info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 576
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Dva, tri roky? Me v servisu rikali 5 let v pohode. A na vsech autech sem menil po 5-6 letech a no problem...
Ale k teme, vypada to, ze mam problem. NT (benzinove) me funguje skvele, ale neohriva interier. Po zapnuti jede, motor ohreje na 90, pak se vypne, ale interiet je studeny. Drive, jeste tyden dozadu zadny problem, vyfucelo i interier....diagnostika neukazuje nic. Co to muze byt?
Ale k teme, vypada to, ze mam problem. NT (benzinove) me funguje skvele, ale neohriva interier. Po zapnuti jede, motor ohreje na 90, pak se vypne, ale interiet je studeny. Drive, jeste tyden dozadu zadny problem, vyfucelo i interier....diagnostika neukazuje nic. Co to muze byt?
-
Offline
- Příspěvky: 518
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
S bufíkem sice problém nemám, ale zaznamenal jsem, že když je aktivní, tak slyším někde před spolujezdcem cvakání. Vždy jen když jede bufík, je to normální?
-
Offline
- Příspěvky: 357
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
U mě to bylo zanesenou ventilací.63miro píše:Dva, tri roky? Me v servisu rikali 5 let v pohode. A na vsech autech sem menil po 5-6 letech a no problem...
Ale k teme, vypada to, ze mam problem. NT (benzinove) me funguje skvele, ale neohriva interier. Po zapnuti jede, motor ohreje na 90, pak se vypne, ale interiet je studeny. Drive, jeste tyden dozadu zadny problem, vyfucelo i interier....diagnostika neukazuje nic. Co to muze byt?
-
Offline
- Příspěvky: 357
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Čerpadlo.mot píše:S bufíkem sice problém nemám, ale zaznamenal jsem, že když je aktivní, tak slyším někde před spolujezdcem cvakání. Vždy jen když jede bufík, je to normální?
-
Offline
- Příspěvky: 576
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Cvaka me to taky, asi normal. Vubec sem si toho nevsim, jen moje polovicka me na to upozornila...
Kterou ventilaci? Jinak - s nastartovanym motorem, bezi ventilace bez problemu...
Kterou ventilaci? Jinak - s nastartovanym motorem, bezi ventilace bez problemu...
-
Offline
- Příspěvky: 357
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Mně to taky s nastartovaným motorem foukalo relativně normálně. Ale když mi to kámoš pročistil, tak to fouká o dost víc a navíc i při vyhřívání NT.
-
Offline
- Příspěvky: 576
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Nevis, jak to cistil? Rozebiral komplet cele vedeni? Diky
-
Offline
- Příspěvky: 357
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 136kW MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Hele nevím přesně, ale tuším, že to prošťouchával...
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60, S70R
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
U mě aktualizace: Bufík stačilo vyčistit, ztišil se a běží parádně.
Teď pro změnu řeším problém s přímým startem. Večer jsem ho vynuceně spustil, zapnul se, ale když jsem se po 10min vrátil, bylo ticho. Teď při pokusu o spuštění akorát problikne signalizace o zapnutí, v zápětí se ale zase vypne.
Co to může způsobovat? Baterka by měla být ok, paliva je dost. Díky
Teď pro změnu řeším problém s přímým startem. Večer jsem ho vynuceně spustil, zapnul se, ale když jsem se po 10min vrátil, bylo ticho. Teď při pokusu o spuštění akorát problikne signalizace o zapnutí, v zápětí se ale zase vypne.
Co to může způsobovat? Baterka by měla být ok, paliva je dost. Díky
-
Offline
- Příspěvky: 178
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC 90 V8 (LPG)
- Bydliště: Brno
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Asi se ti už bloknul po třech nepovedených startech.
Budeš muset na diagnostiku, tak ti ho zase zapnou a třeba zjistí proč selhal.
Budeš muset na diagnostiku, tak ti ho zase zapnou a třeba zjistí proč selhal.
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60, S70R
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Zablokování mě taky napadlo, ale je to možný, když 10min zpátky ještě krásně zapálil? Ke třem nepovedeným startům snad nemohlo dojít.
Holt zařídím diagnostiku a budeme vědět víc, ale kdyby někoho něco napadlo, pište.
Holt zařídím diagnostiku a budeme vědět víc, ale kdyby někoho něco napadlo, pište.

-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Zablokovany nebude zapni ho a čekej třeba nemaká vodní pumpa jak má a přehřeje se ?marekl píše:Zablokování mě taky napadlo, ale je to možný, když 10min zpátky ještě krásně zapálil? Ke třem nepovedeným startům snad nemohlo dojít.
Holt zařídím diagnostiku a budeme vědět víc, ale kdyby někoho něco napadlo, pište.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60, S70R
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Díky za tip, zejtra tomu ještě dám šanci 

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ale výhradně jen o bufíkuPatrik M píše:Zdravím ve spolek,
najde se Volvista, který by byl ochoten pokecat a poradit, z Pardubic a okolí?
Patrik

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60, S70R
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Bufík se zřejmě vážně bloknul, dnes jsem byl na diagnostice a v paměti závad byly následující chyby:
1/3 U1D11: Komunikace s modulem předehřívání paliva (CPM). Chybějící signál
2/3 C1F36: Snímač plamenů. Zkrat na zem
3/3 C1F50: Termostat přehřátí. Příliš vysoký signál
Po smazání závad bufík naskočil, 2 minuty běžel a zase se vypnul. Nějaký nápady? Čas na řešení bude až v pátek.
Díky
1/3 U1D11: Komunikace s modulem předehřívání paliva (CPM). Chybějící signál
2/3 C1F36: Snímač plamenů. Zkrat na zem
3/3 C1F50: Termostat přehřátí. Příliš vysoký signál
Po smazání závad bufík naskočil, 2 minuty běžel a zase se vypnul. Nějaký nápady? Čas na řešení bude až v pátek.

-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
A když jsi měl k tomu připojenou tu diagnostiku tak si mohl rovnou vyzkoušet nějaké komponenty.marekl píše:Bufík se zřejmě vážně bloknul, dnes jsem byl na diagnostice a v paměti závad byly následující chyby:
1/3 U1D11: Komunikace s modulem předehřívání paliva (CPM). Chybějící signál
2/3 C1F36: Snímač plamenů. Zkrat na zem
3/3 C1F50: Termostat přehřátí. Příliš vysoký signál
Po smazání závad bufík naskočil, 2 minuty běžel a zase se vypnul. Nějaký nápady? Čas na řešení bude až v pátek.Díky
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60, S70R
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Na hraní dneska nebyl čas
Ty chybový kódy jsem sem dal proto, jestli náhodou někdo něco podobnýho neřešil a neuměl rovnou nasměrovat

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14286
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Koukni jestli nejsou z oxidované konektory u bufíka a zrovna vyčisti flame senzor.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Rozborka tě nemine. Mrkni na kabeláž od flame senzoru.
Ja mel kabely prekrouceny, buzirka ztvrdla, dráty spojený.
Ja mel kabely prekrouceny, buzirka ztvrdla, dráty spojený.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60, S70R
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Díky za tipy, v pátek to nechám u mechanika, co ten bufík původně čistil, ať to dá do kupy 

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jestli to čistil, mohl ty draty poskoditr. Jdeto snadno.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 417
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60, S70R
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Právě že čistil, takže jsme nejspíš doma... aspoň ho můžu nasměrovat, díky
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Nechcem zakladat nove vlakno, tak to dam sem.
Mam original od Volva Webasto TT-V.
1. moznost aktivacie automatickeho prihrevu = ANO
2. moznost aktivacie hodinami/casovacom = ANO
3. moznost aktivacie dialkovym ovladacom = ANO
jednotlivym rezimom rozumiem, kazdy samostatne funguje tak ako ma.
Prihrev zaplne po starte motora a vypina cca pri 80°C.
Hodiny su jasne, aj ked je otazne, ako sa to sprava, ak do auta nasadnem skor a ohrevu pomaha aj iduci motor.
dialkovy start je asi najvacsia zahada, ak mi pamat sluzi, mal by ist po dobu (max) 50 minut.
Otazka je, ci je niektory rezim nadradeny tomu druhemu, lebo zatial sa to tak javi, ale neviem to uplne presne odpozorovat.
Priklad: DO start/prihrev OFF = musim to aj manualne vypnut, alebo nechat bezat 50 minut (co je blbost)
Priklad: DO start/prihrev ON = obcas sa to vypne po case same, netusim za akych podmienok.
Extra priklad: start hodinami/prihrev ON ale odchod skor ako v nastaveny cas = vypne sa to same v nastaveny cas, alebo ked motor dosiahne pozadovanu teplotu??? (podla toho co nastane skor?)
fakt sa to chova divne. Ale hlavne ze to funguje, dufam ze som to nezakrikol.
Dik za postrehy
Mam original od Volva Webasto TT-V.
1. moznost aktivacie automatickeho prihrevu = ANO
2. moznost aktivacie hodinami/casovacom = ANO
3. moznost aktivacie dialkovym ovladacom = ANO
jednotlivym rezimom rozumiem, kazdy samostatne funguje tak ako ma.
Prihrev zaplne po starte motora a vypina cca pri 80°C.
Hodiny su jasne, aj ked je otazne, ako sa to sprava, ak do auta nasadnem skor a ohrevu pomaha aj iduci motor.
dialkovy start je asi najvacsia zahada, ak mi pamat sluzi, mal by ist po dobu (max) 50 minut.
Otazka je, ci je niektory rezim nadradeny tomu druhemu, lebo zatial sa to tak javi, ale neviem to uplne presne odpozorovat.
Priklad: DO start/prihrev OFF = musim to aj manualne vypnut, alebo nechat bezat 50 minut (co je blbost)
Priklad: DO start/prihrev ON = obcas sa to vypne po case same, netusim za akych podmienok.
Extra priklad: start hodinami/prihrev ON ale odchod skor ako v nastaveny cas = vypne sa to same v nastaveny cas, alebo ked motor dosiahne pozadovanu teplotu??? (podla toho co nastane skor?)
fakt sa to chova divne. Ale hlavne ze to funguje, dufam ze som to nezakrikol.
Dik za postrehy
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008


bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
mělo by to fungovat takto:
- DO - nejnadřaděnější. Tím pustíš bufa kdykoli (i když máš časovač nastavený třeba až za 10 minut). Pokud do auta sedneš, není ohřáto ještě na provozní teplotu a jedeš, tak by měl vypnout při dosažení těch 80-90C
- časovač. Vyhřeje auto na nastavený čas. pokud auto není ještě při příchodu ohřáté, platí to co výše -vypne při jízdě při dosažení 80-90C sám
- příhřev - vypne sám při dosažení 80-90C.
Toť můj názor.
- DO - nejnadřaděnější. Tím pustíš bufa kdykoli (i když máš časovač nastavený třeba až za 10 minut). Pokud do auta sedneš, není ohřáto ještě na provozní teplotu a jedeš, tak by měl vypnout při dosažení těch 80-90C
- časovač. Vyhřeje auto na nastavený čas. pokud auto není ještě při příchodu ohřáté, platí to co výše -vypne při jízdě při dosažení 80-90C sám
- příhřev - vypne sám při dosažení 80-90C.
Toť můj názor.
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Myslím, že jste se celkem dobře trefili. Ty horní teploty (kdy se bufík zastaví) jsou ovšem pro různé ročníky jiné (lze nastavit), pro novější to snad zvedli až na 96 st.C (bo to asi málo topilo).
Ale hlavně je tam ještě to, že po dosažení této teploty se bufík úplně nevypne (= rozuměj: cyklus se neukončí). Ale je tam ještě jedna (nižší) teplota při které se bufík (pokud je cyklus aktivní) znovu zapálí. Je to, asi někde kolem 60-70 st. C. (opět lze nastavit).
Nad celým tímto procesem je, tuším, ještě omezena celková doba trvání celého cyklu, což je ~60 minut.
Plus kontrola množství paliva a napětí aku.
P.
Ale hlavně je tam ještě to, že po dosažení této teploty se bufík úplně nevypne (= rozuměj: cyklus se neukončí). Ale je tam ještě jedna (nižší) teplota při které se bufík (pokud je cyklus aktivní) znovu zapálí. Je to, asi někde kolem 60-70 st. C. (opět lze nastavit).
Nad celým tímto procesem je, tuším, ještě omezena celková doba trvání celého cyklu, což je ~60 minut.
Plus kontrola množství paliva a napětí aku.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé