Mám to samé. Doma mám 3 koňožrouty, takže občas "hengr" s dvěma pasažérama, někdy balíky sena, v létě, v zimě, v ohradě na trávě, na sněhu. Na takové to domácí žvíkáníčko úplně stačí i 1,9 TDI (vozím to i s passatem 4 motion, 96 kw) a úplně bez problémů již řadu let. Teď ho nahrazuje XC70. Teda ještě tam nemám kouli, na tu se teprve chystám, ale nevidím v tom problém. Chtěl bych také SUV, ale takový kombík splní vše stejně, vzadu se vyspí dospělý člověk (dva skromní) jako nic, sedla, cajky se tam vlezou taky. XC90 by sice splnila to samé, ale spotřeba tak o litr vyšší a parkování ve městě pro manželku taky nic moc
Když jsem vybíral, měl jsem v seznamu jen XC70, XC90, Outback a Touareg. Po sečtení všech pro a proti vyhrála XC70 automat v naftě a nelituji ani koruny. A dnes se mi ta XC70 líbí více, než XC90 (teda v P3 generaci)
Ten passat má sice na kouli jen 1700, ale dva sporťáky mohu zcela legálně, protože se s okamžitou váhou do limitu vejdu a celková váha auta je vyšší než max. váha vozíku, takže tahat mohu (když tedy nepřesáhnu oněch 1700kg). Ale už jsem tam měl i 3t bukovýho dřeva a pokud se nemusíš rozjíždět do prudkého kopce, tak s prstem v nose
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Ahoj, poohlížím se po svém prvním Volvu, konkrétně XC70 v dieslu. Preferuji spíše P2, ale občas kouknu i na P3. Předpokládám, že provoz a servis budou na druhé generaci o něco levnější. Dnes jedu na prohlídku tohoto: https://auto.bazos.cz/inzerat/155045914/volvo-xc70-d5-1majitel.php
Má to na ty roky hodně malý nájezd, trochu se bojím jestli to nebude spíš na škodu. Kilometry jsou prý ověřené na italské STK.
Co mě teoreticky čeká za nutný servis? Oleje, filtry, brzdy.. pokud nejsou tak rozvody? sekundární řemen? Nejvíc se bojím tlumičů, jelikož to má Four-C. Jak dlouho takové tlumiče vydrží?
Předem díky M.
Vypadá fakt hezky. Jestli jsou ty km pravé, tak bych asi nešpekuloval, jestli to není na škodu. Prostě pak vyměníš vířivé klapky a vyčistíš sání od bordelu, jestli to nejezdilo dálky.
Italové ale často nemívají vyhřívané sedačky a bufík, což je veliká škoda. Na druhou stranu, se dá docela slušně dodělat - kabeláž tam je.
Hlavně pořádně zahřej převodovku, aby se projevila - takže ideálně tak hodinovou jízdu.
Tak se pak ohni pod nárazník před pravým předním kolem, jestli tam je bufík.
Tak prostě doufat, že ATM bude ok. Při těch km by měl bejt v pohodě a pak hned vyměnit olej.
ano bufík, protože bez něj trvá v zimě tak 10km, než to začne topit
navíc bufík umí auto vyhřát na čas odjezdu, pokud stojíš venku, to je úplně jiný komfort...
_________________ D5T5 ST2, egr off + dongle VIN YV1TS796961433633
pomocný řemen se dělá s rozvody, tušim á 160tkm a mezitim ještě jednou, taky se ale maji dělat á 10 let, takže se ti může stát, že budou hotový (nevěřil bych a stejně udělal).
Olej v motoru a pokud neprokážeš výměnu jinde, tak převodovka, haldex, diferák.
Takže suma sumárum, 20tKč +- autobus, jak kde.
Tlumiče 4C máš na 150-300tkm, podle toho jak kdo a jak kde. To neudhadneš z voleje, ale už to neni likvidační a měnit je má smysl.
Doporučuju ještě investovat do češtiny, protože ty italský hlášky dycky louskat s překladačem je neuvěřitelnej voser.
Jaký máte názor na toto XC70? https://auto.bazos.cz/inzerat/155241666/volvo-xc-70-24-d5-136kw-summum-awd-229tiskmautomat1maj.php
Zdálo se mi to jako pěkný auto za pěkný peníze, byl jsem se na to i podívat a vypadá pěkně, jen je vidět, že předchozí majitelka tomu moc nedávala péči, dalo asi hodně práce to vyčistit
Jinak to má částečně servis zapsaný v knížce, ale od roku 2017 jsou faktury mimo, ale taky z Volva, nevím proč. Je to z Belgie, po přitažení to prošlo celkem velkým servisem, jak je popsáno v inzerátu, odpovídá to stáří vozu?
Auto začínalo na 234, pak 249 následně 239 a teď zpátky 234, nevím co si o tom myslet.
Nejprve jsem z toho ustoupil, ale zas o tom trošku uvažuji, je to pěkná výbava i nájezd.
Jakub Svoboda píše: 19 črc 2022 12:31
Prej max vybava. A zas toho mraky chybi.
Vetrany sedaky, sibr, masaz sedadel, bufik, audio vzadu na tunelu, zadni vyhrivana sedadla atd. atd.
Tak to je asi vsude, jsem mel BMW a na BMW klubu se to resilo jeste vic, protoze u BMW je MAX vybava casto uplne silena, jeste vic nez u Volva... Takze tam kdyz nekdo v inzeratu napsal MAX vybava tak to v 99% schytal, pokud to nemel nejakou 760iL Individual opravdu ve fullu
_________________ S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09
Jakub Svoboda píše: 19 črc 2022 12:31
Prej max vybava. A zas toho mraky chybi.
Vetrany sedaky, sibr, masaz sedadel, bufik, audio vzadu na tunelu, zadni vyhrivana sedadla atd. atd.
Ono auta, které by mělo z nabídky výbavy úplně všechno asi ani neexistuje.
Auto uvedené v textu je ve výbavě summun, což je nejlepší výbava v základu a k tomu si kupující nového ještě něco přiobjedná .......