Po příjezdu domů se samozřejmě vyrojila další část nedostatků a ukázalo se, že je auto částečně napadeno kutilem domácím.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/diablo.gif)
Po rozebrání jsme zjistili, že nánosy té hmoty složené ze sazí a oleje nejsou úplně největší (v porovnání s tím, co jsem třeba viděl v nějakých videích oprav apod.) nicméně se snažím by byl výsledek mojí práce co možná nejdokonalejší a vyčistit kanálky bez toho, aby to napadalo do válce je nereálné, tak jsme hlavu sundali. Při prvotním ohledání se ukázalo, že má prasklinu.
![Surprised :o](./images/smilies/mega_shok.gif)
![Unknown :unknown:](./images/smilies/unknw.gif)
Kromě toho mi ještě poradil – když už je to takhle rozebrané – dát písty ven a kouknout i na kroužky. Při čištění se mi podařilo 2. kroužek, který je z nějakého jiného materiálu, než ten první a stírací trošku poškodit, až jsem nejdříve myslel, že to tam už bylo, tak jsem zjistil, že ne, protože je to vyžrané následkem čištění. Stírací kroužky měly ale poškozené pružiny v místě mezery kroužku, takže to na výměnu stejně bylo. Zároveň byly vidět mírné otlaky na kompresních. Píst měl na sobě Mahle, objednal jsem tedy také Mahle s tím, že to bude nejspíš i originál. Po přeměření a porovnání se ukázalo, že původní už za sebou něco měly, takže to nebyla zbytečná práce.
Teď bude ale třeba pokračovat v druhé a složitější fázi kompletace, se vším si nejsme úplně jistí a byl bych moc rád, kdyby se tu našla nějaká dobrá duše a pomohla k tomu, aby bylo na světě o jedno nepojízdné Volvo méně…
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/cray.gif)
Co se hlavy týče, pochopil jsem správně, že se ty oblouky-klemy-domečky na vačku běžně prohazují (mezi hlavami) navzájem?
Měřili jsme rovinnost bloku, vycházelo to cca 0,03 - 0,04 mm, je to dostačující? Bohužel, v dokumentaci jsem tenhle údaj nikde nenašel, jen v nějakých obecných (a asi i historických) příručkách. Našel jsem ale video od Ajusy ( https://www.youtube.com/watch?v=5gsmNk_vndc&t=9s ), kde uvádí 0,05, zdá se to tedy OK.
Pak mám trochu dilema s tloušťkou těsnění. Při měření přesahu pístu jsme naměřili:
1. 0,34 / 0,41 mm
2. 0,37 / 0,38 mm
3. 0,39 / 0,41 mm
4. 0,40 / 0,44 mm
5. 0,40 / 0,44 mm Pokud vezmu dle manuálu největší hodnotu, kterou je 0,44 mm, vychází to dle tabulky na nejtenčí těsnění, tedy s jedním otvorem. Co ale nedovedu pochopit je fakt, že z továrny tam bylo těsnění se 3 otvory. Co mám tedy zvolit? Udělali jsme něco blbě, nebo to bylo z továrny špatně? Složení motoru nějaké mouchy mělo, tak by mě to nepřekvapilo, stejně tak by mě nepřekvapilo, že by byla chyba v dokumentaci. Mimochodem, hodnoty se podobají tomu, co naměřili ve videu výše.
Kromě tloušťky, jaké výrobce těsnění a šroubů (ne)brát?
Dále, co je dobré dát nové? V manuálu uvádí snad pouze matky na svody a nové šrouby na spojení DPF-turbo.
Šrouby na ty oblouky-klemy-domečky můžou být původní?
Dále, co se vahadel/hydroštelů týče, tak hydroštěly nové, to je jasné. Vahadla, jak jsem pochopil, se asi většinou mění také, nicméně je to potřeba a jaký to má důvod? V manuálu to myslím není, stejně tak jsem se obecně setkal s tím, že se nemění. A když to vezmu selským rozumem, tak kdyby se daly i nové ventily, tak ano, protože tamty byly „zaběhané“ do sebe, ale pokud ne? A opět, jakého výrobce (ne)brát?
Pokud jste to dočetli až sem a znáte odpovědi na moje zdlouhavé (relativně) hloupé dotazy, budu Vám moc vděčný za jejich zodpovězení.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/blush.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/lol.gif)