Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Povedlo se mi s Volvem projít historickou testací, tak se podělím o zkušenosti.
Proč historickou testaci (ponechání si bílých značek) udělat:
- neměří Vám emise na STK
- když Vás někdo nabourá, mělo by být plnění od pojišťovny vyšší (respektovaní nějaké historické hodnoty), jak za starý střep
- mělo by být nižší povinné ručení, říká se 1/12 – ale upřímně, zatím mi žádná pojišťovna nedala lepší nabídku jak za cca polovinu běžného povinného
- jediná cesta, jak si nechat vrátit zaplacené eko výpalné - ALE MUSÍTE MÍT HOTOVOU HISTROICKOU TESTACI A ODESLANOU ŽÁDOST O VRÁCENÍ EKO POPLATKU DO 12 MĚSÍCŮ OD ZAPALCENÍ EKO VÝPALNÉHO
Co tento úkon stojí:
- provedení historické testace od lokálního veteránského klubu stál v září 2022 celkem 3 300 Kč
- při zápisu histroické testace do VTP na úřadě není tento úkon zpoplatněn
- po 2 letech je potřeba testaci obnovit, cena 300 Kč (zda ji i zapsat opět do VTP, to nyní nevím)
Zde je postup, jak udělat historickou testaci auta a zažádat o odpuštění eko poplatku.
1. Historickou testaci (zachování bílých značek) je možné provést u auta, které bylo poprvé registrováno do provozu před více jak 30 lety
2. Jako první je potřeba se domluvit na nějakém místním veteránském klubu na provedení testování historického vozidla
3. Většinou chtějí auto přistavit, projdou si jej, nafotí, vyplníte dotazník, zda je auto v původním stavu, či jaké obsahuje změny (např. jiné rádio jim je jedno), ofotí si VTP a pokud je vše ok, vypíšou žádost o provedení historické testace (jaký stav auta pro historickou testaci uznají, neodkážu posoudit. Já přistavil Volvo 940, které je komplet bez koroze, lak má plno škrábanců, nějaké to lakování LZ boku, na motoru trochu oleje, nedobové rádio, jinak stav velmi slušný a pán byl u vytržení, jak zachovalé vozidlo bude zapisovat)
4. Sepíšete jim historii vozidla (co víte, když nic nevíte, nic o historii nezapíšou)
5. Zápis jim trval cca 14 dní
6. Následně jsem dostal originál a kopii historické testace + osvědčení o klubové testaci historického vozidla
7. Obdržíte také dokument Žádost o vrácení eko daně
8. S těmito doklady + VTP + občanka jdete na úřad, kde jste platili eko daň (pokud jste ještě eko daň neplatili, můžete jít kam chcete) a žádáte o zápis do VTP, případně vrácení eko poplatku. Doporučuji jít na krajský úřad, tam zápis historické testace umí. Já musel na okresní úřad do Velkého Meziříčí, jelikož se tam auto při dovozu zapisovalo a platila eko daň. Čuměli na mě jak na Marťana, ale musí m je pochválit, tak ochotné lidi jsme dlouho neviděl – šéf dopravního oddělení hned volal na Ministerstvo a finančák, jak mají postupovat. Do cca hodinky vše věděli a provedli zápis. Sice nevěděli, co do VTP zapsat (tak jsem jim nadiktoval, že tam má být uvedeno VOZIDLO S PROKÁZANOU HISTORICKOU PŮVODNOSTÍ). Zapsali, slíbili vrácení eko poplatku do 30 dní na účet, neplatil jsem za zápis nic a mohl odfrčet. Takže vy se spádovou oblastí Velké Meziříčí můžete i sem – už to tady umí
Zde ještě oficiální email s poklady od veteránského klubu + nějaké ty dokumenty:
Odpuštění EKO poplatku při dovozu vozidel
Vážení,
v přílohách posílám informace o odpuštění poplatkové povinnosti při dovozu vozidel (odpuštění eko daně při dovozu).
Někteří z Vás se možná již setkali s Metodickým sdělením Ministerstva životního prostředí ze 17. února 2021. Toto metodické sdělení hovoří mimo jiné o takzvaném zániku poplatkové činnosti při dovozu historického vozidla ze zahraničí.
Jde tedy o situace, kdy si majitel doveze vozidlo ze zahraničí a chce jej přihlásit do registru silničních vozidel (na klasické bílé značky). Pokud je toto vozidlo historicky původní je dle Metodického sdělení žádoucí, aby takové vozidlo nepodléhalo zpoplatnění emisním poplatkem (tzv. eko daň), tedy byl tento poplatek odpuštěn. Jak je uvedeno v Metodickém sdělení, vozidlo dovezené ze zahraničí musí být před testováním na historickou původnost zaregistrováno v registru silničních vozidel (musí mít české doklady a značky).
Vlastník tedy nejprve provede veškeré úkony pro přihlášení vozidla a následně jej na registru silničních vozidel přihlásí (při tom zaplatí příslušný emisní poplatek – eko daň). Poté, co získá k vozidlu české doklady provede KLTK testaci na historickou původnost a majitel si na registru historických vozidel nechá vystavit doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost. Tento doklad majitel následně předloží společně s Žádostí o zánik poplatkové povinnosti a vrácení emisního poplatku (viz příloha) na stejném obecním úřadě obce rozšířenou působností (registru), kde poplatek zaplatil, a to do jednoho roku od chvíle, kdy poplatková povinnost vznikla. Úřad pak tento poplatek vrátí majiteli do 30 dnů převodem na účet.
Přílohy:
OODP-Metodicke_sdeleni_emisni_poplatek-20210217.pdf
Zadost-o-zanik-poplatkove-povinnosti.pdf
Proč historickou testaci (ponechání si bílých značek) udělat:
- neměří Vám emise na STK
- když Vás někdo nabourá, mělo by být plnění od pojišťovny vyšší (respektovaní nějaké historické hodnoty), jak za starý střep
- mělo by být nižší povinné ručení, říká se 1/12 – ale upřímně, zatím mi žádná pojišťovna nedala lepší nabídku jak za cca polovinu běžného povinného
- jediná cesta, jak si nechat vrátit zaplacené eko výpalné - ALE MUSÍTE MÍT HOTOVOU HISTROICKOU TESTACI A ODESLANOU ŽÁDOST O VRÁCENÍ EKO POPLATKU DO 12 MĚSÍCŮ OD ZAPALCENÍ EKO VÝPALNÉHO
Co tento úkon stojí:
- provedení historické testace od lokálního veteránského klubu stál v září 2022 celkem 3 300 Kč
- při zápisu histroické testace do VTP na úřadě není tento úkon zpoplatněn
- po 2 letech je potřeba testaci obnovit, cena 300 Kč (zda ji i zapsat opět do VTP, to nyní nevím)
Zde je postup, jak udělat historickou testaci auta a zažádat o odpuštění eko poplatku.
1. Historickou testaci (zachování bílých značek) je možné provést u auta, které bylo poprvé registrováno do provozu před více jak 30 lety
2. Jako první je potřeba se domluvit na nějakém místním veteránském klubu na provedení testování historického vozidla
3. Většinou chtějí auto přistavit, projdou si jej, nafotí, vyplníte dotazník, zda je auto v původním stavu, či jaké obsahuje změny (např. jiné rádio jim je jedno), ofotí si VTP a pokud je vše ok, vypíšou žádost o provedení historické testace (jaký stav auta pro historickou testaci uznají, neodkážu posoudit. Já přistavil Volvo 940, které je komplet bez koroze, lak má plno škrábanců, nějaké to lakování LZ boku, na motoru trochu oleje, nedobové rádio, jinak stav velmi slušný a pán byl u vytržení, jak zachovalé vozidlo bude zapisovat)
4. Sepíšete jim historii vozidla (co víte, když nic nevíte, nic o historii nezapíšou)
5. Zápis jim trval cca 14 dní
6. Následně jsem dostal originál a kopii historické testace + osvědčení o klubové testaci historického vozidla
7. Obdržíte také dokument Žádost o vrácení eko daně
8. S těmito doklady + VTP + občanka jdete na úřad, kde jste platili eko daň (pokud jste ještě eko daň neplatili, můžete jít kam chcete) a žádáte o zápis do VTP, případně vrácení eko poplatku. Doporučuji jít na krajský úřad, tam zápis historické testace umí. Já musel na okresní úřad do Velkého Meziříčí, jelikož se tam auto při dovozu zapisovalo a platila eko daň. Čuměli na mě jak na Marťana, ale musí m je pochválit, tak ochotné lidi jsme dlouho neviděl – šéf dopravního oddělení hned volal na Ministerstvo a finančák, jak mají postupovat. Do cca hodinky vše věděli a provedli zápis. Sice nevěděli, co do VTP zapsat (tak jsem jim nadiktoval, že tam má být uvedeno VOZIDLO S PROKÁZANOU HISTORICKOU PŮVODNOSTÍ). Zapsali, slíbili vrácení eko poplatku do 30 dní na účet, neplatil jsem za zápis nic a mohl odfrčet. Takže vy se spádovou oblastí Velké Meziříčí můžete i sem – už to tady umí
Zde ještě oficiální email s poklady od veteránského klubu + nějaké ty dokumenty:
Odpuštění EKO poplatku při dovozu vozidel
Vážení,
v přílohách posílám informace o odpuštění poplatkové povinnosti při dovozu vozidel (odpuštění eko daně při dovozu).
Někteří z Vás se možná již setkali s Metodickým sdělením Ministerstva životního prostředí ze 17. února 2021. Toto metodické sdělení hovoří mimo jiné o takzvaném zániku poplatkové činnosti při dovozu historického vozidla ze zahraničí.
Jde tedy o situace, kdy si majitel doveze vozidlo ze zahraničí a chce jej přihlásit do registru silničních vozidel (na klasické bílé značky). Pokud je toto vozidlo historicky původní je dle Metodického sdělení žádoucí, aby takové vozidlo nepodléhalo zpoplatnění emisním poplatkem (tzv. eko daň), tedy byl tento poplatek odpuštěn. Jak je uvedeno v Metodickém sdělení, vozidlo dovezené ze zahraničí musí být před testováním na historickou původnost zaregistrováno v registru silničních vozidel (musí mít české doklady a značky).
Vlastník tedy nejprve provede veškeré úkony pro přihlášení vozidla a následně jej na registru silničních vozidel přihlásí (při tom zaplatí příslušný emisní poplatek – eko daň). Poté, co získá k vozidlu české doklady provede KLTK testaci na historickou původnost a majitel si na registru historických vozidel nechá vystavit doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost. Tento doklad majitel následně předloží společně s Žádostí o zánik poplatkové povinnosti a vrácení emisního poplatku (viz příloha) na stejném obecním úřadě obce rozšířenou působností (registru), kde poplatek zaplatil, a to do jednoho roku od chvíle, kdy poplatková povinnost vznikla. Úřad pak tento poplatek vrátí majiteli do 30 dnů převodem na účet.
Přílohy:
OODP-Metodicke_sdeleni_emisni_poplatek-20210217.pdf
Zadost-o-zanik-poplatkove-povinnosti.pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Tak po 5 pracovních dnech od podané žádosti potvrzuji, že vybrané ekovýpalné tímto postupem opravdu získáte nazpět. Jupíííí
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 318
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
díky za super návod někomu to třeba pomůže, já mám auto taky na bílých značkách na technický na to koukaj jak trubky (rv 66)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Zajímalo by mi, zda se díky historické testaci emise neměří natolik, že za ně na STK ani neplatíš. Protože to by ekonomickou bilanci testace výrazně vylepšilo
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 4165
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Však když ti emise nebudou měřit, proč bys je platil?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
U STK logika už dávno nefunguje, proto se ptám
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Samozřejmě, že za ně platíš jako kdyby se měřili, pouze se neměří
-
Offline
- Příspěvky: 4165
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Takže jsi vlastně osvobozen pouze od měření, ale ne od papíru
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
No to zjistím za rok. Logicky bych souhlasil s Nosound89, očekávám však verzi peter cz
U mě ekonomika hovoří již teď pozitivně:
- vrácen ekopopaltek 5 000 Kč
- na povinném ušetřeny 3 000 Kč pro následující rok
- to vše za poplatek 3 300 Kč na 2 roky, po 2 letech to bude 300 Kč za obnovení
Takže teď jsem v plusu 4 700 Kč a co bude v dalších letech, neví nikdo...
U mě ekonomika hovoří již teď pozitivně:
- vrácen ekopopaltek 5 000 Kč
- na povinném ušetřeny 3 000 Kč pro následující rok
- to vše za poplatek 3 300 Kč na 2 roky, po 2 letech to bude 300 Kč za obnovení
Takže teď jsem v plusu 4 700 Kč a co bude v dalších letech, neví nikdo...
-
Online
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Emise zaplatíš, ale měřit se nebudou.
Jinak já to beru za úspěch, že se to povedlo aspoň takto.
Jinak já to beru za úspěch, že se to povedlo aspoň takto.
-
Offline
- Příspěvky: 228
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Šluknov
- Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
- Bydliště: Šluknov
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Na své dvojce 240 GL Multicolor mám taky testaci. Jedná se o testaci na tzv. historickou původnost, aby mě škarohlídi nenapadli, že může projít testací auto které má 4 barvy. (v tomto ohledu byla barva irelevantní). Pojištění vozidla je tedy levné, cca 2 stokoruny za rok.
S technikem na STK jsem na toto téma mluvil a bylo mi řečeno, že se emise udělají tím stylem, že se technik podívá pod auto jestli má auto výfuk a tím je to vyřešené. Což samozřejmě kvituji jako nezanedbatelné plus.
S technikem na STK jsem na toto téma mluvil a bylo mi řečeno, že se emise udělají tím stylem, že se technik podívá pod auto jestli má auto výfuk a tím je to vyřešené. Což samozřejmě kvituji jako nezanedbatelné plus.
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6
-
Offline
- Příspěvky: 226
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Přesně tak, emise se platí, ale neprovádí. Nicméně můžeš si nechat motor změřit, ať víš, na čem jsi. Je to tvoje právo, když sis to zaplatil. Samozřejmě, že výsledky se nikam neposilaji.....a pokračuješ dal na STK, bez ztráty kytičky
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
@Výska tak to mi poraď, kde jsi tak levné povinné našel. Pojišťovny mi to většinou nacenili jako normální auto (tedy s mými mini bonusy většinou na 3 tkč a více), jen Direct to udělal za tu necelou tisícovku. Ostatní pojišťováci či pojišťovny sdělovali, že bych musel mít zelené veteránské značky, aby byla nižší pojistka. Rozporovat to mohu, ale to je tak vše, pojišťovny na to neslyší.
-
Offline
- Příspěvky: 226
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Ahoj Martine, já platím 233Kč ročně na svou 240 a to samé i 460...možná hraje roli věk jak můj tak i auta, a bydliště...i když 460 je rok 90, takže zase takový rozdíl to není. Mám Direct....základní pojistné 583 minus bonus a jsem na těch dvou stovkách
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Příspěvky: 228
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Šluknov
- Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
- Bydliště: Šluknov
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Ona je testace a testace. Testace HV je vhodná pro vozidla, která z nějakého důvodu nemají doklady. Důležité je ovšem umět doložit údaje o vozidle a především rok výroby. Takže v tomto případě se velmi hodí například starý a zrušený (ustřižený TP), na základě kterého se to oddokladuje.Haben píše: ↑12 říj 2022 15:24 @Výska tak to mi poraď, kde jsi tak levné povinné našel. Pojišťovny mi to většinou nacenili jako normální auto (tedy s mými mini bonusy většinou na 3 tkč a více), jen Direct to udělal za tu necelou tisícovku. Ostatní pojišťováci či pojišťovny sdělovali, že bych musel mít zelené veteránské značky, aby byla nižší pojistka. Rozporovat to mohu, ale to je tak vše, pojišťovny na to neslyší.
Dá se samozřejmě i bez, například podle štítku, případně jiných identifikátorů. Na konci tohodle procesu dostaneš zelené, veteránské značky.
Pak je tu testace která se jmenuje - testace vozidla na historickou původnost. Ta je určená pro vozidla s platným TP. V zásadě je testace jako taková velmi podobná, tedy formulář, fotky, testační komisař (komisaři), chybí jen poslední krok a to jsou zelené značky HV. Vozidlu zůstávají původní. Co je ale podstatné je skutečnost, že ve vztahu k legislativě jsou oba způsoby stejné. Na konci tě tedy čeká 1/12 povinného ručení. Zde pozor, některé pojišťovny s tím mají problém. Mě se například cukala Uniqa (stále drmolili něco o 3000/rok), ale u ČPP byli vstřícnější (něco kolem 2 stokorun za rok). Pochopitelně je nezbytné doložit dokument o testaci HV.
Další výhody tohoto statusu už zazněly výše.
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7603
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Výska to napsal přesně, já jen ještě upřesním, že pokud nejsou doklady k doložení roku výroby, tak podle identifikátorů může vystavit potvrzení roku výroby výrobce. Není to však zadarmo a vstřícnost automobilek je různá. (viz. náš volví Nerobik)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Kdo z vás řešil na historické vozidlo v posledních 2 měsících povinné?
Možná je to, co popisují, nový trend pojišťoven.
Moje Volvo 940 je komplet přihlášené se všemi doklady zde v ČR, provedena testace na historický původ, ponechány bílé značky. A pojišťovny tvrdí, že:
- na toto se 1/12 pojistného nevztahuje, jen na zelené značky
- nebo, že toto pojištění neposkytují
Jediný Direct mi to hodil za tu necelou tisícovku a chtěl po mě po zaplacení povinného následně doložit historickou testaci.
Ani ČPP se neodkázala dostat pod 1 800 Kč.
Zkoušel jsem vše možné:
- oslovit na přímo Allianz, Kooperativu, ČSOB
- portály, RIXO, epojisteni, srovenjto
- přes mámu kolegyně z práce přímo požadavek na ČPP
- přes kamráda místního volvisty
... a prostě nic.
Nakonec jsme dostal nejlepší podmínky přes portál PARTNERS (kde máme privátní účet z doby, kdy jsme řešili, jak investovat) - tak tito nám nakonec vyhodili ten Direct za necelou tisícovku
Možná je to, co popisují, nový trend pojišťoven.
Moje Volvo 940 je komplet přihlášené se všemi doklady zde v ČR, provedena testace na historický původ, ponechány bílé značky. A pojišťovny tvrdí, že:
- na toto se 1/12 pojistného nevztahuje, jen na zelené značky
- nebo, že toto pojištění neposkytují
Jediný Direct mi to hodil za tu necelou tisícovku a chtěl po mě po zaplacení povinného následně doložit historickou testaci.
Ani ČPP se neodkázala dostat pod 1 800 Kč.
Zkoušel jsem vše možné:
- oslovit na přímo Allianz, Kooperativu, ČSOB
- portály, RIXO, epojisteni, srovenjto
- přes mámu kolegyně z práce přímo požadavek na ČPP
- přes kamráda místního volvisty
... a prostě nic.
Nakonec jsme dostal nejlepší podmínky přes portál PARTNERS (kde máme privátní účet z doby, kdy jsme řešili, jak investovat) - tak tito nám nakonec vyhodili ten Direct za necelou tisícovku
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Ptal jsem se na "svojí" technický a emise normálně cáluješ. Oni je v podstatě provedou, protože zkontrolují výfuk, netěsnosti atd., jen to nezměří fyzicky. Argument, že popisované se dělá v rámci klasický TK mi byl logicky vysvětlen takto:" jooo, já to nevymejšlel, na mě se nesmíš zlobit."
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7603
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Žádost o provedení testování historického vozidla + vrácení eko daně - postup
Kromě standardních dokladů budou chtít v tomto případě ještě testační dvojlist A4 (ten s fotografiemi auta),tak ho nezapomenout vzít s sebou!Urvanej píše: ↑24 říj 2022 12:25 Ptal jsem se na "svojí" technický a emise normálně cáluješ. Oni je v podstatě provedou, protože zkontrolují výfuk, netěsnosti atd., jen to nezměří fyzicky. Argument, že popisované se dělá v rámci klasický TK mi byl logicky vysvětlen takto:" jooo, já to nevymejšlel, na mě se nesmíš zlobit."
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Amaterska_udiaren, PetrHP, Tom0, Warcz, Zajsoft