nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Slowhand97
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Okres Nymburk
Vůz: Volvo 760 GLE TDIC
Bydliště: Mečíř 53

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od Slowhand97 »

Petr Marek píše: 04 dub 2023 16:20 Mě zase nejvíc zaujal ten traktor, byť je to skládačka. 8)
To víš Petře drážní pacienti si v tom najdou něco 8) , obdivovači techniky něco jiného, ale traktor je samozřejmě taky zajímavý, ale jsem vyznavačem spíš originálního stavu :good:
_________________
Volvo 760 GLE TDIC "Vilém"
Bylo: Volvo 240 Volverin, Volvo S90 Elza, Volvo 960 Vendelín, Volvo 850 Rudý Baron

Slowhand97
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Okres Nymburk
Vůz: Volvo 760 GLE TDIC
Bydliště: Mečíř 53

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od Slowhand97 »

nebel píše: 04 dub 2023 14:48
Slowhand97 píše: 04 dub 2023 09:55 to není žádný těžký krám to je dneska už cenný muzejní kousek :)
To záleží na tom, jak moc se s tím člověk nadře. :D Tehdy jsme to na přívěs nakládali ve třech a dalo nám to pěkně zabrat, takže složení nakladačem jsme si užili. Původně jsem měl tu pravítkovou skříň na díly, ale na podzim se k ní vrátil i původní vybavovač, přímo ten konkrétní co tam byl, takže možná dostane šanci na zprovoznění, svým způsobem je kompletní. Respektive, pokud neseženu malinkou kompletní elektromechaniku, tak tenhle blok použiju. Elektromechaniku a ještě tenhle blok společně zprovoznut nemůžu, páč nemám dost místa. Ale s elmechou to moc dobře nevypadá, už se dost mizerně shánějí, zejména po loňském srpnu.
Na náhradní díly jsem přitáhl při poslední akci ten neúplný stavědlový přístroj, který muzeum nevyužije.

Šraňky (PZM-1) bohužel moje nejsou, ty jsme skládali v muzeu, zprovoznit si je chtějí někteří z muzejníků. Na tom přívěsu snad mělo být torzo těchto konkrétních PZM-1, prý to poznali podle několika specifických znaků. Mě zůstal kromě bloku i ten kozlík s pákami co je na přívěsu, který taktéž v budoucnu využiju.

Jinak přívěs k S80 úplně nesedne, ale jet skoro 250 km napříč Vysočinou s pracovní feldou je zážitek, který si rád nechám ujít. :) To si raději vemu dvě sady oblečení, jedno pěkné do auta, druhé pracovní na nakládku a převléknu se. Za pohodlí na cestě a výkonovou rezervu mi to stojí.
Noo to chápu, tak snad se podaří poskládat, každého kousku je škoda :)
Joo PZM se dají rozchodit, problém je sehnat břevna závor :/ a kozlík s pákami je můj velký kamarád :D
250km bych ve Feldě neabsolvoval to chýápu, to bych taky radši jel Volvem :D a jinak tohle je zatím nejmladší švéd co u Tebe vidím :D tak snad nezklame :D
_________________
Volvo 760 GLE TDIC "Vilém"
Bylo: Volvo 240 Volverin, Volvo S90 Elza, Volvo 960 Vendelín, Volvo 850 Rudý Baron

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od nebel »

Slowhand97 píše: 04 dub 2023 17:58 Joo PZM se dají rozchodit, problém je sehnat břevna závor :
Naopak, to je to nejjednodušší, stačí si pořídit mladý stromek, odvětvit, odkornit, nechat vysušit a natřít (50 cm pruhy bílá/červená, červená musí být na konci břevna a na začátku u stojanu, pod závažím se většinou natíralo na černo). Správně se mělo břevno ještě naříznout cca do ⅓ aby se zlomilo, pokud by někdo uvízl mezi staženými šraňkami, ale ne vždy se to dělalo (zejména ne tam, kde se šraňky otvíraly dvakrát do roka na požádání kvůli vjezdu na pole a jinak byly zavřené - jak byla pořád vodorovně, v puklinách břeven zůstávala voda a břevna, byť natřená, rychle křehla).
Největší problém je sehnat rychlostní pohon, kdo Libertu má, ten ji dobrovolně nedá, buď si ji vemou známí techniků, nebo jde na díly. U PZM-2 takový problémy nejsou, ale ty jsou už taky téměř nesehnatelné.

S felicií problém nemám. S kamarádovou Feldou jsme svého času (2015, 2016) jezdili i do Albánie a zpět (viz tahle fotka od některého člena výpravy, kdy na naši rezervaci Albánci zapomněli, tak auto se zásobami na týden vzali na nájezdový můstek, ten nějak zasichrovali lanama a několik hodin ji takto vezli přes přehradu :D ), ale přece jen, opěrka hlavy je tam na prd a v těch kopcích je snažší šlápnout na plyn, než furt kvedlat fofrklackem. :) Takže pokud nejedu pro něco špinavýho někam mimo asfalt, beru radši Volvo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od nebel »

Od poslední akce s přívěsem jsem měl potíže s brzdovými světly, která nechtěla svítit ani na stranách auta, ani na tažném. Nakonec jsem po třech odpoledních bádání našel jeden uvolněný spoj a relé, které sice cvakalo a pouštělo napětí které měřák naměřil, ale už nepustilo dost proudu k rozsvícení žárovek. Vyměnil jsem ho za jiné relé z desky REM a tak jsem teď bez zadního stěrače (což těch pár dní, než dojde nové relé, vydržím).
Za velkou pomoc děkuju zejména Standovi, který mi poskytl jak schéma, tak cenné rady.

Opravu jsem jel vyzkoušet do západních Čech, kde jsme s tátou koupili hliníkové lešení. Opravená V70 se hodila, nemusel jsem vrát přívěs, pěkně se to vešlo do kabiny, nejdelší kus má 2,3m. A když už jsme byli na Západě, zajeli jsme ještě o kousek dál a okoukli Air Park, kde bychom strávili ještě víc času, nebýt tak lezavého počasí. Líbilo se nám tam. :)
IMG_20230412_215408.jpg
IMG_20230417_184728.jpg
IMG_20230417_210648.jpg
IMG_20230418_145817.jpg
IMG_20230418_114223.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5824
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od Warcz »

:good: :beer:

Raději se neptám kolik hodin jsi v tom nechal. Debilní zavada.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od nebel »

Dvě odpoledne byly po nočních, takže řekněme od 16h do necelých 22h. První pokus byl kratší, šel jsem tam až navečer po skončení prací na stavbě. I tak mi to sebralo víc času než bych chtěl. To relé mne vypeklo, došel jsem na něj až když byly ostatní cesty ohmicky v pořádku a nebyla jiná možnost. Prve jsem se nechal ukolébat naměřeným napětím a tím že slyšitelně cvaká a pořád hledal chybu někde v kabelovém svazku.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6122
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od Haben »

Gratulace k odhalení závady. Můžeš si gratulovat, že jsi to našel sám. Dát to do servisu, asi bude postup obdobný a 16-22 hodin práce bych tedy platit nechtěl.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od nebel »

Já jsem to chtěl dát Standovi, ale volný termín měl až za dlouho a auto potřebuju. Volný čas mi chyběl na stavbě. Otázkou je, zda jsem našel všechno a zda to znovu nezačne zlobit. Byť včerejších 722 km bez závad mne naplňuje mírným optimismem.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od nebel »

Dnes mi bylo vyměněno protékající čelní sklo u S80 za nové. Na doporučení jsem ho nechal vyměnit u Autoskel Vacek na Vinohradské a osobní dojem na pobočce byl dobrý, snad mne nezklamou až bude S80 v běžném provozu. A červená čeká na výměnu ABS kroužku, aby se s ní zas dalo jezdit bez potíží. S trochou štěstí bude po víkendu hotová.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

mates
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 377
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od mates »

Děkuji za tip na firmu. Žena chytla od auta před ní kamínek a máme tam prasklinku, tak to chci taky pořešit. Držím palce, ať sklo drží 😉.
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od nebel »

Není zač. Dostal jsem doporučení od brněnských Volvistů.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Příspěvek od nebel »

V lednu jsem prodal S80. P3 mne prostě neuchvátila tak, jak jsem si myslel. Nejvíce se mi na ní líbil motor, naopak co mě doslova štvalo a na co jsem si nedokázal zvyknout, byla přístrojová deska a její nevybavenost (zejména budík chlazení). TFT za řešení nepovažuju, za mě osobně je TFT panel hnusný a k autu se nehodící. Nakonec jsem došel k názoru, že nechci dávat peníze do auta, které mě jenom vozí z bodu A do bodu B bez špetky nadšení a zábavy, to si na takové využití můžu místo S80 pořídit mnohem levnější povoz, a S80 šla do světa.

Ve stejné době jsem se rozhodl dát do kupy Šediváka. Nejradši jsem jezdil v 940, od jara do podzimu si můžu užívat 760, řízení mne prostě v krabici bavilo a na špatné počasí (zimu) můžu používat rodinnou oktávku, která stejně slouží jako levný pracovní otloukánek a většinou postává a čeká na špinavou práci. Rozhodl jsem se tedy konečně opravit některou ze svých krabic, nechtěl jsem kupovat čtvrtou krabici a mít pořád tři nepojízdné, byť jsem dost váhal nad nabídkou od známého na pěknou 940 s redblockem B230FB. Taky mi dlouho ležela v hlavě červená 740 se zadřeným B234, na bazoši byla snad tři měsíce, dobrý motor se válel v Praze a stačilo by jej přehodit. Ale pořád by to neřešilo to, že bych měl „zbytečně" čtyři krabice a hlavně, na srazech bych měl neustále na talíři, jak jsem nakonec přišel k rozumu a přešel od PRV k Redblocku... :roll:

K dostání už byly díly, co jsem za covidu a těsně po něm nemohl sehnat, vyčistil jsem motor, nasadil hlavy, rozložil, vyčistil a složil ventilový mechanismus, nasadil rozvody a zkusil, zda olej teče všude, kde má. Udělal jsem si takový bazmek na vrtačku, abych mohl roztočit olejové čerpadlo. Poté jsem nastrojil motor, provizorně opravil vstup kickdown lanka do převodovky (nový jsem nedohledal, vedou ho pouze na redblocky) a motor vložil do auta. Tady přišel první zádrhel, zapomněl jsem na motor dát trubku chlazení, obcházející levou řadu válců. S motorem v autě prostě nejde nasadit. Zaimprovizoval jsem s topenářskými potřebami, motor jsme ven znovu tahat nechtěli a v dílnách mi náhradu odmítli svařit. Mimo to ta trubka v dvakrát dobrém stavu nebyla a nikde jsem novou skladem nedohledal.

Nastrojení proběhlo celkem úspěšně, motor se i povedlo na chvíli nastartovat a běží pěkně. Nicméně má to ještě několik „much" k vychytání:
- nepřenáší se signál z převodovky o poloze P a N, tím nejde nastartovat. Musím startovat drátem a hledám krpu v kabelech
- chladič netěsní v olejové časti, asi budu muset koupit nový
- skrz špatné ukostření mi shořel alternátor, byť byl zapojený stejně jako před demontáží auta. Zkusím vyřešit přes nová pomocná ukostření alternátor - blok a alternátor - kastle. Jak na sviňu ale Bosch přerušil výrobu 100A alternátorů, budu muset nechat opravit starý a sehnat jiný jetý do zálohy
- těsnění pravého ventilového víka je špatné, kape přes něj olej na výfukový svod
- torpédo bylo rozpraskané. Vůbec se mi nedaří najít náhradu na tento ročník a obávám se, že budu muset stvořit nějaký svépomocný bastl
- předělávám hydraulické vedení chlazení převodovky z trubek na hadice, přichycené k pravému nosníku. Jednak napojení trubek na chladič je celkem hovadské, jednak se opakovanou demontáží a montáží poškodila šroubení na chladiči a jednak mě vysloveně sere, že se toto potrubí musít rozpojovat při každé práci na alternátoru - ten jinak nelze demontovat a potrubí překáží i při práci na kabelech za alternátorem.

Sraz v Písečné jsem se 760 bohužel nestihl, rád bych stihnul podzimní sraz na Želivce, tedy pokud na něj pojedu (zatím to není jisté). Posledních několik týdnů jsem na 760 téměř nepokročil skrz vytížení v zaměstnání a vleklé zdravotní potíže. Doufám, že přes prázdniny se to zlomí a B280F konečně po čtyřech a půl letech vyjede i jinak, než na tyči za traktorem. :)

Mimo to se na jaře povedlo debordelizovat stodolu a udělat tam betonovou podlahu. Při té příležitosti jsem si všechna auta dotáhl na jedno místo a už je tak mám všechna pod vlastní střechou. Vešla se tam akorát i se Zilem. V budoucnu si chci udělat v druhé půlce stodoly i dílenský kout s vybavením na opravu aut, v garáži je okolo rozebraného auta málo prostoru.

Když už byl Zil venku, udělali jsme teď před jeho konečným zaparkováním i pár jízd pro caparty. Čtyřletí a podobně -letí caparti si teď prý doma hrávají na hasiče, tak si mohli udělat na louce pár kol s opravdovou stříkačkou. Jízdu s poslední skupinou jsme sice museli zkrátit - praskl výměník pomocného chlazení na chladícím okruhu (který navíc v Československu ani nebýval zapojen), ale zas děcka měla zážitek z nouzové opravy pomocí kukuřice a Zil pak domů dojel se ctí sám a bez dalších potíží.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6122
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Příspěvek od Haben »

Pěkně Libore, ať zdraví dovolí doladit Šediváka a vyrazit na sraz a na další akce :good:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5824
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Příspěvek od Warcz »

Máš super sbírku a budu se těšit až tvé muzeum otevře určitě s Kubou dorazíme :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Příspěvek od nebel »

haben: Díky :) podzimní sraz nevím co bude. Jsem jedním ze zájemců o zabezpečovací zařízení a pokud komise vybere můj spolek a pokud se dodrží harmonogram stavby, bude se to demontovat po 12.9. Vzhledem k rozsahu to bude akce na 4-7 dní, což se bohužel kryje s termínem Želivky. Nicméně konkrétně tento typ zařízení nemám, osobně ho považuju za TOP vývoje těchto přístrojů a už mi jich několik tohoto typu z jiných stanic nevyšlo, takže pokud by se tentokrát usmálo štěstí, pustím kvůli tomuto klidně i celý sraz. Je těchto přístrojů čím dál míň, zájemců je čím dál víc (i tady jsme čtyři a rozhoduje komise v Praze...), tlaky a známosti hrají čím dál větší roli a dostat se do mezi zájemce je stále složitější.

Warcz: až stodola nebude plná „polovraků" a v klubovně bude fungovat aspoň jedno nádraží, rád pozvu. :)
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5824
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Příspěvek od Warcz »

Klidně dej vědět pokud by jsi potřeboval s něčím píchnout klidně přidáme ruku k dílu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Příspěvek od nebel »

Děkuju za nabídku, ale nějak to zvládneme. :)
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1160
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

nebel - cesta od P2 a P3 ke krabicím

Příspěvek od nebel »

Opět se podařilo o kousek postoupit, Šedivák už umí startovat klíčkem. :) Už žádné odstrojování pravé řady válců a lámání ruky při startování drátem na startéru. :D

Potíž byla jednak v bezpečnostním spínači na řadící páce, jednak v tom, že jsem po čtyřech letech zapomněl, že předchozí majitel si udělal další bezpečnostní spínač, aby mu nikdo nenastartoval drátem a neukradl auto.
Na řadičce už fungovala jakž takž pouze poloha N, v P už se nepřenáší signál. R mělo zdaleka nejmenší odpor a fungovalo velmi dobře. Spínač jsem vyčistil od nánosů vazelíny a prachu a N opět funguje jak má (P stále nic). Nicméně, tento spínač jsem vyřadil, podle turbobricks jen zlobí. Nechal jsem si jen ten bezpečnostní bastl od exmajitele. Nijak mi to nevadí, 264 tuto pojistku taktéž nemá a jsem na to zvyklý.

Ve středu to pořádně zaizoluju a urovnám, složím a pokud seženu žárovičku/ledku, obnovím i podsvícení panelu řazení. Celkově těch žároviček budu potřebovat více, indikace a podsvícení už jsou ve stavu, že palubka víc nesvítí než svítí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: xtomo