Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Supéér, děkuju moc. Budu totiž dělat takový projekt, který je sice v rozporu s předpisy, ale mohl by ušetřit nějakou kačku na topení. Mám ve sklepě starý plynový atmosférák a ten, jak známo, potřebuje brát z místnosti vzduch. Za normálních okolností to obstarávala otevřená větračka ve vedlejší místnosti, ale to znamená, že v zimě kotel tahá mrazivý vzduch křížem přes celý sklep, ve sklepě je kosa a ochlazuje se i podlaha místností nad sklepem. Hned vedle kotle je tříkomorový komín, jedna komora je vyvložkovaná na plyn, do druhé vede digestoř, třetí je volná. Z volné komory vydloubnu dvířka a místo nich tam dám kryt a do něj elektricky ovádanou klapku která se bude otvírat jenom když bude hořet hořák. No a kdybych ty dvířka při otvírání zkurvil (dvacet let to nikdo neotevřel) a systém klapky se neosvědčil, budu potřebovat nová dvířka, abych to uvedl do původního stavu.
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
to asi není nejlepší tahat v zimě čerstvý vzduch komínem dolů...
to bych raději udělal nasávání trubkou přes místnost stěnou ven
to bych raději udělal nasávání trubkou přes místnost stěnou ven
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Máme dva plynový atmosféráky v baráku (jeden v patře a jeden ve sklepě) ten sklepní si bere vzduch různými netěsnostmi v oknech celého sklepa a kočičími dvířky v dílně.
Sklep je u baráku 80 let starého trochu vlhčí a v době topné sezony se "kotlovou ventilací" krásně vysuší. Že by tam bylo výrazně chladněji jsme nepozorovali, takže za mě - moc si s tím nelámat hlavu
Sklep je u baráku 80 let starého trochu vlhčí a v době topné sezony se "kotlovou ventilací" krásně vysuší. Že by tam bylo výrazně chladněji jsme nepozorovali, takže za mě - moc si s tím nelámat hlavu

-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
@Tod2, proč by to nebyl dobrý nápad, studeným komínem jde vzduch dolů v pohodě, teplým nahoru. Místnost s kotlem je pod úrovní terénu, tam nasávání přes zeď neudělám...
@Romulusw, jako jo, ten kotel by si i vzduch různými netěsnostmi bral, ale bohužel ty netěsnosti jsou i mezi kuchyní a sklepem kde je kotel a ve chvíli kdy se v kuchyni zapne digestoř a ve sklepě není otevřená větračka, otočí to tah v komíně a bezpečnostní čidlo vypne kotel. To řízení přisávání el. klapkou mi přišlo jako nejelegantnější, pak by šlo asi taky udělat blokaci aby nenaběhl kotel když běží digestoř.
@Romulusw, jako jo, ten kotel by si i vzduch různými netěsnostmi bral, ale bohužel ty netěsnosti jsou i mezi kuchyní a sklepem kde je kotel a ve chvíli kdy se v kuchyni zapne digestoř a ve sklepě není otevřená větračka, otočí to tah v komíně a bezpečnostní čidlo vypne kotel. To řízení přisávání el. klapkou mi přišlo jako nejelegantnější, pak by šlo asi taky udělat blokaci aby nenaběhl kotel když běží digestoř.
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jasně, my tam máme dvoje dveře a mezi nima je vstupní chodba s dalšíma kočičíma dvířkama
Ta digestoř to komplikuje.

Ta digestoř to komplikuje.
-
Online
- Příspěvky: 5832
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vždyt se vyrabi i komíny s pruduchem na privetrani, takze je to naprosto OK.
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
za mne, pokud to není uzavřený systém přímo do kotle, tak je to zbytečné a nechal bych to přes místnost
-
Offline
- Příspěvky: 995
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Pokud řešíš tepelný ztráty, nebudeš víc tepla odebírat tou cestou komínem skrz celý barák?
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Na tom něco je, pak by stačilo dát klapku na stávající větračku a nechat běhat vzduch křížem přes sklep jenom když hoří kotel a možná by to vyšlo na stejno.
-
Offline
- Příspěvky: 677
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Přisávání vzduchu pro kotel nějakou speciální "dírou" mi přijde poněkud kontraproduktivní. Většinou má barák tolik netěsností, že toho netřeba. Kdežto nějaké to mírné provětrání netěsnostmi je přímo žádoucí. Ať už jde o rosení oken, nebo výměnu vzduchu v obytných místnostech.
Když jsem stavěl barák a instaloval kotel, příliš nekvaltujíc, stihly se 2x změnit pravidla. Projektant naplánoval, pak poprvé přišel ouřada a řekl: "Uff uff, takhle to nepůjde, ale dalo by se to vyřešit tak, že se sem dají dveře a ve zdi se udělá jeden otvor velikosti xx dole a druhý otvor velikosti yy nahoře. Pak by to šlo. Jinak by se musely prorazit otvory do obvodové zdi, tudíž ven.
Tak jsem uposlechnul.
Za tři roky přišel jiný ouřada a: "Uff uff, takhle to být nemůže. Ty dveře musí pryč. Tak jsem je vysadil a dodnes jsou tam opřený o kus dál o stěnu.
Žádný otvory ven (tedy rozuměj přisávací) nemám. Někdy při startu kotle, je to 40 roků starý Dakon, takže při zapálení je to prda jako malej výbuch, někdy to trochu zalomcuje zavřenými dveřmi do dalšího patra, ale vzduchu je dost.
Jo, a klapku mám co uzavírá komín. Takže když kotel nehoří, klapka je zavřená. Sepne temostat, klapka se motoricky servem otevře, po dojetí do krajní polohy sepne mikrospínač a kotel zapálí.
Když kotel vypne, klapka se zavře.
Když jsem stavěl barák a instaloval kotel, příliš nekvaltujíc, stihly se 2x změnit pravidla. Projektant naplánoval, pak poprvé přišel ouřada a řekl: "Uff uff, takhle to nepůjde, ale dalo by se to vyřešit tak, že se sem dají dveře a ve zdi se udělá jeden otvor velikosti xx dole a druhý otvor velikosti yy nahoře. Pak by to šlo. Jinak by se musely prorazit otvory do obvodové zdi, tudíž ven.
Tak jsem uposlechnul.
Za tři roky přišel jiný ouřada a: "Uff uff, takhle to být nemůže. Ty dveře musí pryč. Tak jsem je vysadil a dodnes jsou tam opřený o kus dál o stěnu.
Žádný otvory ven (tedy rozuměj přisávací) nemám. Někdy při startu kotle, je to 40 roků starý Dakon, takže při zapálení je to prda jako malej výbuch, někdy to trochu zalomcuje zavřenými dveřmi do dalšího patra, ale vzduchu je dost.
Jo, a klapku mám co uzavírá komín. Takže když kotel nehoří, klapka je zavřená. Sepne temostat, klapka se motoricky servem otevře, po dojetí do krajní polohy sepne mikrospínač a kotel zapálí.
Když kotel vypne, klapka se zavře.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
@Jarda.JM, díky moc za reakci, jestli ti kotel bouchá při startu, nech seřídit armaturu, není to sranda a zjevně máš nastavený moc velký startovací tlak. Anebo jestli si troufneš, najdi si datasheet armatury a seřiď si ho sám, taky jsem to dělal, ale mám výhodu, že si mám kde půjčit na to určené přístroje včetně profi "čuchače" na únik plynu.
Zajímá mě ta komínová klapka, tuším, že nějaká byla součástí turbo nástavce u turbo kotlů, máš turbo, anebo klasický komín? Kdo tu klapku vyrobil, má nějaké označení? Díky moc předem.
Zajímá mě ta komínová klapka, tuším, že nějaká byla součástí turbo nástavce u turbo kotlů, máš turbo, anebo klasický komín? Kdo tu klapku vyrobil, má nějaké označení? Díky moc předem.
-
Offline
- Příspěvky: 995
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vzduchotěsný dům - nutnost přisávání kotle.
Digestoř vyvedená do exteriéru - nutnost přisávání (ideálně uzavřený okruh přisávání - kotel - komín).
Mokrý sklep, potřeba vysoušení - může být přisávání přes sklep, ale za cenu tepelných ztrát (ale jsou to dva procesy - vysoušení + topení, když je člověk sloučí, nebudou řízeny ideálně).
Mokrý dům, potřeba vysoušení - přisávání přes dům, poznámka jako výše.
renovo zadání je snížit tepelné ztráty skrz sklep do podlahy vytápěného interiéru. Ideální řešení - propálit díru ven a dovést vzduch trubkou až ke kotli nějakou rourou, ideálně zateplenou.
Třeba https://www.ventilatory.cz/potrubi-kruhove-ohebne-s-izolaci-do-140-c-o-100-mm-delka-5000-mm-x12560
Pokud ren chce dělat ještě něco jiného - třeba vysoušet sklep nebo vytápěný interiér, tak to musí říct. Pak bude i optimální řešení jiné. Kdo co jak má doma, je jedno. Každý dům je jiný, jinak kvalitní v různých ohledech.
Digestoř vyvedená do exteriéru - nutnost přisávání (ideálně uzavřený okruh přisávání - kotel - komín).
Mokrý sklep, potřeba vysoušení - může být přisávání přes sklep, ale za cenu tepelných ztrát (ale jsou to dva procesy - vysoušení + topení, když je člověk sloučí, nebudou řízeny ideálně).
Mokrý dům, potřeba vysoušení - přisávání přes dům, poznámka jako výše.
renovo zadání je snížit tepelné ztráty skrz sklep do podlahy vytápěného interiéru. Ideální řešení - propálit díru ven a dovést vzduch trubkou až ke kotli nějakou rourou, ideálně zateplenou.
Třeba https://www.ventilatory.cz/potrubi-kruhove-ohebne-s-izolaci-do-140-c-o-100-mm-delka-5000-mm-x12560
Pokud ren chce dělat ještě něco jiného - třeba vysoušet sklep nebo vytápěný interiér, tak to musí říct. Pak bude i optimální řešení jiné. Kdo co jak má doma, je jedno. Každý dům je jiný, jinak kvalitní v různých ohledech.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvky: 677
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jak jsem řek 40 let Dakon 35kW, litina. Zapaluje se věčným plamínkem. Nedá se na tom skoro nic nastavovat. Tuším jen množství plynu proudící do kotle při otevřeném el.mag. ventilu. Sepne temostat, sepne ventil plynu, až se plyn dostane k plamínku, zapálí se kotel. Žádný jiskřiště, žádný postupný zvyšování dávky. Záleží na tom, jak to v tom prostoru zrovna zavíří a na dalších deseti podmínkách, které neovlivním.
Ta klapka je výrobek nějakého klempíře, mohl bych se pokusit dohledat bližší údaje, ale protože je tam už nejmíň 20 roků (spíše 30), tak stejně nic k tomu nebude aktuální.
Prostě plechovej válec, který se vloží do "roury" ke komínu. Uvnitř otočná klapka ovládaná malým motorkem s převodovkou, dva koncové mikrospínače a nezbytná elektronika. Dva dráty od kotle, které vedou původně k elmag. ventilu se připojí do toho udělátka a jiné dva dráty z udělátka se natáhnou k ventilu.
Maká tu už tak dlouho, že si ani nevzpomenu. Jenom zpočátku mě to vypeklo. Jako každý správný technik jsem nečetl návod a klapku otočil tak, že mi voda kondenzující v komíně stékala do "elektroniky". Po třetí poruše jsem to pochopil a pootočil a je to.
Ta klapka je výrobek nějakého klempíře, mohl bych se pokusit dohledat bližší údaje, ale protože je tam už nejmíň 20 roků (spíše 30), tak stejně nic k tomu nebude aktuální.
Prostě plechovej válec, který se vloží do "roury" ke komínu. Uvnitř otočná klapka ovládaná malým motorkem s převodovkou, dva koncové mikrospínače a nezbytná elektronika. Dva dráty od kotle, které vedou původně k elmag. ventilu se připojí do toho udělátka a jiné dva dráty z udělátka se natáhnou k ventilu.
Maká tu už tak dlouho, že si ani nevzpomenu. Jenom zpočátku mě to vypeklo. Jako každý správný technik jsem nečetl návod a klapku otočil tak, že mi voda kondenzující v komíně stékala do "elektroniky". Po třetí poruše jsem to pochopil a pootočil a je to.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ženě u Xsary kuny totálně rozcupovali "deku" co je zespodu na kapotě. A protože origo deka už se nedá koupit a Xsary trpí na teplo od motoru a pak se loupe na kapotě lak, tak bych to chtěl něčím zalepit.
Poraďte nějaký ten teplo izolační materiál co tam dát. Ideálně samolepící. Nemělo by to být moc těžké, aby kapotu unesla plynová vzpěra.
Poraďte nějaký ten teplo izolační materiál co tam dát. Ideálně samolepící. Nemělo by to být moc těžké, aby kapotu unesla plynová vzpěra.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 849
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
letos sem lepil tohle na haupnu u patrola...ztisilo se to a teplo to odrazi taky https://www.reviloshop.cz/ctk-practic-20-tlumici-a-antivibracni-material-2.0mm-37-x-50-cm/?gclid=EAIaIQobChMInaOdqu2Y-gIVMBkGAB0FeQmoEAQYEyABEgKba_D_BwE
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 650
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Raolsa: https://www.ahifi.cz/comfortmat-skyline.html
Bude to i asi o půl kila na metr lehčí než to, co psal powl. Porovnej si parametry a rozhodni se. Ja tam mám skyline, ale kde to šlo pod tím ještě comfortmat d2. Ten by pro tu tepelnou izolaci už neměl hrát takovou roli.
Bude to i asi o půl kila na metr lehčí než to, co psal powl. Porovnej si parametry a rozhodni se. Ja tam mám skyline, ale kde to šlo pod tím ještě comfortmat d2. Ten by pro tu tepelnou izolaci už neměl hrát takovou roli.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 849
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
neco to vazi, to je pravda...kdyztak se dela i slabsi https://www.carmedia.cz/ctk-acoustic-16-1.6-mm-tlumici-material/
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jarda.JM píše: 16 zář 2022 09:47 Sepne temostat, sepne ventil plynu, až se plyn dostane k plamínku, zapálí se kotel. Žádný jiskřiště, žádný postupný zvyšování dávky. Záleží na tom, jak to v tom prostoru zrovna zavíří a na dalších deseti podmínkách, které neovlivním.
Možná upravit trubičku věčného plamínku lépe k hořáku, aby to po sepnutí chytlo dříve a nebyl čas k vytvoření směsi pro "blafnutí"
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 819
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
Otázka, na kterou neznám odpověď
nemají tyhle materiály tlumící zvuk nevýhodu ve vyšší tepelný vodivosti? Nějaká "pěna" s reflexní fólií by mohla být lepší volba, něco na způsob reflexních fólií za topení (https://www.kutilstvi.cz/reflexni--izolacni-pas-za-radiatory-a-pro-povrchovou-upravu-tepelnych-izolaci. Tedy pokud to utlumení nebude raolsa brát jako výhodu.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 650
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Naopak, mají mj. i tepelně isolační funkci, i když primární je ta zvukově isolační.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 677
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
S věčným plamínkem se moc hýbat nedá. Musí fajrovat na termočlánek, jinak zhasne. Hořák je po celé délce přední hrany kotle umístěný naprosto na tvrdo (čtvercová profil s cca 6-8 (nechce si mi to jít počítat) tryskami.Romulusw píše: 16 zář 2022 10:27Možná upravit trubičku věčného plamínku lépe k hořáku, aby to po sepnutí chytlo dříve a nebyl čas k vytvoření směsi pro "blafnutí"Jarda.JM píše: 16 zář 2022 09:47 Sepne temostat, sepne ventil plynu, až se plyn dostane k plamínku, zapálí se kotel. Žádný jiskřiště, žádný postupný zvyšování dávky. Záleží na tom, jak to v tom prostoru zrovna zavíří a na dalších deseti podmínkách, které neovlivním.
Ono to většinou chytne kultivovaně. Jenom někdy se sejdou nepříznivé okolnosti a tak to "trochu" vybafne. Je fakt, že když jsem viděl novější kotel se zapalováním jiskřištěm a pozvolným "rozjezdem", tak jsem docela čubrněl.

Ovšem je taky fakt, že když majitelé těchto zázraků slyší, že můj Dakon jede s minimální údržbou už skoro 40 roků, tak lapají po dechu zase oni.

_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3653
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
Spocti si kolik sezere ten.vecnej plaminek.
Nezda se to, ale je to hodne znat
Nezda se to, ale je to hodne znat
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 677
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tuším, že už jsem to někdy zkoušel. Zapomněl jsem přes léto sfouknout a bylo to odhadem pár stovek.
V zimě mi to až tak nevadí, stejně se ta spotřeba přemění v teplo a topím o to míň a na léto ho vypínám, takže to nebolí.
Pro srovnání s elektrikou... asi tolik co nepoužívané spotřebiče v pohotovostním režimu.
V zimě mi to až tak nevadí, stejně se ta spotřeba přemění v teplo a topím o to míň a na léto ho vypínám, takže to nebolí.
Pro srovnání s elektrikou... asi tolik co nepoužívané spotřebiče v pohotovostním režimu.
Naposledy upravil(a) Jarda.JM dne 16 zář 2022 13:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3653
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ja mel bojler na plyn a ten plaminek sezral klidne 0,5m3 denne, coz mi prislo jako dost 

_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 677
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Už si to nepamatuju přesně, možná bych dohledal, ale vycházelo to na nějakou destinu, či dvě m3 plynu za den.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé