Spojka

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Spojka

Příspěvek od Sergej »

Zdar,

Prestalo mi fungovat ovladanie spojky, pri obhliadke som zistil, ze lanko aj bowden su v poriadku, ale koncovy uchyt bowdenu (pri prevodovke) vyrobeny z plastu je zniceny. Problem je, ze oko v ktorom je uchyt osadeny je smerovane tak ze smeruje priamo na olejovu vanu, takze bowden so srobovym uchytom tam ide len zo sikma. Prikladam obrazok a prosim o vyjadrenie ci sa jedna o originalne riesenie alebo je frema prevodovky z niecoho ineho.

PS: Vie niekto naco sluzi snimac umiestneny na vrchu hranatej casti olejovej vane ? Zeby snimac mnozstva oleja ?
Přílohy
IMG_5316.JPG
IMG_5316.JPG (60.22 KiB) Zobrazeno 1832 x
IMG_5.JPG
IMG_5.JPG (50.49 KiB) Zobrazeno 1832 x
IMG_5311.JPG
IMG_5311.JPG (72.68 KiB) Zobrazeno 1833 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 Spojka

Příspěvek od jarek.krizan »

To vypadá na nějaký bastl. Buď je jiná skříň, nebo tam má být kapalinová spojka.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Spojka

Příspěvek od Sergej »

jarek.krizan píše:To vypadá na nějaký bastl. Buď je jiná skříň, nebo tam má být kapalinová spojka.
Zeby prevodovka z benzinu ? Mali naftaky hydraulicku spojku ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#4 Spojka

Příspěvek od Fery »

V mém případě mám na obou 760 hydraulické cvládání spojky ...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Spojka

Příspěvek od Sergej »

Fery píše:V mém případě mám na obou 760 hydraulické cvládání spojky ...
Neposkytol by niekto na porovnanie fotku kvapalinoveho ovladania spojky v naftaku, aby som si bol isty ze, tam skutocne ma byt ?
Nebude potom treba vymenit aj paku posuvajucu lozisko ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#6 Spojka

Příspěvek od OndraH »

Napadla mě jedna věc - není ten motor D24 ale z dvojky? U dvojkovýho motoru je totiž jiná vana a to by mohla být příčina tohodle problému.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Spojka

Příspěvek od Sergej »

Ondra Hrubý píše:Napadla mě jedna věc - není ten motor D24 ale z dvojky? U dvojkovýho motoru je totiž jiná vana a to by mohla být příčina tohodle problému.
To je celkom mozne, lebo sacie potrubie je z 2xx. Ale potom som vlastne dvojkar :palec: Motor je urcite TD.

Potom by mohlo byt riesenim namontovat sedmickovu vanu, alebo dvojkovu fremu prevodovky, alebo sedmickovy motor, alebo novu sedmu... :lol:
Pasuje vana z dvojkoveho D24T do sedmickoveho D24T ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8 Spojka

Příspěvek od Jarda S40 »

A měly Dvojky vůbec D24T??? Myslel jsem že jenom D24 bez T. Ale mám omezené znalosti .

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#9 Spojka

Příspěvek od jarek.krizan »

Ondra Hrubý píše:Napadla mě jedna věc - není ten motor D24 ale z dvojky? U dvojkovýho motoru je totiž jiná vana a to by mohla být příčina tohodle problému.
Jsi na to kápnul.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#10 Spojka

Příspěvek od wickey »

Jarda S40 píše:A měly Dvojky vůbec D24T??? Myslel jsem že jenom D24 bez T. Ale mám omezené znalosti .
pokud vim, nemeli.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#11 Spojka

Příspěvek od OndraH »

Sergej píše:To je celkom mozne, lebo sacie potrubie je z 2xx. Ale potom som vlastne dvojkar :palec: Motor je urcite TD.

Potom by mohlo byt riesenim namontovat sedmickovu vanu, alebo dvojkovu fremu prevodovky, alebo sedmickovy motor, alebo novu sedmu... :lol:
Pasuje vana z dvojkoveho D24T do sedmickoveho D24T ?
Řešením by bylo buď na motor namontovat sedmičkovou vanu, nebo vyměnit celý motor za ten správný - Tedy kompletní D24T. A u té příležitosti použít i správný chladič , expansní nádobku atd. Dvojkovou fremu převodovky použít nemůžes, protože by se motor dostal do jiné pozice - ve dvojce je víc kolmo než v sedmě.
Jo a ve Dvojce opravdu D24T nikdy nebyl, jenom D24
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#12 Spojka

Příspěvek od selap »

Všechny sedmy neměly hydrauliku,na mé tam bylo jen lanko.Bohužel Sergej má "unikát"
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Spojka

Příspěvek od Sergej »

selap píše:Všechny sedmy neměly hydrauliku,na mé tam bylo jen lanko.Bohužel Sergej má "unikát"
Hej to mam a uz ma to STRASNE ser.. ehm znepokojuje. Byvaly majitel ma stastie ze byva o 500km dalej...

Co sa tyka motora, tak ma vyvedene vsetky hadice pre chladenie turba. Hydraulicke ovladania spojky sa mi na chrochte vidi zbytocne, cakal som ho skorej na benzine alebo turbobenzine. Tak najprv skusim zohnat vanu, ked sa nepodari tak to tam nejako nabastlim a budem zhanat druhy motor.

Vie uz niekto naco je to cidlo ? (prva fotka)

Pasoval by tam aj motor z WV ? Pytam sa ci nema zasa nejaku drobnu odlisnost...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#14 Spojka

Příspěvek od travex »

to co vyse vyfoceno neni bastl, ale standardni uchyceni spojkoveho lana - jen to na obrazku ma roztrzeny silonovy drzak lana se sroubem pro seriezeni. Staci vymenit ten plast a bude zase dobre....

ten bazmeg je soucasti lana, takze vymenit lano.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Spojka

Příspěvek od Sergej »

travex píše:to co vyse vyfoceno neni bastl, ale standardni uchyceni spojkoveho lana - jen to na obrazku ma roztrzeny silonovy drzak lana se sroubem pro seriezeni. Staci vymenit ten plast a bude zase dobre....

ten bazmeg je soucasti lana, takze vymenit lano.
Ano, len mi tam zavadzia olejova vana. Podla mojho nazoru by bowden od miesta uchytenia mal vychadzat rovno a nasledne sa v obluku zatacat smerom hore, comu vsak brani vana. Napchat sa to tam da, ale uhol zatocenia bude velmi ostry, tiez bowden sa mi zda kratky...

Moze niekto potvrdit ze ta vana je z ineho auta ? Skusim nafotit trochu lepsie fotky.

PS: Da sa vymenit spokove lozisko bez demontovania prevodovky ? (ja myslim ze nie ale rad by som sa mylil) Otaca sa totiz dost ztuha.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#16 Spojka

Příspěvek od travex »

Sergej píše:
travex píše:to co vyse vyfoceno neni bastl, ale standardni uchyceni spojkoveho lana - jen to na obrazku ma roztrzeny silonovy drzak lana se sroubem pro seriezeni. Staci vymenit ten plast a bude zase dobre....

ten bazmeg je soucasti lana, takze vymenit lano.
Ano, len mi tam zavadzia olejova vana. Podla mojho nazoru by bowden od miesta uchytenia mal vychadzat rovno a nasledne sa v obluku zatacat smerom hore, comu vsak brani vana. Napchat sa to tam da, ale uhol zatocenia bude velmi ostry, tiez bowden sa mi zda kratky...

Moze niekto potvrdit ze ta vana je z ineho auta ? Skusim nafotit trochu lepsie fotky.

PS: Da sa vymenit spokove lozisko bez demontovania prevodovky ? (ja myslim ze nie ale rad by som sa mylil) Otaca sa totiz dost ztuha.
tak a je uplne jasno..... mas tam rpevodovku s prirubou pro motor D24, proto ti prekazi v trase lana olejova vana. Nejcistsim resenim je vyemnit prirubu prevodovky za prirubu pro D24T, pak ti vana prekazet nebude.

(do stejne situace jsem se dostal kdyz jsem menil prevodovku, jen jsem si nevsiml ze oko na spojkove lano je o 2cm jinde...)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Spojka

Příspěvek od Sergej »

Takze by stacilo vymenit prirubu, to vsak bude musiet ist dole prevodovka - cakaju ma nejake zaludnosti ?

Ked je vsak oko na uchyt bowdenu inde bude ina aj vypinacia paka ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#18 Spojka

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak to čidlo je na výšku hladiny oleje.
Spojkové ložisko jde vyměnit i bez demontáže převodovky a to tak že vymontuješ motor. Což je zbytečné, když stejně budeš měnit přírubu převodovky.
Vypínací páky jsou rozdílné, ale v čem se liší nevím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Spojka

Příspěvek od Sergej »

jarek.krizan píše:Tak to čidlo je na výšku hladiny oleje.
Spojkové ložisko jde vyměnit i bez demontáže převodovky a to tak že vymontuješ motor.
:o myslel som si, ale s motorom sa lepsie manipuluje
Dakujem zucastnenym za rady, idem zhanat prirubu..
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#20 Spojka

Příspěvek od jarek.krizan »

Jenže, když vytáhneš převodovku, motor ti neupadne, navíc mi to připadá jednodušší. Ale pokud vytáhneš motor, tak musíš skříň podložit, jinak jaksi upadne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#21 Spojka

Příspěvek od travex »

Sergej píše:Takze by stacilo vymenit prirubu, to vsak bude musiet ist dole prevodovka - cakaju ma nejake zaludnosti ?

Ked je vsak oko na uchyt bowdenu inde bude ina aj vypinacia paka ?
jo vypinaci paka je stejna, jen ma jine ulozeni v prirube... takze si ji jenom prehodis a bude tam kde ma byt...

ja bych vyndaval prevodovku, frema se na prevodovce v aute meni dost blbe.... navic prevodovku vyndas rychleji.... staci odpojit kardan, taho razeni, pak vzadu pod prevodovkou vyndat cely most (4x sroub) a vpredu odpojit od motoru.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Spojka

Příspěvek od Sergej »

Tak a priruba je vymenena uz len namontovat naspat...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Spojka

Příspěvek od Sergej »

Hotovo, auto je znova pojazdne, dakujem vsetkym zucastnenym za rady a Lubosovi za prirubu.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#24 Spojka

Příspěvek od jarek.krizan »

:palec: :tlesk: :palec:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#25 Spojka

Příspěvek od trapiz »

zdravim nevit nekdo jestli me pujde tahle spojka ze Skandixu do chrochta 1002479 ?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“