Ahoj Robo3220.
Značku silentblokov nápravnice by som musel pozrieť vo faktúrach, no buď to bolo Febi alebo Meyle. Lemförder už nedávam nikde. Buď nemám šťastie na dobré kusy alebo tie Lemfördery pančujú. V dnešnej globálnej dobre tisícov marketingových obchodných značiek je už ťažko sa zorientovať kto vlastne a čo robí, čo sa do akých krabíc balí a pod akými značkami predáva.
Silentbloky nápravnice mi spôsobovali v istých situáciách pukanie/klopkanie no nie pri zatáčaní ale pri tom, keď jedna strana sa zhupla nižšie. Napríklad pri tom keď na jednej strane klesla vozovka pod kolesom, urobilo to klop. Na toto malo aj Volvo fix, spôsobovali to skoršie ročníky S80 a eliminovali to tým, že doplnili tam silonové podložky pod taniere silentblokov.
Môžeš ale skontrolovať dotiahnutie skrutiek silentblokov nápravnice, pretože je tam predpísaný dosť veľký moment utiahnutia, resp. nejaký moment utiahnutia + tuším 120 stupňov. Tak trebárs, či to nemáš nejak povolené.
Ja teraz riešim pukanie, klopkanie, praskanie tu:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=64479 ale neprejavuje sa to stále no niekedy to urobí aj pri vytočení kolies na mieste. Že by to u teba robili silentbloky nápravnice sa mi veľmi nezdá, tie skôr pri výškovom zaťažení, ako stranovom vľavo/vpravo. No a ja ich mám nové a v niečom mám obdobné príznaky ako ty. Navyše to, čo riešim v uvedenej téme som mal už aj predtým, pri starých silentblokoch, ibaže vtedy sa mi to miešalo aj s tým puknutím pri prehupnutí v náklone, keď som zatáčal doprava a z kopca tak, že mi ľavé koleso klesalo rýchlejšie po vozovke dole ako pravé.
Na hrebeni som mal vôľu poriadnu a toto mi klepkalo aj pred tým a klepká mi to aj teraz, keď nemám temer žiadnu.
Mnou opisovaný problém je záludný v tom, že mi to robí na obidvoch autách, aj S80 aj S60, ale nerobí to vždy a nedarí sa mi nasimulovať konštantú situáciu aby to robilo stále a tým sa to dalo odhaliť. Ale teraz mi prišlo na um, keď tak uvažujem, že čo majú naše S80 aj S60 spoločné, je to, že na obidvoch máme rovnaké dorazy koncových polôh riadenia, lebo žene na S60 trochu šúchali 18" kolesá v krajných polohách a ja som dával tie isté aj na moju S80, keď som prešiel na 17" kolesá. Teraz sa mi vybavuje, že na starých 15" kolesách, kde som mal modré dorazy mi to nikdy neurobilo. Hm...