Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4610
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

Ok, díky za rady
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2056
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

302514651_1124214924862983_7555072307605431349_n.jpg
Přivez jsem si ze zahrady ledničku na pivo, vez jsem jí na boku, po transportu jsem ji nechal asi dvě hodiny stát, než jsem jí zaplnul.
Mrazák chladí, ale zbytek se zdá, že ne... má to jeden kompresor, jeden okruh, kompresor je horkej, ale žebra vzadu se nehřejou.
Mám ještě čekat, nebo to rovnou vypnout, protože je v pr.eli?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5832
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Hele, ja na muj sraz na jare vezl lednici na voziku 20km dira nedira, nechal jsem ji stat 2 dny a vse ok. Takze ji zkus nechat dele.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Blade
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1273
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Blade »

Nekde jsem cetl ze by mela stat 24h

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2056
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

nebo spíš, za jak dlouho, by se asi taková lednice měla nachladit?

Edit: chladič vzadu už je zahřátej a teplota klesá dolu, alepoň teda v tom mrazáku, tam je -6 a v ledici ale pořád 16
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5832
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kldne cely den se bude nachlazovat.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

powl
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 849
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

trva to klidne 2 dny a je lepsi do ni neco dat...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

shaman
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 890
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: Peugeot

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od shaman »

Ja bych ju dal na noc do pyramidy.
_________________
postapo.cz

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Dokud v mrazáku není -18, tak všechno chladivo v kapalném stavu se odpaří v něm a do chladničky už nedojde nic, co by odebralo teplo. Po té co se mrazák namrazí, tak začne kapalné chladivo dotékat do výparníku chladničky a teprve po jeho odpaření se začne nachlazovat.

Takže čekat.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Po převozu ale rozhodně 24h počkat, ať je to jakákoliv lednice. Šetříš kompresor, kterej nemá olej, protože se při transportu rozlil všude možně. Na chladivo to vliv nemá. Zbytek viz Romulusw.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5676
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Asi sem úplně blbej, ale jak najdu nejbližší místo na přepis auta??? :fool:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tod2
Online
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Jakýkoliv městský úřad s rozšířenou působností kdekoliv v republice. Nejlíp někde, kde je malý provoz...
http://portal.uur.cz/spravni-usporadani-cr-organy-uzemniho-planovani/obce.asp#index_1
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

xSam
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1348
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od xSam »

Zkusil bych Ricany odbor dopravy, registr vozidel. To mas asi nejblize.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Na městském úřadě, odbor dopravy.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5676
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Tvl Říčany :fool: :oops: , tam my dělali i řidičák...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tarkin
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1202
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Každopádně vidím, že na tomhle fóru to nemůže fungovat
Vidím, že ačkolív se na začátku tohohle vlákna našlo spousty držkujících jedinců, tak se to tu celkem chytlo. Počet zobrazení 64711. :good:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Máme teď v práci takový překladatelský oříšek:

Běžný 3 fázový motor, 7,5 kW. Stroj, respektive měnič tohoto motoru, vyhazuje chybu přepětí (nevím přesně co, nejsem elektrikář :D ).

Zapnu ho na přímo do zásuvky, motor běží bez potíží, ale odběr má cca 8A na všech fázích. Stejný motor z druhého stroje má cca 6A.

Když ho takhle zapnu do zásuvky, tak na hřídeli motoru po cca 2 minutách neudržím ruku jak je žhavá. :shock: Přitom ložiska jsou studená (ta ložiska se dala i nová a žádná změna).

Při měření vinutí elektrikář nezjistil žádný problém, ani mezizáviťák, ani zkrat na kostru.

A teď otázka: Co může tu hřídel za takovou chvilku takhle rozpálit? :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

A neměřil elektrikář špatně, anebo neprojevuje se například ten mezizávitový zkrat jenom když se rotor točí a na vinutí působí odstředivá síla? Citát z moudré stránky:
Napěťové přetížení (přepětí na meziobvodu)
Tuto chybu způsobuje přepětí v síti, nebo nejčastěji příliš krátká zpomalovací rampa. Při brzdění se zvyšuje napětí v meziobvodu. Pokud není připojen brzdný rezistor napětí stoupne na kritickou mez a měnič se odstaví z provozu. Lze prodloužit zpomalovací rampu, nastavit volný doběh, nebo připojit k měniči vhodný brzdný odpor – měnič musí být vybaven tzv. brzdným tranzistorem, který odpor připojuje. Toto chybové hlášení může také nastat při poškození motoru mezizávitovým zkratem.
Kdyby ses nudil a chtěl si počíst celou chytrou stránku

https://www.mylms.cz/zapojeni-a-zakladni-nastaveni-frekvencniho-menice/

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Měřilo to několik elektrikářů nezávisle na sobě a nic nezjistili.

To o zkratu při točení je zajímavá myšlenka, ale v tomhle případě je rotor pouze "pár plechů", které jsou k sobě nalisované, neboli motor nemá žádné uhlíky, vinutí je pouze ve statoru.

Každopádně, motor se poslal na převinutí.

Takže se uvidí v budoucnu, protože než jsem šel domů, tak přišel úplně nový motor, který se namontoval do stroje, ale už nevím jak to dopadlo, páč elektrikáři to nestihli do konce směny zapojit - uvidím ráno.

Jo a měnič se zkoušel taky dávat nový a nepomohlo to.

Přepětí v síti nebude, to by odstavilo i ostatní stroje v hale.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Rotor u asynchronního motoru není pouze pár plechů, citát z moudré stránky:
Asynchronní motory mají v rotoru hliníkové (měděné) vinutí, ve kterém se indukuje velký proud. Pokud je motor cyklicky zatěžován, nebo je vystaven rázům (třeba v lise) může dojít k prasknutí rotoru a přerušení rotorového vinutí.
Motor pak má velmi „měkkou“ charakteristiku – má obrovský skluz. Motor nemá sílu točit zátěží, někdy už ztráty v ložiscích (nebo malá externí zátěž) stačí na přibrzdění motoru – ten se pak točí i bez zátěže nižšími, než jmenovitými otáčkami.
Na motoru jde někdy prasklina poznat – plechy rotoru můžou být pootočené, jindy je rotor bez zjevných známek poškození. Sám jsem tuto závadu potkal myslím dvakrát. Jednou u 1,5kW motoru, kde bylo na rotoru poznat poškození (motor se provozoval v režimu, kdy často spínal), jednou u 25kW motoru (motor běžel bez přerušení, ale s mechanickými rázy zvenčí – excentrický lis), kde rotor vypadal v pořádku. V podstatě jedinou možností je náhrada motoru novým. Nevím, že by se dal někde sehnat rotor do motoru.
Jako ty plechy tam samozřejmě jsou, ale v drážkách jsou vodiče. Píšeš, že jste měli motory dva a oba jsi zkoušel přímo na zásuvku, zkusili jste i ten co se na zásuvce nehřál dát k měniči na kterém byl motor který házel chybu?

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Aha, to jsem netušil, že tam jsou i dráty. Jak jsem psal, nejsem elektrikář, zvládnu tak maximálně motor odpojit a připojit, i když bych neměl. :D Takže může být vadná kotva. No uvidím až to přijde z převíjárny. :good:

Ono to byly dvě, na sobě nezávislé, závady. U jednoho stroje byla v háji ložiska převodovky (ten motor s odběrem 6A), tam bylo po výměně ložisek převodovky vše v pořádku a stroj vyrábí.
Ale druhý den jsem našel na ponku motor s převodovkou z druhého stroje s údajně stejnou závadou, ale v převodovce jsem nic špatného nenašel. Takže jsem se zaměřil na motor a zjistil jsem to přehřívání.

Nemám možnost motory jen tak přehazovat ze stroje do stroje - to zdržuje výrobu - nedovolí mi to. I proto se objednal nový motor s převodovkou od výrobce za x desítek, možná stovek tisíc, než aby se čekalo týden na to než přijde motor z převíjárny.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Pep
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 445
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Korejský toustovač

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Pep »

Nemá někdo k dispozici elektrické schéma zapojení řidičovi a spolujezdcovi sedačky s elektrickou bederní opěrkou? Ideálně MY2018, ale MY2015 atd, by taky stačilo.
Bohužel na EWD a na internetu jsem nic nenašel. :( https://vidaresources.volvocars.biz/ewd/Eng/index.html.
_________________
Je: Obrázek KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:

Obrázek S60 T5 MY2004
Obrázek S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Občas se stane chyba v zapojení, hvězda a trojúhelník... nebo může být odpor někde ve stroji, se kterým se to pere.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tod2
Online
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

no bacha, některé motory se zapojují do hvězdy a jiné do trojúhelníku podle toho jak jsou navinuty a podle toho je třeba nastavit výstupní napětí měniče...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

To bylo první, co mě napadlo. Ale že by někdo udělal takovou školáckou chybu?

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: labanos, powl