovalo u prvního majitele.
Od poslední výměny v Belgii uplynulo 15tkm a tak jsem se rozhodl pro výměnu a u mě bude auto dostávat olej cca v tomto intervalu.
Na rozjezd jsem dal předpis výrobce, jen jsem změnil značku. :twisted:
Olej.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Dnes ještě další servis, dokud počasí přeje.
-Olej v převodovce asi v životě nikdo neměnil, tak jsem se do toho pustil (snad zde překousnete značku :wink: )
-Palivový filtr, nevím kdy byl měněn a zima je za dveřma, tak raději výměna.
A za to umístění bych fakt někoho ve Volvu vyznamenal, když se tam nasadí ořech 32, tak už nejde nasadit Gola, takže jsem musel použít obyčejný stranový klíč. Nebudu rozebírat stabilizátor abych nasadil golu.
A další bomba nastane při vyšroubování filtru, skoro litr nafty na vyhození.
Pak dle youtube jsem raději vícekrát (10x) zapnul zapalování aby se to snad odvzdušnilo, ale stejně jsem potom auto nastartoval až na druhý pokus.
Docela divný pocit když to při prvním pokusu točilo 10 vteřin a nic... V hlavě jsem měl už myšlenky jak to jede na laně někam do servisu. :)
20181016_143336.jpg
20181016_155601.jpg
20181016_160839.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9942
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od hajnej »

Řadí to líp? A jaký je vůbec přechod z automatu?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Arkaz »

Ja ked som menil olej v manuali tak nepostrehol som nejake lepsie radenie ale menil som ho hlavne kvoli udajnym problemom s mazanim pri m66 a asi nebol nikdy meneny.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Jasně,
placebo efekt funguje, takže teď to řadí úplně samo. :lol:
Řekl bych že zásadní rozdíl tam nebude a funguje to stejně, ale starý olej byl hnědočerný a smrděl lehkou spáleninou.
Přechod z automatu.
No, obráceně to šlo tenkrát líp, když jsem šel z manuálu do automatu.
Zapomínám řadit, takže občas to mám zbytečně vytočené, občas zase neskutečně podtočené, ale to se časem vychytá.
Učím se, naftu jsem měl naposled 2006-2008.
Jinými slovy, jsem zvědav kdy odrovnám dvouhmotu. :lol:
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tyjo takovýho místa kolem filtru. By mě zajímalo co bys říkal u AWD.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Tak neříkám že je to tak hrozný, s AWD určitě je to horší.

Ale člověka už štve jen to že to je pod autem.
Proč?
Když pod kapotou je místa 3 prd*le a filtr by se tam v pohodě vešel a byl i v teple od motoru.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Zde řeším další takovou vlastnost či závadu, to se teprve uvidí:

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=128&t=66489
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

V roce 2016 mi karelvolvo napsal: "svět se f prdel obrací" když jsem obul Vráníky na S80 MY07. :wink:
A tak nyní můžu napsat: Svět se f prdel obrátil podruhé na druhou...
V70 MY14 zdědila Vráníky z S80. :ROFL:
Po dnešku je auto komplet připraveno na zimu... může to začít.
20181020_160508.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ahoj, když si měnil olej v motoru, tak kolik a podle čeho jsi dolil do optimální hladiny? Měrka na vaně, budíků či VIDY? Čeká mě výměna, tak přemýšlím zda to nespacham doma.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Arkaz »

Ja nastavujem podla vidy na cca 70%.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Tak měrka se mi ještě nepodařila vytáhnout a vidu nemám.
Budíky před výměnou ukazovaly 3/4 oleje - což je optimální.
Vylil jsem z toho 6,8-6,9 litru starého oleje + něco je nacuclé ve starém filtru.
Tak jsem nalil 7 litrů nového a je to v pořádku.
V manuálu se píše 6,9 litru.

Jinak podle budíků nevyměníš ani prd, protože i když máš auto vypuštěné, tak statečně ukazují stále původní hodnotu 3/4. :wink:
Co jsem četl, tak se hodnota neustále načítá během jízdy a je to nějaký průměr za několik posledních km.

Citace z manuálu:
Hladinu oleje systém detekuje pouze během jízdy. Systém nedokáže přímo detekovat změny, pokud se olej doplňuje nebo vypouští. Aby se zobrazil správný údaj o hladině oleje, musí se s vozidlem jet na vzdálenost cca. 30 km/h.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Jakub Svoboda »

OK, děkuji za info. Já mám sice VIDU funkční, ale DICE někde na cestě. TAk mě jen zajímalo jak jsi to měnil ty, protože tento typ motorů je dosti háklivý na množství oleje, pak hlásí chyby. Tchán se osobně přesvědčíl, nalil dle měrky na max. a po odsátí 1l oleje zmizela chyba motoru. Ve VIDĚ se píše dle měrky max do 2/3.
Jinak podle palubáku jsem jednou dolíval a včelku to reagovalo do 30minut a to jsem nikam nejel.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Arkaz »

Mne ked nalejem na 70% podla vidy palubak ukazuke plny stav a nie 3/4.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

V minulém týdnu ještě proběhlo mytí, dekontaminace laku, leštění a voskování.
Prokouklo to dost.
Lesk.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Tom0 »

Opouští mě asi baterie, zatím se mi tedy nestalo že bych nenastartoval, ale už jisté příznaky to má a věk pět let taky.
Nechci se dočkat toho že až trochu přituhne, tak nenastartuju. Stejně dříve nebo později bych ji musel koupit, tak proč ne teď.
Navíc je v ní asi málo kyseliny, protože ta z toho v minulosti musela dost vytéct (až na převodovku). Po koupi auta jsem baterii a kaslík umyl, dnes už je zase na vrchu kyselá, takže tam bude nějaká ta prasklinka.
Po příjezdu a vypnutí motoru když nechám hrát rádio, tak do max. 5minut se ukáže hláška vybitá baterie, systém se za 2minuty vypne.
Dneska jsem po příjezdu nechal auto odpočinout 15minut a šel měřit kolik to má.
Baterie má 12,2V a druhá baterie 12,8V což je o poznání lepší.
Ona ta druhá baterka není tak namáhána je ve "studené" zóně motoru, takže může vydržet více.

Jelikož se v návodu píše že auta se start-stopem musí být vybaveny baterií AGM, tak i když start-stop nepoužívám, tak ji tam musím dát, protože údajně tyto auta dost agresivně baterie nabíjejí a klasická baterie to prý dlouho nevydrží.

Originál je tam 70Ah, tak jsem si dnes objednal Vartu Start-Stop 80Ah. (vešla by se i 95Ah, ale ta už je cenově dost jinde)
https://www.autodily-cardo.cz/baterie/autobaterie-varta-start-stop-80ah-730a-580500073/
Druhou baterii zatím nechám původní.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5805
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Buď v klidu, mě to píše už 2 roky :D

Jo a pozor, musíš udělat reset výměny baterie přes Vidu. Je to v CEM reset battery monitor
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 31 říj 2018 14:24, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: M@C