Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#1 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Dneska jsem nemohl nastartovat sedana. Az po dlouhé době se podařilo.. motor chvíli běžel a pak zhasl.. Zjistil jsem,ze tam asi někdo zapojil čerpadlo,aby běželo pořád pri zapnutém klíčku. Zkusil jsem jen otočit klíčkem a načíst závady. Na čísle 6 byla chyba 1-4-4 a na čísle 2 byla chyba 1-2-1. Jak jsem měl otočený klíček,tak jsem v motorovém prostoru kromě neustálého bzučení čerpadla slyšel takové cvakání.. jako kdyby snad zkrat.. ale nevšiml jsem si žádného kabliku,ze by byl narušený. Zkusil jsem znovu nastartovat, chytlo to hned.. chvilku běželo, rozsvítila se kontrolka lambda sondy a motor hned zhasl.. Několikrát jsem to zkoušel a nechal motor i běžet a naposled běžel v pořádku. Ale takto a tim nemůžu nikam vyjet,abych někde nezůstal s autem. Napadá někoho, co by to mohlo být?

Ze by to dělala jen váha vzduchu? Nebo řídící jednotka?


Děkuji
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#2 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Nikoho nic nenapadá a neporadí?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od peter cz »

https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#EZK116IgnitionFaultCodes
1-4-4 - špatné relé palivové pumpy nebo kabeláž mezi LH/EZK
1-2-1 - váha vzduchu

S odpojenou váhou je nějaký rozdíl? Relé si kontroloval (to dvojité vlevo)?

Obrázek
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#4 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Dneska to nastartovalo normálně a žádné chyby.. Ale vyndal jsem to relé a někdo to v minulosti asi upravoval.
Co s tim teď? Koupit nové nebo to oddělat a preletovat?
Přílohy
image%3A31856.jpeg
IMG_20220523_124430_4.jpg
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#5 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Vyndal jsem stejné relé z druhého auta a dal ho tam. Chová se to stejně v tim smyslu,ze po otočení klíčku čerpadlo pořád hučí. Nevypne se. Rád bych,aby se to chovalo,jak má. Ale asi se v tom někdo kdysi vrtal.

Ale nevím,jestli to souvisí s tim startováním. Dneska se to chová normálně at uz je tam to druhé relé nebo to opravované původní.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#6 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Haben »

Zastav se za mnou ve Zlíně. B230FB mám taky, tak si můžeš poslechnout, co to při čem dělá :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#7 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Oddělal jsem kryt počítače a našel jsem tam další relé. Nevíte,k čemu by mělo být? Nepřipadá mi to jako originální připojení... Děkuji

Podle čísla jsem na internetu našel,ze to relé se používá k palivovému čerpadlu. Ze by to souviselo s tím,ze to čerpadlo jede pořád po otočení klíčku?
Přílohy
IMG_20220523_203716_5.jpg
image%3A31862.jpeg
IMG_20220523_203723_0.jpg
IMG_20220523_203723_0.jpg (124.16 KiB) Zobrazeno 728 x
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Urvanej »

Je to obecné relé, a překvapivě ho někde používají jako relé pro palivovou pumpu. Patří do toho malýho kaslíčku vedle ECU, co? Zkontroluj ho, jesi funguj, tzn. propinovat, proměřit.
Evidentně palivový z brambory. A jesi se projevuje tak jak píšeš (bzučí furt), tak může bejt v loji.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#9 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díky. To připojení toho relé se mi moc nelíbí. Myslel jsem,ze relé čerpadla je to bílé za popelnikem,co jsem vytáhl. Takže tady je ještě další. Vede z něho pět černých drátů,z toho jeden je napojen na hnědý a hnědočerný drát, který vede z jednotky vstřikování.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Urvanej »

Myslim, že tohle relátko totiž vysvětluje to spraseninu na bílém origo relé...
Takže buď šémátko, a hledat, nebo telefon Standovi a domluvit se s ním.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#11 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

A toto je v pořádku,ze tady je díra a není tam žádné relé?
Přílohy
image%3A31868 (1).jpeg
image%3A31868 (1).jpeg (113.97 KiB) Zobrazeno 715 x
image%3A31867.jpeg
image%3A31867.jpeg (110.12 KiB) Zobrazeno 715 x
image%3A31870.jpeg
image%3A31870.jpeg (74.89 KiB) Zobrazeno 715 x
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#12 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díval jsem se na obrázek a je tam napsané not used, takže to je asi ok
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Urvanej »

jj, něco je na naftu, něco podle výbavy apod... nejsou obsazené všechny. Nikdy jsem je všechny neviděl plný, i když taková pěkně vybavená B230FT manuál 91-94 nebo automat by skoro mohla... jen ty aux lights nevim k čemu přiřadit. Asi ty přídavný mlhovky pod nárazníkem... :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#14 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Zajímalo by mě,jak to souvisí s tou váhou vzduchu.. když to zlobilo,tak vždy vyskočila kromě 1-1-4 i chyba signálu z váhy vzduchu 1-2-1. Kdo ví,co tam je předělané a propojené. Blbě se to zjišťuje, když to teď nezlobí.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#15 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Vapik »

Mě se u takových dobastlených elektro zapojení osvědčilo vystříhat vše co tam bylo navíc, dodělávané spoje, propojky a dráty skoro vždycky poznáš a následně vše dát do stavu originálního dle schématu. Podle fotek a obrázků si dovolím tvrdit, že to dohromady nedáš.
Váha vzduchu může být chyba, která vůbec nesouvisí s problémem a může to být jen nějaký bludný signál z té předělávané elektriky.
Nepostoval jsi nějaký rok zpátky, že jsi v autě našel zapojenou nějakou krabičku, která souvisela s neorigo alarmem nebo IMO? To by totiž mohlo souviset i s touhle předělávakou.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#16 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

To je na druhém autě ta krabička a k tomu jsem se také nedostal. Na zahradě šest aut a není čas ani na barák ani na auta..
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Urvanej »

S tou váhou, zkus jí sem vyfotit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#18 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Myslíš vyfotit,jak vypadá uvnitř? Jinak jo Bosch 016.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#19 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od Urvanej »

No já podobný chování zažil, když tam byla váha z Kelly, tak jsem chtěl vidět, jesi je to origo bosch.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#20 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak váha z Kelly Starline byla v devítce s B234F, který ještě musím také pořešit. Tam byl utržený drátek na tom čidle a to tam nebyla dlouho.. Je tam teď váha VEMO. Ale taky se to chová divně. Na volnoběh se otáčky zvednou na 1500 a nejdou níž.. Ale nedělá to vždy. Někdy jsou zase moc nízko..

Jaké jsou spolehlivé náhrady za váhy Bosch?
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 24 kvě 2022 11:19, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#21 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od honzs »

Chtělo by to vzít nějak od začátku.

* To, že Ti palivová pumpa (máš asi ještě dvě pumpy stejně jako u mojí devítky '91, viď?) běží nepřetržitě s klíčkem, je špatně. Často odchází samotný výstup v ECU a tohle je nejjednodušší způsob řešení (než jsem na to přišel u svojí dovezené devítky, taky jsem to tak udělal, abych vůbec mohl nastartovat). Neříkám správný. Existuje opravná sada - krabička velikosti zápalek, která se dvěma vývody napájí na piny ECU, schová se do plechové skříňky jednotky a čerpadlo funguje tak, jak má (tzn. 3-5 sekund po zapnutí klíčku a pak vždy během protáčení, a když běží motor). Imrija umí dodat opravnou sadu 8)

* Měl bys tam mít jen to dvojité bílé relé. Jak jsi tady zveřejnil fotku toho, co máš v pojistkovce, to je něco dodělávaného. Nejlépe kdybys tam dal jen to samotné relé a vyzkoušel. Když se Ti nesepne pumpa po zapnutí klíčku, nejspíš Ti odešel ten výstup ECU, viz výše.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#22 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Dal jsem tam z druhého auto relé - neupravované a chová se to stejně. Čerpadlo jede pořád po otočení klíčku a nevypíná. Teda aspoň to pod řidičem - to je slyšet hezky.. Budu spíš ještě muset zjistit, co to druhé relé, které jsem našel u řídící jednotky vstřikování, jak je tam připojeno na ten hnědý a hnědočerný drát. Začnu se v tom vrtat a už asi neodjedu, jak to znám.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#23 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Dneska jsem si hrál s 16V a zjistil jsem,ze ten volnoběh a divný chod způsobovala být zánovní váha vzduchu značky VEMO. To auto mam od strýca a kdysi tam dal Starline,tu asi po chvíli výměnil za dražší VEMO a stejně na dvě věci. Dal jsem tam z bílého 8V Bosch 016 a je to rozdíl. Volnoběh to drží normálně.
Takže asi opravdu jen shánět starší váhy Bosch,nic jiného. Nebo máte jiné zkušenosti s vahana vzruchu?
Da se to nějak repasovat neno existuje adekvátní náhrada kvalitní?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#24 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ještě jsem oddělal kastlik,abych se podíval,co tam bylo napojené.. To pridělané relé je napojeno takto: viz foto

Jeden černý drát vede někde dopředu, kam přesně to jsem ještě nezjistil. Teď co s tím,aby se neudělala ještě větší škoda?

Jinak to upravované rele normálně funguje i v druhém autě,tak nějak nerozumím tady té úpravě a přidání dalšího relé.
Přílohy
image%3A31897.jpeg
image%3A31897.jpeg (115.27 KiB) Zobrazeno 605 x
image%3A31901.jpeg
image%3A31901.jpeg (101.38 KiB) Zobrazeno 605 x
image%3A31900.jpeg
image%3A31900.jpeg (112.43 KiB) Zobrazeno 605 x
image%3A31897 (1).jpeg
image%3A31897 (1).jpeg (115.27 KiB) Zobrazeno 605 x
IMG_20220524_201723_9.jpg
IMG_20220524_201723_9.jpg (105.01 KiB) Zobrazeno 605 x
image%3A31899.jpeg
image%3A31899.jpeg (81.88 KiB) Zobrazeno 605 x
image%3A31898.jpeg
image%3A31898.jpeg (112.72 KiB) Zobrazeno 605 x
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#25 Chcipa motor - Volvo 940 sedan,1991,B230FB

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak jsem zjistil,ze ten jeden černý drát od toho pridělaného relé vede do motorového prostoru k cívce. Zbytek drátů je napojeno na dráty z řídící jednotky. Mam to zkusit odstrihat ty dráty? Je to v těch spojkách nacvakane. Jak to nejlépe oddelat, abych nepoškodil něco? Případně jak správně postupovat,aby to bylo v původním stavu? Tak jak má být.
Přílohy
IMG_20220526_202646_4.jpg
IMG_20220526_202646_4.jpg (125.08 KiB) Zobrazeno 574 x
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“