Měl jsem zato, že jde o normální chování automatu, ale už si nejsem jist, proto se zeptám znalejších.
Když jedu na "D", tak z kopce, po rovině i do kopce kdykoli přidám plyn (třeba jen o pár milimetrů), tak začne na chvíli prokluzovat měnič. Čím méně přidám plynu, tím déle trvá, než se zamkne. Stačí hodně plyn přidat a otáčky klesnou. Do kopce při konstantní jízdě občas drobně pohupují otáčky o cca 50-200ot. To samé při jízdě do kopce bez změny polohy plynu, když dojde ke zvětšení úhlu stoupání, tak najednou otáčky vyletí o 200-300 a drží se od půl vteřiny do cca 3-5 sekund. To vše pouze pokud jsou otáčky pod 2100. Jakmile jsou nad 2100, tak nikdy k prokluzu nedojde. Pokud více přidám plyn, tak podřadí, ale nikdy neproklouzne.
Pokud jedu v manuálním režimu, tak pod 2100 ot, při přidání plynu dojde jen k velmi krátkému zhoupnutí otáček o půl čárky (50ot/min) a měnič se ihned "zamkne" a ani v kopci neprokluzuje.
Celkově je teď jízda nekomfortní, a i když si posádka ničeho nevšimne, já cítím při otáčkách do 2100 neustálé drobné vibrace v sedačce. Dříve byla jízda i v nízkých otáčkách klidná, hladká. Při běžné klidné jízdě automat drží motor kolem 1500, v obci i 1200 a to ty vibrace jsou silnější.
Pokud držím plyn tak, aby převodovka řadila až ve vyšších otáčkách (nad 2500), tak vibrace nejsou, měnič zamyká strojově stejně.
Samotné řazení je bezproblémové, necuká, nekope za tepla i za studena. Jen ta práce měniče je při každém přeřazení jiná i za stejných podmínek. Někdy zamyká okamžitě jako při manuálním režimu, jindy nechá odemčeno i několik vteřin a otáčky buď postupně klesají a auto zrychluje nebo otáčky vyskočí a drží se dokud auto nezrychlí na danou mez.
Mýlím se, když si myslím, že odchází hydroměnič?
