Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4610
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ok, díky za rady
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 2056
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
Otázka, na kterou neznám odpověď
Mrazák chladí, ale zbytek se zdá, že ne... má to jeden kompresor, jeden okruh, kompresor je horkej, ale žebra vzadu se nehřejou.
Mám ještě čekat, nebo to rovnou vypnout, protože je v pr.eli?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 5832
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Hele, ja na muj sraz na jare vezl lednici na voziku 20km dira nedira, nechal jsem ji stat 2 dny a vse ok. Takze ji zkus nechat dele.
-
Offline
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nekde jsem cetl ze by mela stat 24h
-
Offline
- Příspěvky: 2056
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
Otázka, na kterou neznám odpověď
nebo spíš, za jak dlouho, by se asi taková lednice měla nachladit?
Edit: chladič vzadu už je zahřátej a teplota klesá dolu, alepoň teda v tom mrazáku, tam je -6 a v ledici ale pořád 16
Edit: chladič vzadu už je zahřátej a teplota klesá dolu, alepoň teda v tom mrazáku, tam je -6 a v ledici ale pořád 16
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 5832
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Kldne cely den se bude nachlazovat.
-
Offline
- Příspěvky: 849
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
trva to klidne 2 dny a je lepsi do ni neco dat...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 890
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Dokud v mrazáku není -18, tak všechno chladivo v kapalném stavu se odpaří v něm a do chladničky už nedojde nic, co by odebralo teplo. Po té co se mrazák namrazí, tak začne kapalné chladivo dotékat do výparníku chladničky a teprve po jeho odpaření se začne nachlazovat.
Takže čekat.
Takže čekat.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Po převozu ale rozhodně 24h počkat, ať je to jakákoliv lednice. Šetříš kompresor, kterej nemá olej, protože se při transportu rozlil všude možně. Na chladivo to vliv nemá. Zbytek viz Romulusw.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5676
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Asi sem úplně blbej, ale jak najdu nejbližší místo na přepis auta??? 

_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jakýkoliv městský úřad s rozšířenou působností kdekoliv v republice. Nejlíp někde, kde je malý provoz...
http://portal.uur.cz/spravni-usporadani-cr-organy-uzemniho-planovani/obce.asp#index_1
http://portal.uur.cz/spravni-usporadani-cr-organy-uzemniho-planovani/obce.asp#index_1
-
Offline
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
Otázka, na kterou neznám odpověď
Zkusil bych Ricany odbor dopravy, registr vozidel. To mas asi nejblize.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Na městském úřadě, odbor dopravy.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5676
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tvl Říčany
, tam my dělali i řidičák...


_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Online
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vidím, že ačkolív se na začátku tohohle vlákna našlo spousty držkujících jedinců, tak se to tu celkem chytlo. Počet zobrazení 64711.Každopádně vidím, že na tomhle fóru to nemůže fungovat

_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Máme teď v práci takový překladatelský oříšek:
Běžný 3 fázový motor, 7,5 kW. Stroj, respektive měnič tohoto motoru, vyhazuje chybu přepětí (nevím přesně co, nejsem elektrikář
).
Zapnu ho na přímo do zásuvky, motor běží bez potíží, ale odběr má cca 8A na všech fázích. Stejný motor z druhého stroje má cca 6A.
Když ho takhle zapnu do zásuvky, tak na hřídeli motoru po cca 2 minutách neudržím ruku jak je žhavá.
Přitom ložiska jsou studená (ta ložiska se dala i nová a žádná změna).
Při měření vinutí elektrikář nezjistil žádný problém, ani mezizáviťák, ani zkrat na kostru.
A teď otázka: Co může tu hřídel za takovou chvilku takhle rozpálit?
Běžný 3 fázový motor, 7,5 kW. Stroj, respektive měnič tohoto motoru, vyhazuje chybu přepětí (nevím přesně co, nejsem elektrikář

Zapnu ho na přímo do zásuvky, motor běží bez potíží, ale odběr má cca 8A na všech fázích. Stejný motor z druhého stroje má cca 6A.
Když ho takhle zapnu do zásuvky, tak na hřídeli motoru po cca 2 minutách neudržím ruku jak je žhavá.

Při měření vinutí elektrikář nezjistil žádný problém, ani mezizáviťák, ani zkrat na kostru.
A teď otázka: Co může tu hřídel za takovou chvilku takhle rozpálit?

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
A neměřil elektrikář špatně, anebo neprojevuje se například ten mezizávitový zkrat jenom když se rotor točí a na vinutí působí odstředivá síla? Citát z moudré stránky:
https://www.mylms.cz/zapojeni-a-zakladni-nastaveni-frekvencniho-menice/
Kdyby ses nudil a chtěl si počíst celou chytrou stránkuNapěťové přetížení (přepětí na meziobvodu)
Tuto chybu způsobuje přepětí v síti, nebo nejčastěji příliš krátká zpomalovací rampa. Při brzdění se zvyšuje napětí v meziobvodu. Pokud není připojen brzdný rezistor napětí stoupne na kritickou mez a měnič se odstaví z provozu. Lze prodloužit zpomalovací rampu, nastavit volný doběh, nebo připojit k měniči vhodný brzdný odpor – měnič musí být vybaven tzv. brzdným tranzistorem, který odpor připojuje. Toto chybové hlášení může také nastat při poškození motoru mezizávitovým zkratem.
https://www.mylms.cz/zapojeni-a-zakladni-nastaveni-frekvencniho-menice/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Měřilo to několik elektrikářů nezávisle na sobě a nic nezjistili.
To o zkratu při točení je zajímavá myšlenka, ale v tomhle případě je rotor pouze "pár plechů", které jsou k sobě nalisované, neboli motor nemá žádné uhlíky, vinutí je pouze ve statoru.
Každopádně, motor se poslal na převinutí.
Takže se uvidí v budoucnu, protože než jsem šel domů, tak přišel úplně nový motor, který se namontoval do stroje, ale už nevím jak to dopadlo, páč elektrikáři to nestihli do konce směny zapojit - uvidím ráno.
Jo a měnič se zkoušel taky dávat nový a nepomohlo to.
Přepětí v síti nebude, to by odstavilo i ostatní stroje v hale.
To o zkratu při točení je zajímavá myšlenka, ale v tomhle případě je rotor pouze "pár plechů", které jsou k sobě nalisované, neboli motor nemá žádné uhlíky, vinutí je pouze ve statoru.
Každopádně, motor se poslal na převinutí.
Takže se uvidí v budoucnu, protože než jsem šel domů, tak přišel úplně nový motor, který se namontoval do stroje, ale už nevím jak to dopadlo, páč elektrikáři to nestihli do konce směny zapojit - uvidím ráno.
Jo a měnič se zkoušel taky dávat nový a nepomohlo to.
Přepětí v síti nebude, to by odstavilo i ostatní stroje v hale.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Rotor u asynchronního motoru není pouze pár plechů, citát z moudré stránky:
Jako ty plechy tam samozřejmě jsou, ale v drážkách jsou vodiče. Píšeš, že jste měli motory dva a oba jsi zkoušel přímo na zásuvku, zkusili jste i ten co se na zásuvce nehřál dát k měniči na kterém byl motor který házel chybu?Asynchronní motory mají v rotoru hliníkové (měděné) vinutí, ve kterém se indukuje velký proud. Pokud je motor cyklicky zatěžován, nebo je vystaven rázům (třeba v lise) může dojít k prasknutí rotoru a přerušení rotorového vinutí.
Motor pak má velmi „měkkou“ charakteristiku – má obrovský skluz. Motor nemá sílu točit zátěží, někdy už ztráty v ložiscích (nebo malá externí zátěž) stačí na přibrzdění motoru – ten se pak točí i bez zátěže nižšími, než jmenovitými otáčkami.
Na motoru jde někdy prasklina poznat – plechy rotoru můžou být pootočené, jindy je rotor bez zjevných známek poškození. Sám jsem tuto závadu potkal myslím dvakrát. Jednou u 1,5kW motoru, kde bylo na rotoru poznat poškození (motor se provozoval v režimu, kdy často spínal), jednou u 25kW motoru (motor běžel bez přerušení, ale s mechanickými rázy zvenčí – excentrický lis), kde rotor vypadal v pořádku. V podstatě jedinou možností je náhrada motoru novým. Nevím, že by se dal někde sehnat rotor do motoru.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Aha, to jsem netušil, že tam jsou i dráty. Jak jsem psal, nejsem elektrikář, zvládnu tak maximálně motor odpojit a připojit, i když bych neměl.
Takže může být vadná kotva. No uvidím až to přijde z převíjárny. 
Ono to byly dvě, na sobě nezávislé, závady. U jednoho stroje byla v háji ložiska převodovky (ten motor s odběrem 6A), tam bylo po výměně ložisek převodovky vše v pořádku a stroj vyrábí.
Ale druhý den jsem našel na ponku motor s převodovkou z druhého stroje s údajně stejnou závadou, ale v převodovce jsem nic špatného nenašel. Takže jsem se zaměřil na motor a zjistil jsem to přehřívání.
Nemám možnost motory jen tak přehazovat ze stroje do stroje - to zdržuje výrobu - nedovolí mi to. I proto se objednal nový motor s převodovkou od výrobce za x desítek, možná stovek tisíc, než aby se čekalo týden na to než přijde motor z převíjárny.


Ono to byly dvě, na sobě nezávislé, závady. U jednoho stroje byla v háji ložiska převodovky (ten motor s odběrem 6A), tam bylo po výměně ložisek převodovky vše v pořádku a stroj vyrábí.
Ale druhý den jsem našel na ponku motor s převodovkou z druhého stroje s údajně stejnou závadou, ale v převodovce jsem nic špatného nenašel. Takže jsem se zaměřil na motor a zjistil jsem to přehřívání.
Nemám možnost motory jen tak přehazovat ze stroje do stroje - to zdržuje výrobu - nedovolí mi to. I proto se objednal nový motor s převodovkou od výrobce za x desítek, možná stovek tisíc, než aby se čekalo týden na to než přijde motor z převíjárny.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 445
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nemá někdo k dispozici elektrické schéma zapojení řidičovi a spolujezdcovi sedačky s elektrickou bederní opěrkou? Ideálně MY2018, ale MY2015 atd, by taky stačilo.
Bohužel na EWD a na internetu jsem nic nenašel.
https://vidaresources.volvocars.biz/ewd/Eng/index.html.
Bohužel na EWD a na internetu jsem nic nenašel.

_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Občas se stane chyba v zapojení, hvězda a trojúhelník... nebo může být odpor někde ve stroji, se kterým se to pere.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
no bacha, některé motory se zapojují do hvězdy a jiné do trojúhelníku podle toho jak jsou navinuty a podle toho je třeba nastavit výstupní napětí měniče...
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
To bylo první, co mě napadlo. Ale že by někdo udělal takovou školáckou chybu?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Majkl1, mirekcafa, Tarkin