Začiatkom roka, ešte v zime, mi postupne zo dňa na deň behom mesiaca a stupňujúc, pribúdal v motore zvuk, pripomínajúci trolejbus. Po mesiaci jazdenia to už nepoľavilo ani po zohriatí motora a zvuk ako elektromobilu na plný výkon, prehlušoval postupne už aj zvuk TDI na voľnobeh. Diagnostika chodu motora so zhodeným drážkovaným remeňom ukázala, že je problém v ložisku remenice spojky klímy. Pri potočení rukou chrčalo, ako by tam bol v tom ložisku nasypaný piesok.
Pretože bola ešte zima a teda neboli vhodné podmienky pre moju pouličnú chodníkovú dielňu, oprava musela počkať. Nechcel som, aby sa to ložisko úplne zadrelo alebo rozsypalo a zhodilo, či roztrhlo remeň, či napáchalo inú škodu, tak som ho na dva mesiace vyradil. Klimakompresoru som urobil bypass kratším remeňom a obišiel som ho. Tešil som sa z krásneho tichého zvuku.
Ale nebude stále zima, bude teplejšie, tak medzitým som pozháňal nové ložisko, čo nebol na moje prekvapenie žiadny problém.

Keď sa tento týždeň oteplilo, kontrolky mi začali blikať, že je čas rozbaliť pred domom mobilnú dielňu:

Orgován ešte nekvitne ale klímu treba, tak som sa do toho pustil. Zložil som spodný kryt motora aj spodný kryt pod chladičmi. Zhodil som rúru do IC od turba, demontoval som nasávaciu vzduchovú hadicu do airboxu, demontoval som stenu s ventilátorom, odpojil som káblik a odmontoval som klimakompresor.

Kompresor som sa snažil vo vzniknutom priestore čo najviac vykrútiť tak, aby som mal priamy prístup k remenici/spojke pre jej demontáž. Vo vhodnej polohe som si ho zachytil natiahnutým drôtom.


Chladič som chránil podnosom a rázovým uťahovákom som odkrútil stredovú skrutku.

Do sťahovacích otvorov na spojke, som zakrútil tri skrutky a potom rázovým uťahovákom som ich postupne dotiahol,


až mi oddelili spojku od kompresora.

Po očistení bordelu pod spojkou, som dal dole ségerku, ktorá zaisťuje remenicu.


Na remenicu som nasadil trojramenný sťahovák a rázovým uťahovákom som dokrútil jeho skrutku.

Remenica bola demontovaná z kompresora.


Elektromagnet a aj časť pod remenicou som očistil.

Z remenice som vylisoval staré ložisko,

a nalisoval som nové ložisko.

Remenicu s novým ložiskom som nalisoval na kompresor,

zaistil som to ségerkou, založil som spojku, nestratil som podložku, dotiahol som stredovú skrutku, škáromerom som skontroloval vôľu, založil som kompresor, zapojil som káblik, založil som kryty, založil som ventilátor, zapojil som všetky hadice a kábliky a hotovo.
5 hodín 15 minút práce.